Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ison perinnön saaneita?

Vierailija
01.06.2023 |

Isäni kuoli äkillisesti, äiti on kuollut jo aikaisemmin. Olen ainut lapsi eikä muita perillisiä ole. Sain perintönä metsää 100 hehtaaria ja peltoa 50 hehtaaria. Pelto on ollut vuosikymmeniä vuokralla muilla maajusseilla.
Minua ei metsänhoito kiinnosta. Myin kaikki pois kertarysäyksellä ja nyt pähkäillään kannattaako työntekoa lopettaa. Työ itsessäään mukavaa ja leppoista. Valtion virka, 5000e/k.
Metsästä sain 800k ja pelloista 500k. Näistä verottaja ottaa vielä osansa pois.

Joskus kasarilla markka-aikana on ollut metsä halpaa ja ostovoima oli todella hyvä. Isäni oli sen ajan mittapuulla hyvätuloinen ja ostelikin ahkerasti metsää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ja söin kaiken! Äkkiä meni rahat kuin jokeen.

Vierailija
2/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös tuo omaisuus on syöty jos et sijoita tuottavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni peri isänsä sijasta mummonsa parikymppisenä.

Itselläni on molemmat vanhemmat eikä perintöä.

Vierailija
4/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän keskustelun idea on?

Vierailija
5/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sait nuo pellot myytyä tuohon hintaan?

Vierailija
6/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvästä peltomaasta on kysyntää erityisesti Tampereen eteläpuolella. 10k euroa hehtaarilta on aika iisi juttu. Varakkaita maajusseja joilla on peltoa satoja hehtaareja riittää.

Vierailija
7/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapuri myi vuosi sitten 42 ha peltoa hintaan 420 000 e. Ostajana oli helsinkiläinen rahoitusalan pikkupomo, joka ei itse viljele niitä.

Vierailija
8/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi maksaisit uudestaan myymästäsi metsästä ja pelloista, jos jo kertaalleen maksoit perintöveron?

Vierailija
9/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 t€/ha on ihan normihinta ainakin Varsinais-Suomessa.

Vierailija
10/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tää on joku kehuskelu tai vertaistukikeskustelu.

Vierailija
11/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n spekseillä roikkuisin töissä vajaa kuusikymppiseksi ja sitten alkaisin elämään mukavaa muttei pröystäilevää elämää.

Vierailija
12/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä valtionvirassa tienaa 5000 e/kk? Yleensä virkamiehet ei tienaa sen kummemmin kuin muutkaan. Tuon tienaat, jos olet jokin päällikkö kuten kunnanjohtaja tms.

Vierailija
13/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut. Tuo on provo. Virkamiehet ei tienaa 5000 e kuukaudessa.

Vierailija
14/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä valtionvirassa tienaa 5000 e/kk? Yleensä virkamiehet ei tienaa sen kummemmin kuin muutkaan. Tuon tienaat, jos olet jokin päällikkö kuten kunnanjohtaja tms.

Kunnanjohtaja tienaa yleensä enemmän, noin 6000e-7000e. Kunnan tekninen johtaja tienaa tuota viiden tonnin luokkaa. Valtiolla on monenlaista virkaa ja tehtävää. Esimerkiksi eräs kaverini puolustusvoimien sotilasvirassa tienaa tuota luokkaa kaikkien lisien ja sotaharjoituskorvausten kanssa. 

Itse olen Turvallisuus ja kemikaalivirastolla ylitarkastaja ja saan tuota viiden tonnin luokkaa kuukausiliksaa.

Vierailija
15/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tää on joku kehuskelu tai vertaistukikeskustelu.

Mitä? Perintöä saa joka päivä joku .Kyllä siitä voi keskustella.

Mitä tehdä rahoilla ? Viisaita sijoituksia tai tyhmiä tuhlaajia kuten minä. 

Vierailija
16/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnanjohtaja tienaa yleensä enemmän, noin 6000e-7000e. Kunnan tekninen johtaja tienaa tuota viiden tonnin luokkaa. Valtiolla on monenlaista virkaa ja tehtävää. Esimerkiksi eräs kaverini puolustusvoimien sotilasvirassa tienaa tuota luokkaa kaikkien lisien ja sotaharjoituskorvausten kanssa. 

Itse olen Turvallisuus ja kemikaalivirastolla ylitarkastaja ja saan tuota viiden tonnin luokkaa kuukausiliksaa.

Ei ole mitään kehumista.Itse assistenttina saan palkan sekä eläkkeen saman verran. 

Vierailija
17/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi maksaisit uudestaan myymästäsi metsästä ja pelloista, jos jo kertaalleen maksoit perintöveron?

Suomessa rangaistaan omaisuudesta veroilla.

Vierailija
18/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotaharjoituskorvaukset? Mun sukulainen oli sotilasvirassa ja kuukausipalkka taisi olla eikä niistä sotaharjoituksista taida saada mitään kummempia lisiä, kun ne kuuluu työhön. Voi toki olla lisiä, jos on jotain normityötä ylittävää, mutta kyllä ne sotaharjoitukset kuuluu heillä normityöhön.

Vierailija
19/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut. Tuo on provo. Virkamiehet ei tienaa 5000 e kuukaudessa.

Toisen asteen opettajana menee hiukkasen ylitsekin. Riippuu täysin koulutuksesta, ikälisistä (ja on minulla myös ruotsinkielen ja englanninkielen pätevyys josta saan joka tunnille lisää ja niitä kieliä en ole koskaan käyttänyt koska kaikki opetus on meillä suomeksi). Tosin on meillä myös yhden opettajan vajaus (ollut jo 18 vuotta) joten lähiopetustunteja on 32 viikossa ja sataprosenttinen lähiopetus on 24,4 tuntia viikossa eli loput ovat lähiopetuksen ylityötunteja. Kyllä katson itseni virkamieheksi koska olen senkin paperinivaskan joutunut lukemaan ja allekirjoittamaan (taisi olla pidempi kun opetussuunnitelma).

Vierailija
20/29 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotaharjoituskorvaukset? Mun sukulainen oli sotilasvirassa ja kuukausipalkka taisi olla eikä niistä sotaharjoituksista taida saada mitään kummempia lisiä, kun ne kuuluu työhön. Voi toki olla lisiä, jos on jotain normityötä ylittävää, mutta kyllä ne sotaharjoitukset kuuluu heillä normityöhön.

https://puolustusvoimat.fi/tyo-ja-koulutus/edut-palkkaus

Virkamiehen osallistuessa sotilaalliseen harjoitukseen hänelle maksetaan harjoituskorvauksena 131,02 euroa vuorokaudelta.

Sotaharjoituksessa ollaan kiinni 24/7. Jos on vaikka kahden viikon keikka, niin siitä saa noin 1800e sh-korvauksia. Jos on jotain erikoisosaamista, niin jotkut saattavat olla jatkuvasti menossa harjoituksissa. Erityisesti nyt Nato-aikana harjoituksia on jatkuvasti. Toki sielläkin on ylikuormitusta ja burnouttia tuntuu muutamallakin tutulla pukkaavan.