Muistatko yves rocherin minihuulipunat ja tuoksunäytteet
Niitä taisi tulla kirjeitse vaikkei ollut tilannut.
Kommentit (134)
Tulipa taas ikävä ysärille. Yvesillä oli silloin hyväntuoksuista kamomillashampoota. Se nykyinen ei tuoksu ollenkaan samalle, jos sitä ylipäätään enää valikoimassa on. Tuoksu muuttui joskus vuosia sitten, ja lakkasin ostamasta.
Sain aina ne minihuulipunat isosiskolta. Heti tuli se tuoksu mieleen. Käytin muutaman vuoden Milrose-deodoranttia 80-luvulla. Muistaako joku muu tämän?
Muistanko väärin vai pitikö katkoviivoja pitkin repiä pieniä tuote lappuja ja sitten nuolaista niin sai liimapinnan ja liimailla lappuja mitä halusi tilata.
Omenashampoo oli tumman väristä lähes mustaa muistaakseni. Se tuoksu oli niin huumaava.
Muistan kun äitini oli tilannut sitä ja ne purkit olivat kylpyhuoneen reunalla.
Ah miten ylellistä.
Vierailija kirjoitti:
Muistanko väärin vai pitikö katkoviivoja pitkin repiä pieniä tuote lappuja ja sitten nuolaista niin sai liimapinnan ja liimailla lappuja mitä halusi tilata.
Omenashampoo oli tumman väristä lähes mustaa muistaakseni. Se tuoksu oli niin huumaava.
Muistan kun äitini oli tilannut sitä ja ne purkit olivat kylpyhuoneen reunalla.
Ah miten ylellistä.
Muistan hämärästi nuo lappuset. Mutta se omenashampoo oli kyllä mielestäni vihreää? Tuoksu oli kyllä huumaava, siitä olen samaa mieltä.
Ihana ketju. Yves Rocheriin liittyy pelkästään positiivisia muistoja. Tuotteet olivat hyviä ja se tilaaminen yhdisti äitiä, isosiskoani ja minua. :)
Harmi kun tämmöisiä juttuja ei enää ole
Oi mitä ihania muistoja minullakin on YR:n tuotteista ja Kauneuden Vihreästä Kirjasta! Keräsin ysärillä niitä hajuvesiä koska pullot olivat mielestäni niin upeita :D Minulla oli ainakin seuraavat: Ispahan (tummansininen pullo), 8e Jour (oranssinruskea pullo, jossa tummansininen korkki), Nuit d'Orchidee (tummansininen kimallepullo), Orchidee (oranssi pullo), Vie Privee (vihreä pullo, jossa valkoinen korkki), Pivoine (valkoinen pullo vaaleanpunaisella ruusukorkilla), Magnolia (valkoinen pullo), Clea (läpinäkyvä pullo valkoisella korkilla, perinteisen hajuvesipullon näköinen), Cantate (punainen pullo valkoisella korkilla), pallohajuvesikolmikko, johon kuului punainen marjainen hajuvesipallo, vihreä (olisikohan ollut greippi?) ja keltainen vaniljapallohajuvesi. Saattoi olla muitakin. Taisin 2000-luvun alussa myydä hajuvedet jossain kirppiksellä.
Mun äiti oli töissä Vantaalla aikoinaan 1980-luvulla ja heidän firma sai Yves Rocherilta alennuksia, Rocherin varasto oli silloin Vantaalla. Siitä alkoi äiti tilata YR:n tuotteita ja hän lähetti niitä minulle ulkomaille, jossa asuin.
Meidän äiti tilasi Yves Rocherilta varmaan pitkälle 90-luvulle saakka. Hän rakasti niitä ilmaislahjoja ja sain häneltä joskus näitä lahjoja. Edelleen käytössä on vuosikymmenten jälkeen lusikka ha haarukka (hyvää ranskalaista metallia).
Äiti käytti myös sitä ruskeassa purkissa olevaa Riche cremea. Itse muistan sellaiset tuotteet kuin Monoï-öljyn (se tuoksu kyllä kesti ilmassa päiväkausia), sekä sellaisen Lumme-suihkugeelin. Tietysti ne pienet huulipunat oli kivoja. Myös hajuvedet olivat ihania, ja niitä kun sai pienissä puteleissa, olivat aina käsiaukussa mukana. Suosikkini hajuvesistä taisi olla Venice. Asuin silloin todellakin ulkomailla, ja lämpimässä sääaaä tuo hajuvesi tuoksui ihollani ihanalta, kesti koko päivän. Ja Magnolia tietysti. Myöhemmin käytin myös sitä pallonmuotoisessa pullossa olevaa hajuvettä, niitä oli useampi, nimetty pullon värin mukaan, muistaakseni minulla oli se sininen.
Eivät taida enää lähetellä niitä ihania tarjouskirjeitään jäsenille? Toimiiko nykyään vain verkkokauppana?
On niitä pikku pulloja vieläkin, sekä osa vanhoista tuoksuista.. Minihuulipunia ei oo näkynyt kun siinä mitkä myy kotona meikkejä.. Ne oli käteviä, mahtui mukaan taskuun..
Vierailija kirjoitti:
Eivät taida enää lähetellä niitä ihania tarjouskirjeitään jäsenille? Toimiiko nykyään vain verkkokauppana?
Vasta tuli kirje ja muutama tuoksutesteri mukana..
Postia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta tuli kirje ja muutama tuoksutesteri mukana..
Oikeesti? Nyt alkoi kiinnostamaan. Olisi jotenkin lämmintä ja turvallista saada sellainen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se omenashamppoo oli niin hyvän tuoksuista. Joskus kun olin lapsi niin äiti tilasi sitä. Se vain loppui ennenkuin uutta tilattiin. Nykyisin on myös muita omenantuoksuisia shamppoita, mutta eivät tuoksu lähellekään samalle.
Sitä pallovanilja hajuvettä tuli teininä käytettyä ehkä vähän liiankin reippaalla kädellä, mutta oli ainakin omasta mielestäni tosi hyvän tuoksuista.
Äiti tilasi tuolta aina jotain "ryppyrasvaa" (ruskea purkki) ja se oli kuulemma parasta mitä sai.Tuo rasva löytyi todella monen kaverinikin äidin kylppäristä. Oli todella suosittua.
Sitä oli myös minun äidilläni. Se haisi kamalalle. Muistan kun äiti halusi tilata sitä, ja minä sain valita samaan tilaukseen jotain. Kyllä oli jännää!
Minihuulipunat menivät aina poikki ja niitä piti ottaa varovasti siveltimellä.
Ming shuita oli muuten mullakin sitten vähän myöhemmin.
Joo! Tykkäsin ja kaipaan. Ja oli iso menetys, kun YR:n liike lopetti Helsingin keskustassa. Siellä kävin usein. Nuo postimuistot liittyvät siihen kultaisimpaan nuoruusaikaan.
Oijoih, juuri nyt YR:n verkkokaupassa postikulut 0e. Pitäisiköhän tilata jotain. :)
Vierailija kirjoitti:
Minihuulipunat olivat söpöjä vaikka niiden värisävyt eivät olleet ihan yhtä sööttejä tai siis sopivia. Ne kun oli valmistettu tummapiirteisiä keski- ja eteläeurooppalaisia silmällä pitäen.
Muistatteko myös sitä että Yvesilta sai tilata ilmaislahjojakin (vaikka ei olisi tehnyt varsinaista tuotetilausta), jotain pieniä posliinieläimiä ja muita vastaavia koriste-esineitä oli itselläni. Oisko ollut kasarin ja ysärin vaihteessa tämä.
Joo ne posliinieläimet :D Ihan parhaita mun ja siskoni mielestä.
Just ostin Tori.fi:stä viime viikolla Ispahania. Hyvää on edelleen. Iso pullo 15 euroa.
Muistan! <3 Ihan pikkutyttönä meikkasin iskän niillä, kun halusin leikkiä oikeaa salonkia ja äiti oli työmatkalla :)
Luulen, että tuolla kirjalla on ollut suopea vaikutus vanhanaikaiseen äitiini ja hänen suhtautumiseen mitä tulee meikkaamiseen aloittamiseeni. Yhdessä sitä luimme. Sain tilata ruskean ripsivärin ja keveän värisen kuulikiillon tai -punan jo 10-vuotiaana.