Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa

Vierailija
31.05.2023 |

Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.

Kommentit (1296)

Vierailija
1081/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot auttaa paljon lastenlapsia hoitamalla. Ei kaikki mutta osa. Joillain mummoilla on rahaa jollain ei. Antavat rahaa jo eläissään. Nauttikaa mummot ja papat elämästä.

Mihin tämä liittyy?

Ap:n anoppihan ei auta mitenkään, vaan kuormittaa.

Vierailija
1082/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako tämä mummi lahjoja lapsillenne?

Tai antaako lapsillenne rahalahjoja?

Ei anna lapsillemme rahalahjoja. Ostaa joulu ja syntymäpäivälahjat mutta ne on tyyliin h&m t-paita tai edullisin barbie. Mikä sinänsä on ihan ok, mutta ei siis törsää lapsiimme rahaa.

Ap

Aika monella vanhemmalla ihmisellä on vaikea taloudellinen tilanne. Tilanne on pahempi, jos henkilö asuu yksin. Hän maksaa silloin kaiken yksin vähäisistä  tuloistaan. Nythän on enemmän alettu puhua yksin asuvista ja miten he pärjäävät heikommin kuin kahden aikuisen taloudessa olevat. Iästä ja sukupuolesta riippumatta, jos henkilöllä on pienet tulot, hän joutuu elämään nuukasti koko ajan ja se  alkaa jossakin vaiheessa vaikuttaa terveyteen ja jaksamiseen. Mieleeni juolahti juuri, että ehkä meillä on tulevaisuudessa yhteiskunta, jossa pakotetaan auttamaan omaisia, kun yhteiskunta säästää ja kiristää rahahanoja.

Tämä tilanne on jo täällä ruotsissa. Yhteiskunnan rahat loppu. Niitä autetaan ketä on muotia auttaa just nyt. Esm ensin Afganistanilaiset, sitten Ukrainalaiset.

Suomessa on paljon tyhjiä asuntoja, nämä puuttuu ruotsissa. Saat myös vaan määrätyn määrän sairaspäiviä ja työttömyyspäiviä.

Nyt kun korot noussu niin lopuksi monet tulevat joutumaan myymään kotinsa, mutta minne muuttavat. Kodittomuus tulee lisääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen useinkin antanut perheenjäsenilleni rahaa ja he minulle. En ole minkäänlaista kirjaa tästä pitänyt puolisolleni.

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Joo en minäkään ole pikkuserkkujani auttanut. Siitä ei nyt ollut puhe.

Kyllä on. Perhe on vanhemmat ja lapset.

Sitten on sukulaiset eli juurikin esim tämä isoäiti jota on hyysätty.

Kyllä, vanhemmat ja lapset ovat samaa perhettä. Äiti on perhettä. Olemme siis samaa mieltä.

Hän on toki oman perheensä jäsen, mutta ei ap:n perheen. Siinä on ap, ap:n mies ja näiden lapset.

Mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. Matt 19:4

Näin siellä tosiaan lukee. Mutta varmasti se ei sulje pois sitä, että tarvittaessa autetaan omia tai puolison vanhempia.

Joo, mutta kun tässä tarinassa  ei äiti selvästikkään ole avun tarpeessa ellei ole tullut huijatuksi, mutta kyllähän se sen kertoisi vaimolleen. Tarina kerto, että äiti saa hyvää eläkettä , asuu yksin, asunto velaton. Jos esim saa 2000 euroa eläkettä, ei yksin eläjälläkään ole silloin taloudellisia ongelmia.

Vierailija
1084/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen useinkin antanut perheenjäsenilleni rahaa ja he minulle. En ole minkäänlaista kirjaa tästä pitänyt puolisolleni.

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Kyllä, vanhemmat ja lapset ovat samaa perhettä. Äiti on perhettä. Olemme siis samaa mieltä.

Hän on toki oman perheensä jäsen, mutta ei ap:n perheen. Siinä on ap, ap:n mies ja näiden lapset.

Mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. Matt 19:4

Näin siellä tosiaan lukee. Mutta varmasti se ei sulje pois sitä, että tarvittaessa autetaan omia tai puolison vanhempia.

Joo, mutta kun tässä tarinassa  ei äiti selvästikkään ole avun tarpeessa ellei ole tullut huijatuksi, mutta kyllähän se sen kertoisi vaimolleen. Tarina kerto, että äiti saa hyvää eläkettä , asuu yksin, asunto velaton. Jos esim saa 2000 euroa eläkettä, ei yksin eläjälläkään ole silloin taloudellisia ongelmia.

Ja jos eläkeläiselle tulee krooninen rahapula, kuten tässä, pitää hakea töitä tai pienentää menoja. Ei kupata lapsenlapsilta.

Tai nyt vähintään sitten auttaa sitä poikansa perhettä, esimerkiksi noissa päiväkotikuskauksissa.

Vierailija
1085/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton aikana saa tehdä kumpikin puoliso rahoillaan mitä tykkää. Jos tulee avioero, niin silloin sitten omaisuus ja ne pankkitilitkin  jaetaan.

Asiana kyllä on mielestäni se ikävää, jos puoliso ei ole irtautunut äidistään, vaan pitää häntä vaimoaan ja lapsiaan tärkeämpänä. Todennäköisesti tuo  käytöstapa välittyy muihinkin asioihin kuin  vain rahan jakamiseen.

Vierailija
1086/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kiristää miestäsi jollain tiedolla, miehesi maksaa kuukausittain äidilleen,

jotta äiti ei kertoisi sinulle tätä tietoa.

Voi vain arvata mikä on salaisuus, miehesi käynyt/käy vieraissa ja äiti tietää...

Vierailija
1087/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on törkeää olla kertomatta puolisolle, mihin rahaa käyttää. Yhteinen talous = yhteiset raha-asiat.

Salailu ja selän takana toimiminen murentavat luottamusta ja aiheuttavat riitoja.

Tämä nyt on pelkkää spekulaatio, mutta ehkä mies haluaa vaikuttaa äitinsä silmissä "hyvältä pojalta" ja rahoittaa äitinsä elämää siksi. Äiti taas selvästi elää yli varojensa jos joutuu jatkuvasti vippailemaan pojalta.

Tuollainen tilanne on kestämätön, varsinkin kun pojan oma perhe elää niukkuudessa. Kyllä miehen pitäisi ensisijaisesti keskittyä omien lastensa elättämiseen eikä äitinsä.

Ehkä olisi aika sanoa anopille että kämppä myyntiin ja muutto pienempään. Niin ne muutkin tekevät kun eläke ei riitä elinkustannuksiin.

Vierailija
1088/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Tarina ei kerro millaista eläkettä äiti saa. Ei myös äidin ikää, kuntoa tms. Voi olla, että äiti tarvitsee ulkopuolista apua joka maksaa, eikä oma eläke riitä. Kaikkea voi toki kuvitella puoleen jos toiseen.

Mutta kun tänään avasin tämän palstan ja näin yhden uuden aloituksen, joka haiskahti heti trollilta tuli mieleen että " samasta päästä" kuin tämän ketjun aloitus.

Jotenkin " sairaat" ihmiset saavat tyhjälle päivälle täytettä tekemällä trollialotuksia ja voi mikä tunne tuleekaan kun hoksaa miten paljon trolliin haksahdetaan ja sitä kommentoidaan. Meni täydestä 😂

Vierailija
1089/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Tarina ei kerro millaista eläkettä äiti saa. Ei myös äidin ikää, kuntoa tms. Voi olla, että äiti tarvitsee ulkopuolista apua joka maksaa, eikä oma eläke riitä. Kaikkea voi toki kuvitella puoleen jos toiseen.

Mutta kun tänään avasin tämän palstan ja näin yhden uuden aloituksen, joka haiskahti heti trollilta tuli mieleen että " samasta päästä" kuin tämän ketjun aloitus.

Jotenkin " sairaat" ihmiset saavat tyhjälle päivälle täytettä tekemällä trollialotuksia ja voi mikä tunne tuleekaan kun hoksaa miten paljon trolliin haksahdetaan ja sitä kommentoidaan. Meni täydestä 😂

Eläkeläisen rahantarve on edelleen ihan sen eläkeläisen oma ongelma. Hoitakoon itse.

Vierailija
1090/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Eläkeläisen rahantarve on edelleen ihan sen eläkeläisen oma ongelma. Hoitakoon itse.

Entäpä jos me eläkeläiset ajatellaan että perheitten on ihan itse aika hoitaa lapsensa, ostaa niille lelut ja vempeleet, kuskata harrastuksiin, käydä itse lasten koulun juhlissa ja myyjäisissä. Mummous käy yhä vaativammaksi, miniä rankuttaa että kaverinkin 80 v äiti katsoo leikki-ikäisiä viikonloput, mikset sinä muka jaksa? Ja aina toinen mummo antaa vähintään 300 e lasten merkkipäivinä, koulun lopussa, ei kakskymppiselle ole lapsillakaan mitään käyttöä

Lainaa lapsillemme rahaa jos auton korkauskulut ylittää lapsiperheen sen hetkiset käyttövarat? Eli antaa, se on mummolle rahan syytämistä jos tuo mummolle vipin takaisin.

Vierailija
1091/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap käytkö töissä ja saat yhtä paljon palkkaa kuin miehesi vai elättääkö hän sinua?

Lueppa aloitus uudestaan. AP kertonut selvästi, että käy osa-aikaisissa töissä koska lapset ovat pieniä (eli varmaan muun ajan kotiäitinä).

Jos miehen mielestä on epäreilua että hän "joutuu elättämään" lapsensa ja näistä huolehtivan vaimonsa, voi hän vaihtaa itse osa-aikaiseksi ja koti-isäksi tai miettiä seuraavalla kerralla paremmin kannattaako naimisiin meno ja lasten teko jos näistä on niin kamalasti vaivaa.

Vierailija
1092/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliiton aikana saa tehdä kumpikin puoliso rahoillaan mitä tykkää. Jos tulee avioero, niin silloin sitten omaisuus ja ne pankkitilitkin  jaetaan.

Asiana kyllä on mielestäni se ikävää, jos puoliso ei ole irtautunut äidistään, vaan pitää häntä vaimoaan ja lapsiaan tärkeämpänä. Todennäköisesti tuo  käytöstapa välittyy muihinkin asioihin kuin  vain rahan jakamiseen.

Voi puoliso parkaasi...

Vierailija
1093/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman rahaakin voi lasten kanssa tehdä kivoja asioita, vie metsään, ei maksa mitään, kirjastoon, kesäisin rannalle, lue lapsille paljon, ei pienet lapset kaipaa erikoisia tapahtumia. Tuliko ilmi mnkä ikäiset lapset on?   Taisi olla päiväkoti ikäiset. 

Vierailija
1094/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap käytkö töissä ja saat yhtä paljon palkkaa kuin miehesi vai elättääkö hän sinua?

Lueppa aloitus uudestaan. AP kertonut selvästi, että käy osa-aikaisissa töissä koska lapset ovat pieniä (eli varmaan muun ajan kotiäitinä).

Jos miehen mielestä on epäreilua että hän "joutuu elättämään" lapsensa ja näistä huolehtivan vaimonsa, voi hän vaihtaa itse osa-aikaiseksi ja koti-isäksi tai miettiä seuraavalla kerralla paremmin kannattaako naimisiin meno ja lasten teko jos näistä on niin kamalasti vaivaa.

Kirjoitit että ap käy töissä osa-aikaisesti ja on muun aikaa kotiäitinä? Mitähän se tuokin tarkoittaa? Jos se osa-aikainen työ tarkoittaa 6 tunnin päiviä 8 tunnin sijaan niin eihän hän silloin mikään kotiäiti ole sitä muuta aikaa! Vai ollaanko me 8 tunnin työpäiviä tekevät äiditkin ne loput vuorokauden tunnit kotiäitejä?

Vierailija
1095/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap Meneppä kokopäivätyöhön ja ala ottaa vastuu omasta taloudestasi. Ihan vaan tiedoksi, että mies saa antaa rahaa äidilleen.

Niin kukas ne lapset sitten hoitaa? Tai vie päiväkotiin? Kuka jää kotiin sairaan lapsen kanssa? Kodinhoito? Äitien vastuulla useimmiten edelleen vaikka molemmat olisivatkin kokoaikaisissa töissä :--)

Ja ovat tosiaan naimisissa joten elleivät sopineet etukäteen, että taloudet/rahat pidetään erillisinä niin ovat todellakin yhdistäneet taloutensa samalla kun yhdistivät elämänsä. Tämän lisäksi mies on vähintäänkin vastuussa omista lapsistaan, joille APn sanojen mukaan ei ole ylimääräistä annettavaa mutta omalle äidille riittää puolison selän takana

Vierailija
1096/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessakin jo kerroin, että teen pienten lasten vuoksi lyhennettyä työaikaa. Ihan palkkatyössä olen. Ei mies elätä minua. Eikä ole sen puoleen koskaan elättänytkään, äitiyspäivärahakin on Suomessa ansiosidonnainen. En tunne ketään, jota mies elättäisi. Outo kysymyskin.

Ap

Eli miehesi elättää sinua osaksi. Ei ole sananvaltaa miehen tuloihin sulla. Minusta olet naurettava.

Mielipiteesi on naurettava. Voi puoliso parkaasi (jos sitä edes löytyy)

Vierailija
1097/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Miksi sinulla ei ole kunnollista eläkettä tai säästöjä?[/quote]

sanoo kultalusikkainen hyvän perimänkin itselleen jo ennen syntymäänsä valinnut oman napansa hajujen sosiaalisessa todellisuudessa elävä kykypuolueäänestäjä

Vierailija
1098/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit että ap käy töissä osa-aikaisesti ja on muun aikaa kotiäitinä? Mitähän se tuokin tarkoittaa? Jos se osa-aikainen työ tarkoittaa 6 tunnin päiviä 8 tunnin sijaan niin eihän hän silloin mikään kotiäiti ole sitä muuta aikaa! Vai ollaanko me 8 tunnin työpäiviä tekevät äiditkin ne loput vuorokauden tunnit kotiäitejä?

Eli siis selkeällä suomenkielellä selittettynä: kun AP ei ole töissä, hän huolehtii lapsista kotona

Jos jaat työpäivän jälkeen lasten- ja kodinhoidon vastuun 50-50 miehesi kanssa, et olisi APn tavalla edes "osa-aikainen" kotiäiti. Itsekin teen muutaman päivän viikossa osa-aikaisesti töitä ja muut päivät hoidan lasta ja kotia

Vierailija
1099/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Naisena suuresti ihmettelen, miksi yhdestä satasen pankkitapahtumasta tälläinen sirkus?

Tuoda se julkisuuteen ja kerätä aineistoa, omaa miestä vastaan. Vai onko enää parisuhteesta mitään edes jäljellä, kun ei ole luottamusta ja keskusteluyhteyttä.

Luojalle kiitos, oma mieheni on täysjärkinen, eikä salaa tutki pankkitietojani, enkä joudu tilille, jos olen tililtäni maksanut vaikka äidilleni hänen syntymäpäivälahjan tai osallistunut suvun nuorten ylioppilaslahjaan, joka yksi on ostanut ja muut maksavat tilille.

Olisi se jännä, jos mies olisi ostattanut äidillään lahjan esim. Ap. Syntymäpäiväksi ja antanut rahan siitä äidilleen, joka käy ostamassa lahjan.

Ap. kertoi nähneensä YHDEN 100€ pankkisiirron, joka ei minusta vielä tee kenestäkään elättäjää tai hyväntekijää.

Paljon melua tyhjästä. Sääli miestä.[/quote]

Onneksi tämä viimeinen kommentoija ei ole vaimoni.

Vierailija
1100/1296 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOM!    Avioliitossa rahat on yhteisiä muttei avoliitossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä