Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olet painanut ENIMMILLÄÄN? Eli mikä on painoennätyksesi? Se on tärkeä tieto, koska elimistösi pyrkii kaikin keinoin palaamaan tähän...

Loppuelämän jojo
31.05.2023 |

Tekniikan Maailmassa asiantuntija kertoo, että ihmisen elimistö pyrkii kaikin keinoin saavuttamaan korkeimman aikaisemman painonsa. Siksi laihdutuksen jälkeen on niin vaikea pysyä hoikkana, mutta aina hoikkana olleella ei ole mitään ongelmia pysyä edelleen hoikkana.

Ihmisen lihoessa rasvasolujen määrä lisääntyy. Laihduttaessa määrä ei - yllätys yllätys - vähenekään vaan rasvasolut vain pienenevät. Nämä rasvasolut pyrkivät palaamaan vanhaan kokoonsa mikä voi olla jopa 100-kertainen.

Itsensä lihottanut on tuomittu loppuelämäksi olemaan lihava tai jatkuvaa nälkää kärsivä jojoilija. Sorry vaan, mutta varmaan itsekin olette huomanneet että tosi harva on pysynyt laihduksen jälkeen hoikkana pidempään, esim. 30 vuotta.

Kommentit (328)

Vierailija
121/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen on hauskaa jos on synnynnäinen tauti joka aiheuttaa rasvakudoksen liikakasvua koska silloin lihoo silti vaikka on nälkäpaastolla ja auttakaa armias mitä lääkärit, sekä liikunta-ja ravintoterapeutit ovat tästä mieltä kun eivät ymmärrä.

Vierailija
122/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painavimmillaan olin 64 kiloa ja olo oli tukala. Tällä hetkellä taas 55 kg ja tämä on ollut se paino, mistä olen 40-vuotisen elämäni aikana valtaosan aikuismitoistani viettänyt. Pituutta 175 cm, myös molemmat vanhemmat pitkiä ja hoikkia. Mun on vaikea uskoa, että elimistö pyrkisi tuohon ylimpään painoon, koska en ole ikinä ollut niin huonovointinen ja väsynyt kun silloin, eli keho yritti kertoa kaiken muunkin stressin keskellä, että nyt ei mee hyvin.

Et ole hoikka vaan laiha.

Olen myös 173N. Painoin 18-vuotiaana 55 kg. Olin melkoinen tikku, koska harrastin tanssia ja lihakset painaa.

Mutta ehkä sulla sit ei ole lihaksia.

Myöhemmin painoni asettui 62 kiloon mikä oli edelleen hoikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin rasva joten jos on paljon lihasta niin onko myös silloinkin ylipainoinen ja lihava?

Vierailija
124/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavimmillaan olen ollut noin 91 kiloa, harjoittelin silloin kehonrakennuta ja painonnostoa.

Vierailija
125/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa rasvasolujen määrä lisääntyy muttei aikuisiällä.

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/rasvasolut-eivat-vahen…

Vierailija
126/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painavimmillaan olin 64 kiloa ja olo oli tukala. Tällä hetkellä taas 55 kg ja tämä on ollut se paino, mistä olen 40-vuotisen elämäni aikana valtaosan aikuismitoistani viettänyt. Pituutta 175 cm, myös molemmat vanhemmat pitkiä ja hoikkia. Mun on vaikea uskoa, että elimistö pyrkisi tuohon ylimpään painoon, koska en ole ikinä ollut niin huonovointinen ja väsynyt kun silloin, eli keho yritti kertoa kaiken muunkin stressin keskellä, että nyt ei mee hyvin.

Et ole hoikka vaan laiha.

Olen myös 173N. Painoin 18-vuotiaana 55 kg. Olin melkoinen tikku, koska harrastin tanssia ja lihakset painaa.

Mutta ehkä sulla sit ei ole lihaksia.

Myöhemmin painoni asettui 62 kiloon mikä oli edelleen hoikka.

Eipä aleta tuntematta tekemään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, jookos. Mun fysiikkaani (sekä veriarvoja sun muuta) seurataan muuten tavoitteellisen harrastamisen vuoksi hyvinkin säännöllisesti, niistä ei tarvitse olla huolissaan. Ellet sitten satu olemaan fysiikkavalmentajani :D

Vierailija
127/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa painoin enimmillään 67kg. Siitä ainakin 1-2kg oli silkkaa turvotusta. Synnärille jäi jo 6kg. Imetyksen aikana paino tippui ja nyt painan enää 54kg, suunnilleen saman verran kuin ennen raskautta.

Eipä ole ollut vaikeuksia painon kanssa. Ihan normaalia, liikunnallista elämää vietän. Syön säännöllisesti ja ihan perusterveellistä ruokaa.

Vierailija
128/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan painonnostoa ja painan tällä hetkellä vähän vajaa 86 kiloa. Tavoitte on treenata kesäksi naisten painonostokisoja varten ja vielä on treenattava ja kasvatettava lihasmassa, jotta pääsen 87:n painoluokkaan. Viime kesänä tuli otettua osaa 81 kokoisten luokassa 85 kiloisena.

Vierailija
129/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen painanut enimmillään 62 kg, Tämä oli kuitekin sopimattoman hormoniehkäisyn aikaan ja paino putosi itsestään, kun lopetin sen käytön.

Vierailija
130/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75kg, olen 173cm enkä enää ikinä halua palata tuohon painoon

Mä olen 172 ja mulla ollut joskus tuo 75. Siihen kyllä joudun ihan mässäämään. Nuorena meni hampurilaisia ja kaljaa. Sillon maksimi.

Nyt on 69 ja tämä on ihannoi. 68 myös hyvä.

Joskus olin 63 ja se oli itselle turhan vähän,

Nyt kai alkaa lihakiloa vähentyä ja sitä

Laihtuu 56v.

Vierailija
131/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihas painaa enemmän kuin rasva joten jos on paljon lihasta niin onko myös silloinkin ylipainoinen ja lihava?

Eipä paina, tuo on se vanha lohdutus laihduttajille, että kun on kaksi viikkoa kävellyt ulkona puoli tuntia päivässä, eikä laihdu: Olet saanut lihaksia ja se painaa enemmän.

Harva pystyy niin kovaan treeniin, että se pieni ero litran läskin ja litran lihaksen välissä  juurikaan vaikuttaisi painoon . Ja aika kovaa treeniä pitäisi tehdä mieli saada  kilon-kaksi lisää lihasta korvaamaan rasvakudosta.

Eikä ihmisen esim. käsivarret ole pelkää laardia, jos on kyllä siinä lihasta on joukossa.

Itse asiassa lihasta on enemmmän lihavilla, koska pelkkä lihavan ruhon kantaminen on kuin painoharjoittelua.

Enkä tarkoita ketää loukata, olen ollut niin lihava, että ei vaakassa  lukemat riittäneet.

Vierailija
132/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 meni rikki, 71 ei. Olin siinä muutaman vuoden ( noin kymmenkunta vuotta sitten ).

Rupesin tarkoituksellisesti syömään enemmän eli tällä tavalla rupesin laihduttamaan. Meni vajaa 2 vuotta -15 -17 niin paino oli tippunut 58 kiloon.

Nyt 6 vuotta myöhemmin painan.....

58 kiloa.

Vierailija
133/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino alkoi teini-iässä hiipimään pikku hiljaa ylöspäin 70 kiloon.

Olen 173cm, joten ihan normaali painohan tuo oli. Viihdyn paremmin n. 60 kiloisena, joten aika nopeasti tein parannuksia ruokavaliooni. Tällä hetkellä olen 30v ja painan sen 60kg.

Mitään helppoa tuossa painossa pysyminen ei ole, varsinkaan kun en ole kovinkaan aktiivinen arkiliikkuja.

Vierailija
134/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mä olen nähnyt sellaisen kuvan, joka esitti ihmistä, jolla olisi pelkkää lihasta luurangon ympärillä. Se oli kuin avaruushirviö, niinkuin joku ylibodari potenssiin 5

Vierailija
135/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätys 125 kg masentuneena. Nykyään 76 kg, samoissa pysynyt jo kymmenisen vuotta. Enkä kärsi jatkuvaa nälkää.

Vierailija
136/328 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 96 on painavin, kiitos koronavuodet ja henkilökohtaiset huolet samaan aikaan... Eihän siitä voi tietenkään kuin itseään syyttää.

Jännä lukea täältä muiden painoja. Olen itse 178cm pitkä ja kerran laihdutin niin, että olin alimmillaan 69kg. Näytin mielestäni luurangolta silloin jo, vaikkei paino ole mitenkään kovin alhainen. Luut paistoi ympäri kehoa. Itselleni sopivin ja mieluisin paino kieppuu siinä n. 72-75kg, sinne tietämille matkalla taas.

Vierailija
137/328 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennätykseni on vasta edessä päin

Vierailija
138/328 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173cm ja painavin olen ollut raskaana noin 73kg, alimmillaan olen painanut 47kg.

Nyt käyn salilla ja painan 57kg, mutta lihakset tosiaan painaa ja käytän kokoa xs. Kehoni ei kyllä tosiaankaan pyri palaamaan 73 kiloon. Olen siis nainen ja täytin juuri 40 vuotta.

Vierailija
139/328 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommannessa raskaudessa myrkytyksen takia 90kg.. Nyt 72kg jo useamman vuoden ajan, ja tavoitepaino on 67-69kg. Pituus 163cm.

Vierailija
140/328 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko 64kg? Tai 63. Viihdyn paremmin muutaman kilon kevyempänä, esim. 60 tuntuu olevan aika passeli itselleni. Silloin kun olin jotain reilu 50kg, ehkä 54-55 niin ihmiset huomauttelivat painostani ja kieltämättä koin itsekin olevani ehkä liiankin hoikka. Nyt on hyvä tässä kuudessa kympissä. 168cm.