Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miksi jotkut teinit eivät mene ollenkaan KESÄTÖIHIN

Vierailija
30.05.2023 |

Kyselin tuossa vähän aikaa sitten yhden sukulaisteinin kesätyökuviosta ja ei kuulemma ollut menossa MIHINKÄÄN KOKO KESÄNÄ. On se nyt kumma kun ei työ maistu, vaikka ikää on jo 15 vuotta. Minä olin ollut joka kesä mansikkapelloilla 13-vuotiaasta lähtien. Todella laiskaa tämä nykynuoriso, kaikki pitää saada ilmaiseksi eikä mitään tehdä itse

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ehtii tehdä hyvin aikuisenakin. Enemmänkin kuin tarpeeksi. Itse menin ensimmäistä kertaa kesätöihin 18v ja silloinkin töitä oli vain 1kk. Toki olin aiemmin ollut isosena/apuohjaajana leireillä ym. että edes jonkinlaista aktiivisuutta ja työtä oli ollut. Mutta ymmärrän hyvin että siitä ihanasta vapaa-ajasta ja pitkästä kesälomasta haluaa nauttia.

Vierailija
102/105 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätöihin ei mennä - sinne päästään...

Sama muissakin töissä vaikka moni muuta kuvitteleekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nuoret sitä lepoa tarvitsevat? Suurin osa ei opi koulussa juuri mitään ja suomalaisen peruskoulun vaatimustaso on lähinnä vitsi. Kesätöitä löytyy kyllä, mutta tekijöitä ei juurikaan. Viime kesänä meillä oli eräässä yhdistyksessä kaksi kahden viikon kesätyötä auki, hakijoita oli tasan 2, joista toinen vielä peru. Siksipä tuo yksi nuori sai sitten kuukauden mittaisen työn. Hän teki 6 tuntia per päivä 5 päivänä viikosta ja sai 1000 euroa kuukaudesta. Hommana arkiston skannausta ja siirtoa pilveen.

Vierailija
104/105 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä nuorten oppia, että omaan (taloudelliseen) tilanteeseen voi vaikuttaa viitseliäisyydellä ja ahkeruudella. 10 viikkoa on kuitenkin todella pitkä aika, muutaman viikon voisi käyttää johonkin hyödylliseen. Itse olen ollut kesätöissä ja muissakin töissä 15-vuotiaasta alkaen.

Ruokkauppaan voi päästä hyllyttämään, pikaruokaloihin, marjamyyntiin, kioskeihin, koiria ulkoiluttamaan, lapsia vahtimaan, leiriohjaajaksi (leirikesä oy ottaa 15-vuotiaita) yms..

Työssäkäynti myös opettaa vastuun ottamista.

Vierailija
105/105 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ikäinen pääsee eläkkeelle ehkä 70-vuotiaana aikaisintaan joten anna nyt hyvänen aika toisen lomailla kun siihen on vielä mahdollisuus

Eijjj..! Kyllä ensimmäistä oikeaa työpaikkaa hakiessa, vaikka opiskelujen oheen ja heti sen jälkeen, on ihan hyvä motivaation ja työhalukkuuden merkki, jos on kartuttanut jo työkokemusta heti kun siihen ollut mahdollisuus. Työ opettaa myös vastuullisuutta.