Olen todella hämmentävässä parisuhteessa
Ollaan seurusteltu vajaa vuosi vasta ja mies on ihana ja olen valtavan ihastunut häneen. Ainut mistä en tykkää että hän kertoilee liiankin yksityiskohtaisesti aikaisemmista seksiseikkailuistaan, suhteistaan ym ja mulle tulee jotenkin kurja fiilis niistä.
En ole ennen tuntenut mustasukkaisuutta, mut nyt taitaa olla sitä. Olen pyytänyt useita kertoja ettei hänen tarvitse eksistään tai hoidoistaan niin yksityiskohtaisesti kertoa, mutta kertoo silti. Hän ei jostain syystä ymmärrä, että nää asiat ei minua kiinnosta.
Ymmärrän, että molemmilla on historiamme, mutta miksi hänen täytyy kertoa omastaan niin tarkasti ja maalata mielikuvat päähäni?
Pari krt on tuntunut että hän tekee sitä tahallaan aiheuttaakseen jonkinlaisen reaktion mussa. Onko tämä käytösmalli ihan normaalia vai mitä hemmettiä nyt??
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen pitäisi lisätä hyvinvointia ja tuoda elämään pääasiassa lisää plussaa. Sen ei kuulu tuoda mukanaan epävarmuutta, mustasukkaisuutta tai tarvetta etsiä syitä toisen huonolle käytökselle. Mietipä hetki, tuntuuko sinusta, että sinua arvostetaan ja kunnioitetaan? Jotkut asiat ovat vieläpä sellaisia, että niistä ei pitäisi tarvita sanoa edes sitä ensimmäistä kertaa.
Pystyykö narsisti rakastamaan? Olen joskus pienessä huppelissa tainnut hänelle tunnustaa, että mun kohdalla ollaan menty jo tykkäämisestä seuraavaan asteeseen eli rakastumiseen, niin tyyppi meni jotenkin oudoksi ja sanoi, että ei kuulemma pysty sanomaan sanaa rakas koska tuo kuulemma huonoa onnea...
Okei, mä kuulen itseni ja nyt alkaa jo vähän hälytyskellot jossain kaukaisuudessa soimaan...
AP
Narsistit just ei pysty oikeasti rakastamaan ja nää jutut on heille vaikeita. Saattavat jopa ärsyyntyä kun heille tunnustetaan syviä tuntemuksia.
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Narsisti ei pysty rakastamaan. Menevät lukkoon ja välttelevät katsekontaktia jos sanot häntä rakastavan. Rakkaus pelottaa narsistia. Häneltä puuttuu empatiakykyä ja ilmaista oikeita aitoja tunteita.
Minultakin puuttuu kyky rakastaa ja ottaa vastaan rakkautta. En silti usko olevani narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät miestä lopettamaan mutta mies jatkaa silti ja sinä vain annat periksi eikä miehelle koidu mitään seurauksia, näytät miehelle, että olet heittopussukka, reppana ovimatto, jota ei tarvitse kunnioittaa ja jota saa kohdella miten tahansa. Jätä se. Luonnevikaiseen ei kannata tuhlata aikaansa enempää. Tervepäisiäkin miehiä on kyllä olemassa.
En tiedä missä niitä tervepäisiä miehiä on. Mulle on tullut lähinnä näitä luonnevikaisia vastaan. Ei mua kiinnosta muiden naisten värkkien löysyys tms. Insinöörit olleet pahimpia tolloja. Ei mitään tajua käytöstavoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät miestä lopettamaan mutta mies jatkaa silti ja sinä vain annat periksi eikä miehelle koidu mitään seurauksia, näytät miehelle, että olet heittopussukka, reppana ovimatto, jota ei tarvitse kunnioittaa ja jota saa kohdella miten tahansa. Jätä se. Luonnevikaiseen ei kannata tuhlata aikaansa enempää. Tervepäisiäkin miehiä on kyllä olemassa.
En tiedä missä niitä tervepäisiä miehiä on. Mulle on tullut lähinnä näitä luonnevikaisia vastaan. Ei mua kiinnosta muiden naisten värkkien löysyys tms. Insinöörit olleet pahimpia tolloja. Ei mitään tajua käytöstavoista!
Vaatimattoman näköisille ja vanhemmille naisille tulee aina vastaan luonnevikaisia. Muita ei ole yksinkertaisesti vapaana.
Minä kyllä ärjähtäisin kunnolla, jos alkais omista seksiseikkailuistaan puhua. Yleisellä tasolla voi kertoa kokemuksistaan vähän (esim olen rakastellut ulkona), mutta en halua tietää kenen kanssa on tehnyt mitäkin.
Yleisellä tasolla voidaan kokemuksista puhua ns. kasvottomasti ja nimettömästi. Toivon myös, että puhuu arvostavasti ja kunnioittavasti menneisyydestään ja kertoo myös jotain oppineensa suhteistaan. Toivottavasti menneet ovat myös historiaa ja fokus tässä päivässä.
Jos ei kerro mitään menneisyydestään panee sekin miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kerro mitään menneisyydestään panee sekin miettimään.
Tai kertoo vaan osia menneisyydestään jotka synnyttävät toisessa myötätuntoa. Tällä tavoin ohjailee toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noi insinöörit! Varsinkin johtajatasolla työskentelevät
Itsellä huono kokemus just tällaisesta itsekeskeisestä tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen pitäisi lisätä hyvinvointia ja tuoda elämään pääasiassa lisää plussaa. Sen ei kuulu tuoda mukanaan epävarmuutta, mustasukkaisuutta tai tarvetta etsiä syitä toisen huonolle käytökselle. Mietipä hetki, tuntuuko sinusta, että sinua arvostetaan ja kunnioitetaan? Jotkut asiat ovat vieläpä sellaisia, että niistä ei pitäisi tarvita sanoa edes sitä ensimmäistä kertaa.
Pystyykö narsisti rakastamaan? Olen joskus pienessä huppelissa tainnut hänelle tunnustaa, että mun kohdalla ollaan menty jo tykkäämisestä seuraavaan asteeseen eli rakastumiseen, niin tyyppi meni jotenkin oudoksi ja sanoi, että ei kuulemma pysty sanomaan sanaa rakas koska tuo kuulemma huonoa onnea...
Okei, mä kuulen itseni ja nyt alkaa jo vähän hälytyskellot jossain kaukaisuudessa soimaan...
AP
No eihän nyt narsisti pysty rakastamaan! Narsistin pääasiallinen toimintaa ohjaava voima on itsekkyys (ja toisten hyväksikäyttö) siis hyvinkin vastakohtia rakkaudelle (ja välittämiselle).
Tunteita toki pystyvät tuntemaan. Heidän ajattelema rakkaus voisi olla "tuosta ihmisestä saan paljon hyötyä"??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee sitä sinun kiusaksi.Olen kerran ollut tuollaisen miehen kanssa ja voi sitä turhautumisen määrää kun ei saanut mustasukkaiseksi. Jossain vaiheessa lopulta sanoi suoraan kertovansa vain siksi, että minulle tulisi paha mieli. Paha mieli mistä? Siitä että keski-ikäinen useamman lapsen isä on pannut? Miten ne lapset tuli tehtyä, kai ihmisillä seksielämä saa olla? Mitä hittoa noiden päässä liikkuu? Lopulta tajusin, että hän kertoi siksi koska oli vainoharhaisesti mustasukkainen minusta vaikka ei välittänyt minusta tippaakaan. Halusi vain laskea itsetuntoani, mikä ei onnistunut jatkuvista yrityksistä huolimatta.
Hmm... eli jos vaan ignooraan hänen nämä tällaiset jutut niin mahtaisko sitten loppua?? Harmittaa, että juuri kun olen parhaassa fiiliksessä oli tilaisuus mikä tahansa (viimeksi konsertti) niin hän alkaa kertomaan miten joku biisi oli hänen ja eksänsä yhteinen ja oli niin herttaista että.
Ap
Ei se lopu. Mies vain yrittää keksiä uusia tapoja loukata sinua. Nämä jutut kerrotaan varsinkin silloin, kun sinun olisi aika nauttia jostain. Usko vaan, että sun mies ei ole ainoa laatuaan ja asian tila paranee vain lähtemällä. Tämän tyyppiseen ihmiseen ei koskaan saa tasavertaista tunneyhteyttä, joka on edellytys toimivalle parisuhteelle.
Vähän aiheeseen liittyen; seurustelin miehen kanssa, jolla oli tarve kertoa jatkuvasti eksänsä merkkivaatteista. Itse pukeudun kivasti ja siististi, merkkivaatteita ei ole. En kommentoinut niitä tarkkoja kuvauksia jostain vaatteesta ja mietin tietysti, että haluaako tuo minun pukeutuvan samalla tavalla, halusiko tyyppi mun tuntevan alemmuutta normivaatteitteni kanssa vai mitä hittoa. Suhde loppui muihin asioihin, mutta jälkikäteen mieleeni tuli, että kokiko kundi minut vain kaverinaan, jolle tällaisia jutellaankin. Ei ole enää väliä, silloin otti päähän.
Ihastuin aikoinaan päätä pahkaa naiseen ja aloitimme suhteen. Olin ihan oikeasti rakastunut ja meillä meni todella lupaavasti. Kaikki natsas yhteen ja puolen vuoden kohdalla suunnittelimme jo yhteistä tulevaisuutta. Kaikki vaikutti mielettömän hyvältä.
Sitten juttelimme niitä näitä menneisyydestämme, muistelimme koulumuistoja ja opiskeluja ja nuoruuden matkusteluja ja kaikkee. Ja yhtäkkiä nainen alkoi naureskellen kertoa 2-3 vuotta jatkuneesta elämänvaiheesta, jossa hän etsi joka viikko pari uutta seksikumppania melkein mistä tahansa. Lähikaupastakin löytyi. Ja viikonloppuina meni kaksi iltaa baareissa ja niitä ei koskaan lähdetty yksin. Oli kuulemma ihan hullua ja tuohun sai poikki vasta kun muutti työharjoitteluun toiselle puolen Suomea pikkupaikkakunnalle. Sielläkin oli kuulemma jatkunut touhu mutta selkeästi tarjonta oli vähäistä ja kaikki tunsivat toisensa, joten ongelmia alkoi tulla, joten lopetti.
Tää kaikki tuli parin minuutin monologissa jonka hän kertoi kainalossani. Nousin ja aloin pakata hänen kamojaan muovikassiin. Olin mykkänä järkytyksestä ja inhosta. Hän itki ja huusi ja yritti halata, mutta mä pidättelin oksennusta ja käskin hänen poistua välittömästi. En vastannut puheluihin ja viesteihin enää. Parin viikon kuluessa ne loppuivat enkä ole hänestä enää sitten kuullut. Koskaan ei ole niin suuret unelmat menneet niin lyhyessä ajassa niin totaalisen murskaksi.
Näistä asioista ei kumppanille puhuta. Näistä asioista EI. KUMPPANILLE. PUHUTA.
Olen lukenut jokaisen kommentin tässä ketjussa, jopa kahteen kertaan. Olen miettinyt ja järkeillyt. Olen vähän pihalla mitä mun tulisi tehdä. En pysty heti jättämään, koska mun tarvitsee itse tehdä se päätös ja järkeillä asia ensin itselleni. Miehessä on myös paljon hyvää, mutta kyllä mun silmät on avautunu. Aion tarkkailla häntä nyt kun tiedän mihin kiinnitän huomion. Aion vielä asiasta rakentavasti keskustella ja katsoa johtaako mihinkään. Tiedän, että hänellä on hyvin vähän kokemusta parisuhteista, mutta ei sekään enää ole mikään selitys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee sitä sinun kiusaksi.Olen kerran ollut tuollaisen miehen kanssa ja voi sitä turhautumisen määrää kun ei saanut mustasukkaiseksi. Jossain vaiheessa lopulta sanoi suoraan kertovansa vain siksi, että minulle tulisi paha mieli. Paha mieli mistä? Siitä että keski-ikäinen useamman lapsen isä on pannut? Miten ne lapset tuli tehtyä, kai ihmisillä seksielämä saa olla? Mitä hittoa noiden päässä liikkuu? Lopulta tajusin, että hän kertoi siksi koska oli vainoharhaisesti mustasukkainen minusta vaikka ei välittänyt minusta tippaakaan. Halusi vain laskea itsetuntoani, mikä ei onnistunut jatkuvista yrityksistä huolimatta.
Hmm... eli jos vaan ignooraan hänen nämä tällaiset jutut niin mahtaisko sitten loppua?? Harmittaa, että juuri kun olen parhaassa fiiliksessä oli tilaisuus mikä tahansa (viimeksi konsertti) niin hän alkaa kertomaan miten joku biisi oli hänen ja eksänsä yhteinen ja oli niin herttaista että.
Ap
Noo, varmasti tämä ketju on jo kertonutkin sinulle että ihan perus narsistin settiä tuo kaikki touhu. Et sinä voi voittaa muuta kuin lähtemällä. Jos jäät ja torpedoit tuon osan miehen toiminnasta, hän aloittaa paskamaisen toiminnan jollain toisella saralla, koska se nyt vaan on niiden luonto. Hänellä ei maskinsa alla ole kivaa eikä sinullakaan saa olla. Lue ketju Narsistin keskustelutyyli tai katso youtubesta Mental Healness kanavaa, missä vastaava mies kertoo täysin avoimesti toiminnastaan.
Seurustelin hetken tuollaisen kanssa. Ainoa keino tuohon eksistä puhumiseen on nollatoleranssi, eli sinä lähdet täysin eleettömästi omaan kotiisi heti, kun mies avaa suunsa eksistä. No, sitten mies alkaa sanoa, että sinä olet herkkä/sekopää. Tai jos hän vaistoaa, että olet vahva ja tosissasi, kuten itse olin kotiinmennessäni, hän lopettaa tuon homman, mutta keksii jotain uutta jäynää. Rauhallista hetkeä ei tule.
Ja hämäävintä on se, että toisaalta hän on niin ihanan ja viattoman oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin aikoinaan päätä pahkaa naiseen ja aloitimme suhteen. Olin ihan oikeasti rakastunut ja meillä meni todella lupaavasti. Kaikki natsas yhteen ja puolen vuoden kohdalla suunnittelimme jo yhteistä tulevaisuutta. Kaikki vaikutti mielettömän hyvältä.
Sitten juttelimme niitä näitä menneisyydestämme, muistelimme koulumuistoja ja opiskeluja ja nuoruuden matkusteluja ja kaikkee. Ja yhtäkkiä nainen alkoi naureskellen kertoa 2-3 vuotta jatkuneesta elämänvaiheesta, jossa hän etsi joka viikko pari uutta seksikumppania melkein mistä tahansa. Lähikaupastakin löytyi. Ja viikonloppuina meni kaksi iltaa baareissa ja niitä ei koskaan lähdetty yksin. Oli kuulemma ihan hullua ja tuohun sai poikki vasta kun muutti työharjoitteluun toiselle puolen Suomea pikkupaikkakunnalle. Sielläkin oli kuulemma jatkunut touhu mutta selkeästi tarjonta oli vähäistä ja kaikki tunsivat toisensa, joten ongelmia alkoi tulla, joten lopetti.Tää kaikki tuli parin minuutin monologissa jonka hän kertoi kainalossani. Nousin ja aloin pakata hänen kamojaan muovikassiin. Olin mykkänä järkytyksestä ja inhosta. Hän itki ja huusi ja yritti halata, mutta mä pidättelin oksennusta ja käskin hänen poistua välittömästi. En vastannut puheluihin ja viesteihin enää. Parin viikon kuluessa ne loppuivat enkä ole hänestä enää sitten kuullut. Koskaan ei ole niin suuret unelmat menneet niin lyhyessä ajassa niin totaalisen murskaksi.
Jos kumppanisi olisi kertonut että hänellä oli pari vuotta kestänyt elämänvaihe jossa hän oli masentunut eikä kyennyt aina opiskelemaan tai käymään töissä niin olisiko reaktiosi ollut samanlainen? Ei saa kertoa?
Tuossahan on selvästikin ollut kyseessä elämänvaihe jossa nainen ei ole voinut hyvin ja hän on peittänyt toimintaansa pakonomaisella kumppanien etsimisellä. Nämä henkiset oireet vain ilmenevät ihmisillä eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten juttelimme niitä näitä menneisyydestämme, muistelimme koulumuistoja ja opiskeluja ja nuoruuden matkusteluja ja kaikkee. Ja yhtäkkiä nainen alkoi naureskellen kertoa 2-3 vuotta jatkuneesta elämänvaiheesta, jossa hän etsi joka viikko pari uutta seksikumppania melkein mistä tahansa. Lähikaupastakin löytyi. Ja viikonloppuina meni kaksi iltaa baareissa ja niitä ei koskaan lähdetty yksin. Oli kuulemma ihan hullua ja tuohun sai poikki vasta kun muutti työharjoitteluun toiselle puolen Suomea pikkupaikkakunnalle. Sielläkin oli kuulemma jatkunut touhu mutta selkeästi tarjonta oli vähäistä ja kaikki tunsivat toisensa, joten ongelmia alkoi tulla, joten lopetti.Tää kaikki tuli parin minuutin monologissa jonka hän kertoi kainalossani. Nousin ja aloin pakata hänen kamojaan muovikassiin. Olin mykkänä järkytyksestä ja inhosta. Hän itki ja huusi ja yritti halata, mutta mä pidättelin oksennusta ja käskin hänen poistua välittömästi. En vastannut puheluihin ja viesteihin enää. Parin viikon kuluessa ne loppuivat enkä ole hänestä enää sitten kuullut. Koskaan ei ole niin suuret unelmat menneet niin lyhyessä ajassa niin totaalisen murskaksi.
Olihan se hyvä, että kertoi!
Jossain vaiheessa tullut esille kuitenkin, silloin olisi ollut vaikeampaa erota.
Oikeasti hänellä voi olla parisuhde koko ajan, oma vastaava eksäni esitti kokematonta pikkupoikaa, vaikka oli sarjasuhteilija. Ei noiden mihinkään voi luottaa. Mutta joo, et voi lähteä ennen kuin olet itse valmis. MInä keräsin noin kuukauden todisteita silmien avautumisen jälkeen ja sitten oli päätös valmis ja lopullinen. Ei onnistunut saamaan minua uusintakierrokselle, vaikka muutaman kuukauden jälkeen yritti - kuten kaikkia muitakin edellisiään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sun tapaus on mun mielestä aivan erilainen kuin ap:n vastaava.
Yhdellä kerralla kerrotiin jostain elämänvaiheesta, (joka on menneisyyttä), eikä suinkaan koko teidän suhteen aikaa vertailtu/kerrottu ex-kumppaneista.
Itse en tajua, mistä noin järkytyit.
Kyllä mun mielestä kumppanille voo puhua menneisyydestä, mutta kuten joku sanoi, anonyymisti eikä tietenkään koko aikaa vain siihen menneeseen keskittyen.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, mitä kaikkea nämä miehet raportoi kavereilleen naisten intiimeistä jutuista. Naureskelee miesporukalla, vertailee.
Wow, onpas huonoja kokemuksia miehistä. Aika vainoharhaista, ellei sitten tapaile pohjasakkaa tai ihan kakaroita.
Narsistilla on monta naamaria ja teatteriesitystä jossa hän on päänäyttelijä.