Olen todella hämmentävässä parisuhteessa
Ollaan seurusteltu vajaa vuosi vasta ja mies on ihana ja olen valtavan ihastunut häneen. Ainut mistä en tykkää että hän kertoilee liiankin yksityiskohtaisesti aikaisemmista seksiseikkailuistaan, suhteistaan ym ja mulle tulee jotenkin kurja fiilis niistä.
En ole ennen tuntenut mustasukkaisuutta, mut nyt taitaa olla sitä. Olen pyytänyt useita kertoja ettei hänen tarvitse eksistään tai hoidoistaan niin yksityiskohtaisesti kertoa, mutta kertoo silti. Hän ei jostain syystä ymmärrä, että nää asiat ei minua kiinnosta.
Ymmärrän, että molemmilla on historiamme, mutta miksi hänen täytyy kertoa omastaan niin tarkasti ja maalata mielikuvat päähäni?
Pari krt on tuntunut että hän tekee sitä tahallaan aiheuttaakseen jonkinlaisen reaktion mussa. Onko tämä käytösmalli ihan normaalia vai mitä hemmettiä nyt??
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali jos olet sanonut että sinua ei kiinnosta. Ei exien intiimiasioiden höliseminen ole mikään perustarve, jota on pakko saada toteuttaa.
Päin vastoin, mietipä mitä hän sinusta kertoo, sitten kun olet ex.
Sellainen sanaton ymmärrys pätee, että entisten suhteiden seksin yksityiskohtia ei kerrota nyksille. Ei elinten kokoa jne.
Mies ei ole herrasmies.
Tämä! Ap:n miehellä tuntuu olevan joku kiero tapa koetella ap:n rajoja mikä ei ole tervettä. Ap sano sille äijälles juuri kuten aiempi kirjoitti. Tule sitten meille kertomaan mitä vastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen pitäisi lisätä hyvinvointia ja tuoda elämään pääasiassa lisää plussaa. Sen ei kuulu tuoda mukanaan epävarmuutta, mustasukkaisuutta tai tarvetta etsiä syitä toisen huonolle käytökselle. Mietipä hetki, tuntuuko sinusta, että sinua arvostetaan ja kunnioitetaan? Jotkut asiat ovat vieläpä sellaisia, että niistä ei pitäisi tarvita sanoa edes sitä ensimmäistä kertaa.
Pystyykö narsisti rakastamaan? Olen joskus pienessä huppelissa tainnut hänelle tunnustaa, että mun kohdalla ollaan menty jo tykkäämisestä seuraavaan asteeseen eli rakastumiseen, niin tyyppi meni jotenkin oudoksi ja sanoi, että ei kuulemma pysty sanomaan sanaa rakas koska tuo kuulemma huonoa onnea...
Okei, mä kuulen itseni ja nyt alkaa jo vähän hälytyskellot jossain kaukaisuudessa soimaan...
AP
Ei pysty. Eikä tarvitse olla narsisti. Ihmisissä on paljon henkisesti epäkypsiä, epävakaita ja traumatisoituneita. Kaikki eivät näe omaa tilaansa, vaan käyttävät usein toista ihmistä traumojensa kaatopaikkana. Siihen ei pidä kenenkään suostua.
Ei taida olla niin ihana mies kun luulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen pitäisi lisätä hyvinvointia ja tuoda elämään pääasiassa lisää plussaa. Sen ei kuulu tuoda mukanaan epävarmuutta, mustasukkaisuutta tai tarvetta etsiä syitä toisen huonolle käytökselle. Mietipä hetki, tuntuuko sinusta, että sinua arvostetaan ja kunnioitetaan? Jotkut asiat ovat vieläpä sellaisia, että niistä ei pitäisi tarvita sanoa edes sitä ensimmäistä kertaa.
Pystyykö narsisti rakastamaan? Olen joskus pienessä huppelissa tainnut hänelle tunnustaa, että mun kohdalla ollaan menty jo tykkäämisestä seuraavaan asteeseen eli rakastumiseen, niin tyyppi meni jotenkin oudoksi ja sanoi, että ei kuulemma pysty sanomaan sanaa rakas koska tuo kuulemma huonoa onnea...
Okei, mä kuulen itseni ja nyt alkaa jo vähän hälytyskellot jossain kaukaisuudessa soimaan...
AP
Narsistit just ei pysty oikeasti rakastamaan ja nää jutut on heille vaikeita. Saattavat jopa ärsyyntyä kun heille tunnustetaan syviä tuntemuksia.
Noah kirjoitti:
Minulla on miehenä vähän samankaltainen kokemus naisesta, joka kertoi turhan avoimesti historiastaan vaikken olisi halunnut kuulla. Nyt ne asiat käyvät mielessä turhan usein, vaikka elämä on muuten hyvää. Tein siitä just hetki sitten tänne oman aloituksenkin, joka sivuaa vahvasti aihetta: miksi kumppanin menneisyys vaivaa?
Taisi poistua tältä naispalvonnan palstalta?
Noah kirjoitti:
Minulla on miehenä vähän samankaltainen kokemus naisesta, joka kertoi turhan avoimesti historiastaan vaikken olisi halunnut kuulla. Nyt ne asiat käyvät mielessä turhan usein, vaikka elämä on muuten hyvää. Tein siitä just hetki sitten tänne oman aloituksenkin, joka sivuaa vahvasti aihetta: miksi kumppanin menneisyys vaivaa?
Kerran tapailin tuollaista naista.
Päätin etten ole enää hänen kanssaan ja sen illan sekstailun aikana kysyin oliko kukaan ennen lauennut hänen kasvoilleen.
Ei kuulemma ollut, kysyin saanko minä.
Sain.
Sen jälkeen ghostasin.
Otan osaa, olet onnistunut sekaantumaan mieslapseen.
Ehkä tämä apn mies on näitä ns ahtaista rooleista muka vapautuneita tyyppejä. Tuo vain menee huonommaksi koko ajan. Juokse!
Sieltä tulee jonkun ajan kuluttua paljastumaan joku SIKA... Sinä olet sille pelkkä lehmä!
JÄTÄ ÄIJÄ SANOMATTA MITÄÄN - MITÄ PIKIMMIN SEN PAREMPI.
Vierailija kirjoitti:
Noah kirjoitti:
Taisi poistua tältä naispalvonnan palstalta?
Oli vähän eri tulokulmasta kirjoitettu. Pääpointti taisi olla, että tuo aloittaja tietää, kuinka pitää elää, ja naisystävä menneisyytensä kanssa oli moraaliltaan vajaa. Jos olisi kirjoittanut, että menneisyyden jutuista kertominen tuntuu pahalta ja ettei halua kuulla semmoisia juttuja, vastaanotto olisi voinut olla erilainen.
Ap: lle
Just toi että sulla soi hälykellot on oikea intuitio. Luota siihen...Kuuntele sitä. Mies saattaa olla narsisti.
Mullekin kyllä narsistimies aina sanoi "että kyllä mä tykkään sinusta" "kyllä meidän välillä jotain on enhän minä muutoin sinua tapailisi" jne...eli annetaan puolittaisia viestejä että suhde jatkuisi. Meillä se perustui pelkkään seksiin hänen puoleltaan. Seksissä hänen penistään piti kehua ja muita seksipuheita oli kans. Koskaan ei halunnut mitään vakavaa vaikka niin vakuutteli alussa. Koskaan ei sanonut rakastavansa minua vaikka minä niin hänelle sanoin. Outo "suhde' sanoisinko. Todella epämääräinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Narsistit just ei pysty oikeasti rakastamaan ja nää jutut on heille vaikeita. Saattavat jopa ärsyyntyä kun heille tunnustetaan syviä tuntemuksia.
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Narsisti ei pysty rakastamaan. Menevät lukkoon ja välttelevät katsekontaktia jos sanot häntä rakastavan. Rakkaus pelottaa narsistia. Häneltä puuttuu empatiakykyä ja ilmaista oikeita aitoja tunteita.
Sillä on pakkomielteenä seksi. Terapian tarpeessa. Jos sekään auttas.
Ap
Juokse. Mies ei ole sinulle oikea. Tulee sinut vielä rikkomaan ja hylkäämään ajansaatossa.
Jos miehellesi sana rakkaus ja sen sanominen on vaikeaa tai hän välttelee, voi hänelle triggeröityä entisten heilojen kanssa syntyneet ristiriidat ja rakkaus sana on ollut kovassakin käytössä uhrin puolelta. Narsisteilla on hyvin rikkinäisen parisuhdehistoria yleensä. Paljon jätettyjä ja petettyjä.
Tutustu You Tuben videoihin: Narsisti vs minä. Sieltä löytyy paljon vastauksia ja sellaisia joita et narsistilta tule saamaan.
En nyt sanoisi ihanaksi miestä, joka kertoo vanhoista seksiseikkailuistaan, saati vielä jatkaa sitä kun nainen on pyytänyt lopettamaan. Tilannetajuton ja/tai kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee sitä sinun kiusaksi.Olen kerran ollut tuollaisen miehen kanssa ja voi sitä turhautumisen määrää kun ei saanut mustasukkaiseksi. Jossain vaiheessa lopulta sanoi suoraan kertovansa vain siksi, että minulle tulisi paha mieli. Paha mieli mistä? Siitä että keski-ikäinen useamman lapsen isä on pannut? Miten ne lapset tuli tehtyä, kai ihmisillä seksielämä saa olla? Mitä hittoa noiden päässä liikkuu? Lopulta tajusin, että hän kertoi siksi koska oli vainoharhaisesti mustasukkainen minusta vaikka ei välittänyt minusta tippaakaan. Halusi vain laskea itsetuntoani, mikä ei onnistunut jatkuvista yrityksistä huolimatta.
Hmm... eli jos vaan ignooraan hänen nämä tällaiset jutut niin mahtaisko sitten loppua?? Harmittaa, että juuri kun olen parhaassa fiiliksessä oli tilaisuus mikä tahansa (viimeksi konsertti) niin hän alkaa kertomaan miten joku biisi oli hänen ja eksänsä yhteinen ja oli niin herttaista että.
Ap
Kysy häneltä miksi hän tekee noin. Seuraavan kerran, kun hän alkaa kertoa, kysy: "MIKSI koet tarvetta kertoa noita juttuja minulle, vaikka olen sanonut, ettei kiinnosta". Äläkä luovuta ennen kuin hän kertoo, miksi tekee niin.
Itse en tosin enää edes kyselisi, olisin jo äänestänyt jaloillani.
Olen kysynyt, monta kertaa. Vastaa vaan ettei tiedä ja haluaa olla avoin. Kerroin hänelle, että tämä on vääränlaista avoimuutta tai mitä ikinä onkaan. Olen miettinyt että onko omaa epävarmuutta, vai mitä. Nyt hän on saanut mut näyttämään mustasukkaiselta hullulta kun en halua kuulla hänen panotarinoitaan. Ilkeä tai vihainen hän ei ole mut on vähän sellainen piesty koira-look kun taas pyydän, ettei veisi kertomustaan loppuun.
Ap
Mulle narsisti teki juuri noin. Yritti kokoajan saada mua mustasukkaiseksi ja sitten syytti riidoissa mua liian mustasukkaiseksi. Narsistit on taitavia piiloviesteissään. Haluavat vielä salailla asioita että toinen epäilisi ja hermostuisi. Nämä ovat narsistille tyypillisiä manipulointitaktiikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee sitä sinun kiusaksi.Olen kerran ollut tuollaisen miehen kanssa ja voi sitä turhautumisen määrää kun ei saanut mustasukkaiseksi. Jossain vaiheessa lopulta sanoi suoraan kertovansa vain siksi, että minulle tulisi paha mieli. Paha mieli mistä? Siitä että keski-ikäinen useamman lapsen isä on pannut? Miten ne lapset tuli tehtyä, kai ihmisillä seksielämä saa olla? Mitä hittoa noiden päässä liikkuu? Lopulta tajusin, että hän kertoi siksi koska oli vainoharhaisesti mustasukkainen minusta vaikka ei välittänyt minusta tippaakaan. Halusi vain laskea itsetuntoani, mikä ei onnistunut jatkuvista yrityksistä huolimatta.
Hmm... eli jos vaan ignooraan hänen nämä tällaiset jutut niin mahtaisko sitten loppua?? Harmittaa, että juuri kun olen parhaassa fiiliksessä oli tilaisuus mikä tahansa (viimeksi konsertti) niin hän alkaa kertomaan miten joku biisi oli hänen ja eksänsä yhteinen ja oli niin herttaista että.
Ap
Ei lopu. Jos olet selvällä suomella (tai mikä teidän yhteinen kielenne onkaan) sanonut, että et halua kuulla, eikä silti lopeta niin asia tulee jatkumaan.
Mutta eihän tuo yhteinen biisi ole mikään seksisuhteen yksityiskohta.
Ollaan ihanassa konsertissa ja toinen alkaa haikailla exiään. - Ei kiva.
Vanhempana naisena sanoisin, että tuskin se mies mitään haikailee, kertoo vain muiston joka tuli mieleen. Voi olla että välillänne ei juurikaan tapahdu, joten ihan vaan jotain puhuakseen näitä kertoo. Tehkää jotain yhdessä, rakentakaa yhteistä mukavaa muistettavaa. Jos suhde ei etene ja mitään uutta kivaa ei tapahdu, menee muisteluksi. Suhde ei pidä olla seisova vesi.
Minäkin vanhempana ja kokeneena naisena sanon, että tuommoinen on nimenomaan vallankäyttöä. Joku aikaisemmissa viestissä kuvasikin todella hyvin mihin tuolla pyritään. Ei ole terve suhde.
Minä vanhempana naisena kysyn taas, minkä takia pitäisi tuollaisen pitäisi antaa vaikuttaa mitenkään? Jos ei puheet existä lopu, voi häipyä ja se siitä. Jos on kovin ihastunut kuten ap näyttäisi olevan, voi halutessaan ehdottaa yhteistä kivaa aktiviteettia. Ihan sama mitä ulkopuoliset ajattelevat, apn on nyt ihan itse pähkäiltävä mitä haluaa. Itse olen sitä mieltä ettei mies haikaile mitään, kunhan höpisee jotain puhuakseen. Tuollaiset "vallankäytöt" on ihan yks hailee, voi sanoa että naama kiinni. Mitä noita säikkymään.
Miehet eivät todellakaan mieti mitään vallankäyttöä. Jälleen kerran naiset ylianalysoivat miehen puheet.
En minäkään usko että kyse on tietoisesta toiminnasta. Mies on vain epäkypsä ja sanoo asioita saadakseen siitä jotain, tyystin välittämättä siitä miltä se toisesta tuntuu. Eksistä puhuminen ei todella ole mikään luonnollinen perustarve, varsinkaan jos toinen on jo ilmoittanut ettei halua kuulla aiheesta. Surullista molempien osapuolten kannalta.
Uskotko siis että ei ole olemassa ihmisiä, jotka pyrkivät jatkuvasti valta-asemaan kaikissa ihmissuhteissa? Ja vieläpä että nimenomaan miehet olisivat niitä jotka EIVÄT pyri valta-asemaan suhteessa naiseen?
Naiivia.
Vierailija kirjoitti:
Tein pientä tutkimusta narsistin luonteesta ja millainen on parisuhteessa, niin 25 kohdasta vain muutamaan samaistuin. En kyllä ton perusteella lähtis ihan vielä narsismia hälle diagnosoimaan.
Ap
Ap
Se on ihan sama onko mies narsisti vai ei mutta jos sulla on tunne että jokin ei ole oikein niin silloin se ei ole oikein. Jokin ei täsmää. Mä luulen että olet hyvää vauhtia ajautumassa riippuvuus suhteeseen narsistin kanssa koska olet niin rakastunut. Mutta se ei ole rakkautta. Sitä se rakkaus pommitus teettää. Haluaa niin vimmatusti uskoa ja selitellä asiat parhain päin. Se on ehdollistamista sun puolelta. Ole varovainen. Mä käynyt läpi tuon lihamyllyn. Nyt vakava masennus ja käyn terapiassa. Narsistin koukkuun kun jäät niin siitä on vaikea lähteä. Täällä on tullut sulle hyviä neuvoja muilta kirjoittajilta. Mä en usko että toi sun mies oikeasti sua rakastaa, tuntematta häntä tietenkään mutta silti....
Oliskohan meillä aloittajan kanssa ollut kyseessä sama narsisti mies.
Tuntuu niin tutulta noi jutut mitä kirjoitat. Olin myös alussa niin hirveän rakastunut häneen. Loppu olikin sitten yhtä helvettiä.
Näin on varmaan sinulla ja joillakin muilla. Mutta ota huomioon, että kaikki naiset eivät halua seurustella selkeästi törpön miehen kanssa.
Toki törpöstä voi erota. Mutta joskus pohtii kuitenkin, kuten ehkä aloittajakin ennen eroa, että onko ero se ainoa ja oikea vaihtoehto.
Jos mies ei ole selkeästi törppö kuitenkaan kaiken aikaa.