Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen todella hämmentävässä parisuhteessa

Vierailija
30.05.2023 |

Ollaan seurusteltu vajaa vuosi vasta ja mies on ihana ja olen valtavan ihastunut häneen. Ainut mistä en tykkää että hän kertoilee liiankin yksityiskohtaisesti aikaisemmista seksiseikkailuistaan, suhteistaan ym ja mulle tulee jotenkin kurja fiilis niistä.

En ole ennen tuntenut mustasukkaisuutta, mut nyt taitaa olla sitä. Olen pyytänyt useita kertoja ettei hänen tarvitse eksistään tai hoidoistaan niin yksityiskohtaisesti kertoa, mutta kertoo silti. Hän ei jostain syystä ymmärrä, että nää asiat ei minua kiinnosta.
Ymmärrän, että molemmilla on historiamme, mutta miksi hänen täytyy kertoa omastaan niin tarkasti ja maalata mielikuvat päähäni?
Pari krt on tuntunut että hän tekee sitä tahallaan aiheuttaakseen jonkinlaisen reaktion mussa. Onko tämä käytösmalli ihan normaalia vai mitä hemmettiä nyt??

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs exäni kuvaili minulle yksityiskohtaisesti elämänsä parhaan seksikokemuksen ja sen naisen jonka kanssa se tapahtui. Nainen oli aivan minun vastakohta. En kyennyt tuntemaan itseäni enää haluttavaksi tuon jälkeen ja ero tuli.

Toinen exäni kertoi, ettei voisi olla oman exänsä kanssa missään tekemisissä koska tämä on niin kuuma että hänen olisi vaikea vastustaa. Nainen oli jättänyt miehen. Lisäksi näytti kuvan jostain toisesta aikaisemmasta superkauniista exästään, ihan vain näyttämisen ilosta. Muuten mukava mies, mutta tuollaiset avautumiset/retostelut tappaa seksuaalisen uteliaisuuden omalta kohdaltani täysin. Ja ero tuli.

Itse olen siis varsin vaatimattoman näköinen nainen, en mikään hottis.

Voisiko olla, että mies on tottunut saamaan miesseurassa jonkinlaista ihailua tai pönkitystä epävarmalle minäkuvalleen esittelemällä kaatojaan? Nyt hän on niin hölmö, että ei ymmärrä että naiseen tällainen ei tee mitään vaikutusta, paitsi tietysti negatiivisen vaikutuksen?

Että ihan vaan umpityhmä ja rajaton mies. Molemmissa tapauksissa ei jatkoon.

Vierailija
62/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää kuinka moni kommentoija on siinä erinomaisessa parisuhteessa jonka perusteella kommentoivat - jossa mies käyttäytyy just kuin unelma, eikä tarvitse pistää niskapersotteella pihalle.

Onkohan muitakin kuin sinkkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas outoa käytöstä ja aika riskaabelia häneltä teidän suhteen kannalta jos kerran olet ilmoittanut että tollainen ei sua kiinnosta. En osaa kuvitella mitä hänen päässään liikkuu. 

Riskaabelia? Meressä on planktonia.

Vierailija
64/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tekee sitä sinun kiusaksi.Olen kerran ollut tuollaisen miehen kanssa ja voi sitä turhautumisen määrää kun ei saanut mustasukkaiseksi. Jossain vaiheessa lopulta sanoi suoraan kertovansa vain siksi, että minulle tulisi paha mieli. Paha mieli mistä? Siitä että keski-ikäinen useamman lapsen isä on pannut? Miten ne lapset tuli tehtyä, kai ihmisillä seksielämä saa olla? Mitä hittoa noiden päässä liikkuu? Lopulta tajusin, että hän kertoi siksi koska oli vainoharhaisesti mustasukkainen minusta vaikka ei välittänyt minusta tippaakaan. Halusi vain laskea itsetuntoani, mikä ei onnistunut jatkuvista yrityksistä huolimatta.

Hmm... eli jos vaan ignooraan hänen nämä tällaiset jutut niin mahtaisko sitten loppua?? Harmittaa, että juuri kun olen parhaassa fiiliksessä oli tilaisuus mikä tahansa (viimeksi konsertti) niin hän alkaa kertomaan miten joku biisi oli hänen ja eksänsä yhteinen ja oli niin herttaista että.

Ap

Tää mies kuulostaa ihan aidosti narsistilta. Ne just ehkä vuoden jaksaa näytellä oikeaa ihmistä mutta usko huviksesi, että tämä suhde tulee vain pahenemaan aikaa myöten. Sitä ihmistä, johon aikoinasi rakastuit, ei ole edes olemassa.

Vierailija
65/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti, manipuloi tunteitasi eikä kunnioita rajojasi. Jättäisin, koska tuossa ei ole enää mahdollisuuksia terveeseen ihmissuhteeseen.

Vierailija
66/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tekee sitä sinun kiusaksi.Olen kerran ollut tuollaisen miehen kanssa ja voi sitä turhautumisen määrää kun ei saanut mustasukkaiseksi. Jossain vaiheessa lopulta sanoi suoraan kertovansa vain siksi, että minulle tulisi paha mieli. Paha mieli mistä? Siitä että keski-ikäinen useamman lapsen isä on pannut? Miten ne lapset tuli tehtyä, kai ihmisillä seksielämä saa olla? Mitä hittoa noiden päässä liikkuu? Lopulta tajusin, että hän kertoi siksi koska oli vainoharhaisesti mustasukkainen minusta vaikka ei välittänyt minusta tippaakaan. Halusi vain laskea itsetuntoani, mikä ei onnistunut jatkuvista yrityksistä huolimatta.

Tässä sinulle vastaus ap. Hankkiudu eroon miehestä.

Vierailija
67/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuollaisessa suhteessa ja mietin samaa että minussa vika, mustasukkainen hullu kun ei miehen avoimuutta kestä. Olet tuhlannut tuohon mieheen vasta vuoden, lähde jo nyt. Itse tuhlasin 5 vuotta. Ne jutut saattavar jatkua, jossain kohtaa alkaa tulemaan toistoa ja hän saattaa myös intiimien hetkien aikana alkaa muistelemaan tai vertailemaan sinua entisiin jos ei muuten reaktiota saa. Tai ehkä jutut loppuvat, mutta on itsesi päätettävissä haluatko tosiaan olla tuollaisen ihmisen kanssa? Onko ihminen joka haluaa loukata sinua (tai on sitten sosiaalisesti/älyllisesti vajaa) kumppani johon haluat käyttää aikaasi?

Semmonen viis vuotta on klassisesti suhteen kaari narsistiin. Eli AP, tee itsellesi palvelus.

Vierailija
68/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... eli jos vaan ignooraan hänen nämä tällaiset jutut niin mahtaisko sitten loppua?? Harmittaa, että juuri kun olen parhaassa fiiliksessä oli tilaisuus mikä tahansa (viimeksi konsertti) niin hän alkaa kertomaan miten joku biisi oli hänen ja eksänsä yhteinen ja oli niin herttaista että.

Ei lopeta, vaan vaihtaa tekniikkaa. Eroa.

Ap

Vierailija
69/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä on kasvatettu täysin häiriintyneiksi. Useimmiten näillä on äitiongelmaa.

Minäkin tuhlasin vuosia elämästäni vastaavaan. Nuorena ei ymmärrä mikä on normaalia suhteessa jos tulee itse vähäänkään rikkinäisestä taustasta ja oma vanhempi myös narsisti.

Vierailija
70/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei kannata koskaan kertoa naiselle muuta, kuin mitä nainen haluaa kuulla.

Vierailija
71/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tavannut rajattoman miehen. Ei kannata yllättyä, jos suhteen arkistuttua saat kuulla hänen suustaan muitakin totuuksia, joita moni jättää sanomatta.  

Vierailija
72/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei lopu. Jos olet selvällä suomella (tai mikä teidän yhteinen kielenne onkaan) sanonut, että et halua kuulla, eikä silti lopeta niin asia tulee jatkumaan.

Mutta eihän tuo yhteinen biisi ole mikään seksisuhteen yksityiskohta.

Ollaan ihanassa konsertissa ja toinen alkaa haikailla exiään. - Ei kiva.

Vanhempana naisena sanoisin, että tuskin se mies mitään haikailee, kertoo vain muiston joka tuli mieleen. Voi olla että välillänne ei juurikaan tapahdu, joten ihan vaan jotain puhuakseen näitä kertoo. Tehkää jotain yhdessä, rakentakaa yhteistä mukavaa muistettavaa. Jos suhde ei etene ja mitään uutta kivaa ei tapahdu, menee muisteluksi. Suhde ei pidä olla seisova vesi.

Minäkin vanhempana ja kokeneena naisena sanon, että tuommoinen on nimenomaan vallankäyttöä. Joku aikaisemmissa viestissä kuvasikin todella hyvin mihin tuolla pyritään. Ei ole terve suhde.

Minä vanhempana naisena kysyn taas, minkä takia pitäisi tuollaisen pitäisi antaa vaikuttaa mitenkään? Jos ei puheet existä lopu, voi häipyä ja se siitä. Jos on kovin ihastunut kuten ap näyttäisi olevan, voi halutessaan ehdottaa yhteistä kivaa aktiviteettia. Ihan sama mitä ulkopuoliset ajattelevat, apn on nyt ihan itse pähkäiltävä mitä haluaa. Itse olen sitä mieltä ettei mies haikaile mitään, kunhan höpisee jotain puhuakseen. Tuollaiset "vallankäytöt" on ihan yks hailee, voi sanoa että naama kiinni. Mitä noita säikkymään.

Miehet eivät todellakaan mieti mitään vallankäyttöä. Jälleen kerran naiset ylianalysoivat miehen puheet.

En minäkään usko että kyse on tietoisesta toiminnasta. Mies on vain epäkypsä ja sanoo asioita saadakseen siitä jotain, tyystin välittämättä siitä miltä se toisesta tuntuu. Eksistä puhuminen ei todella ole mikään luonnollinen perustarve, varsinkaan jos toinen on jo ilmoittanut ettei halua kuulla aiheesta. Surullista molempien osapuolten kannalta.

Siis "sanoo asioita saadakseen siitä jotain, tyystin välittämättä siitä miltä se toisesta tuntuu". Eikö se juuri ole vallankäyttöä? Kokee olevansa sellaisessa asemassa suhteessa naiseen, että tämän tunteista ei tarvitse välittää, jos itse haluaa jotain.

Vierailija
73/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää kuinka moni kommentoija on siinä erinomaisessa parisuhteessa jonka perusteella kommentoivat - jossa mies käyttäytyy just kuin unelma, eikä tarvitse pistää niskapersotteella pihalle.

Onkohan muitakin kuin sinkkuja?

Täällä epäsinkku. Kävin kommentoimassa. On kokemusta rajattomasta miehestä, en suosittele kellekään, vaikka sitten pitäisi olla yksin . Nykyinen on päästään terveempi ja käyttäytyy kauniisti.

Vierailija
74/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sentimentaalinen tunneälykääpiö. Ihan moukka ja tyhmä.

Ap

Vierailija
75/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli sellainen kumppani, joka itse uteli exieni henkilökohtaisia asioita. Vaihtoon meni, ei tosin pelkästään tästä syystä, mutta tämäkin painoi.

Vierailija
76/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kultaseni, kyllä minun exäni tykkäsi kovin A2M-leikeistä. Miksi sinä et voi suostua samaan?

Vierailija
77/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki exät ihan teini-iän ihastusta lukuunottamatta on tykänneet kertoilla existään, näiden sukuelimiä ja seksuaalimieltymyksiä myöten. Ei ole minua haitannut mitenkään, ei ole toki kiinnostanutkaan, korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
78/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli sellainen kumppani, joka itse uteli exieni henkilökohtaisia asioita. Vaihtoon meni, ei tosin pelkästään tästä syystä, mutta tämäkin painoi.

Minulla oli sellainen, joka uteli, kuinka monen kanssa olen ollut. Itse hän ei kuitenkaan ollut halukas kertomaan omiensa määrää.

Vierailija
79/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotain ihme mielileikkejä taitaa olla, itsellä sama juttu ja vaikka sanoin ettei koetut seksiasiat kiinnosta enkä itse koskaan aloittanut niistä puhumaan, niin toinen väkisin aina jonkun kautta toi ne esille. Samoin alkoi ilmenemään mystisiä mielenmuutoksia että myöhemmin kielsi aikaisempia sanomisiaan yms. ja se vasta alkoi tuntumaan omituiselta. Aivan kuin hän tahallaan olisi kaivanut minusta jotain mustis-ärsyyntymisreaktioita ja sitten itse oli olevinaan sivistyneen rauhallinen ihmetellessä että mikäs minua oikein vaivaa.

Vierailija
80/162 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset "haluaa saada reaktion" ihmiset on päästään jotenkin sekaisin. Ei ihmisten tunteilla kuulu leikkiä, varsinkaan oman rakkaan. En luottaisi mieheen pätkääkään.

Näin on. Nyt antennit pystyyn, tuo pahenee tuosta vielä huomattavasti. Jos niiden eksien kanssa on ollut niin ihanaa, voi kyllä ihmetellä, miksi ne ovat eksiä. Nekö jättivät?