Vaikuttaa siltä että jopa mediat ovat sitä mieltä että vain hoitoala sekä kivat insinööritieteet ovat sallittuja ammatteja
Tällainen ajattelutapa viittaa erittäin vakavaan suomalaisen elämänmuodon, kulttuurin ja historiatietoisuuden tuhoutumiseen.
Kommentit (45)
Kulttuuri ja historia ynnä muut pehmeiksi aloiksi vai mitä lie kutsutaan ovat toki tärkeitä ja valtioiden ja kuntien niistä pitää maksaa sen verran kuin mahdollista yksityisen rahan päälle koska yksityinen raha on näillä aloilla pienempi osuus mutta tämä ei ole merkittävän iso raha panosti julkinen puoli siihen vaikka kuinka paljon mutta etenkin jos valtiot ja kunnat maksavat vain ne pakolliset ja välttämättömimmät toiminnot. En silti usko että medialla mitään mieltä ovat tästä monet alat ovat vain nihkeitä luonnostaan etenkin jos näiden alojen toimintoja poliittisilta tahoilta aletaan katsomaan kriittisesti.
Vierailija kirjoitti:
*kovat
Eivät insinöörit tunne sanaa kiva. Itse asiassa eivät tiedosta sen tyyppisiä tunteita ollenkaan elämässä.
Kuinka monta insinööriä sun tuttavapiiriisi kuuluu? Mun tuttavapiiristä 50 % on insinöörejä ja niillä on parhaat vitsit. Muut jutut kulkee vaan toisia pilkkaamassa ja navan alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois, saat tehdä elääksesi ihan mitä haluat ja jolla pystyt itsesi elättämään. Valitettavasti moni kuluttaa yhteiskunnan resursseja istuessaan yliopistossa vuosikymmnen oppiakseen jotain sellaista, mistä kukaan ei ole valmis maksamaan mitään. Sitten on jälleen maisteri valittamassa kohtaloaan Alepan kassalla.
Eli olet valmis lopettamaan vaikka historian oppiaineen useista yliopistoista?
Itse kannatan kaikkea akteemista sivistystä. Mutta sen koulutusohjelman, jonka tämä kommentoija on käynyt, voi lakkauttaa. Logiikka ei riitä edes av palstan debaattiin vaan pitää tahallaan väärin ymmärtää.
No mitkä sitten ovat näitä täysin turhia oppiaineita joista kukaan ei ole valmis koskaan maksamaan mitään?
Pikemminkin kysymys on, miksi sinä ajattelit ensiksi historiaa?
Mutta eihän kysymys ole mistään tietystä oppiaineesta. Te tyypit tulette tänne painimaan itse rakentamienne olkiukkojen kanssa kun äly ei riitä minkäänlaiseen argumentaatioon. Ja anna kun arvaan, omaa tutkintoasi et kerro?
Vaan kyse on mistä? Siitä että turhaa on paljon mutta et osaa oikein sanoa että mikä?
Ongelma ei ole yksityäiset oppiaineet vaan se, että niiden opetus on niin höttöistä, että läpipäässeen ei tarvitse osata mitään.
Älä jankkaa, vaan kerro oma tutkintosi, niin saadaan yksi hyvä esimerkki.
Ja sinun ihan käytännön kokemuksesi näiden oppiaineiden opetuksesta on miten suuri?
Ja oma koulutukseni on kyllä tekninen mutta olen varttunut sekä kotonani että lähipiirissä humanistien keskellä ja tajuan kyllä varsin hyvin miten vaativia ne alat ovat ja miten todella monenlaisiin asioihin ne antavat eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*kovat
Eivät insinöörit tunne sanaa kiva. Itse asiassa eivät tiedosta sen tyyppisiä tunteita ollenkaan elämässä.
Kuinka monta insinööriä sun tuttavapiiriisi kuuluu? Mun tuttavapiiristä 50 % on insinöörejä ja niillä on parhaat vitsit. Muut jutut kulkee vaan toisia pilkkaamassa ja navan alapuolella.
No makuja on monia. Ne eivät aina ole parhaita vitsejä kuin toisten insinöörien mielestä.
Olisipa kiva tietää, minkälainen ihminen tekee tällaisia yleistyksiä. Nyt jännittää. Eihän vaan ole lukenut vuosikaudet ihmistieteitä yliopistolla.