Kannattaisiko minun hankkia peruukki vai sietää ihmisten jatkuvaa nälvimistä?
Minulla on pienet sydämenmuotoiset kasvot (suhteellisen epäsopiva ylä- ja alaosa minkä vuoksi hyvin epäsuhdanteinen), eli leveät poskipäät, kapeneva leuka ja kaareva otsa, mikä on parturi-kampaajani mukaan harvinaista miehille. Tästä syystä olen tullut siihen tulokseen, että poikamainen ja aaltoileva sivuverho-hiustyyli (tai vaihtoehtoisesti ananashiukset, ts. sivuaalto / sivujakaus, jos haluaisin lyhyemmät hiukset, tai sitten fade otstukalla tai Justin Bieber -tyylinen moppitukka) sopisi kasvojen piirteisiin ja muotoon, koska se saisi pääni näyttämään suuremmalta ja normaalimman muotoitoiselta sekä loisi illuusion oikeasuhteisista kasvoista.
Valitettavasti olen kaljuuntumassa ja hiusrajani on väistynyt ja päänahka on tullut näkyviin pään yläosaan, joten olen yrittänyt leikata sen pois, mutta tuloksena on ollut, että pääni näyttää hyvin epäluonnoliselta sekä jollain tapaa hullunkuriselta (pääni näytti entistä pienemmältä ja poskipääni isommilta ja raskaammilta) ja ihmiset kommentoivat jatkuvasti, että kalju ei sovi minulle ollenkaan ja näyttäisin paremmalta hiusten kanssa minkä takia olen joutunut kamppailemaan kyseisen asian oman itsevarmuuden kanssa.
Tästä syystä kysyn, että suosittelisitko minun kaltaisessani tapauksessa korkealaatuisen peruukin käyttöä (koska hiussiirännäiset ovat minu budjetini ulkopuolella)? Vai onko parempi, että käytän jatkuvasti hattuja peittääkseni pääni (myös sisällä) kuten olen tehnyt nyt jo jonkin aikaa?
Kommentit (121)
Miksi mies ei voisi käyttää peruukkia, jos se on luonnollisen näköinen ja sopii hänen tyyliinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tupee sopii sinulle paremmin kuin Mauri Pekkariselle.
Äläs nyt masenna mies- parkaamme.
Nimittäin on oikeasti olemassa miehille jopa paremman näköisiä pehkoja, kuin naisille, joista heti näkee, että lainakarvat kyseessä.
Mitä tulee Maurin kuolleeseen eläimeen päässä, on luultavasti vaan normaalia joidenkin miesten äärimmäistä tyylitajuttomuutta ja saituutta.Toisaalta hän ei ehkä välitä, koska kaikki tietää sen olevan peruukki.
Ainakin naiset saavat terveyskeskuslääkärin kautta ilmaisen kalliin peruukin maksusitoumuksen jos sanoo että korona vei hiukset/ihotautilääkäri antanut alopecia diagnoosin.
En ymmärrä, miksei tämä koskisi miehiäkin.
Tuo maksusittomuus peruukkiin on tarkoitettu vain naisille koska naisille hiukset ovat tärkeämpiä kuin miehille eikä miehiä harmita jos alkaa kaljuuntua kun pään voi vetää kaljuksi toisin kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun pitäisi valita kaljun miehen ja tupeemiehen/kaljuaan piilottelevan miehen väliltä, niin ottaisin ensimmäisen heti. Luontainen itsevarmuus miehessä on se juttu, joka viehättää. Sinänsä ymmärrän, että kaljuuntuminen voi olla arka paikka, mutta itsensä hyväksyvä ihminen on aina viehättävää. Mutta eihän sinun tarvitse naisten tai kenenkään muun mieliksi tehdä mitään.
Eikö mies joka uskaltaa ja kehtaa käyttää peruukkia ole itsevarmempi ja rohkeampi kuin sellainen joka lampaan lailla ajaa päänsä kaljuksi yhteiskunnan painostuksesta?
Ei ole. Mies ei yritä korostaa miehisyyttään peruukilla, eikä ajamalla päätänsä kaljuksi. Itsevarmuus ja rohkeus on itsensä hyväksymisessä, ei muiden mielipiteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruukki ja silikonitissit.
Tämä on ainoa vaihtoehto. Ryhdyt naiseksi. Lääkäriin, mars. Hormonihoidot ja plastiikkakirurgian maksaa yhteiskunta. Sinusta voi tulla vielä ihan nätti nainen!
ihan nätti nainen, joka on kaljuuntumassa!
naisilla kaljuuntuminen on vielä pahempaa. mutta toisaalta naisella irtohiukset on hyväksytympiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hius ja ulkonäköpaineet ymmärrän vielä naisilla ja etenkin nuorilla tytöillä, mutta en tule koskaan ymmärtämään miksi niitä on myös miehillä. Moni hevi- ja rokkimies on hyvännäköinen ja itsevarma kaljunsa kanssa.
Entäs, jos ei halua näyttää hevi/rockmieheltä?
Monikaan konserttipianisti saatika hento, herkkä runopoika tai ihan tavallinen mies ei todellakaan halua näyttää joltain rikolliselta karjulta, koska se ei sovi tyyliin. Ymmärrätkö?
Tyyliään voi aina vaihtaa ja muuttuu, moni tekee niin samalla kun vanhenee ja harva juuttuu sinne nuoruuden tai teiniiän tyyliin. Joten jos on ollut nuorempana herkkä runopoika niin voi sitten vanhenpana ottaa rokahtavamman tyylin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hius ja ulkonäköpaineet ymmärrän vielä naisilla ja etenkin nuorilla tytöillä, mutta en tule koskaan ymmärtämään miksi niitä on myös miehillä. Moni hevi- ja rokkimies on hyvännäköinen ja itsevarma kaljunsa kanssa.
Entäs, jos ei halua näyttää hevi/rockmieheltä?
Monikaan konserttipianisti saatika hento, herkkä runopoika tai ihan tavallinen mies ei todellakaan halua näyttää joltain rikolliselta karjulta, koska se ei sovi tyyliin. Ymmärrätkö?
Kyllä kalju sopii pukumiehellekin. Se on parempi vaihtoehto kuin epätoivoinen hiusten siirtely kaljun peitoksi.
jos ap hankkii tupeen tai peruukin, niin sittenhän ne kiusaajat vasta nauraakin. kyllä ne huomaa kun liki kaljulle on ilmestynyt hiukset.
Itsevarma ja rohkea mies ajaa itselleen kaljun eikä seuraa muiden vaatimuksia ja odotuksia hankkimallaan peruukin. Kalju mies ei ole kuin muut miehet sillä kalju mies on itsenäinen, erillainen ja itsensä herra. Eivätkä kaljut miehet pelkää ja ujostele.
Vierailija kirjoitti:
Turkkiin hiustensiirtoon, maksaa 3000 - 5000 euroa. Ota lainaa, maksa luotolla, tee ekstratöitä?
Turkki nyt on vihoviimeinen mennä tekemään yhtään mitään operaatiota. Hygienia on vähän niin ja näin. Tulehdusriski on suuri. Käytä rahat mieluummin muihin asioihin. Mielestäni hattu/lakki on kivan näköinen miehillä. Näyttää nuorekkaalta ja poikamaiselta. Kuka ihme tuollaisia möläyttelee sinulle? Opi sanomaan vielä pahemmin takas. Voithan kokeilla liimattavaa peruukkia, mutta se on sitten kuuma kesällä. Toki siitä sitten eroon pääsee. Kaikkea hyvää sinulle toivottelee nainen, joka joskus haaveili paksuista hiuksista, mutta luovutin keskusteltuani kampaajani kanssa.
Muuten meidän suvussa miehet kaljuuntuvat reippaasti alta kolmenkymmenen eikä kukaan surkuttele kohtaloaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsevarma ja rohkea mies ajaa itselleen kaljun eikä seuraa muiden vaatimuksia ja odotuksia hankkimallaan peruukin. Kalju mies ei ole kuin muut miehet sillä kalju mies on itsenäinen, erillainen ja itsensä herra. Eivätkä kaljut miehet pelkää ja ujostele.
Tämä. Kaljuilla miehillä on testosteronia ja munaa.
Peruukki on pahin ja rumin asia minkä mies voi päähänsä pukea. Ennemmin pukisin mieheni päähän vaikka omat alushousuni tai kermakakun, mutta en peruukkia enkä tupeeta.
Melko ajattelemattomia kommentteja, mutta älä välitä niistä. Minä olen nainen ja sairauden (ei syöpä) vuoksi hiukset ovat harventuneet ihan hirveästi. Kommentit ovat luokkaa "ai kauhea, sulla ei ole melkein enää hiuksia jäljellä" tai "oletko itse leikannut tukkasi kun se näyttää niin oudolta" tai "sun pitäis kyllä mennä kampaamoon". Joo, hankkisin kunnollisen peruukin, jos olisi varaa sellaiseen. Mitähän sellaisen teettäminen ja asentaminen maksaa kampaamossa. Pari tonnia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tupee sopii sinulle paremmin kuin Mauri Pekkariselle.
Äläs nyt masenna mies- parkaamme.
Nimittäin on oikeasti olemassa miehille jopa paremman näköisiä pehkoja, kuin naisille, joista heti näkee, että lainakarvat kyseessä.
Mitä tulee Maurin kuolleeseen eläimeen päässä, on luultavasti vaan normaalia joidenkin miesten äärimmäistä tyylitajuttomuutta ja saituutta.Toisaalta hän ei ehkä välitä, koska kaikki tietää sen olevan peruukki.
Ainakin naiset saavat terveyskeskuslääkärin kautta ilmaisen kalliin peruukin maksusitoumuksen jos sanoo että korona vei hiukset/ihotautilääkäri antanut alopecia diagnoosin.
En ymmärrä, miksei tämä koskisi miehiäkin.
Tuo maksusittomuus peruukkiin on tarkoitettu vain naisille koska naisille hiukset ovat tärkeämpiä kuin miehille eikä miehiä harmita jos alkaa kaljuuntua kun pään voi vetää kaljuksi toisin kuin naisilla.
Saako tuollaisen maksusitoumuksen oikeasti? Olen kulkenut pipo päässä helteilläkin, kun hävettää harvahapsinen pää. :D
Jos joku kehtaa sanoa ettei kalju sovi, niin sano takaisin että hiukset ei valitettavasti käskemällä kasva.
Minun mies on kalju ja se sopii hänelle hyvin.
Joten miksei se sinullekin sopisi?
Toki saat itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
En näe asiaa ihan näinkään. Rohkea ja itsevarma ihminen (sukupuolesta riippumatta) tekee omat ulkonäkövalintansa itseään miellyttääkseen, ei ulkopuolisten paineiden takia ja sitten kantaa valintansa ylpeästi.
Eli esim. jos aloittaja kokee olonsa paremmaksi peruukilla kuin kaljuna, silloin hän tekee valintansa sen mukaan, eikä pelkää, että joku ajattelisi sen olevan merkki heikosta itsetunnosta tai pikkumaisuudesta. Miehillä on ihan yhtälainen oikeus kohentaa ulkonäköään haluamallaan tavalla kuin naisilla, eikä se syö heidän miehisyyttään lainkaan.
Minulla oli työtoveri naispuoleinen ja hänellä ohenivat hiukset päälaelta. Siis miesmäisesti. Sille kaljuuntumistyypille on oma nimensä, en vaan muista sitä. Sivuilta ja takaa normaalin paksut. Hän pesi ja föönasi hiuksensa kauniisti, mut aikaa myöten päälaen iho alkoi kuultaa läpi. Ei kukaan todellakaan edes hänen selkänsä takana puhunut siitä. Kaikki eivät taatusti edes hoksanneet koko asiaa. Naiset eivät voi yhtäkkiä alkaa käyttää lakkia niin kuin miehet voivat.
Vierailija kirjoitti:
Melko ajattelemattomia kommentteja, mutta älä välitä niistä. Minä olen nainen ja sairauden (ei syöpä) vuoksi hiukset ovat harventuneet ihan hirveästi. Kommentit ovat luokkaa "ai kauhea, sulla ei ole melkein enää hiuksia jäljellä" tai "oletko itse leikannut tukkasi kun se näyttää niin oudolta" tai "sun pitäis kyllä mennä kampaamoon". Joo, hankkisin kunnollisen peruukin, jos olisi varaa sellaiseen. Mitähän sellaisen teettäminen ja asentaminen maksaa kampaamossa. Pari tonnia?
Oletko varma, ettet sairauden vuoksi saa sitä korvattuna? Edes osittain?
Itse tekisin niin että ajaisin loputkin hiukset pois jos niitä ei ole enää paljoa. Peruukkia en hankkisi enkä varsinkaan menisi hiustensiirtoon. Kaljuja miehiä on tosi paljon. Tunnen naisia jotka nimenomaan pitävät kaljuista miehistä ja itsekin olen seurustellut kaljun miehen kanssa. Kaljuus ei siis mitenkään haittaisi ainakaan minua.
Huijausta, älkää uskoko!