Kannattaisiko minun hankkia peruukki vai sietää ihmisten jatkuvaa nälvimistä?
Minulla on pienet sydämenmuotoiset kasvot (suhteellisen epäsopiva ylä- ja alaosa minkä vuoksi hyvin epäsuhdanteinen), eli leveät poskipäät, kapeneva leuka ja kaareva otsa, mikä on parturi-kampaajani mukaan harvinaista miehille. Tästä syystä olen tullut siihen tulokseen, että poikamainen ja aaltoileva sivuverho-hiustyyli (tai vaihtoehtoisesti ananashiukset, ts. sivuaalto / sivujakaus, jos haluaisin lyhyemmät hiukset, tai sitten fade otstukalla tai Justin Bieber -tyylinen moppitukka) sopisi kasvojen piirteisiin ja muotoon, koska se saisi pääni näyttämään suuremmalta ja normaalimman muotoitoiselta sekä loisi illuusion oikeasuhteisista kasvoista.
Valitettavasti olen kaljuuntumassa ja hiusrajani on väistynyt ja päänahka on tullut näkyviin pään yläosaan, joten olen yrittänyt leikata sen pois, mutta tuloksena on ollut, että pääni näyttää hyvin epäluonnoliselta sekä jollain tapaa hullunkuriselta (pääni näytti entistä pienemmältä ja poskipääni isommilta ja raskaammilta) ja ihmiset kommentoivat jatkuvasti, että kalju ei sovi minulle ollenkaan ja näyttäisin paremmalta hiusten kanssa minkä takia olen joutunut kamppailemaan kyseisen asian oman itsevarmuuden kanssa.
Tästä syystä kysyn, että suosittelisitko minun kaltaisessani tapauksessa korkealaatuisen peruukin käyttöä (koska hiussiirännäiset ovat minu budjetini ulkopuolella)? Vai onko parempi, että käytän jatkuvasti hattuja peittääkseni pääni (myös sisällä) kuten olen tehnyt nyt jo jonkin aikaa?
Kommentit (121)
Semppiä , hyväksy itsesi. Kivoja vaihtoehtoja on saatavilla myös, selaa nettiä.
Ole ylpeä miehisyydestäsi, sinulla on todennäköisesti hyvät testosteronitasot. Karvojen puute ei ole syy masentua.
Sun ongelma ei ole tukka, vaan itsetunto.
Ei tarvi epävarmana pälyillä ympäriinsä että mitähän muut ajattelee. Jokainen on ainutlaatuinen, ei kaikkien tarvi näyttääkään samalta.
Patrick Stewart ja David Suchet ovat molemmat hyvän näköisiä ja arvokkaita vanhoja herroja vaikka ovat kaljuja eivätkä käytä peruukkia. Kaljuuntuminen vanhetessa on miehille normaalia kuten samaan aikaan tapahtuva harmaantuminen eikä sitä tarvitse hävetä tai peitellä.
Vierailija kirjoitti:
Ole ylpeä miehisyydestäsi, sinulla on todennäköisesti hyvät testosteronitasot. Karvojen puute ei ole syy masentua.
Noloa, mutta itse kaljuunnuin alhaisen testosteronin eli hypogonadismin takia. Hiusten lähtö pysähtyi vasta kun sain lääkityksen, mutta eivät koskaan palautuneet ja kasvaneet takaisin. Lisäksi minua pidetään kaljuuntumiseni takia eräänlaisena "mustana lampaana" koska olen sekä isän että äidin puolisesta suvusta ainoa mies joka on kaljuutunut ja etenkin äitini on nalkuttanut asiasta eniten, varsinkin silloin kun olin teini, minkä vuoksi emme ole olleet enää vuosiin väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi linkitit huijaus sivuston? Jos katsot kuvia tarkemmin niin huomaat että suurin osa niistä on sellaisten julkkisten ja tähtien kuvia jotka eivät edes käytä peruukkeja.
Suosittelen sitä minkä tunnet itsellesi luontevimnaksi.
Mikä siinä kaljussa sitten olisi vikana? Monella miehellä on nykyään sellainen ja kalju on muodikas. Mies joka ajaa itsensä kaljuksi on kapinallinen ja rokkari, sellainen oman tiensä kulkija joka ei seuraa muita lampaan lailla vaan tekee niin kuin itse haluaa ja on erillainen. Peruukin käyttö olisi lammasmaista ja ryhmäpaineen alle sortumista joka kertoo että haluaa vain miemlyttää muita ja seurata sopulina valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko ajattelemattomia kommentteja, mutta älä välitä niistä. Minä olen nainen ja sairauden (ei syöpä) vuoksi hiukset ovat harventuneet ihan hirveästi. Kommentit ovat luokkaa "ai kauhea, sulla ei ole melkein enää hiuksia jäljellä" tai "oletko itse leikannut tukkasi kun se näyttää niin oudolta" tai "sun pitäis kyllä mennä kampaamoon". Joo, hankkisin kunnollisen peruukin, jos olisi varaa sellaiseen. Mitähän sellaisen teettäminen ja asentaminen maksaa kampaamossa. Pari tonnia?
Minulla sama. Onko sinulla nyt mitään peruukkia? Saat asiaan maksusitoumuksen terveyskeskuksesta. Kerran vuodessa saat sen peruukkia varten.
Sitoumus riittää edulliseen peruukkiin, mutta aina voi laittaa itse vähän extraa, jos kukkaro antaa myöten. Sovitus ja leikkaus kuuluu hintaan, toki riippuu mistä ottaa.
Katsele netistä esim. Kinnusen sivustoja. Siellä ihan kivoja peruukkimalleja. Suoraankin voi kysellä.
Luonnonhiusperuukki useita tonneja, keinohius n. 300-1000 euroa, pituudesta, mallista ja pohjasta riippuen.
Ja kyllä, ihmiset ovat törppöjä. Koeta jaksaa!
Kiitos tsempeistä ja vinkistä! Yleensä pidän jotain huivia päässä. Ja kun uskaltaudun lähtemään johonkin hiukset näkyvillä, tulee ikäviä kommentteja. En ole vielä hankkinut peruukkia. Haluaisin samantien luonnollisen näköisen ja olen kuvitellut ettei sellaiseen olisi varaa vielä vuosikausiin. Täytyy kysellä tuosta maksusitoumuksesta. Tsempit kaikille harvahapsille, miehille ja naisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko ajattelemattomia kommentteja, mutta älä välitä niistä. Minä olen nainen ja sairauden (ei syöpä) vuoksi hiukset ovat harventuneet ihan hirveästi. Kommentit ovat luokkaa "ai kauhea, sulla ei ole melkein enää hiuksia jäljellä" tai "oletko itse leikannut tukkasi kun se näyttää niin oudolta" tai "sun pitäis kyllä mennä kampaamoon". Joo, hankkisin kunnollisen peruukin, jos olisi varaa sellaiseen. Mitähän sellaisen teettäminen ja asentaminen maksaa kampaamossa. Pari tonnia?
Minulla sama. Onko sinulla nyt mitään peruukkia? Saat asiaan maksusitoumuksen terveyskeskuksesta. Kerran vuodessa saat sen peruukkia varten.
Sitoumus riittää edulliseen peruukkiin, mutta aina voi laittaa itse vähän extraa, jos kukkaro antaa myöten. Sovitus ja leikkaus kuuluu hintaan, toki riippuu mistä ottaa.
Katsele netistä esim. Kinnusen sivustoja. Siellä ihan kivoja peruukkimalleja. Suoraankin voi kysellä.
Luonnonhiusperuukki useita tonneja, keinohius n. 300-1000 euroa, pituudesta, mallista ja pohjasta riippuen.
Ja kyllä, ihmiset ovat törppöjä. Koeta jaksaa!
Kiitos tsempeistä ja vinkistä! Yleensä pidän jotain huivia päässä. Ja kun uskaltaudun lähtemään johonkin hiukset näkyvillä, tulee ikäviä kommentteja. En ole vielä hankkinut peruukkia. Haluaisin samantien luonnollisen näköisen ja olen kuvitellut ettei sellaiseen olisi varaa vielä vuosikausiin. Täytyy kysellä tuosta maksusitoumuksesta. Tsempit kaikille harvahapsille, miehille ja naisille!
Nuo keinokuituiset ovat hyvin luonnollisen näköisiä. Itseäni nauratti vasta viikko sitten lääkärillä, kun poskiluuta tutkiessa (naama otti osumaa) lääkärin sormi tökkäsi peruukin reunaan. Näin, että hän hätkähti, vaikka pokka piti. Sanoin, että voin ottaa pois, jos on tiellä. Totesi, että ei ole tiellä. Hämmästyi vain, kun näytti läheltäkin niin aidolta, ettei yhtään arvannut.
Ja usko pois, tiedän, mitä tunnet. Se ahdistus hiuksista, niiden asettelusta, huiveista ja ihmisten asenteesta repii kappaleiksi. Tekisi mieli vain välillä itkeä sohvalla tyynyjen alla. Peruukki kuitenkin antaa mahdollisuuden lähes normaaliin elämään. Kokeile ihmeessä!
Älä tee mitään, on typerää mainita tuollaisesta. Jätä omaan arvoon and do you :)
Voihan AP hankkia sellaisen naisten peruukin jos haluaa tekokutreissa keikalla, mutta miesten peruukkeja ei taida Suomessa saada muualta kuin naamiaistarvikekaupoista ja niissäkin on miehille hyvin rajattu valikoima.
Miksi kukaan mies haluaisi peruukin? Eihän se oo edes oman päänahan hiusta vaan erillinen ja irtonainen lainakuotalo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätellen siitä että AP on mies ja kaljuuntuu niin tämä on tuskin alle kolmekymppisiä koska nuorten ei vielä tarvitse murehtia kaljuuntumisesta, joten todennäköisesti olet lähempänä neljäkymmentä. Joten suosittelen kaljua ja partaa, ne sopivat keski-ikäisille, varsinkin jos kuuntelet rokkia ja pukeudut tyyliin sopiviin vaatteisiin.
Kyllähän jotkut miehet alkavat kaljuuntua teini-iässä tai parikymppisenä. Silloin se nuorelle henkisesti kovempipaikka kuin keski-iässä kaljuuntumiseen.
Mulla alkoi tukka lähtee parikymppisenä. Oli kova, tosi kova paikka. Nykyisin ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Voihan AP hankkia sellaisen naisten peruukin jos haluaa tekokutreissa keikalla, mutta miesten peruukkeja ei taida Suomessa saada muualta kuin naamiaistarvikekaupoista ja niissäkin on miehille hyvin rajattu valikoima.
Miten niin Suomessa ei muka myydä miesten peruukkeja?
https://www.pilailupuoti.com/tuote-osasto/peruukit/miesten-peruukkeja/
https://www.punanaamio.fi/peruukit/lyhyet-peruukit-polkka-miesten.html
https://www.aprilli.fi/karnevaalikauppa/peruukit/lyhyet-kaljut/c/1030/
Oletko vielä 80-luvulla? Vai muuten vaan "kyllä junttius on hyvä asia"-tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kaksi korttia:
- hiuslisäkkeen (kuten peruukin) hankinta.
- kaljuuntuminen ja ihmisten nälviminen ja ennakkoluulot***.
Kumpikaan korteista ei ole varsinaisesti hyvä.
Joten tiedätkö mitä?
Sinä saat päättää ja sinun täytyy itse päättää, kumpaa korttia haluat pelata. Minä valitsin tukkalaitteen, mutta olen toki nainen.
***en tarkoita, että kaljuus = automaattisesti nälvintää ja ennakkoluuloja, vaan luotan tässä sinun omaan itsetuntemukseesi ja siihen, miten itse kuvailit tilannettasi.
Nykyään miehenkään ei tarvi kulkea Pekkarisen mallinen tupee päässä. Kannattaa tilata kokeeksi vaikka eBaysta sekä mieluinen tupee ensin kanekalon-kuituisena eli muovisena ja peruukkiteippiä muutama rulla. Sillä kaksipuolisella teipillä miehet laittavat tupeensa kiinni. Hullumpiakin asioita miehet hankkivat. En tuomitse. Kannattaa ajatella sillä tavalla, että siitä tupeenkäytöstä voi tehdä niin julkisen asian, että voi vaihdella värejä ja hiustyyppejä asun ja mielialan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tupee sopii sinulle paremmin kuin Mauri Pekkariselle.
Mauri ei ole käynyt kaupoilla vuosikymmeniin. Ei poloinen tiedä, että tarjolla on useita satoja malleja.
Ja sitten on ne naiset, jotka osaavat syöpäsairaalle, alopeciaa sairastavalle tai muuten peruukkia tarvitsevalle kertoa, miten on kateellinen, kun toisella on niin helppoa. Sen kun laittaa peruukin ja lähtee. Itse pitäisivät aina eri näköisiä, pituisia ja ah! miten maailma olisi auki. Hiusten kanssa on aina vaikeampaa...
Eikä näillä järki sano, että ajaisivat oman kuuppansa kaljuksi ja hommaisivat sen saamarin peruukin. Se kerran on niin kiva, että pitää kadehtia oikein.