Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaisiko minun hankkia peruukki vai sietää ihmisten jatkuvaa nälvimistä?

Vierailija
29.05.2023 |

Minulla on pienet sydämenmuotoiset kasvot (suhteellisen epäsopiva ylä- ja alaosa minkä vuoksi hyvin epäsuhdanteinen), eli leveät poskipäät, kapeneva leuka ja kaareva otsa, mikä on parturi-kampaajani mukaan harvinaista miehille. Tästä syystä olen tullut siihen tulokseen, että poikamainen ja aaltoileva sivuverho-hiustyyli (tai vaihtoehtoisesti ananashiukset, ts. sivuaalto / sivujakaus, jos haluaisin lyhyemmät hiukset, tai sitten fade otstukalla tai Justin Bieber -tyylinen moppitukka) sopisi kasvojen piirteisiin ja muotoon, koska se saisi pääni näyttämään suuremmalta ja normaalimman muotoitoiselta sekä loisi illuusion oikeasuhteisista kasvoista.

Valitettavasti olen kaljuuntumassa ja hiusrajani on väistynyt ja päänahka on tullut näkyviin pään yläosaan, joten olen yrittänyt leikata sen pois, mutta tuloksena on ollut, että pääni näyttää hyvin epäluonnoliselta sekä jollain tapaa hullunkuriselta (pääni näytti entistä pienemmältä ja poskipääni isommilta ja raskaammilta) ja ihmiset kommentoivat jatkuvasti, että kalju ei sovi minulle ollenkaan ja näyttäisin paremmalta hiusten kanssa minkä takia olen joutunut kamppailemaan kyseisen asian oman itsevarmuuden kanssa.

Tästä syystä kysyn, että suosittelisitko minun kaltaisessani tapauksessa korkealaatuisen peruukin käyttöä (koska hiussiirännäiset ovat minu budjetini ulkopuolella)? Vai onko parempi, että käytän jatkuvasti hattuja peittääkseni pääni (myös sisällä) kuten olen tehnyt nyt jo jonkin aikaa?

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hiukset tippuu päälaelta on aika kasvattaa parta. Mieti AP että millainen parta sopisi sinulle, olisiko se sellainen maskuliinen sänki, tuuhea hipsteriparta, huoliteltu businesmies parta, pitkä heviparta, pieni pukin parta, muotoiltu räppäri parta ja jne.

Kaikille ei kasva kunnon parta eikä kaikille se sovi

Vierailija
82/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntumista ei missään nimessä pidä yrittää peitellä hatulla. Mitä nopeammin hyväksyt kaljuuntumisesi, sitä helpompaa elämäsi on. Ei meistä kukaan ole täydellinen! Kasvata parta ja ole mies.

Typerää, että hattua kaljulla miehellä pidetään automaattisesti kaljun peittämisyrityksenä. Saako vaan ne joilla on hiukset käyttää hattua.

Sitä paitsi kaljuhan olis ihan viisasta suojata auringolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikilla ihmisillä ole suhkoon saman muotoinen pää ja mikä ihmee on edes sydämenmuotoiset kasvot? Jokatapauksessa aja vaan pois sillä mitä niitä loppuja murehtimaane. Sitä paitsi ei ole sellaista päätä ja lärviä jolle kalju ei sovi sillä kalju sopii kaikille miehille ja tekee heistä kunnon rokkiäijiä. Omalla puolisolla on kalju ja sanoo aina että kaljuus tekee hänestä grilli-kokkimestarin. Muutenkin kun hiukset lähtivät niin alkoi käyttää tyyliin paremmin sopivia vastteita ja musiikkia sen sijaan että olisi lähtenyt muuttamaan ja muokkaamaan itseään jollain peruukilla.

Vierailija
84/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii kyllä pirunmoisen paljon rohkeutta jos miehenä uskaltaa käyttää peruukkia. Paljon helpompaa jos ajat kaljuksi ja pidät kupolin höylällä sileänä.

Eikkai siinä muuta kun sitä joutuu aina varomaan tuulessa.

Hitto, Connerylläkin oli Bondina peruukki päässä aikalaisensa tavoin

Vierailija
85/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuushan liittyy miehellä testosteroniin, siksi kaljusta miehestä tulee tavallaan maskuliininen mielikuva. Kaljua miestä ei voi sekoittaa naiseen.

Vierailija
86/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko ajattelemattomia kommentteja, mutta älä välitä niistä. Minä olen nainen ja sairauden (ei syöpä) vuoksi hiukset ovat harventuneet ihan hirveästi. Kommentit ovat luokkaa "ai kauhea, sulla ei ole melkein enää hiuksia jäljellä" tai "oletko itse leikannut tukkasi kun se näyttää niin oudolta" tai "sun pitäis kyllä mennä kampaamoon". Joo, hankkisin kunnollisen peruukin, jos olisi varaa sellaiseen. Mitähän sellaisen teettäminen ja asentaminen maksaa kampaamossa. Pari tonnia?

Minulla sama. Onko sinulla nyt mitään peruukkia? Saat asiaan maksusitoumuksen terveyskeskuksesta. Kerran vuodessa saat sen peruukkia varten.

Sitoumus riittää edulliseen peruukkiin, mutta aina voi laittaa itse vähän extraa, jos kukkaro antaa myöten. Sovitus ja leikkaus kuuluu hintaan, toki riippuu mistä ottaa.

Katsele netistä esim. Kinnusen sivustoja. Siellä ihan kivoja peruukkimalleja. Suoraankin voi kysellä.

Luonnonhiusperuukki useita tonneja, keinohius n. 300-1000 euroa, pituudesta, mallista ja pohjasta riippuen.

Ja kyllä, ihmiset ovat törppöjä. Koeta jaksaa!

Vierailija
87/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii kyllä pirunmoisen paljon rohkeutta jos miehenä uskaltaa käyttää peruukkia. Paljon helpompaa jos ajat kaljuksi ja pidät kupolin höylällä sileänä.

Tuota en kyllä ihan usko. Eikö se alkanut kaljuuntua vasta sen jälkeen kun lopetti näyttelemisen?

Vierailija
88/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuushan liittyy miehellä testosteroniin, siksi kaljusta miehestä tulee tavallaan maskuliininen mielikuva. Kaljua miestä ei voi sekoittaa naiseen.

Tai sitten se liittyy muun muassa esim diabetekseen, alkoholismiin, syömishäiriön, puutosoireisiin, autoimmuunisairauteen, kilpirauhasen toimintahäiriöihin, astmaan, korkeaan stressitasoon, liikahikoiluun tai jopa syöpään.

Vierailija
89/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Onpa sinulla kauniit hiukset. Voisi melkein luulla, että se on peruukki.

- Se on peruukki.

- Niinkö? Ei millään luulisi.

Minulla on ilo kuulla tätä viikoittain. Jos olen ilman, niin johan kuuluu kauhistelua harvoista hiuksista.

Peruukin/hatun/huivin kanssa moni ilmoittaa, että haluaa nähdä minun hiukseni. Eivät ne kuulemma niin huonot voi olla.

Sitten on tuijottelijoiden ryhmä. Epäillään, että on peruukki, niin tuijotetaan hiusrajaa etunojassa vino hymy naamassa.

Ai että osa ihmisistä on v'ttuma's'a!

Vierailija
90/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en kyllä ihan usko. Eikö se alkanut kaljuuntua vasta sen jälkeen kun lopetti näyttelemisen?

Äkkiä tuon vaikka googlesta tarkastaa.

Ja tekihän se lukuisia rooleja kaljuna

Vierailija
91/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hiusten vuoksi alkaa "hevi- tai rokkimieheksi" jos ei sellainen ole entuudestaan. Tuo tyyli kun miellyttää lähinnä hevi- ja rokkinaisia, eli jos ei itse kuitenkaan tyyliä aidosti edusta, niin miellyyttää niitä jotka itseä ei kiinnosta ja karkottaa ne joita voisi normaalilla tyylillä viehättää. Mua ei esim. kalju haittaa tippaakaan, mutta hevi- ja rokkikukkoihin en koske edes kepillä. Enkä miehiin jotka yrittää peitellä kaljua typerillä hatuilla, koska hatut etenkin sisätiloissa on todella todella junttia. 

Vierailija
92/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju, pitkä, komea ja lihaksikas miekkonen parralla ja terävällä katseella on justiinsa erittäin kuumia ja hyvän näköisiä. Tulee mieleen rokkitähti tai ammattikokki. Vielä tyyliin sopivat vaatteet ja parit tatuoinnit niin se kalju ei harmita.

Vierailija
93/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla puolisolla on kalju ja sanoo aina että kaljuus tekee hänestä grilli-kokkimestarin. Muutenkin kun hiukset lähtivät niin alkoi käyttää tyyliin paremmin sopivia vastteita ja musiikkia sen sijaan että olisi lähtenyt muuttamaan ja muokkaamaan itseään jollain peruukilla.

Eikö vaate- ja musiikkityylin vaihtaminen sitten ole itsensä muuttamista? Aika hassua pukeutua vaatteisiin joista ei muuten pitäisi, saatika esittää tykkäävänsä eri musiikista, vain hiustensa takia...

Vierailija
94/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hius ja ulkonäköpaineet ymmärrän vielä naisilla ja etenkin nuorilla tytöillä, mutta en tule koskaan ymmärtämään miksi niitä on myös miehillä. Moni hevi- ja rokkimies on hyvännäköinen ja itsevarma kaljunsa kanssa.

Entäs, jos ei halua näyttää hevi/rockmieheltä?

Monikaan konserttipianisti saatika hento, herkkä runopoika tai ihan tavallinen mies ei todellakaan halua näyttää joltain rikolliselta karjulta, koska se ei sovi tyyliin. Ymmärrätkö?

Tyyliään voi aina vaihtaa ja muuttuu, moni tekee niin samalla kun vanhenee ja harva juuttuu sinne nuoruuden tai teiniiän tyyliin. Joten jos on ollut nuorempana herkkä runopoika niin voi sitten vanhenpana ottaa rokahtavamman tyylin.

Rock-tyylihän on nimenomaan The Jämähtänyt Tyyli. Ja sitten ajatellaan olevansa nuorekas, kun oikeasti se (vuoden 1993 teini)tyyli korostaa keski-ikäisyyttä, eikä suinkaan häivytä sitä. 

Vierailija
95/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalju, pitkä, komea ja lihaksikas miekkonen parralla ja terävällä katseella on justiinsa erittäin kuumia ja hyvän näköisiä. Tulee mieleen rokkitähti tai ammattikokki. Vielä tyyliin sopivat vaatteet ja parit tatuoinnit niin se kalju ei harmita.

Niin, joillekin kalju sopii, tai "ei harmita" mutta monille ei. Kaikki ei ole pitkiä, komeita, lihaksikkaita.

Bruce Willistä käytetään usein mallina kun sanotaan että leikkaa kaljuks, mutta Willisillä on hollywood-tähden ulkonäkö ja lisäks näytti sekin paremmalta hiusten kanssa.

Vierailija
96/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuksi ajaminen on tänä päivänä lapaiden hommaa sillä nykyään lähes kaikki kaljuuntuvat miehet ajavat kiillotetumän kaljun. Sen sijaan todellinen rohkeus on muiden miellyttämään sijaan miellyttää mieluummin itseään ja tekee niinkuin itse kokee parhaaksi. Joten ap:lle sanon että hanki vain peruukki tai tupee jos se saa olosi paremmaksi ja itsevarmemmaksi. Toki miesten peruukin löytäminen Suomesta voi olla nykyisin vaikeaa sillä esim miesten peruukit poistuivat Kinnusen valikoimasta pari vuotta sitten koska valmistaja lopetti alhaisen kysynnän takia.

Vierailija
97/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joillekin kalju sopii, tai "ei harmita" mutta monille ei. Kaikki ei ole pitkiä, komeita, lihaksikkaita.

Bruce Willistä käytetään usein mallina kun sanotaan että leikkaa kaljuks, mutta Willisillä on hollywood-tähden ulkonäkö ja lisäks näytti sekin paremmalta hiusten kanssa.

Miksi sitten Seppo Taalasmaata eli Jarmo Koskea pidettiin seksikkäänä Seksi-Seppona kaljunsa takia vaikka ei näytä miltään Hollywood tähdeltä vaan tavalliselta pöhötryneeltä suomalaiselta?

Vierailija
98/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko ajattelemattomia kommentteja, mutta älä välitä niistä. Minä olen nainen ja sairauden (ei syöpä) vuoksi hiukset ovat harventuneet ihan hirveästi. Kommentit ovat luokkaa "ai kauhea, sulla ei ole melkein enää hiuksia jäljellä" tai "oletko itse leikannut tukkasi kun se näyttää niin oudolta" tai "sun pitäis kyllä mennä kampaamoon". Joo, hankkisin kunnollisen peruukin, jos olisi varaa sellaiseen. Mitähän sellaisen teettäminen ja asentaminen maksaa kampaamossa. Pari tonnia?

Tilaa netin kautta edullisesti pari malliia ihan ok ovat, sitten kun olat varma että haluat 24/7 peruukin, voit sellaiseen laittaa rahaakin enemmän.

https://www.newshops.cf/products.aspx?cname=best+hair+wig+for+men&cid=7…

Vierailija
99/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sean Connery käytti peruukkia kaikissa Bond-filmeissään. Hän alkoi kaljuuntua jo 21-vuotiaana.

Vierailija
100/121 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Seppo Taalasmaata eli Jarmo Koskea pidettiin seksikkäänä Seksi-Seppona kaljunsa takia vaikka ei näytä miltään Hollywood tähdeltä vaan tavalliselta pöhötryneeltä suomalaiselta?

Ensinnäkin Salatut elämät on fiktiivinen draamasarja ja Jarmo Koskella on hevosenkenkä tukka kaljunsa ympärillä. Ja toiseksi se luukki sopii Koskelle vain koska olemme tottuneet näkemään kyseisen näyttelijän sen näköisenä. Lisäksi näyttelijä ei ole suoraan yhtä kuin esittämänsä hahmo vaikka näyttelijät laittavat kun hahmoihin myös omaa persoonallisuutta ja luonnettaan esittäen samalla jotakuta muuta.