Kannattaisiko minun hankkia peruukki vai sietää ihmisten jatkuvaa nälvimistä?
Minulla on pienet sydämenmuotoiset kasvot (suhteellisen epäsopiva ylä- ja alaosa minkä vuoksi hyvin epäsuhdanteinen), eli leveät poskipäät, kapeneva leuka ja kaareva otsa, mikä on parturi-kampaajani mukaan harvinaista miehille. Tästä syystä olen tullut siihen tulokseen, että poikamainen ja aaltoileva sivuverho-hiustyyli (tai vaihtoehtoisesti ananashiukset, ts. sivuaalto / sivujakaus, jos haluaisin lyhyemmät hiukset, tai sitten fade otstukalla tai Justin Bieber -tyylinen moppitukka) sopisi kasvojen piirteisiin ja muotoon, koska se saisi pääni näyttämään suuremmalta ja normaalimman muotoitoiselta sekä loisi illuusion oikeasuhteisista kasvoista.
Valitettavasti olen kaljuuntumassa ja hiusrajani on väistynyt ja päänahka on tullut näkyviin pään yläosaan, joten olen yrittänyt leikata sen pois, mutta tuloksena on ollut, että pääni näyttää hyvin epäluonnoliselta sekä jollain tapaa hullunkuriselta (pääni näytti entistä pienemmältä ja poskipääni isommilta ja raskaammilta) ja ihmiset kommentoivat jatkuvasti, että kalju ei sovi minulle ollenkaan ja näyttäisin paremmalta hiusten kanssa minkä takia olen joutunut kamppailemaan kyseisen asian oman itsevarmuuden kanssa.
Tästä syystä kysyn, että suosittelisitko minun kaltaisessani tapauksessa korkealaatuisen peruukin käyttöä (koska hiussiirännäiset ovat minu budjetini ulkopuolella)? Vai onko parempi, että käytän jatkuvasti hattuja peittääkseni pääni (myös sisällä) kuten olen tehnyt nyt jo jonkin aikaa?
Eihän aikoihin ole kaljuudessa ollut mitään vikaa. Moni ajattaa kaljuksi päänsä.