1 ja 3-vuotiaat lapset ja en ole koskaan ollut yksinäisempi
Kaikki päivät menee lasten kanssa. Lapsuudenkaverit eivät vastaa edes enää Whatsapp-ryhmässä, vaikka suoraan kysyn tapaamista kesälle..
Kukaan kaveri ei halua sopia mitään.
Lasten kautta saadut kaverit tulevat meille, mutta meitä ei pyydetä mihinkään eikä kenellekään.
Tuttavat menevät yhdessä ulkomaille, mutta minua ei pyydetä mukaan, vaikka tietävät että pidän matkustelusta.
Käly asuu saman ikäisten lasten kanssa samalla paikkakunnalla, mutta mikään tapaaminen ei onnistu. Emme ole mitään kauhutyyppejä. Emme sotke tai lapset eivät riehu, vaan päin vastoin kilttejä ovat. Siivoamme jälkeemme myös
Olen pääni puhki miettinyt, mistä on kyse. Kertokaa te? Alan jo syvästi masentua. 🥺
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ole yritän olla tarkkana siitä, että jos meitä pyydetään treffeille ja leikit sujuu ja on mukavat jutut, että myös itse muistan välillä kutsua heitä kylään tai ehdottaa muuta tekemistä. Joskus on kiirettä ja viikonloput menoa buukattu, mutta laitan silti silloin tällöin jonkun viestin ja kysyn ihan kuulumisia vaikka en kiireiltäni ehdi tapaamaan. Onneksi yhden perheen kanssa homma toimii vastavuoroisesti ja koska lasten kautta tullaan olemaan tekemisissä pitkään niin kiva kun on samanlaiset tavat.
Tuota kiirettä ja stressiä jaksan myös hämmästellä. Mulla on vaativa työ, iso talo, harrastuksia, samoin lapsilla ja silti pystyn ilman mitään ongelmaa ylläpitämään kalenteria, pysymään sovitussa, vastaamaan viesteihin jne. Me ulkoillaan ja puuhataan iltaisin töiden jälkeen, joskus tehdään kotitöitä, joskus käydään kaupassa ja joinain iltoina harrastetaan. En ymmärrä, muuten suurimmalla osalla on niin hirveä kiire koko ajan, ettei mikään pysy hallinnassa.
Jos lapsi menee kaverisynttäreille lauantai-iltapäivällä, sitä ennen on ehditty puistoilla, laittaa ja syödä lounasta, käydä kaupassa ja synttäreiden jälkeen vielä ruokailla ja ulkoilla. Eikä tunnu yhtään siltä, että olisi jotenkin arki tukossa. Lapset ovat kahdeksan jälkeen unessa ja mulla on seitsemän päivää viikossa mahdollisuus valita teenkö loput kolme tuntia töitä, käsitöitä, kotitöitä, katsonko leffaa tai sarjaa, heitänkö lenkin tai treenin vai notkunko somessa. Ja kun on vielä kaksi aikuista taloudessa, joka toinen ilta "vapaa-aika" alkaa entistä aikaisemmin.
Ymmärrän toki vuorotyöt ja jos on pitkät työmatkat niin illat jäävät lyhyiksi. Osa työskentelee viikonloppuna, mutta täällä missä itse asun kaikki tekee etätöitä arkena 8-16 😂
Tämä, tämä, tämä😌
On epänormaalia ettei pystytä vastaamaan viestiin. Ei vastakutsuta, ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole yritän olla tarkkana siitä, että jos meitä pyydetään treffeille ja leikit sujuu ja on mukavat jutut, että myös itse muistan välillä kutsua heitä kylään tai ehdottaa muuta tekemistä. Joskus on kiirettä ja viikonloput menoa buukattu, mutta laitan silti silloin tällöin jonkun viestin ja kysyn ihan kuulumisia vaikka en kiireiltäni ehdi tapaamaan. Onneksi yhden perheen kanssa homma toimii vastavuoroisesti ja koska lasten kautta tullaan olemaan tekemisissä pitkään niin kiva kun on samanlaiset tavat.
Tuota kiirettä ja stressiä jaksan myös hämmästellä. Mulla on vaativa työ, iso talo, harrastuksia, samoin lapsilla ja silti pystyn ilman mitään ongelmaa ylläpitämään kalenteria, pysymään sovitussa, vastaamaan viesteihin jne. Me ulkoillaan ja puuhataan iltaisin töiden jälkeen, joskus tehdään kotitöitä, joskus käydään kaupassa ja joinain iltoina harrastetaan. En ymmärrä, muuten suurimmalla osalla on niin hirveä kiire koko ajan, ettei mikään pysy hallinnassa.
Jos lapsi menee kaverisynttäreille lauantai-iltapäivällä, sitä ennen on ehditty puistoilla, laittaa ja syödä lounasta, käydä kaupassa ja synttäreiden jälkeen vielä ruokailla ja ulkoilla. Eikä tunnu yhtään siltä, että olisi jotenkin arki tukossa. Lapset ovat kahdeksan jälkeen unessa ja mulla on seitsemän päivää viikossa mahdollisuus valita teenkö loput kolme tuntia töitä, käsitöitä, kotitöitä, katsonko leffaa tai sarjaa, heitänkö lenkin tai treenin vai notkunko somessa. Ja kun on vielä kaksi aikuista taloudessa, joka toinen ilta "vapaa-aika" alkaa entistä aikaisemmin.
Ymmärrän toki vuorotyöt ja jos on pitkät työmatkat niin illat jäävät lyhyiksi. Osa työskentelee viikonloppuna, mutta täällä missä itse asun kaikki tekee etätöitä arkena 8-16 😂
Tämä, tämä, tämä😌
On epänormaalia ettei pystytä vastaamaan viestiin. Ei vastakutsuta, ym
Mikä tämä nykyajan villitys on että ei vastata viesteihin?
Mulla on parikin lapsen saanutta kaveria itse kadonnut piireistä.
Heille käy nähdä ihmisiä vain arkisin päiväsaikaan, jolloin luonnollisesti käytännössä ei voi nähdä juuri ketään.
Sitten kun vihdoin saadaan sovittua nähdä vaikkapa poikkeuksellisesti lauantaina jolloin en ole töissä, hän antaa minun odottaa itseään koko päivän kun näkemisen aika siirtyy ja siirtyy... lopulta tulevat kuitenkin illalla ja hetken päästä pitääkin lähteä nukuttamaan lapset...
Tästä ei ollut ap:n tapauksessa kyse, mutta yksi syy etäisyyden ottoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parikin lapsen saanutta kaveria itse kadonnut piireistä.
Heille käy nähdä ihmisiä vain arkisin päiväsaikaan, jolloin luonnollisesti käytännössä ei voi nähdä juuri ketään.
Sitten kun vihdoin saadaan sovittua nähdä vaikkapa poikkeuksellisesti lauantaina jolloin en ole töissä, hän antaa minun odottaa itseään koko päivän kun näkemisen aika siirtyy ja siirtyy... lopulta tulevat kuitenkin illalla ja hetken päästä pitääkin lähteä nukuttamaan lapset...
Tästä ei ollut ap:n tapauksessa kyse, mutta yksi syy etäisyyden ottoon.
Niin, pienet lapset heräävät 06 kun sinä klo 10? Ja sitten menevät taas päiväunille 12-15. Ja sitten menevät taas iltatoimille 18.
Meitäkin yksi toinen lapsiperhe kutsuu ilonpilaajiksi, kun meidän 1 ja 3v nukkuvat päiväunet ja he eivät saa omia lapsiaan nukkumaan 😳🤔
No onpas se ap ollut ahkera, kun on poistattanit täältä varmaan 10 kriittistä viestiä! 😀
Ihan sama, ap nyt on tuollainen tyyppi, joka itkuntuhruisin silmin uhriutuu kaikesta ja onhan tämä nyt kohtuullinen provo ollutkin, vaikka ap viestejä on poistanutkin.
Äitiys on maailman yksinäisin urakka
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Syitä voi olla monia, mutta yksi saattaa olla se, että ihmisillä ei ole vielä selvillä kesän ohjelmansa. Sen vuoksi ei luvata nyt toukokuussa kesälle mitään. On esimerkiksi tiedossa jotain juhlia, viikonloppuja mökillä jne, mutta ei vielä tietoa täsmällisemmin, milloin ne ovat. Sen vuoksi ei nyt sovita mitään tapaamisia, jotta ei tarvitse myöhemmin perua tapaamista, kun Virtasten kutsu mökilleen osuukin just samaan ajankohtaan. Tarkoitan siis, että ihmisten kanssa on tehty alustavia suunnitelmia, mutta päivämääriä ei ole vielä lyöty lukkoon.
Kiinnitin huomioni aloituksessa olevaan lauseeseen. "Lasten kautta saadut kaverit tulevat meille, mutta meitä ei pyydetä mihinkään eikä kenellekään.". Ymmärrän, että kaipaisit vastavuoroisuutta, mutta ettehän te kuitenkaan yksin ole, jos kerran teille tullaan.
Täytyypä kommentoida (ulkosuomalaisena) tätä alustavaa suunnittelua ja sen seurauksia: mitään tapaamisia ei kesäksikään voi sopia, koska kaikki mahdollisuudet yritetään pitää itselle auki (tuleeko vielä parempia kutsuja jonnekin, kaveritkin samanlaisia odottelijoita - itsekästä). Eihän noin saa mitään aikaiseksi ja kaikki pettyneitä ja suuttuvat toistensa jahkailuun. Kannattaa kokeilla sitä, että ronskisti lyödään hyvissä ajoin joku viikonloppu lukkoon. Säätä et kuitenkaan tiedä, etkä niitä kiinnostavampia menoja. Se selkeyttää suunnittelua ja oikeasti asiat tapahtuvat, eikä vain jahkailla. Toimii, kun muutkin oppivat toimimaan näin, eli muut huomioon ottaen.
t. kokemuksen rintaäänellä
Tämän viestin perusteella vaikutat aggressiiviselta ihmiseltä, jonka kanssa en haluaisi olla tekemisissä.