Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia EU-hommista?

Brysseliin?
28.05.2023 |

Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).

Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).

Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?

Kommentit (670)

Vierailija
581/670 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen komissiossa töissä vaikka en ole päivääkään Brysselissä töitä tehnyt. Tämä tuolle jollekin edelliselle kirjoittajalle. En laita tänne nyt yhtään MyIntraComm:n juttuja ja otsikoita. 

Tämä.

Vierailija
582/670 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä ketjussa kirjoitettu, että surkein etätyömahdollisuus on siellä tuomioistuimessa (tosin se on Luxenburgissa). Ei kauheasti huvittaisi olla siellä.

Se ehkä selittää niitä mt-ongelmia, loppuunpalamisia ja varhaiseläkkeitä.

Ne on myös jurrissa siellä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/670 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No okei, vaikkakin aikamoisen ylivarovaista. Valitsin tahallani otsikon joka ei ole millään tavalla salainen. Tuskin on kenellekään massiivinen yllätys että komissiolla on henkilöstölle kehitysohjelmia.

Mutta mennään sitten näin. Kun ette halua koko otsikkoa laittaa, niin kertokaa mikä taho on kirjoittanut raportin jota tänään MyIntraCommin etusivulla isolla mainostetaan?

Täällä nimittäin on todella paljon porukkaa jotka eivät ole ikinä Brysseliä nähneetkään vaikka kovasti komissiossa työskentelyä mainostavat.

Yksi esimerkki tuo joka omien sanojensa mukaan käy töimistolla vain kerran viikossa sihteerejä naurattamassa. Yksikään komission pääosasto ei salli tuollaista, kun kaksi päivää on aivan minimi. Tätä seurantaa on vielä tiukennettu äskettäin. "

Totuus on, että kaikki pomot eivät seuraa tuota sääntöä niin tarkasti. Hommaan puututaan vasta, kun alkaa tulla varoituksia ylemmäl

Juuri näin. Pelisilmän käyttö usein parantaa sektorin tai yksikön tuloksia. Järkevä esihenkilö käyttää pelisilmää, idioottimainen jankkaa paikallaolosta. 

Vierailija
584/670 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa kokeilla, parempi ilmasto, hyvät työsuhde edut ja parempi palkka kuin Suomessa. Monikulttuurinen työympäristö haastaa, mutta siihenkin oppii.

Pitää kuitenkin selvästi osata valita se työpaikka. Eli ei mihinkään karmeaan käännösjaostoon joidenkin vanhojen harppujen kiusattavaksi.

Ei ainakaan tarvita menkkalistoja exceliin tuolla työpaikalla, jos kaikki kerran on vanhoja harppuja. Mutta eikö näitä siis korvata heidän lähtiessään eläkkeelle?

Itse tapailin aikoinaan (yli 20 vuotta sitten) käännösjaostossa työskentelevää naista ja oli kyllä melkoinen tapaus. Pahimmanlaatuinen narsisti.

Oletko edelleen näin traumatisoitunut sellaises

Mä tapailin käännösjaostossa olevaa miestä. Oli todella lapsellinen. Kun piti olla vähän kahdenkeskistä laatuaikaa niin hoki vaan jotain tyyliin 'melaa mekkoon melaa mekkoon'. Heivasin aika pian, mutta koska oli periaatteessa älykäs ja hyvännäköinen, löysi tietenkin heti uuden.

Vierailija
585/670 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisiä jos ollaan niin vaikea uskoa että noin ääliö mies olisi 'periaatteessa älykäs'.

Vierailija
586/670 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo pakkomielle ole ihan sairaus? Pitäiskö mennä hoitoon? 

Mitä tarkoitat?

Vierailija
587/670 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koska täällä puhutaan niin paljon roskaa, olisi kiva tietää ketkä oikeasti ovat Brysslissä. Te jotka olette töissä Komissiossa, laittakaa tänne yksi otsikko tämän päivän MyIntraCommin etusivulta. Minä aloitan: "First round - corporate Management Development Programme for future Middle Managers (2025)".

-------

Minkään työpaikan intranet ei ole tarkoitettu huudeltavaksi kylillä. Tiukaksi säädetyn salassapitovelvollisuuden rikkomisessa ei kannata lähteä kaltevalle pinnalle edes näin vähäpätöiseltä näyttävällä tavalla. Ketäänhän ei toki narauteta pelkästään tällaisesta, mutta jos joutuu työnantajan epäsuosioon, tällainenkin lisäsyyte on kurinpitomenettelyssä hyvä rikka rokassa. 

Joo todella typerää alkaa laittaa mitään työpaikan sisäisen nettisivun otsikoita tänne. 

Eihän meidän veronmaksajien rahoilla järjestetä mitään homo- ja vaihdevuosikoulutuksia, eihän?

Vierailija
588/670 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä ketjussa kirjoitettu, että surkein etätyömahdollisuus on siellä tuomioistuimessa (tosin se on Luxenburgissa). Ei kauheasti huvittaisi olla siellä.

Taitaa pullo viedä käännösjaostoa.

Vierailija
589/670 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan merkitys kai on vähentynyt ysärin jälkeen joten enkulla vain eteenpäin!

Joo ei mitään ranskas tarvita missään ja hyvä niin tietenkin.

En mä edes osaa ranskaa kun vain muutamia lauseita. En edes tykkää ranskan kielestä (ja kulttuurista) juuri ollenkaan.Olen kielissä muutenkin tosi huono ja erityisen huono suomen kielessä, vaikka se on minun äidinkieli. 

Ei kukaan tykkää ranskankielestä ja kulttuurista. Paitsi sellaiset yksinkertaiset suomilortot, jotka haluaa tarjota itseään ranskalaismiehille. Säälittäviä tapauksia.

Vierailija
590/670 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
591/670 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä puhutaan niin paljon roskaa, olisi kiva tietää ketkä oikeasti ovat Brysslissä. Te jotka olette töissä Komissiossa, laittakaa tänne yksi otsikko tämän päivän MyIntraCommin etusivulta. Minä aloitan: "First round - corporate Management Development Programme for future Middle Managers (2025)". 

Olen parlamentissa. Mutta en laita meidän intrasta kyllä mitään tähän.

Vierailija
592/670 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä puhutaan niin paljon roskaa, olisi kiva tietää ketkä oikeasti ovat Brysslissä. Te jotka olette töissä Komissiossa, laittakaa tänne yksi otsikko tämän päivän MyIntraCommin etusivulta. Minä aloitan: "First round - corporate Management Development Programme for future Middle Managers (2025)". 

EU:lla on Brysselissä muitakin instituutioita kuin komissio.

Totta kai on. Juuri sen takia laitoinkin "Te jotka olette töissä Komissiossa". Luetunymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi?

Minä olen neuvostossa. Ihan olen viihtynyt, mutta tekoälyn rooli on korostunut vähän liikaa. Opiskelen jooga-ohjaajaksi.

Nojaa, kaikki tietää neuvoston 'suomitytöt' ja heidän maineensa...;)

Vierailija
593/670 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi yleistää. Jos pari neuvostossa  työskentelevää 'suomityttöä' on hommanneet itselleen kyseenalaisen maineen, ei se kaikkiin liity.

Vierailija
594/670 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen ollut komissiossa pian kolme vuotta ja viihtynyt oikein hyvin. Etätöissä neljänä päivänä viikossa."

Missä pääosastossa ja miten olet saanut poikkeusluvan? Komissiossa saa tehdä etätöitä korkeintaan kolmena päivänä viikossa. Jotkut pääosastot ovat rajanneet tuon kahteen päivään. 

Samaa tulin ihmettelemään, että kahtena päivänä viikossa kyllä pitää komissossa käydä toimistolla normaalisti. 

Juuri näin. Ei meillä kukaan suostuisi kolmeen päivään. Usein käyn vaan kerran viikossa.

Meillä pitää tehdä toimistotöitä 16 tuntia viikossa, ja niitä seurataan. 

Meillä on myös 16 tunnin sääntö. Olen komissiossa.

Vierailija
595/670 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis Brysselissä:)

Vierailija
596/670 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen aiheutuu huonosta johtamisesta ja toksisesta työilmapiiristä.

Vierailija
597/670 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma EU-toimipaikoilla on siellä työskennelleen tuttuni mukaan se, että pysyvissä viroissa olevista työntekijöistä ei päästä eroon. Eli siellä on vielä ihmisiä jotka aloittivat kun Suomi liittyi joskus 1995. Ja heille ei tehty mitään palikkatestejä. Joten silloin töissään aloittaneet narskut voivat vapaasti edelleen narskuilla ja pilata työilmapiirin.

ap

No olihan silloinkin Eu-virkamieskilpailut ja ihan tavallisia ihmisiä sinne meni.

Jos ne narskut on menneet sinne 95 niin ovat jotain kuusikymppisiä eli luonto hoitaa pian.

Vierailija
598/670 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma EU-toimipaikoilla on siellä työskennelleen tuttuni mukaan se, että pysyvissä viroissa olevista työntekijöistä ei päästä eroon. Eli siellä on vielä ihmisiä jotka aloittivat kun Suomi liittyi joskus 1995. Ja heille ei tehty mitään palikkatestejä. Joten silloin töissään aloittaneet narskut voivat vapaasti edelleen narskuilla ja pilata työilmapiirin.

ap

No olihan silloinkin Eu-virkamieskilpailut ja ihan tavallisia ihmisiä sinne meni.

Jos ne narskut on menneet sinne 95 niin ovat jotain kuusikymppisiä eli luonto hoitaa pian.

Valtaosan toimistohommista vie tekoäly. Eli ei noiden tilalle ketään oteta. Ja hyvä niin tietenkin, mehän noiden palkat maksetaan veroistamme.

Vierailija
599/670 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa pullo viedä käännösjaostoa.

Hyvästi selvä päivä...

Vierailija
600/670 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tenniskaveri oli tuolla tovin oikolukijana. Kuulemma aivan järkky työpaikka, todella hankalia vanhempia rouvia, joilla ylimitoitetut luulot itsestään. Eli ei kannata.

Ei todellakaan houkuttele. Eikö kukaan sitten osaa korjata tuollaista ongelmaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän