Kokemuksia EU-hommista?
Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).
Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).
Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?
Kommentit (670)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa kokeilla, parempi ilmasto, hyvät työsuhde edut ja parempi palkka kuin Suomessa. Monikulttuurinen työympäristö haastaa, mutta siihenkin oppii.
Pitää kuitenkin selvästi osata valita se työpaikka. Eli ei mihinkään karmeaan käännösjaostoon joidenkin vanhojen harppujen kiusattavaksi.
Ei ainakaan tarvita menkkalistoja exceliin tuolla työpaikalla, jos kaikki kerran on vanhoja harppuja. Mutta eikö näitä siis korvata heidän lähtiessään eläkkeelle?
Siis onko EU-työpaikoilla käytössä menkkalistat? Täähän on ihan mahtava edistysaskel hei!
Tutkijoiden mukaan työpaikkojen menkkalistat parantaa ilmapiiriä ja tuottavuutta.
Aika moni tosin pitäisi tätä yksityisyytensä loukkaamisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa kokeilla, parempi ilmasto, hyvät työsuhde edut ja parempi palkka kuin Suomessa. Monikulttuurinen työympäristö haastaa, mutta siihenkin oppii.
Pitää kuitenkin selvästi osata valita se työpaikka. Eli ei mihinkään karmeaan käännösjaostoon joidenkin vanhojen harppujen kiusattavaksi.
Ei ainakaan tarvita menkkalistoja exceliin tuolla työpaikalla, jos kaikki kerran on vanhoja harppuja. Mutta eikö näitä siis korvata heidän lähtiessään eläkkeelle?
Monesti ei korvata, ja vaikka haluttaisiinkin korvata, ei ole hakijoita. Suomalaisia ei kovin paljon EU-hommat kiinnosta.
Miksi pitäisi kiinnostaa joku järkky työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko EU-työpaikoilla käytössä menkkalistat? Täähän on ihan mahtava edistysaskel hei!
No en nyt tiedä haluanko että kaikki tietävät että mulla on 'ne'.
Tietää ne muutenkin.
Menkka-aikaan kannattaa pysyä etätöissä jos se vaan on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Menkka-aikaan kannattaa pysyä etätöissä jos se vaan on mahdollista.
Muutenkin kannattaa pysyä etätöissä.
Ranskalla saa hoidettua asioita ranskankielisessä maassa (Belgia).
Tuisku kirjoitti:
No 'hienoissa paikoissa' joihin on vaikeaa päästä on varmaan niissäkin oma osansa narsisteja ja sitä kautta henkistä työpaikkaväkivaltaa...
Niin eli onnea matkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2 tuttua, jotka ovat aloittaneet tuolla 90 luvulla. Kummatkin menivät naimisiin paikallisen miehen kanssa, saivat lapsia ja ovat eronneet.
Lapset eivät halua muuttaa Suomeen, vanhemmat tarvitsisi enemmän läsnäoloa ja kaikki rahat menee asuntolainaan, kun eron jälkeen homma meni uusiksiRanskalaiset ja muut sellaiset miehet ottaa tavallisesti nuoren rakastajattaren viimeistään silloin kun oma puoliso täyttää 50. Mutta suomalaisnaiset yleensä dumpataan tuossa iässä, se on kulttuurisesti hyväksyttyä.
Suominaiset muuttuu viimeistään keski-iässä omppuvartaloisiksi. Jos on lyhyt, tämä vielä korostuu eli tulos on sellainen persjalkainen punkero. Ero pariisittariin on kuin yö ja päivä.
Läskit kuriin
Wegovy on turvallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti ei korvata, ja vaikka haluttaisiinkin korvata, ei ole hakijoita. Suomalaisia ei kovin paljon EU-hommat kiinnosta.
Miksi pitäisi kiinnostaa joku järkky työpaikka.
Olen ollut komissiossa pian kolme vuotta ja viihtynyt oikein hyvin. Etätöissä neljänä päivänä viikossa.
Meneekö sinne Suomesta paljon yliopistotyttöjä tarjoamaan torttua?
Vierailija kirjoitti:
Oletko Brysselissä?
Minä olen.
^Niin minäkin. Ei valittamista minkään suhteen.
Vierailija kirjoitti:
^Niin minäkin. Ei valittamista minkään suhteen.
Ei niin. Mukava työ, hyvä palkka, kiva kaupunki.
"Olen ollut komissiossa pian kolme vuotta ja viihtynyt oikein hyvin. Etätöissä neljänä päivänä viikossa."
Missä pääosastossa ja miten olet saanut poikkeusluvan? Komissiossa saa tehdä etätöitä korkeintaan kolmena päivänä viikossa. Jotkut pääosastot ovat rajanneet tuon kahteen päivään.
Koska täällä puhutaan niin paljon roskaa, olisi kiva tietää ketkä oikeasti ovat Brysslissä. Te jotka olette töissä Komissiossa, laittakaa tänne yksi otsikko tämän päivän MyIntraCommin etusivulta. Minä aloitan: "First round - corporate Management Development Programme for future Middle Managers (2025)".
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä puhutaan niin paljon roskaa, olisi kiva tietää ketkä oikeasti ovat Brysslissä. Te jotka olette töissä Komissiossa, laittakaa tänne yksi otsikko tämän päivän MyIntraCommin etusivulta. Minä aloitan: "First round - corporate Management Development Programme for future Middle Managers (2025)".
EU:lla on Brysselissä muitakin instituutioita kuin komissio.
Läskit kuriin ozempicilla jos ei itsekuria löydy!