Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kuolinpesän selvitykseen... kannattaa olla keräämättä mitään turhaa itselleenkin...

Vierailija
28.06.2025 |

Vinkkejä kuolinpesän selvitykseen...

Testaa antiikkiliikettä ja Helsingin Panttia - arvioivat tavarat ja ottavat vastaan... voit sitten miettiä luovutko tavaroistasi vai haetko pois jokusen kuukauden kuluttua. Tosi vaikeaa päästä eroon mistään eikä mistään oikein saa mitään rahaa. Se on sitten Kierrätyskeskus ja tuntuu tosi pahalta. Kirjatkin ovat hankalia. Finlandiakirja on hyvä. Pelastusarmeija ottaa vaatteet ja kirjat ja muutakin.

Museokadulla on antiikkiliike joka on ottanut vastaan valtavan määrän ja siellä on varmaan vaikka mitä arvokasta lasitavaraa ja taitavat tietää aika paljon. Antiikki Maini ja Veli, info at antiikkimainijaveli.fi 040-5437187.

Osan tavaroista voit joutua viemään kaatopaikalle. 

Jos on postimerkkikeräys niin niistä on vaikea päästä eroon. Kolikot Aleksanterinkadulla Holmasto. 

Vanhoja valokuvia voi antaa Helsingin kaupunginmuseolle niillä on sivut vanhoja valokuvia varten jotka kertovat menneistä ajoista.

Nämä kuolinpesät ovat hirveitä. Tehtyäni äitini perunkirjoituksen jatkoin tekemällä itselleni kuolinsiivouksen ja enää en hanki mitään lisää. Jälkeen tuleville ei kannata jättää tämmöistä huoleksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korvamerkinnyt rahaa jolla perikunta voi kustantaa kerralla kaiken tavaran poston. Miksi eläisin loppuelämäni kuolinsiivotussa kodissani ?

Vierailija
2/16 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankalaa kierrättämisessä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korvamerkinnyt rahaa jolla perikunta voi kustantaa kerralla kaiken tavaran poston. Miksi eläisin loppuelämäni kuolinsiivotussa kodissani ?

Vähän ikävä sana toi kuolinsiivous mutta sitä käytetään. Se on vähän sama juttu kun ihmiset elävät valtavan tavarapaljouden kanssa mikä ahdistaa. Se on vaan että käy läpi kamansa ja miettii minne ne voi laittaa jos kaikki ei ole pelkkää roskistavaraa. No voihan sitä myydä koko kuolinpesän ja hoitavat kaiken kaman jonnekin. Hinnaksi ottavat sen koko kämpän omaisuuksineen.

Vierailija
4/16 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon mukaan annat vinkkejä kuolinpesän selvitykseen. Missä ne ovat? Toistaiseksi olet kertonut vain asunnon tyhjentämisestä ja tavaran realisoimisesta.

Vierailija
5/16 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ikävä sana toi kuolinsiivous mutta sitä käytetään. Se on vähän sama juttu kun ihmiset elävät valtavan tavarapaljouden kanssa mikä ahdistaa. Se on vaan että käy läpi kamansa ja miettii minne ne voi laittaa jos kaikki ei ole pelkkää roskistavaraa. No voihan sitä myydä koko kuolinpesän ja hoitavat kaiken kaman jonnekin. Hinnaksi ottavat sen koko kämpän omaisuuksineen.

Aika paljon mulle saisi maksaa siitä että tyhjentäisin ja siivoaisin jonkun kuolinpesän. Siis sellaisen johon on tavaraa kerätty koko elämän.

Vierailija
6/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon mulle saisi maksaa siitä että tyhjentäisin ja siivoaisin jonkun kuolinpesän. Siis sellaisen johon on tavaraa kerätty koko elämän.

PERILLISTEN PAKKO HOITAA.

Vierailija
7/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon mukaan annat vinkkejä kuolinpesän selvitykseen. Missä ne ovat? Toistaiseksi olet kertonut vain asunnon tyhjentämisestä ja tavaran realisoimisesta.

Siinähän niitä oli useampi paikka mainittuna. Googlella varmaan selviää sijainnit. 

Vierailija
8/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PERILLISTEN PAKKO HOITAA.

Miten niin? En minä ainakaan tehnyt mitään kun biologinen isä kuoli. En tiedä kuka hoiti perunkirjoituksen vai hoitiko kukaan, kutsuakaan sellaiseen ei tullut. En tiedä mihin on haudattu ja kenen toimesta.

Vierailija
9/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuolinpesää tyhjennetty ja kolmas jossain vaiheessa todennäköisesti tulossa. Ihan älytön homma siinä on, ainakin jos on sellaisia mitä minulle on tullut vastaan. Kerätty ja säästetty vuosikymmenien ajan tavaraa. 

Vierailija
10/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän kuolinsiivotussa kodissani. Ei minulta mitään puutu. Tiedäthän että toisen aarre on toisen roska.

Vierailija
11/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä selvitetään vasta sitten kun sinä olet kuollut. Kuolinsiivousta voi tehdä etukäteen.

Vierailija
12/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivosin onat tavarani maltillisempaan määrään sen jälkeen, kun ensin selvitin äitini tavarat ja sitten kuoli lapseton tätini, joka testamenttasi rivitalokaksionsa täynnä tavaraa mulle. Omien tavaroiden vähentämisen jälkeen on helpompi ns. hengittää, ja kotona on ihan avaraa. Eikä ole pölynpyyhintää niin paljon, verrattuna entiseen. Ja jos kuolen ennen lapsia, niin heillä on helpompi sitten kierrättää tai tehdä tälle jäämistölle mitä haluavat, kun suurin osa turhaa tavaraa on karsittu päältä pois. 

Vierailija
13/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siivosin onat tavarani maltillisempaan määrään sen jälkeen, kun ensin selvitin äitini tavarat ja sitten kuoli lapseton tätini, joka testamenttasi rivitalokaksionsa täynnä tavaraa mulle. Omien tavaroiden vähentämisen jälkeen on helpompi ns. hengittää, ja kotona on ihan avaraa. Eikä ole pölynpyyhintää niin paljon, verrattuna entiseen. Ja jos kuolen ennen lapsia, niin heillä on helpompi sitten kierrättää tai tehdä tälle jäämistölle mitä haluavat, kun suurin osa turhaa tavaraa on karsittu päältä pois. 

Siis omat tavarani..

Vierailija
14/16 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpamarketista muutama hyvän kokoinen pressu asunnon lattialle. Kaikki irtain kasaan ko. pressuille. Kiristä pressut nyyteiksi ja raahaa peräkärryyn/pakuun ja kaatopaikalle.

Huonekalut maksetulla kaatis- tai kierrätysnoudolla pois.

Ei mene montaa tuntia asunnon tyhjäämisessä.

Vierailija
15/16 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpamarketista muutama hyvän kokoinen pressu asunnon lattialle. Kaikki irtain kasaan ko. pressuille. Kiristä pressut nyyteiksi ja raahaa peräkärryyn/pakuun ja kaatopaikalle.

Huonekalut maksetulla kaatis- tai kierrätysnoudolla pois.

Ei mene montaa tuntia asunnon tyhjäämisessä.

Oletko sä edes muuttanut ikinä? :D

Vierailija
16/16 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttaa koko omaisuutesi seurakunnalle. Tulevat hakemaan pikavauhtia.