Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet täyden ostoskärryn kanssa kaupassa. Henkilö yksi tuote kädessä koputtaa selkään ja pyytää päästä edelle. Päästätkö?

Vierailija
28.05.2023 |

Itse päästän.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän. Tosin pidän kyllä moukkana jos koskettaa, siis koputtaa.

Usein olen sanonut ihan omasta aloitteesta että mene edelle jos jollain jotain ihan pientä.

No kerran meinasin jumittua siihen kun taakse tuli jo kolmas yhden ostoksen kanssa, ja päätin etten enää vilkuile taakseni hänen jälkeensä.

Kyllä se on minullekin tavallaan miellyttävämpää kun sieltä edeltä on ehtineet entiset pois isojen ostostensa kanssa kun välissä on joku parin ostoksen kanssa.

Vierailija
42/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää, jos joku random tyyppi tulee koskemaan. Eikö osaa ihan sanallisesti kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa on noita varten.

Vierailija
44/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän, mutta tuon kysyminen on kyllä mielestäni vähän junttia. Eri asia on, että se, jolla on isommat ostokset, tarjoutuu, että mene vain ennen minua. Näin olen tehnytkin ja voisin hyvin tehdä jatkossakin.

Mutta vähän kummalliselta tuntuu, että aikuinen ihminen ihan pyytää, voiko etuilla, eikä odota vuoroaan.

Vierailija
45/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä pienet huolet kassajonon kanssa. Turhaan teette ongelmaa etuilijan vuoksi. V, ttaako se elämä jatkuvasti.

Vierailija
46/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 48 eikä kukaan ole koskaan pyydänyt päästä edelle...

miksi näitä ketjuja keksitään?

Vierailija
47/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus päästin ja siitä tulikin joku kuulumistenvaihtaja siihen eteeni, joka aloitti sitten kuulimisten vaihdon kassan kanssa... päätin etten enäää koskaan....

Vierailija
48/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päästän aina, eikä tartte ees kysyä 😀. Itse ehdotan, josko haluaa mennä ennen minua.. Ei kukaan oo koskaan viimeisenä kassajonosta lähestynyt mua.., jos siis pitkä jono.

Vierailija
49/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole ikinä kysynyt. Olen kauppajonossa niin omissa ajatuksissani että ellei siinä nyt ole Ralph Fiennes seuraavana jonossa yhden kortsupaketin kanssa niin en kiinitä mitään huomiota muiden asiakkaiden ostosten lukumäärään joten en ole myöskään ikinä tajunnut sanoa kenellekkään että mene vaan ensin vaikka hänellä olisi vain se yksi kahvipaketti.

Ralph Fiennes kortsupaketin knassa! :))) Se olisikin ikimuistoinen kauppareissu! En kyllä välttis tunnistaisi sitä. Mutta luettuani Vauva-palstaa tietäisin kyllä!

Vierailija
50/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän. Olishan se voinut mennä tyhjälle itsepalvelukassalle (näissä ei meilläpäin ikinä ruuhkaa), itse toimin niin, enkä ole koskaan eläessäni kehdannut pyytää päästä jonkun ohi kassajonossa.

Vierailija
51/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan pyytänyt, mutta joskus kun olen huomannut tällaisen tilanteen, olen itse tarjonnut mahdollisuutta mennä edelleni. Loppujonon kannaltahan on sama, kumpi meistä menee ensin.

Kiitokset olen saanut ja ovat olleet iloisesti yllättyneitä. Arjen pieniä iloja kummallekin.

Vierailija
52/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saatan päästää, mutta silti se ärsyttää. Jonottaminen on erittäin tasa-arvoista: kaikki odottavat järjestyksessä omaa vuoroaan. Ketuttaa etenkin, jos on itse ollut pitkän jonon häntäpäässä, ja juuri kun oma vuoro vihdoin lähestyy joku tulee etuilemaan. Silloin kyllä osoitan, että jonon pää on tuolla.

Vierailija
53/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole ikinä kysynyt. Olen kauppajonossa niin omissa ajatuksissani että ellei siinä nyt ole Ralph Fiennes seuraavana jonossa yhden kortsupaketin kanssa niin en kiinitä mitään huomiota muiden asiakkaiden ostosten lukumäärään joten en ole myöskään ikinä tajunnut sanoa kenellekkään että mene vaan ensin vaikka hänellä olisi vain se yksi kahvipaketti.

Minua kun tulisi Ralph Fiennes koputtelemaan kortsupaketin kanssa olalle niin kyllä jäis kärryt ostoksineen siihen. Nappaisin Fiennesin kainaloon ja tuskin malttaisin edes kortonkeja maksaa. Sitten mentäis! Vartijat vois yrittää mutta ei saisi meitä kiinni.

Vierailija
54/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Se maksutapahtumahan siinä eniten aikaa vie, ei niiden ostosten piippaus.

Vierailija
55/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kyllä useamman kerran päästetty yhden tai parin ostoksen kanssa kassalle ensin, kun olen sattunut samaan aikaan kassajonoon pyrkimään jonkun kanssa jolla on kärry täynnä. Enkä ole edes pyytänyt.

Vierailija
56/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän mutta niin että itse sanon, että mee vaan, mutta en päästä jos on m am u, tai ärysttävän oloinen ihminen.

Vierailija
57/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein jono on sellainen, jossa ei ole vaateostoksia taikka paljon hevi-osaston tuotteita.

Itseasiassa ostosten määrä ei kerro sitä kuinka nopeasti jono liikkuu. Monesti yksi iso ostoskärry on nopeammin valmis kuin 3-4 pienempää.

T: Jonotieteiden maisteri

Vierailija
58/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellä ostoskärryllä ostavat, miksi jäätte seisomaan tumput suorina kassalle vaikka olette jo saaneet ostokset hihnalle? Eikö voisi jo mennä pakkaamaan osan tavaroista? Monilla pakkaus alkaa vasta kun ovat maksaneet ja sitten kaikki odottaa 15min kun himoshoppaaja pakkaa tarkasti ostokset eri pusseihin.

Haluan seurata tuotteiden hintoja kassan näytöltä. On helpompaa puuttua vIrheisiin heti ja saada ne korjattua ennen maksamista, kuin harmitella asiaa kassan jälkeen kuitin tarkistuksessa, ehkä autossa tai vasta kotona. Moni ei seuraa eikä ota kuittia, niissä on paljon virheitä. Edellyttää tietysti et painaa mieleen tuotteiden hinnat hyllyjen kohdalla.

Vierailija
59/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat joilla täysi ostoskärry, ottakaa se mies tai juniori mukaan pakkaamaan ostoksia ettei muiden tarvitse odottaa niin kauan! Järjetöntä yksin käydä ostamassa ruuat koko orkesterille. Näille voi olla omat kassat missä saavat keskenään jonottaa.

Vierailija
60/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka kassittaa ostoksiaan viime tippaan, tulevat maksupäätteen eteen ja alkavat etsiä lompsaansa vasta sitten kun tuotteet on jo skannattu. Siinä sitä aikaa tuhrautuu bonuskortin etsinnässä ja maksukortin koodia muistellessa. Jono seisoo ja odottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi