Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet täyden ostoskärryn kanssa kaupassa. Henkilö yksi tuote kädessä koputtaa selkään ja pyytää päästä edelle. Päästätkö?

Vierailija
28.05.2023 |

Itse päästän.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän ja usein tarjoan, että toinen jolla vain vähän tavaroita pääsee edelleni, koska itselläni aina kärry täynnä tavaraa. Asun Espanjassa. Mielestäni ihan normaalia muiden huomioon ottamista ja täällä ns tapa.

Vierailija
22/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidän sitä yhtä maitopurkkia näkyvästi esillä ja kun se ddellä oleva yäyden ostoskrryn kanssa näkee sen niin yleensä sanoo että mene ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän. En ole mul-kk-u niinkuin jotkin urpot tässä ketjussa.

Vierailija
24/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästän, jos ei itsellä ole kiire, tai jos jaksan jäädä seisomaan vielä vähäksi aikaa jonoon

Vierailija
25/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos takanani ei ole muita, niin päästän. Jos siellä on muuta jonoa, niin pyydän kysymään heiltä ensin.

Mihin muiden jonottajien lupaa tarvitaan, jos hän on jonossa sinun jälkeesi?

Sitähän ei määritelty aloituksessa. Joku voi pokkana kiilata pitkän jonon eteen ja kysyä vain siltä joka on seuraavana vuorossa.

Vierailija
26/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellä ostoskärryllä ostavat, miksi jäätte seisomaan tumput suorina kassalle vaikka olette jo saaneet ostokset hihnalle? Eikö voisi jo mennä pakkaamaan osan tavaroista? Monilla pakkaus alkaa vasta kun ovat maksaneet ja sitten kaikki odottaa 15min kun himoshoppaaja pakkaa tarkasti ostokset eri pusseihin.

No hei sinä. Yleensä siinä vaiheessa kun saan sen vikan tavaran liukuhihnalle, niin kassan läpi on menemättä enää muutama tuote. En mä siinä pakkaamaan ehdi kun pari maitotölkkiä, niin mielummin käytän sen ajan etsiessä lompakkoa,avaan sen, vingutan etukortin ja pälyilen missä mennään loppusumman kanssa. Ja mulla ei ikinä mene 15min pakatessa. Sano sille kassalle, et vetää ne tavarat vähän hitaammin kassan läpi.

Vierailija
27/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos takanani ei ole muita, niin päästän. Jos siellä on muuta jonoa, niin pyydän kysymään heiltä ensin.

Mihin muiden jonottajien lupaa tarvitaan, jos hän on jonossa sinun jälkeesi?

Sitähän ei määritelty aloituksessa. Joku voi pokkana kiilata pitkän jonon eteen ja kysyä vain siltä joka on seuraavana vuorossa.

Sit mä sanon mee mun taakse. Aivan sama minne sinne, se on sit muiden ongelma.

Vierailija
28/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän tietenkin.

Vierailija
29/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Kovaan ääneen huutava, epäsiisti vanhempi pariskunta olutölkit kädessä sai odottaa mutta pikkutytön jätski kädessä  annoin mennä eteeni vaikkei edes kysynyt. 

Vierailija
30/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän. Yleensä päästän ilman sanomistakin jos huomaan, että takana olevalla on vain yksi tuote!

Vierailija
31/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän kyllä, jos takana ei ole jonoa. Jos on pitkä jono, niin sittenhän pitäisi periaatteessa itse siirtyä jonon viimeiseksi. Muuten joku kaupparaivosta kärsivä vetäisee kilarit, kun häntäkin etuillaan. Kaikenlaista raivomielistä on tullut nähtyä.

Vierailija
32/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on joskus käynyt niin, että olen päästänyt ohi ja onkin juuri näitä lottokuponkie ym. kanssa sohlaajia. Saattaa mennä pitkäänkin. Kyllä päästän silti edelleen ja toivon parasta ja pelkään pahinta.

Muutenkin minulla on sellainen Murphyn laki, että edessäni oleva usein on noita pelikuponkien kanssa loputtomalta tuntuvaa aikaa kuluttava henkilö.

Eilen just valitsin lyhyimmän jonon. Ei luoja. Ensin kassa ei tiedä mitä tupakka-askia mitä asiakas tarkoittaa vaan kyselee suunilleen koko kaapin sisällön läpi, onko se tämä, entäs tämä. Sitten tuli maksun aika. Ensin tyhjenetään kasa pikkuhiluja tiskille ja kassa rupeaa näitä laskemaan. Varmaan 20 euron edestä senttejä joten sekin otti aikansa ja loput kortilta. No, kortilla ei ollutkaan tarpeeksi rahaa niin kaikessa rauhassa puhelin esiin ja siirretään rahaa tililtä toiselle. Olisin vaihtanut kassaa mutta olin jo kerenyt lastata ostokseni hihnalle. Takanani ollut mies lähti hiljaa kiroillen. Autossa naurettiin veljenpojan kanssa kun hän näytti youtubesta Mankeli sketsin missä kassakone ei suostu ottamaan hintaa Venäläisestä meetvurstista. Tämä kassakokemus oli jo samaa luokkaa:D

Vierailija
33/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kiireestä ja kaupassa kertyneen vitutuksen määrästä. Yleensä en ole kovin hyvällä tuulella kun ostokset on kerätty, alkaa olla hiki ja vessahätä. Nykyisin käytänkin enemmän kotiinkuljetusta.

Vierailija
34/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole ikinä kysynyt. Olen kauppajonossa niin omissa ajatuksissani että ellei siinä nyt ole Ralph Fiennes seuraavana jonossa yhden kortsupaketin kanssa niin en kiinitä mitään huomiota muiden asiakkaiden ostosten lukumäärään joten en ole myöskään ikinä tajunnut sanoa kenellekkään että mene vaan ensin vaikka hänellä olisi vain se yksi kahvipaketti.

Vierailija
35/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästän ja usein tarjoan, että toinen jolla vain vähän tavaroita pääsee edelleni, koska itselläni aina kärry täynnä tavaraa. Asun Espanjassa. Mielestäni ihan normaalia muiden huomioon ottamista ja täällä ns tapa.

Ihan oikeasti jotkut kyttää toisten ostoksia niin että huomaa mitä ja miten paljon he ostavat.

Vierailija
36/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Kovaan ääneen huutava, epäsiisti vanhempi pariskunta olutölkit kädessä sai odottaa mutta pikkutytön jätski kädessä  annoin mennä eteeni vaikkei edes kysynyt. 

Juuri näin. Minulle sattui tapaus jossa epäsiisti maiharihemmo kyseli pullonpalautuslappu kädessä saako mennä ohi kun bussikin lähtee kohta. Takanani jonossa kolme ihmistä päästi ohi, minä sanoin että odota vuoroasi. Hemmo alkoi kovaan ääneen huutaa, että tää ei päästä mua ohi. Ihmiset jonossa ja kassakin katsovat minua kuin syyllistä. Kettutti niin, että ostin lottoa kymmenen porukkapelin, tarkistutin vanhan kupongin vaikka tiesin tyhjäksi ja vitkuttelin maksamisen kanssa mahdollisimman pitkään.

Pihalla kun laitoin kassia autoon tämä bussiin menijä paineli polkupyörällä ohi ja tuuletti keskisormea mennessä.

Vierailija
37/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti näitä Espanjaan muutaneita eläkeläisiä jotka nostaa kaikki tuet Suomesta. Mutta tietysti ihan kohteliasta sinulta, eihän sinulla ole kuin aikaa.

Vierailija
38/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos kysyjä on suomalainen mies.

Vierailija
39/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asuinpaikka piti mainita?

Vierailija
40/91 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä, jos selkään koputtelee. Jos kysyisi ystävällisesti, "Anteeksi, voisinko päästä ensin?" ilman mitään koputteluja, saattaisin päästääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä