Olet täyden ostoskärryn kanssa kaupassa. Henkilö yksi tuote kädessä koputtaa selkään ja pyytää päästä edelle. Päästätkö?
Kommentit (91)
Riippuu miten toinen asian esittää, onko kuinka pitkä jono, jos pitkä ennen minua, todennäköisesti en, onko itsepalvelu- tai pikakassoja jne. Vaan onneksi ei tarvitse miettiä, kun käytän keräilyä.
Päästäisin. Ei oo kyllä koskaan kukaan kysynyt. Monesti oon sanonut, että mee eka kun mulla kestää niin kauan.
Päästän. Ja päästän kysymättäkin, jos vaan huomaan.
Päästän toki. Mutta sitä ennen haluan varmistua siitä, ettei kyseinen henkilö kaiva lotto- eikä mitään muutakaan kuponkia, eikä ala luetella, mitä arpoja tällä kertaa haluaa ostaa. Siinä se aika sitten kuluu, vähemmän mukavasti.
Tarkoittaako, että seisoo kassajonossa vai jossain kaupan käytävällä?
Jos olen tukkona käytävällä niin tietenkin päästän ohitse.
Jos seison kassajonossa niin yleensä päästän jos pyytäjä on minun takanani.
Muitten jonottajien puolesta en voi lupaa antaa.
Päästäisin jos jollain on pokkaa kysyä.
Minulle on joskus käynyt niin, että olen päästänyt ohi ja onkin juuri näitä lottokuponkie ym. kanssa sohlaajia. Saattaa mennä pitkäänkin. Kyllä päästän silti edelleen ja toivon parasta ja pelkään pahinta.
Muutenkin minulla on sellainen Murphyn laki, että edessäni oleva usein on noita pelikuponkien kanssa loputtomalta tuntuvaa aikaa kuluttava henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Päästäisin jos jollain on pokkaa kysyä.
Aika harvalla on varmaan myöskään pokkaa vastata että, en odota vuoroasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos takanani ei ole muita, niin päästän. Jos siellä on muuta jonoa, niin pyydän kysymään heiltä ensin.
Mihin muiden jonottajien lupaa tarvitaan, jos hän on jonossa sinun jälkeesi?
Täydellä ostoskärryllä ostavat, miksi jäätte seisomaan tumput suorina kassalle vaikka olette jo saaneet ostokset hihnalle? Eikö voisi jo mennä pakkaamaan osan tavaroista? Monilla pakkaus alkaa vasta kun ovat maksaneet ja sitten kaikki odottaa 15min kun himoshoppaaja pakkaa tarkasti ostokset eri pusseihin.
En päästä. Olen jo itse keräilyn yhteydessä skannannut tuotteet, maksu hoituu yhtä nopeasti, kuin yhden tuotteen ostajallakin.
Yleensä kysyn haluaako mennä ensin jos huomaan että on tolla lailla.
En päästä.
Jonottakoon omaa vuoroaan niinkuin muutkin.
Sanoisin että käytä noita itsepalveluautomaatteja kun ne tuossa vieressä seisoo tyhjinä.
Jos takanani ei ole muita, niin päästän. Jos siellä on muuta jonoa, niin pyydän kysymään heiltä ensin.