Olet täyden ostoskärryn kanssa kaupassa. Henkilö yksi tuote kädessä koputtaa selkään ja pyytää päästä edelle. Päästätkö?
Kommentit (91)
Totta kait päästän. Usein pyytämättäkin. Viimeiksi tänään, kun pari ambulanssin henkilöstöä oli ostamassa evästä ja pitämässä ruokataukoa.
Joskus kassatyöntekijä on nopsa, joskus hidas kuin unessa.
Ei ole kukaan aktiivisesti tullut kysymään saako mennä edellä, joskus olen tarjonnut tätä vaihtoehtoa jonossa seuraavalle kun ostoksensa ovat pienet ja minulla paljon tavaraa.
Jos itse kysyisi niin varmaan riippuisi päivästä. Joskus ajattelisin että mitäpä haittaa tuosta on ja toinen pääsee nopeammin, ja joku toinen päivä ajattelisin että onpa itsekeskeinen hyypiö kun on sitä mieltä että hän ei voi odottaa muita mutta muut voivat viivästyttää omaa kauppareissuaan hänen takiaan.
Vierailija kirjoitti:
Täydellä ostoskärryllä ostavat, miksi jäätte seisomaan tumput suorina kassalle vaikka olette jo saaneet ostokset hihnalle? Eikö voisi jo mennä pakkaamaan osan tavaroista? Monilla pakkaus alkaa vasta kun ovat maksaneet ja sitten kaikki odottaa 15min kun himoshoppaaja pakkaa tarkasti ostokset eri pusseihin.
En mene neuvomaan ketään. Jokainen saa toimia omalla tyylillään. Pakata kestävät alle ja murskaantuvat päälle. Tai olla valmiina maksamassa heti kortti valmiina, eikä viivytellä siellä pakkauspäässä. Maksamalla nopeasti pääsee seuraavat myös nopeasti. Pakkaaminen ei hidasta , koska meillä usein on kolme looshia siinä kassan päässä. Kaksi voi toimia jos yhdessä joku pakkaa pitkään. Mutta jos hidastelee maksamisessa, hidastaa koko systeemiä.
edelleen miksi pakkaudutte sinne isomman ostos erän perään jonottaan jos on kiire. sen takia teillä on kokoajan kiire kun ei osaa/tajua tehdä asioita niin ettei tule kiire
Vierailija kirjoitti:
Totta kait päästän. Usein pyytämättäkin. Viimeiksi tänään, kun pari ambulanssin henkilöstöä oli ostamassa evästä ja pitämässä ruokataukoa.
Päästän edelle jos näen jonkun olevan ruokatauolla. Mutta virolaiset raksamiehet ei millään mene edelle. Kulttuurinen juttu? Vai olettaako ne että huijaa niitä sit jotenkin?
Mikä homma se on että ei saa olkapäälle koputtaa henkilöä saadakseen hänen huomionsa. Ainakin vanhempien ihmisten kohdalla se on usein ainoa vaihtoehto, koska eivät he kuule kun yrittää sivusta saada kiinnitettyä huomion tietämättä henkilön nimeä. En ymmärrä miksi tämä koetaan epäkohteliaana?
et koske muhun. huhuilet sitten niin pitkään etten jaksa enään ignoreta mutta älä koske!
Tottakai, olen itse ehdottanut monta kertaa takana olevalle että voi mennä ennen minua jos vain pari ostosta ja minulla kärry täynnä. Tulee hyvä mieli kaikille 😊
Jonotieteiden maisterilta hyviä havaintoja! Taannoin tein virheen ja menin puolityhjältä näyttävän kärryn taakse jonoon, mutta siellä oliki isännän koko kesägarderoobi laitettu uusiksi ja myyjä hartaasti viikkasi niitä paitoja ja shortseja ties kuinka kauan (miksi?!, laukkuun ne mytätään kuitenkin). Kadutti, kun viereisellä hihnalla piipataan tuotteita liukuhihnalta.