Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte koiranne näykkiä ihmisiä?

Vierailija
25.09.2024 |

Olin tapaamassa vanhaa ystävää, joka oli hankkinut ensimmäisen koiransa. Koira oli arka ja alkoi heti haukkumaan, murisemaan ja näykkimään jos halusi huomiota. Ystäväni ei MISSÄÄN vaiheessa kieltänyt koiraa kunnolla. Hän vain uikutti ja eikutti. Oli jopa ärsyyntynyt siihen, kun en suostunut silittämään ja leikkimään sen kanssa.

Mitä tällaisten päässä liikkuu? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ei osata kouluttaa oikein. Näitä on paljon.

Vierailija
2/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä olen lopettanut kaverin tapaamisen heillä kotona. Näemme nykyään kauppakeskuksessa ja mennään kahville tai lounaalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tavannut koiraa, joka olisi ihmisen hallinnassa.

Onko kukaan?

Vierailija
4/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan?

Minä olen. Kaverini koira on niin hyvin koulutettu koira, että se oli jopa minulla hoidossa ollessaan hallinnassa.

Vierailija
5/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä olen lopettanut kaverin tapaamisen heillä kotona. Näemme nykyään kauppakeskuksessa ja mennään kahville tai lounaalle. 

Sama. Alkoi ottaa päähän koiran ärhentely, hyppiminen ja näykkiminen. Omistaja ihan voimaton koiransa kanssa.

Vierailija
6/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kanssa potkimaan näitä koiria jotka käy käsiksi kävelytiellä.

Vierailija
7/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet erehtynyt, en omista koiraa.

Vierailija
8/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan?

Minä olen. Kaverini koira on niin hyvin koulutettu koira, että se oli jopa minulla hoidossa ollessaan hallinnassa.

Oho. Itse en ole ikinä tavannut tuollaista, vaikka tunnen useita koiraihmisiä. Hyvä sulle.

Vierailija
9/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hissiä, kulkemista räksyttävät pikkurakit. 💩🍂

Vierailija
10/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilteimmätkin koirat tahtovst innostuessaan hyppiä päälle. Ja onhan se inhottavaa, jos on kuratassut ja tullaan moikkaamaan vauhdilla. Sitä voi olla mahdotonta kitkeä pois jos ei halua kurittaa koiraa pilalle.

Vierailija
11/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta koiralta, kun näykkii. Kavereilla on koiria eikä niistä yksikään näyki. 

Vierailija
12/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin jokainen koira joka oli vaarallinen ihmisille, erityisesti omilleen, poistettiin välittämästi muonavahvuudesta etteivät paskat geenit siirry.

Vierailija
13/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta koiralta, kun näykkii. Kavereilla on koiria eikä niistä yksikään näyki. 

Kaikki pennut näykkkivät. Koiranpennut näykkivät toisiaan leikkiessään ja näykkiminen on koirille täysin luonteenomaista, koska niillä ei ole käsiä. Ihmisen tulee opettaa koiralle, että näykkiminen ei käy ihmisten välisessä viestinnässä.

Aivan toinen asia ovat sitten koirat, jotka näykkivät vieraita, koska pelkäävät. Se on täysin erilainen ongelma, mutta sekin on hoidettavissa oleva ongelma.

Vierailija
14/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuttavaperhe, joka kouluttaa koiria. Nekin koiran hyppivät ihmisen päälle ja räksyttävät vaikka niitä kielletään.

Ja myös naapuri, joka harrastaa koirankoulutusta. Hän käy siis koiriensa kanssa opettelemassa tottelevaisuutta.

Tuntuu, että ainoat, jotka tottelevat, ovat ne ihmiset. He tottelevat kun koira sanoo, että nyt haukutaan ja hypitään. Ihminen sanoo, että "niillä on siihen varmaan hyvä syy". Ja hymyilee lammasmaisesti.

Ilmeisesti koirankoulutus on varsin vaikeaa.

Vierailija
15/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin jokainen koira joka oli vaarallinen ihmisille, erityisesti omilleen, poistettiin välittämästi muonavahvuudesta etteivät paskat geenit siirry.

Jokainen koira on potentiaalisesti vaarallinen ihmisille. Minulla on koko aikuisikäni ollut koiria, mutta en koskaan luota koiraan täysin, Koira hahmottaa maailman täysin toisin kuin ihminen ja reagoi lajilleen tyypillisesti. Ihmiset olettavat koiran ymmärtävän asioita kuten ihmiset ymmärtävät. Koska koira on äärimmäisen taitava lukemaan ihmisen eleitä ja ilmeitä koira selviytyy ihmisten kummallisista vaatimuksista yleensä erittäin hyvin, vaikka ne koiran päässä eivät ole millään lailla loogisia. Loppujen lopuksi koira on kuitenkin koira ja siltä ei tule vaatia muuta. 

Vierailija
16/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää pitää,koira älykäs oppii tietää sanan ei.Mun koira joskus näykkii,on epävarma ihmisestä.Ei tykkää kaikista.

Vierailija
17/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saavat myös huonosti käyttäytyvistä koirista vääränlaisen käsityksen koko eläinlajista.

Oma koira tulee pyydettäessä välittömästi paikalle, koska se on pennusta saakka niin opetettu. Sitä on treenattu myös kaikenlaisten ärsykkeiden ympäröimänä ja silti se tulee aina luokse pyydettäessä. 

Kun olin ystäväni kanssa metsässä ulkoiluttamassa koiraa ja päästin koiran vapaaksi, ystäväni meni ihan paniikkiin, koska pelkäsi että nyt se koira karkaa eikä tottele. Hänellä vain oli niin paljon kokemusta koirista jotka eivät tottele. 

Vierailija
18/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pennut näykkkivät. Koiranpennut näykkivät toisiaan leikkiessään ja näykkiminen on koirille täysin luonteenomaista, koska niillä ei ole käsiä. Ihmisen tulee opettaa koiralle, että näykkiminen ei käy ihmisten välisessä viestinnässä.

Aivan toinen asia ovat sitten koirat, jotka näykkivät vieraita, koska pelkäävät. Se on täysin erilainen ongelma, mutta sekin on hoidettavissa oleva ongelma.

Ei ole kyllä yksikään koira näykkinyt viimeisen 20 vuoden aikana. 

Vierailija
19/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutuilla koira näykkii, hyppii ja haukkuu. Koko ajan. Tulee viereen kiinni, jos sohvalla istutaan. Tuijottaa päälle ja alkaa haukkumaan ja näykkii sormia.

Omistajat eivät kiellä, koska oli pentu. Oppii sitten isona..No nyt on iso; hyppii, haukkuu ja näykkii. Yllätys, eipä se itsestään oppinutkaan.

Tuhoaa vaatteita, kenkiä, huonekaluja. Haukkuu kaikille, mikä vaan liikkuu.

Sääli koiraa, on helppo rotu kasvattaa. Nyt on koira se, joka on isäntä talossa. Vie ja muut vikisee.

Vierailija
20/41 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden perheen jolla rescue-koira. Se koira näykkii ja murisee ja haukkuu ja sitä ei uskalleta komentaa koska se pelkää ihmisiä.

Good luck with that! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan