Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiä jotka elättävät perheensä?

Vierailija
28.05.2023 |

Löytyisikö täältä näitä miehiä, jotka elättävät itse perheensä? Miten elämä sujuu? Onko parisuhde parempi nyt kun nainen jäi kotiin? Onko molempien elämä nyt stressittömämpää?
Ja löytyykö täältä ihan tradwifeja pukeutumisine kaikkineen?
Ja miten talous on kestänyt tilanteen? Onko tullut koskaan kiusausta hakea vaimolle esim. työttömyyskorvausta helpottamaan tilannetta?
Ja miten päädyitte tähän ratkaisuun? Koetteko, että saatte itse myös enemmän parisuhteesta näin?

Ja miehille tarkennuksena, että etsin nyt niitä miehiä, jotka maksavat perheensä elämisen itse. Eli vaimo kotona äitiyspäivärahalla ei ole perheen elättämistä, työssäkäyvästä vaimosta nyt puhumattakaan.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä tämä homma on toisinpäin eli minä nainen elätän perheen ja mies on kotona, tekee tosin vähän osa-aikahommaa. Tienaan 2,5 x miestä enemmän joten on järkevää että minä teen töitä enemmän.

Otsikossa pyydetään miehiä vastaamaan ja viestissä tarkennetaan vielä, että 100 prosenttisesti eli vaimolla ei ole mitään muita tuloja. 

Et taida olla kovin vaativissa hommissa sinäkään, kun minkäänlaista sisälukutaitoa ei ainakaan ole kertynyt.

Niin, tyhjäksi olisi ketju jäänyt, jos rupeaa liian nirsoksi vastausten kanssa. Kuule sitä sanotaan keskusteluksi, että puhutaan aiheen ympärillä. Et taida sinäkään olla sosiaalisesti kovin taitava. 

-eri

Useampi miestään 100 % elättänyt on ilmoittautunut. Samoin miehiä, jotka uhoaa miesten elättävän tuontivaimonsa, mutta naisten tuontimiesten elävän yhteiskunnan tuilla, vaikka tuontimiesten työssäkäyntiaste on selvästi tuontivaimoja korkeampi.

Vierailija
62/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä on Suomessakin vaikka vähemmistönä. Lehtihaastatteluissa on tullut vastaan juristin vaimo, joka hoiti kodin 100% (myös remontit) ja vaimolle myös maksettiin eläkettä tältä ajalta. Kun lapset oli muuttaneet kotoa, vaimo perusti oman yrityksen.

Ja toinen oli merikapteenin vaimo, mies paljon poissa, rouva kotona. Heillä ei ollut lapsia. Mutta ymmärrettävää jos on merillä, niin esim ok-talon ylläpito ei onnistuisi itse. 

Ja sitten erityislapsiperheet. Toinen vanhemmista jää kotiin vaikkakin vähän pakon edessä mutta kuitenkin on se koti-vanhempi pitkän aikaa, vuosikymmeniä jopa. Yhteiskunnalta saa siihen kyllä vähän tukea, omaishoidon tukea, lapsen vammaistukea. 

Niin joo, en tullut ajatelleeksi erityislasten äitejä. Aika harvoin kai mies siinä enää rinnalla pysyy, vaan yhteiskunnan tuillahan nämä naiset elävät. Ja saavat elääkin! Tekevät tärkeää työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan nainen ei suostu tuollaiseen.

Jaa. Minä kyllä olin vanhanaikaisesti sanottuna kotirouvana ja sen jälkeen kotiäitinä. Ei meillä ollut ongelmia.

Vierailija
64/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä riittää ja paljon!

Eikös miehet juuri etsi näitä kotiinjääviä naisia, kun sen thaivaimon haluavat?

Samoin kuin naiset etsivät Gambialaisia ja lähi-idän tuliaisia. TOsin naisten tapauksessa elatus kuuluu yhteiskunnalle, siinä se suurin ero miehiin. 

Jännä, kun lehdissä sitten sosiaalituilla elävät miehet valittavat, kun eivät meinaa saada tuoda sitä thaivaimoa Suomeen. Useamman tällaisen itkutarinan olen lukenut, lapsikin on jo naiselle usein valmiiksi tehty eli elättejä yhteiskunnalle olisi tulossa useita lisää.

Nyt kun sanoit, en ole koskaan nähnyt thaivaimoa varakkaan ja menestyneen oloisen miehen miehen käsipuolessa. Voipi olla sattumaakin toki. Tai ehkä ajavat 20 v vanhoilla autoilla ja kulkevat rähjäisissä vaatteissa, koska sen vaimon elättäminen on niin kallista?

Rikkaat ja rahattomat -ohjelmassa oli menestynyt yrittäjä jolla oli thaivaimo. Vaimo ei tosin ollut kotirouvana vaan osallistui yrityksen pyörittämiseen.

Vierailija
65/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeeko aloittaja nimenomaan nyt sitä näkökulmaa että mies elättää, vai sitä näkökulmaa että nainen on kotona? Koska meillä minä olen kotiäitinä, mutta mies ei kuitenkaan yksin elätä. Tämä ratkaisu on ollut parisuhteelle hyvin sopiva. Jos molemmat oltaisiin kiireisissä töissä niin ... no, elämä ei olisi tällaista. Hänelle kelpasi tämä hyvin, kun teen suurimman osan kotitöistä ja hoidan lasten kaikki asiat (koska ehdin). 

Kotivanhemman rooli on kyllä Suomessa hämärä monelle. Minulta on kysytty usein että "mitä sinä oikein teet" (tietävät että olen kotona) 

Satuin lukemaan ns. tradwife-ilmiöstä, jossa naiset jäävät kotiin ja mies elättää täysin. Kiinnostuin kyselemään onko tällaista Suomessakin havaittavissa. Kotiäitejä on kyllä, mutta äitiyspäivärahoilla/kotihoidontuella ja jonkin verran työttömyysturvan varassa kotona lasten kanssa olevia. Mutta onko pariskuntia, jotka ovat valinneet tämän perinteisen tien? Yksi mies löytyikin ja vastaili kärsivällisesti.

Ja kiinnostaa tietää miten ratkaisu on vaikuttanut parisuhteen toimivuuteen. Sitä kuulin tradwifeväen hehkuttavan kovasti. Että parisuhde toimii paremmin, riitely vähenee, stressitaso laskee, syttyy se kuuluisa kipinäkin taas miehen ja naisen välille.

Ap

Vierailija
66/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeeko aloittaja nimenomaan nyt sitä näkökulmaa että mies elättää, vai sitä näkökulmaa että nainen on kotona? Koska meillä minä olen kotiäitinä, mutta mies ei kuitenkaan yksin elätä. Tämä ratkaisu on ollut parisuhteelle hyvin sopiva. Jos molemmat oltaisiin kiireisissä töissä niin ... no, elämä ei olisi tällaista. Hänelle kelpasi tämä hyvin, kun teen suurimman osan kotitöistä ja hoidan lasten kaikki asiat (koska ehdin). 

Kotivanhemman rooli on kyllä Suomessa hämärä monelle. Minulta on kysytty usein että "mitä sinä oikein teet" (tietävät että olen kotona) 

Satuin lukemaan ns. tradwife-ilmiöstä, jossa naiset jäävät kotiin ja mies elättää täysin. Kiinnostuin kyselemään onko tällaista Suomessakin havaittavissa. Kotiäitejä on kyllä, mutta äitiyspäivärahoilla/kotihoidontuella ja jonkin verran työttömyysturvan varassa kotona lasten kanssa olevia. Mutta onko pariskuntia, jotka ovat valinneet tämän perinteisen tien? Yksi mies löytyikin ja vastaili kärsivällisesti.

Ja kiinnostaa tietää miten ratkaisu on vaikuttanut parisuhteen toimivuuteen. Sitä kuulin tradwifeväen hehkuttavan kovasti. Että parisuhde toimii paremmin, riitely vähenee, stressitaso laskee, syttyy se kuuluisa kipinäkin taas miehen ja naisen välille.

Ap

Uskoisin että minulle tämmöinen kuvio voisi sopia. Tykkään tehdä kotitöitä ja seksiäkin jaksaisi paremmin jos ei arjen muiden hommien lisäksi olisi vielä työelämää. voin rehellisesti sanoa, että nauttisin siitä jos saisin vain pyörittää huushollia ja laittaa itselleni ja miehelle kaunista arkea. Riippuvuus toisesta ihmisestä olisi hieman kuumottavaa, mutta toisaalta tiedän jo kokemuksesta pärjääväni omillanikin jos elättäjä sattuisi kuolemaan. En kyllä aio tähän koskaan oikeasti lähteä. Mieheni ei ole niin hyvätuloinen että voisi elättää minutkin ja nautin kyllä töissäkäynnistäkin jonkun verran, se vaan on usein aika uuvuttavaa.

Vierailija
67/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kotivaimo vastata? En saa mitään tukia, jos lapsilisiä ei lasketa. Meillä kaksi autismin kirjolla olevaa lasta. Teen kaikki kotityöt ja hoidan lapset 24h. Mies maksaa laskut, niistä mun ei tarvitse huolehtia. Olemme molemmat tyytyväisiä tilanteeseen. Juuri eilen juteltiin kuinka hyvin meillä menee kun kommunikoimme koko ajan omista tunteista ja toiveista.

Vierailija
68/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessa eläkekertymä on 0%. Moni ei osaa ottaa tätä huomioon eli vaatia mieheltä eläkkeen maksamista. No saahan sitä eron sattuessa aina kansaneläkkeen, jolla kituuttaa vanhana.

Vierailija
69/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on kelan rahalla.

Tässä nyt etsitään miehiä, jonka vaimo kotirouva ja mies elättää yksin perheensä.

Eihän se ole mitään miehen perheen elättämistä, jos Kela ja veronmaksajat elättävät perhettä.

Vierailija
70/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nämä netin tradwifet ovat yleensä nuoria ja lapsettomia, jotka leikkivät päivät pitkät roolileikkiä 50-luvun vaatteissa. Helppoa ja kevyttä, jos ei ole lapsia. Monen lapsen kanssa aika ja raha siihen itsensä ja kodin puunaamiseen vähenee radikaalisti, jos on vain yksi ansaitsija perheessä.

Suomessa ei muuten koskaan ole ollut mitään yhden elättäjän yleistä perhemallia. Suomalaiset naiset ovat aina tehneet maatilan töitä tai palkkatyötä kaupungeissa. Kahden elättäjän malli on Suomessa siis se perinteinen.

Vierailija
71/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kotivaimo vastata? En saa mitään tukia, jos lapsilisiä ei lasketa. Meillä kaksi autismin kirjolla olevaa lasta. Teen kaikki kotityöt ja hoidan lapset 24h. Mies maksaa laskut, niistä mun ei tarvitse huolehtia. Olemme molemmat tyytyväisiä tilanteeseen. Juuri eilen juteltiin kuinka hyvin meillä menee kun kommunikoimme koko ajan omista tunteista ja toiveista.

Toki saa vastata. 🙂

Sinulla onkin täysi työmaa kotona! Mukava kuulla, että miehesi pysyi rinnallasi ja että teillä menee hyvin.

Vierailija
72/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ollessa eläkekertymä on 0%. Moni ei osaa ottaa tätä huomioon eli vaatia mieheltä eläkkeen maksamista. No saahan sitä eron sattuessa aina kansaneläkkeen, jolla kituuttaa vanhana.

Kotivaimo vastaa: jos meille tulisi ero niin eläkerahoja ei tarvitsisi edes miettiä. Meillä ei ole avioehtoa, joten eläisin kuin kroisos eron jälkeen. Tämän takia en vaadi mitään eläkkeen maksamista mieheltä.

Vierailija
73/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksessa jossa nainen jää kotiin ja mies elättään perheensä, ovat keskimäärin korkeasti koulutettuja ja varakkaita.

Ja erillisellä sopimuksella puolisot sopivat ja tekevät naiselle elinikäisen eläketurvan, jonka tuomioistuin voi vielä vahvistaa, jos mies kuolee tai tulee myöhemmin avioero.

Jokainen perhe kuitenkin osaa ratkaista asiat parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ja mistä sinulla oletus, että myöhemmin joutuisi nainen vanhana kituuttamaan pelkällä kansaneläkkeellä.

Vai väitätkö esim edesmenneen Pekka Herlilin puolison Kirsti Herlinin kituuttavat kansaneläkkeellä, vaikka ollut koko ikänsä kotirouva.

Vierailija
74/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitään eläkettä ei kerry,joten mitäs sitten jos toinen lähtee..

Vierailija
75/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nämä netin tradwifet ovat yleensä nuoria ja lapsettomia, jotka leikkivät päivät pitkät roolileikkiä 50-luvun vaatteissa. Helppoa ja kevyttä, jos ei ole lapsia. Monen lapsen kanssa aika ja raha siihen itsensä ja kodin puunaamiseen vähenee radikaalisti, jos on vain yksi ansaitsija perheessä.

Suomessa ei muuten koskaan ole ollut mitään yhden elättäjän yleistä perhemallia. Suomalaiset naiset ovat aina tehneet maatilan töitä tai palkkatyötä kaupungeissa. Kahden elättäjän malli on Suomessa siis se perinteinen.

Totta, suomalainen nainen on aina raatanut miehensä rinnalla. Yhdessä on elatus hankittu ja unelmat toteutettu.

Monelle naiselle, kuten myös minulle, tämä oli aina se unelma, että rakennetaan ja luodaan se elämä yhdessä, tasaveroisina kumppaneina. Valitettavasti mieheni ei jakanut sitä unelmaa.

Vierailija
76/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksessa jossa nainen jää kotiin ja mies elättään perheensä, ovat keskimäärin korkeasti koulutettuja ja varakkaita.

Ja erillisellä sopimuksella puolisot sopivat ja tekevät naiselle elinikäisen eläketurvan, jonka tuomioistuin voi vielä vahvistaa, jos mies kuolee tai tulee myöhemmin avioero.

Jokainen perhe kuitenkin osaa ratkaista asiat parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ja mistä sinulla oletus, että myöhemmin joutuisi nainen vanhana kituuttamaan pelkällä kansaneläkkeellä.

Vai väitätkö esim edesmenneen Pekka Herlilin puolison Kirsti Herlinin kituuttavat kansaneläkkeellä, vaikka ollut koko ikänsä kotirouva.

Harvalla miehellä on Herlinin tulot.

Vierailija
77/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tunnen omasta ikäluokasta (70v) kaksi miestä, joiden vaimot ovat olleet aina kotirouvia ja heillä se on toiminut myös miehen näkökulmasta erinomaisia. Lapsia 2 ja toisella 3.

Molemmat perheet ovat korkeasti koulutettuja ja keskimääräistä varakkaampia, myös naiset, varallisuus molemoien nimissä tai saaneet keskim. suuremmat perinnöt. Myös naisen eläketurva hoidettu erillisellä sopimuksella.

Nyt toisen mies kuollut, mutta nainen saa elinikäisen hyvän eläkkeen miehen kuolinpesästä elinikänsä ajan, joka aikoinaan vahvistivat tuomioistuimessa eli juridinen puoli hoidettu aikoinaan.

Ulkopuolisin silmin, heidän ratkaisu on toiminit erinomaisesti ja olleet tyytyväisiä. Näin myös miehen elämä on helpottunut, kun nainen kotona.

Vierailija
78/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä tämä homma on toisinpäin eli minä nainen elätän perheen ja mies on kotona, tekee tosin vähän osa-aikahommaa. Tienaan 2,5 x miestä enemmän joten on järkevää että minä teen töitä enemmän.

Etkö ymmärtänyt aloitusta? Tässä pyydettiin tarinoita miehiltä, jotka elättävät perheensä. Naisilla on aina käsittämätön tarve jänkätä vastaan tavalla tai toisella.

Vierailija
79/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä mutta tämä on hyvin naisvaltainen foorumi. Aika harva menestynyt kovapalkkainen mies jonka palkka riittää koko perheen elättämiseen viettää aikaansa av:llä.

Vierailija
80/105 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elättänyt miehen ja lapset 100 %, kun mies opiskeli ja opintotukikuukaudet oli käytetty loppuun (tilanne kesti kolmisen vuotta). Kun puoli vuotta valmistumisen jälkeen sai vihdoin työpaikan, mies löysi sieltä uuden naisen ja jätti sekä minut että lapset pysyvästi taakseen.

Etkö ymmärtänyt aloitusta? Mene johonkin toiseen ketjuun uhriutumistarinoinesi.