Miehiä jotka elättävät perheensä?
Löytyisikö täältä näitä miehiä, jotka elättävät itse perheensä? Miten elämä sujuu? Onko parisuhde parempi nyt kun nainen jäi kotiin? Onko molempien elämä nyt stressittömämpää?
Ja löytyykö täältä ihan tradwifeja pukeutumisine kaikkineen?
Ja miten talous on kestänyt tilanteen? Onko tullut koskaan kiusausta hakea vaimolle esim. työttömyyskorvausta helpottamaan tilannetta?
Ja miten päädyitte tähän ratkaisuun? Koetteko, että saatte itse myös enemmän parisuhteesta näin?
Ja miehille tarkennuksena, että etsin nyt niitä miehiä, jotka maksavat perheensä elämisen itse. Eli vaimo kotona äitiyspäivärahalla ei ole perheen elättämistä, työssäkäyvästä vaimosta nyt puhumattakaan.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on näin. Vaimo on hoitanut kodin ja perheen ja minä enempi tuon rahapuolen.
Kyllähän tämä sujuu ihan hyvin mutta vaimolla on oltava oma auto, että pääsee liikkumaan. Toinen asia minkä korona opetti on, että talon täytyy olla riittävän suuri ja ulkona riittävästi tekemistä jottei tarvitse katsella toisen naamaa koko ajan. Ne yhteiset jutut kun on aika äkkiä juteltu jos kumpikin on kotona 24/7. Lapsille se on kai ihan mukavaa kun äiti kuskaa kouluun ja harrastuksiin, paitsi nyt tähän aikaan vuodesta kun pääsee polkupyörälläkin.Miten päädyitte tuohon ratkaisuun, jos sopii kysyä? Vai jäikö vaimo vaan jotenkin jatkamaan kotiäiteyttä puolivahingossa? Luuletko, että suhteenne toimii paremmin näin vai toivoisitko ennemmin vaimon menevän töihin?
Kyllä se oli selvää jo alusta, että näin tullaan tekemään. Stressivapaata elämää kaikille.
Yhdessä vaiheessa vaimo pyöritti kahvilaa mutta se lopetettiin aika nopeasti yhteisellä päätöksellä. Kaikki aika meni sen kanssa eikä oikein tuottanutkaan mitään.
Mukavaa, kun olet jaksanut vastailla. 🙂
On harvinaista nykypäivänä tämä ratkaisu, mutta siihen ryhtyneiltä olen aina kuullut vain positiivista sanottavaa.
Jos vielä sopii kysyä tuntuuko vastuu sinusta raskaalta kantaa? Vai tunnetko enemmän ylpeyttä siitä että saat huolehdittua perheestäsi noin hyvin?
Mun pitkäaikaistyötön miesserkku, joka asuu perheineen velattomassa ok-talossa pikkupaikkakunnalla, on sanonut vaimolleen, että tämän ei tarvitse käydä töissä, että hän kyllä elättää koko perheen. Heillä siis kaksi lasta
Vierailija kirjoitti:
Kysytään miehiä jotka elättää perheensä. Naiset ilmaantuu paikalle kertomaaan, että elättävät perheensä.
Missä ne palstan kaikki naisiaan ja perhettään palkallaan 100% elättävät miehet nyt on? Töissä?
Nukkuvat lauantain kaljapöhnäänsä pois yksiössään nähden unta tuontivaimosta.
Mä oon kotirouva ja mun mies elättää meidän perheen täysin. Me päädyttiin tähän ratkaisuun, kun muutettiin 10 vuotta sitten ulkomaille. Elämä täällä ois ollut liian hankalaa kolmen lapsen kanssa ilman sukulaisia, jos oltaisiin molemmat oltu töissä ja mies tienaa niin paljon, ettei mun palkalla olisi juurikaan merkitystä meidän taloudelle.
Nyt meidän kolmesta lapsesta enää nuorin asuu kotona, mutta en ole mennyt töihin. Mä hoidan kotihommat, siivoamisen ja ruuanlaiton. Mies käy töissä ja elättää meidän perheen. Sopii meille.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen elättänyt miehen ja lapset 100 %, kun mies opiskeli ja opintotukikuukaudet oli käytetty loppuun (tilanne kesti kolmisen vuotta). Kun puoli vuotta valmistumisen jälkeen sai vihdoin työpaikan, mies löysi sieltä uuden naisen ja jätti sekä minut että lapset pysyvästi taakseen.
Tuotahan miehet tekee ja siitä on naisia varoiteltu, että ei kannata rakentaa mitenkään miehen elämää koska se käyttää sinun työpanosta statuksensa kohottamiseen ja varallisuutensa kartuttamiseen, elämänsä tasapainottamiseen, itsensä kouluttamiseen jne. Kun mies saa elämänsä siihen kuntoon mistä on haaveillut, se hankkii elämäntavan ja naisen mikä sopii siihen nykyiseen statukseen ja elämään ja jättää sen tekoprosessin aikaisen puolisonsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen elättänyt miehen ja lapset 100 %, kun mies opiskeli ja opintotukikuukaudet oli käytetty loppuun (tilanne kesti kolmisen vuotta). Kun puoli vuotta valmistumisen jälkeen sai vihdoin työpaikan, mies löysi sieltä uuden naisen ja jätti sekä minut että lapset pysyvästi taakseen.
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen ihminen, jolle noin on käynyt. Olen pahoillani puolestasi. Älä katkeroidu kuitenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Miehet istuu sohvalla ja pieree!!!
Ja naiset roikkuu somessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ero sinulle puskista?
Ei, kyllä se mies alkoi viihtyä puhelimellaan ja yöjalassa lapsiperheen vanhemmaksi käsittämättömän paljon ja kiukuttelemaan kaikesta ennen sitä. Aika monta kertaa tiedustelin, onko toinen nainen, mutta mies kielsi ja väitti vainoharhaiseksi. Ihan peruspettämissettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään miehiä jotka elättää perheensä. Naiset ilmaantuu paikalle kertomaaan, että elättävät perheensä.
Missä ne palstan kaikki naisiaan ja perhettään palkallaan 100% elättävät miehet nyt on? Töissä?
Sitä tässä itsekin vähän ihmettelin. Nukkuvat vielä rankan työviikon jälkeen?
48mies kirjoitti:
Avovaimo lähti lapsen kanssa koska minut irtisanottiin joten jouduin työttömäksi. Sain sitten yllättäen ison perinnön kun äiti kuoli. En ole kertonut ex vaimolle siitä mitään. Rahaa on satoja tuhansia ja elän mukavasti kun vaimo kitkuttelee kelan tuilla ja huonolla palkalla. Just viimeks se valitti ettei se voi käyttää autoa koska ei ollut vakuutukseen rahaa. Olen minä saanut töitäkin sitten ja uusi työ loppui viikko sitten perjantaina mutta en mitään vakituista töitä saanut vaan työ kesti 4 kuukautta.. Eipä haittaa koska kesäkin tulee ja aion vaan olla rennosti.
Mites tämä liittyy asiaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan nainen ei suostu tuollaiseen.
Kyllä näitä riittää ja paljon!
Mutta kukaan ei vaan jouda vastaamaan tänne?
Christiiina kirjoitti:
Mun pitkäaikaistyötön miesserkku, joka asuu perheineen velattomassa ok-talossa pikkupaikkakunnalla, on sanonut vaimolleen, että tämän ei tarvitse käydä töissä, että hän kyllä elättää koko perheen. Heillä siis kaksi lasta
Eli rahaa on omasta takaa ja kykenee elättämään ja haluaa elättää? Molemmat ovat siis vain kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös miehet juuri etsi näitä kotiinjääviä naisia, kun sen thaivaimon haluavat?
Samoin kuin naiset etsivät Gambialaisia ja lähi-idän tuliaisia. TOsin naisten tapauksessa elatus kuuluu yhteiskunnalle, siinä se suurin ero miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ensimmäinen etkä viimeinen ihminen, jolle noin on käynyt. Olen pahoillani puolestasi. Älä katkeroidu kuitenkaan!
Olen oikeastaan aika onnellinen, että mies lähti. Olimme seurustelleet teini-ikäisistä lähtien ja suhde oli ollut jo kymmenisen vuotta epätasapainossa eli minä lähinnä annoin ja mies otti. Jälkikäteen paljastui joukko muitakin pettämisiä. Lapseni ovat silti ihania, joten en kadu liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös miehet juuri etsi näitä kotiinjääviä naisia, kun sen thaivaimon haluavat?
Samoin kuin naiset etsivät Gambialaisia ja lähi-idän tuliaisia. TOsin naisten tapauksessa elatus kuuluu yhteiskunnalle, siinä se suurin ero miehiin.
Kyllä sille thaivaimolle myös kaikki mahdolliset tuet yhteiskunnalta haetaan, älä nyt hassuja puhu :D
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kotirouva ja mun mies elättää meidän perheen täysin. Me päädyttiin tähän ratkaisuun, kun muutettiin 10 vuotta sitten ulkomaille. Elämä täällä ois ollut liian hankalaa kolmen lapsen kanssa ilman sukulaisia, jos oltaisiin molemmat oltu töissä ja mies tienaa niin paljon, ettei mun palkalla olisi juurikaan merkitystä meidän taloudelle.
Nyt meidän kolmesta lapsesta enää nuorin asuu kotona, mutta en ole mennyt töihin. Mä hoidan kotihommat, siivoamisen ja ruuanlaiton. Mies käy töissä ja elättää meidän perheen. Sopii meille.
Luulisi, että tämä on jotenkin helpompaa, jos asuu maassa missä naiset useinkin jäävät kotiin. Koetko, että tämä on myös ollut parisuhteen kannalta hyvä?
Kaverilla menee kaikki palkka rahat sen lapsen ja eksän elättämiseen. Tienaa yli 3000 mutta elatusmaksut on vissiin aika isot kun olen sen juttuja kuunnellut niin ei rahaa jää säästöön.
Minä sen sijaan olen lapsen kanssa kotona ja vaimo töissä. Meillä on poika 3 luokalla.
Kyllähän näitä on Suomessakin vaikka vähemmistönä. Lehtihaastatteluissa on tullut vastaan juristin vaimo, joka hoiti kodin 100% (myös remontit) ja vaimolle myös maksettiin eläkettä tältä ajalta. Kun lapset oli muuttaneet kotoa, vaimo perusti oman yrityksen.
Ja toinen oli merikapteenin vaimo, mies paljon poissa, rouva kotona. Heillä ei ollut lapsia. Mutta ymmärrettävää jos on merillä, niin esim ok-talon ylläpito ei onnistuisi itse.
Ja sitten erityislapsiperheet. Toinen vanhemmista jää kotiin vaikkakin vähän pakon edessä mutta kuitenkin on se koti-vanhempi pitkän aikaa, vuosikymmeniä jopa. Yhteiskunnalta saa siihen kyllä vähän tukea, omaishoidon tukea, lapsen vammaistukea.
opettaja kirjoitti:
Kaverilla menee kaikki palkka rahat sen lapsen ja eksän elättämiseen. Tienaa yli 3000 mutta elatusmaksut on vissiin aika isot kun olen sen juttuja kuunnellut niin ei rahaa jää säästöön.
Minä sen sijaan olen lapsen kanssa kotona ja vaimo töissä. Meillä on poika 3 luokalla.
Eksän elättämiseen? Ei oman lapsen elatukseen osallistuminen ole eksän elättämistä. Varmaan maksaa max. 200 euroa kuussa lapsen elatusta ja uhriutuu siitä, koska liiton aikana se ex-vaimo maksoi lapsen kaikki menot.
Avovaimo lähti lapsen kanssa koska minut irtisanottiin joten jouduin työttömäksi. Sain sitten yllättäen ison perinnön kun äiti kuoli. En ole kertonut ex vaimolle siitä mitään. Rahaa on satoja tuhansia ja elän mukavasti kun vaimo kitkuttelee kelan tuilla ja huonolla palkalla. Just viimeks se valitti ettei se voi käyttää autoa koska ei ollut vakuutukseen rahaa. Olen minä saanut töitäkin sitten ja uusi työ loppui viikko sitten perjantaina mutta en mitään vakituista töitä saanut vaan työ kesti 4 kuukautta.. Eipä haittaa koska kesäkin tulee ja aion vaan olla rennosti.