Ystävä sai lapsen 7kk sitten, nyt pyysi ensi viikonloppuna ruotsinlaivalle?
Mies jäisi yksin kotiin hoitamaan lasta. Mielestäni aika erikoista. Jotenkin äidin vaistot eivät toimi täysillä? Itselläni ei olis tullut kuuloonkaan.
Kommentit (605)
Mulle tulee näistä "olin 2 vrk poissa ja ei se lapsi mennyt siitä rikki" -kommenteista mieleen se, miten ennenvanhaan puolusteltiin ruumiillista kuritusta. Silloinkin ajateltiin, että eihän siitä mitään haittaa ole. Myöhemmin on huomattu, että sillä itse asiassa on aika pahojakin negatiivisia vaikutuksia, ne vain eivät välttämättä näy heti päällepäin.
Alkonarkeilla on nuo alkonarkkien ongelmat.
Laivalla saa vapaasti käyttää niitä aineita ryhmässä ja jos hyvin käy niin löytyy myös vierasta kankea, josta voi nauttia kun on kunnolla aineissa.
Vierailija kirjoitti:
Laivalla saa vapaasti käyttää niitä aineita ryhmässä ja jos hyvin käy niin löytyy myös vierasta kankea, josta voi nauttia kun on kunnolla aineissa.
Näin se vain on! Paksua ja suonikasta jätkänkäyrää, jossa luumun kokoinen terska.
Tässä ketjussa on kärjistetty aika tavalla. Eihän se, että hämmästelee tai ehkä jopa pitää epätoivottavana tarkoita, että haluaisi kieltää äideiltä kaiken vapaa-ajan ja kahlita heidät kotiin.
Onkohan ap oikeesti tämän tuoreen äidin puoliso (lapsen isä) joka nyt yrittää saada kanssatukijoita lukijoista, että äiti ei lähtisi risteilylle ja joutuisi jäämään yksin lapsen kanssa :D
Ei vain nyt onnistunut tämä.
Jätin aikoinaan puolivuotiaamme isänsä kanssa kotio muutamaksi minuutiksi kun pyöräilin kauppaan. Tuttu pariskunta tuli vastaan ja hämmästelivät minne olin lapsen jättänyt. Taisivat lapsettomat kateelliset tyylilleen sopivasti piruilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee näistä "olin 2 vrk poissa ja ei se lapsi mennyt siitä rikki" -kommenteista mieleen se, miten ennenvanhaan puolusteltiin ruumiillista kuritusta. Silloinkin ajateltiin, että eihän siitä mitään haittaa ole. Myöhemmin on huomattu, että sillä itse asiassa on aika pahojakin negatiivisia vaikutuksia, ne vain eivät välttämättä näy heti päällepäin.
No nyt pomppasikin oikein kunnolla. Jospa jätetään menemättä tuolle linjalle?
Eiköhän siellä "me tehdään kaikki yhdessä 2477 tiukasti kotona vain perheenä" -kodeissa ole suurempi riski kilahtaa, kuin niillä joilla on hieman omaa aikaa, sopivissa rajoissa tietenkin. Ryyppääminen ei ole nyt se väylä tässä, eikä porauslautalle pääsy, vaan ihan hermolepo, ei sen tarvitse pitkäkään olla, kunhan vähän saa kakkavaippa-arjesta irrottautua.
Ja vauvoja on niin erilaisia. Jos olet koliikkimuksun kanssa viikkoja yöt silmät ristissä kävellyt, niin pitäisi olla jo lakisääteistäkin, että puolikuollut pääsee pitkälleen vuorokaudeksi ja täyteen uneen, tapahtuu se sitten hytissä tai missä vaan, kunhan tapahtuu.
2kk iässä on ensimmäisen kerran lapset olleet mummulassa yökylässä. Ehyenä ovat säilyneet ja lähes aikuisia jo nykyään. 7kk ikäinen tuskin rikki menee kotiin jäädessään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, varmaan ne negatiiviset vaikutukset ovat sinun mielestäsi ne, että ne lapset saattavat kasvaa, "ei riippuvaiseksi äidistään" aikuisena?.
Mä tiedän isän, joka lapsen ollessa noin 1kk ikäinen lähti KUUKAUDEKSI reissaamaan. Siis ihan huvikseen reissuun kiertämään toiselle mantereelle. Äiti oli lapsen kanssa kahdestaan kotona. Tuo oli mun mielestä jotain mitä en voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti joku vertaa kahta yötä OMAN ISÄN hoidossa lapsen fyysiseen pahoinpitelyyn? Mihin h*lvettiin tämä maailma on mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siellä "me tehdään kaikki yhdessä 2477 tiukasti kotona vain perheenä" -kodeissa ole suurempi riski kilahtaa, kuin niillä joilla on hieman omaa aikaa, sopivissa rajoissa tietenkin. Ryyppääminen ei ole nyt se väylä tässä, eikä porauslautalle pääsy, vaan ihan hermolepo, ei sen tarvitse pitkäkään olla, kunhan vähän saa kakkavaippa-arjesta irrottautua.
Ja vauvoja on niin erilaisia. Jos olet koliikkimuksun kanssa viikkoja yöt silmät ristissä kävellyt, niin pitäisi olla jo lakisääteistäkin, että puolikuollut pääsee pitkälleen vuorokaudeksi ja täyteen uneen, tapahtuu se sitten hytissä tai missä vaan, kunhan tapahtuu.
En ole missään kohtaa sanonut, etteikö äiti ansaitsisi lepoa. En myöskään ole ollut kieltämässä viihteellä käymistä. Nyt oli puhe siitä, että osa puolustelee pitkiä erossa oloja vauvasta, vaikka todennäköisesti niistä on ollut lapselle haittaa. Ja mikään parin tunnin ero ei ole pitkä. En ymmärrä, miksi kaikki pitää vetää ääripäihin. Joko voi olla puolivuotiaasta erossa 2 vrk tai sitten pitää olla kahlittuna patteriin. Siis häh? Onhan siinä välissäkin vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap oikeesti tämän tuoreen äidin puoliso (lapsen isä) joka nyt yrittää saada kanssatukijoita lukijoista, että äiti ei lähtisi risteilylle ja joutuisi jäämään yksin lapsen kanssa :D
Ei vain nyt onnistunut tämä.
En minä välttämättä ap:n kanssa lasta jättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti joku vertaa kahta yötä OMAN ISÄN hoidossa lapsen fyysiseen pahoinpitelyyn? Mihin h*lvettiin tämä maailma on mennyt?
En verrannut isän hoitoa pahoinpitelyyn. Puhe oli siitä, että äiti on lapsesta pitkään erossa ja äiti puolusteli sitä väittämällä, ettei siitä ole haittaa lapselle. Voi olla, ettei ole, mutta voi olla, että myöhemmin selviää, että on. Erityisesti kehityspsykologiaan perehtyneet ovat sitä mieltä, ettei ensisijaisen hoitajan pitäisi olla lapsesta erossa yli vuorokautta kerrallaan.
Eli ei, kukaan ei sanonut, että isän hoito = pahoinpitely. Päätit ihan itse lähteä trollaamaan ja keksimään toisen viestiin uutta sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään kohtaa sanonut, etteikö äiti ansaitsisi lepoa. En myöskään ole ollut kieltämässä viihteellä käymistä. Nyt oli puhe siitä, että osa puolustelee pitkiä erossa oloja vauvasta, vaikka todennäköisesti niistä on ollut lapselle haittaa. Ja mikään parin tunnin ero ei ole pitkä. En ymmärrä, miksi kaikki pitää vetää ääripäihin. Joko voi olla puolivuotiaasta erossa 2 vrk tai sitten pitää olla kahlittuna patteriin. Siis häh? Onhan siinä välissäkin vaikka mitä.
Kahden yön laivaristeily 7 kk kohdalla ei ole mikään ääripää. Puoli vuotta ulkomailla on ääripää. Kymmentuntiset työpäivät suoraan synnäriltä on ääripää. Se, että pimahtaa kokonaan ja jättää perheensä on ääripää (ja miehillä valitettavan yleistäkin). Yksi risteily ei ole.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En verrannut isän hoitoa pahoinpitelyyn. Puhe oli siitä, että äiti on lapsesta pitkään erossa ja äiti puolusteli sitä väittämällä, ettei siitä ole haittaa lapselle. Voi olla, ettei ole, mutta voi olla, että myöhemmin selviää, että on. Erityisesti kehityspsykologiaan perehtyneet ovat sitä mieltä, ettei ensisijaisen hoitajan pitäisi olla lapsesta erossa yli vuorokautta kerrallaan.
Eli ei, kukaan ei sanonut, että isän hoito = pahoinpitely. Päätit ihan itse lähteä trollaamaan ja keksimään toisen viestiin uutta sisältöä.
Et toki sanonut että ovat sama asia, enkä minä väittänytkään sinun niin sanoneen. Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa vertaaminen? Koska sitä sinä kyllä teit.
Minä jätin vauvan kokonaan isän hoiviin.
Onko meillä tietoa miten paljon lapsi on viettänyt isänsä kanssa? Koska on perheitä, joissa mies osallistuu oikeasti tasapuolisesti, ja silloin hän voi olla vauvalle yhtä läheinen kuin äitikin. Tämä "äiti on ensisijainen hoitaja ja isi lähes vieras" -ajatus perustuu tiettyyn parisuhteen työnjakomalliin, joka ei nykyaikana ole läheskään kaikilla käytössä.
Ap:llä iso ongelma, miten kieltäytyä kohteliaasti loukkaamatta ystävää vs se että näyttäytyy ystävän seurassa risteilyllä ja siten leimautuu itsekin huonoksi naiseksi.
Kolme lasta kasvattanut aikuiseksi. Lähdinkö risteilylle samassa vaiheessa. En. Olisiko pitänyt lähteä. OLISI! Eikä vain tuossa vaiheessa vaan monessa muussakin vaiheessa.