Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä sai lapsen 7kk sitten, nyt pyysi ensi viikonloppuna ruotsinlaivalle?

Vierailija
27.05.2023 |

Mies jäisi yksin kotiin hoitamaan lasta. Mielestäni aika erikoista. Jotenkin äidin vaistot eivät toimi täysillä? Itselläni ei olis tullut kuuloonkaan.

Kommentit (605)

Vierailija
41/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenkään itsellä. Tuossa vaiheessa myös imetin ja vaikka en olisi imettänyt, en halunnut olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa.

Ole onnellinen, että asut Suomessa.

Monessa muussa maassa olisit ollut jo monta kuukautta töissä tuossa vaiheessa ja imetys olisi ollut vain sanahelinää

Niin, miten tuo liittyy risteilyyn? Jos olisi pakko mennä töihin, menisin. Mutta risteily ei ole pakko vaan vapaaehtoista puuhaa.

Aattele, jotkut vanhemmat ovat jopa ihan töissä (risteily)laivalla.

Kauheeta, kyllä niiden lapset nyt kärsii niin maan pirusti 😱

Vierailija
42/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on yhtälailla vanhempi. Kyllä minä olen ollut öitä pois hyvällä omatunnolla ja vauva isänsä kanssa. Noin 4 kk eteenpäin. Mitä erikoista tässä on?

Hirvittävää? Missä pitää öitä olla kun uusi perheenjäsen kotiutuu perheeksi.

Olen kolmen lapsen äiti enkä.mitään yölomia ole tarvinnut. Vauva-aikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenkään itsellä. Tuossa vaiheessa myös imetin ja vaikka en olisi imettänyt, en halunnut olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa.

Monessa muussa maassa olisit ollut jo monta kuukautta töissä tuossa vaiheessa ja imetys olisi ollut vain sanahelinää

Niin, miten tuo liittyy risteilyyn? Jos olisi pakko mennä töihin, menisin. Mutta risteily ei ole pakko vaan vapaaehtoista puuhaa.

No ei tietysti suoranaisesti liity. Toivoin, että turhasta nillittäjät ymmärtäisi olla hiljaa. Jos joku haluaa laivalle, menköön, se vauva ei siitä rikki mene. Eikä mennyt munkaan vauva pilalle, vaikka tilanne oli poikkeava. Miksi pitää syyllistää toisia äitejä? Oli syy lapsesta erossa oloon mikä tahansa.

Vierailija
44/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tai siis pääsin leikkaukseen, kun vauva oli 8kk. Yhtäkkiä en saanut häntä nostaa 6 viikkoon. Kun vauva oli lattialla leikkimässä tai istumassa, täytyi vaan kävellä ohi. Kyllä särki sydäntä. Kenenkään vauva ei rikki mene, jos äiti välillä käy jossain.

Ja lisään vielä, että imetys täytyi lopettaa leikkausta ennen.

Vertaatko leikkausta risteilyyn? Menevät kyllä eri karsinaan minulla.

Kyse imetyksestä. Tissiruokinta on ainoa asia, joka erottaa äidin isästä sen jälkeen, kun vauva tajuaa olevansa äidistä erillinen.

Vierailija
45/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla trolli. :D Ihan isälle jää hoitoon. Voi kamala.. Itsekin lähdin 2 yön reissuun vauvan ollessa 8kk ja vauvalla ja isällä meni kaikki oikein mainiosti.

Vierailija
46/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka moni on töissä kun vauvarahoja vielä tulee kelalta?

Vierailija
47/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että monissa maissa äippäloma kestää vain pari-kolme kuukautta.

Äidin työstä riippuen pieni vauva on erossa äidistään jopa yhdeksän tuntia, enemmänkin.

7kk ikäinen lapsi on isänsä kanssa, eikä isä ole mikään lastenhoitaja vaan täysivaltainen huoltaja äidin kanssa.

Millaisen miehen kanssa olette tehneet lapsen jos lasta ei voi jättää isän kanssa pariksi yöksi?

Entäs jos sattuu vaikka onnettomuus jossa äiti kuolee? Mitä tapahtuu tälle "maagiselle" äiti-lapsi symbioosille?

Onko lapsi "tuomittu ikuiseen kadotukseen" kun ei olekaan äitiä lähellä?

Koska äiti voi kuolla, on ihan ok lähteä risteilylle?

Tämä on taas käsittämätöntä logiikkaa.

Ei, vaan oman äitiytensä glorifiointi ja pyhästä symbioosista jauhaminen, sekä puhuminen isälle "jättämisestä" on käsittämätöntä paskaa. Muiden äitien haukkuminen kännääjiksi, hemmotteluristelyn takia, on myös käsittämätöntä paskaa.

En ole haukkunut enkä glorifioinut.

En menisi risteilylle lapsen ollessa vauva ellei vauva tulisi mukaan matkalle. Enkä pidä älyllisenä perusteluna risteilylle sitä, että voihan äiti kuolla.

Vierailija
48/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloinen, rentoutunut ja levännyt äiti on vauvalle miljoona kertaa parempi, kuin väsynyt, takakireä ja nuutunut äiti. Toisille tekee hyvää välillä päästä hetkeksi pois, ja se on ihan normaalia.

Vierailija
49/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on yhtälailla vanhempi. Kyllä minä olen ollut öitä pois hyvällä omatunnolla ja vauva isänsä kanssa. Noin 4 kk eteenpäin. Mitä erikoista tässä on?

Vai hirvittävää. Kävikö miehesi? Äläkä sano, että eri juttu.

Vierailija
50/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tai siis pääsin leikkaukseen, kun vauva oli 8kk. Yhtäkkiä en saanut häntä nostaa 6 viikkoon. Kun vauva oli lattialla leikkimässä tai istumassa, täytyi vaan kävellä ohi. Kyllä särki sydäntä. Kenenkään vauva ei rikki mene, jos äiti välillä käy jossain.

Ja lisään vielä, että imetys täytyi lopettaa leikkausta ennen.

Vertaatko leikkausta risteilyyn? Menevät kyllä eri karsinaan minulla.

Kyllä sikäli, että myös minun lapseni joutui eroon minusta siinä mittakaavassa, mihin oli tottunut. Ei mennyt rikki. Lisäksi en pidä siitä, että tuomitaan, jos joku äiti haluaa joskus käydä kodin ulkopuolella.

Vierailija
51/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi "ystäväsi" puolesta ettet ole hänen ystävänsä.

Vierailija
52/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas. Minkälaisten miesten kanssa oikein lisäännytte jos kerran 7kk vauvaa ei voisi jättää toisen vanhemman kanssa?

Vierailija
53/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisellä lapsella voi hyvinkin olla se isä vanhempainvaoaalla.

Vierailija
54/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi itellä tullut mieleenkään

Tuleeko aikuisille ihmisille jotenkin yllätyksenä, että ihmisiä ja tilanteita on erilaisia? Jollekin todellakin tulee mieleen, eikä se tarkoita huonompaa tai parempaa vanhemmuutta. Mutta kukas sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse?

Vierailija
55/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olis itse pystynyt mitenkään olemaan tuossa kohtaa vauvasta erossa muutamaa tuntia pidempään (enkä tainnut olla edes sitä muutamaa tuntia). Hyvin voimakas symbioosivaihe oli menossa vielä tuossa kohtaa.

Ajattele, että maailmassa on satoja miljoonia äitejä, jotka joutuvat jättämään jo parin viikon ikäisen vauvan hoitoon joka päivä, koska äitien on pakko mennä töihin. Siinä ei paljon symbioosivaiheet paina 🙄

Onhan se nyt eri asia olla töissä kuin kännäämässä.

Vauva ei tiedä onko äiti töissä vai risteilyllä.

Vierailija
56/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloinen, rentoutunut ja levännyt äiti on vauvalle miljoona kertaa parempi, kuin väsynyt, takakireä ja nuutunut äiti. Toisille tekee hyvää välillä päästä hetkeksi pois, ja se on ihan normaalia.

Kaikkia vauvojen äitejä ei rentouta se, että joutuu eroon vauvasta. Päinvastoin. Itse nautin siitä eniten, että saan olla vauvan kanssa ilman että pitää olla pitkiä aikoja erossa. En olisi pois vapaaehtoisesti kuin korkeintaan pari tuntia.

Vierailija
57/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä uutta lakia, vanhempainpäivärahakausi alkoi kun lapsi oli noin 3 kk, ja sen ajan ja rahan pystyi käyttämään KUMPI vanhempi vaan. Eli raha tuli Kelalta.

Mun puoliso jäi tuolloin kotiin koko ajaksi eli oli n. 7kk kotona oman lapsensa kanssa.

Itse olin töissä joka sisälsi jonkun verran yön yli matkoja.

Lapsi on VIELÄKIN hengissä 😅

Mitä vielä?

Ps. ei ole olemassa mitään vauvarahoja 🙈

Vierailija
58/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleen jättää omaa 7 kuukautista yön yli ainakaan. Muutama tunti tuossa vaiheessa ok, vuorokausi on jo liikaa.

Jotkut jättävät jo muutaman viikon iässä lähteäkseen bilettämään. Joidenkin ei pitäisi tehdä lapsia - olisi kaikille parempi niin.

Tämä. Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
59/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia vauvojen äitejä ei rentouta se, että joutuu eroon vauvasta. Päinvastoin. Itse nautin siitä eniten, että saan olla vauvan kanssa ilman että pitää olla pitkiä aikoja erossa. En olisi pois vapaaehtoisesti kuin korkeintaan pari tuntia.

Siellä luki selvästi, että TOISILLE tekee hyvää. Sinä et ole se toinen. Selvä, kiitos tiedosta.

Vierailija
60/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai hirvittävää. Kävikö miehesi? Äläkä sano, että eri juttu.

Ei, emme ole bilettäjiä.

Toki saatoin käydä kaupassa tai kampaajalla ja mies lastem, vauvankin kanssa.

Miehelläni ei ollut tapana yökyläillä , yhdessä mentiin minne mentiin. Koko perhe rksteilylle, koko perhe vuokramökille tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä