Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä sai lapsen 7kk sitten, nyt pyysi ensi viikonloppuna ruotsinlaivalle?

Vierailija
27.05.2023 |

Mies jäisi yksin kotiin hoitamaan lasta. Mielestäni aika erikoista. Jotenkin äidin vaistot eivät toimi täysillä? Itselläni ei olis tullut kuuloonkaan.

Kommentit (605)

Vierailija
61/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein käydä kysymässä tuolta meidän 12veeltä, että kuinka paljon hän kärsi kun olin pois kotoa vuorokauden verran hänen ollessaan vauva. Katsoi minua siihen malliin että mitä hittoa sä siinä hourit. Että vissiin selvinnyt ilman traumoja.

Meinaan, mentiin esikoisen kanssa erääseen tapahtumaan toisessa kaupungissa ja yövyttiin hotellissa kun tuo 12v. jäi kotiin isänsä kanssa. Oli tuolloin puolen vuoden ikäinen.

Vierailija
62/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olis itse pystynyt mitenkään olemaan tuossa kohtaa vauvasta erossa muutamaa tuntia pidempään (enkä tainnut olla edes sitä muutamaa tuntia). Hyvin voimakas symbioosivaihe oli menossa vielä tuossa kohtaa.

Ajattele, että maailmassa on satoja miljoonia äitejä, jotka joutuvat jättämään jo parin viikon ikäisen vauvan hoitoon joka päivä, koska äitien on pakko mennä töihin. Siinä ei paljon symbioosivaiheet paina 🙄

Onhan se nyt eri asia olla töissä kuin kännäämässä.

Vauva ei tiedä onko äiti töissä vai risteilyllä.

Ja miten se tähän liittyy? Onko sanat "pakko" ja "vapaaehtoinen" sulle vieraita?

Jos olisi pakko olla erossa vauvasta, tietysti olisin kun vaihtoehtoa ei olisi. Jos ei ole pakko, en olisi. Niin yksinkertaista. Miten se vauvan ymmärrys tai lähinnä sen puute asiaan liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisivat rinnat räjähtäneet jo yhden työpäivän aikana, mistään vuorokaudesta nyt puhumattakaan. Jos ei maitoa tule, niin sitten varmaan ihan ok.

Tosin kiintymyssuhteen kannalta voi olla ongelmallista, joten itse en vielä tuossa vaiheessa olisi noin pitkään erossa vauvastani muutenkaan. Meillä lapsi oli 3,5 kk, kun joutui eroon isästään tämän työmatkojen takia ja lapsi meni ihan sekaisin. Nukkui vain muutaman tunnin vuorokaudessa. Parissa viikossa se kyllä meni ohi, mutta näköjään toisen vanhemman yhtäkkinen katoaminen voi olla kova paikka vauvalle.

Kerro sitten, mitä ystävä kertoi jälkikäteen vauvansa reaktiosta. Voihan olla, ettei heille tule ongelmia.

Vierailija
64/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleen jättää omaa 7 kuukautista yön yli ainakaan. Muutama tunti tuossa vaiheessa ok, vuorokausi on jo liikaa.

Jotkut jättävät jo muutaman viikon iässä lähteäkseen bilettämään. Joidenkin ei pitäisi tehdä lapsia - olisi kaikille parempi niin.

Tämä. Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Jotain 11 000-13 000 lasta on sijoituksessa, 18000 lasun alaisia.

Tyttäreni ei kerro yksityiskohtia mutta hirvristä bilekämpistä korjaa pieniä. Yhden kerran , kun piti perjantaina ajaa meille, olikin taksilla poliisin kanssa vienyt 2 taaperoa kauemmas sijaiskotiin.

Vierailija
65/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein käydä kysymässä tuolta meidän 12veeltä, että kuinka paljon hän kärsi kun olin pois kotoa vuorokauden verran hänen ollessaan vauva. Katsoi minua siihen malliin että mitä hittoa sä siinä hourit. Että vissiin selvinnyt ilman traumoja.

Meinaan, mentiin esikoisen kanssa erääseen tapahtumaan toisessa kaupungissa ja yövyttiin hotellissa kun tuo 12v. jäi kotiin isänsä kanssa. Oli tuolloin puolen vuoden ikäinen.

Ilmeisesti palstalla on kisa, kuka kirjoittaa pöljimmän viestin.

Kukaan ei muista vauva-aikaa, mutta vauva-aika antaa perustan psyykkiselle kehitykselle. Mistä ihmeestä luulet että kukaan osaa kommentoida omaa vauvaikää, kun ei ole mitään käsitystä asiasta?

Vierailija
66/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kerran laivalla. Poliisi ja sossutäti oli vastassa ja vei perheen lapset. Opas, oomme noilla matkatoimiston reissuilla, tulee halvemmaksi kuin itse matkustaa laivalle, tiesi vanhempien olleen yön laivaputkassa.

Vierailija
67/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenkään itsellä. Tuossa vaiheessa myös imetin ja vaikka en olisi imettänyt, en halunnut olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa.

Ole onnellinen, että asut Suomessa.

Monessa muussa maassa olisit ollut jo monta kuukautta töissä tuossa vaiheessa ja imetys olisi ollut vain sanahelinää

Niin, miten tuo liittyy risteilyyn? Jos olisi pakko mennä töihin, menisin. Mutta risteily ei ole pakko vaan vapaaehtoista puuhaa.

Aattele, jotkut vanhemmat ovat jopa ihan töissä (risteily)laivalla.

Kauheeta, kyllä niiden lapset nyt kärsii niin maan pirusti 😱

No kuinka moni on töissä kun vauvarahoja vielä tulee kelalta?

Ennen tätä uutta lakia, vanhempainpäivärahakausi alkoi kun lapsi oli noin 3 kk, ja sen ajan ja rahan pystyi käyttämään KUMPI vanhempi vaan. Eli raha tuli Kelalta.

Mun puoliso jäi tuolloin kotiin koko ajaksi eli oli n. 7kk kotona oman lapsensa kanssa.

Itse olin töissä joka sisälsi jonkun verran yön yli matkoja.

Lapsi on VIELÄKIN hengissä 😅

Mitä vielä?

Ps. ei ole olemassa mitään vauvarahoja 🙈

Kaikille se, että vauva on hengissä, ei ole se rima, jonka ylittämistä juhlitaan jonkinlaisena saavutuksena.

Vierailija
68/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisivat rinnat räjähtäneet jo yhden työpäivän aikana, mistään vuorokaudesta nyt puhumattakaan. Jos ei maitoa tule, niin sitten varmaan ihan ok.

Tosin kiintymyssuhteen kannalta voi olla ongelmallista, joten itse en vielä tuossa vaiheessa olisi noin pitkään erossa vauvastani muutenkaan. Meillä lapsi oli 3,5 kk, kun joutui eroon isästään tämän työmatkojen takia ja lapsi meni ihan sekaisin. Nukkui vain muutaman tunnin vuorokaudessa. Parissa viikossa se kyllä meni ohi, mutta näköjään toisen vanhemman yhtäkkinen katoaminen voi olla kova paikka vauvalle.

Kerro sitten, mitä ystävä kertoi jälkikäteen vauvansa reaktiosta. Voihan olla, ettei heille tule ongelmia.

Pumppu on keksitty.. Ja kiintymyssuhde ei todellakaan kärsi noin lyhyessä ajassa, varsinkin,, jos vauva on toisen vanhempansa kanssa. Siihen tarvitaan vauvan tarpeiden toistuvaa laiminlyöntiä..

Vierailija
69/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muista vauva-aikaa, mutta vauva-aika antaa perustan psyykkiselle kehitykselle. Mistä ihmeestä luulet että kukaan osaa kommentoida omaa vauvaikää, kun ei ole mitään käsitystä asiasta?

Ja oma kommenttisi ei ole pöljä?

Mistä KUKAAN voi ikinä tietää mitään, kellään kun ei ole kristallipalloa?

Lapsi ei mene rikki MILLÄÄN tavoin jos on äidistä erossa yön tai kaksi, ei välttämättä edes viikosta...

Vierailija
70/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko vielä vähän eroa järjestää isommalle lapselle huomiota tai olla sairaalassa tai töissä kuin lähteä laivalle tanssaamaan hormonihuuruissaan.

Siinä on merkittävä ero asenteessa äitiyteen.

Vierailija
71/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintymyssuhteen kanssa tulee ongelmia jos on yhden yön erossa 7 kuisesta lapsesta?

Niitä ongelmia tainnut olla jo ennen tuota reissua jos yksi vuorokausi horjuttaa kiintymyssuhdetta 😲

Vierailija
72/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenkään itsellä. Tuossa vaiheessa myös imetin ja vaikka en olisi imettänyt, en halunnut olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa.

Ole onnellinen, että asut Suomessa.

Monessa muussa maassa olisit ollut jo monta kuukautta töissä tuossa vaiheessa ja imetys olisi ollut vain sanahelinää

Niin, miten tuo liittyy risteilyyn? Jos olisi pakko mennä töihin, menisin. Mutta risteily ei ole pakko vaan vapaaehtoista puuhaa.

Aattele, jotkut vanhemmat ovat jopa ihan töissä (risteily)laivalla.

Kauheeta, kyllä niiden lapset nyt kärsii niin maan pirusti 😱

No kuinka moni on töissä kun vauvarahoja vielä tulee kelalta?

Ennen tätä uutta lakia, vanhempainpäivärahakausi alkoi kun lapsi oli noin 3 kk, ja sen ajan ja rahan pystyi käyttämään KUMPI vanhempi vaan. Eli raha tuli Kelalta.

Mun puoliso jäi tuolloin kotiin koko ajaksi eli oli n. 7kk kotona oman lapsensa kanssa.

Itse olin töissä joka sisälsi jonkun verran yön yli matkoja.

Lapsi on VIELÄKIN hengissä 😅

Mitä vielä?

Ps. ei ole olemassa mitään vauvarahoja 🙈

Kaikille se, että vauva on hengissä, ei ole se rima, jonka ylittämistä juhlitaan jonkinlaisena saavutuksena.

Symbioosi-äiti vissiin linjoilla 😅

Väärin ymmärtämisen kilpailu menossa 😉

Lapsi on muuten nykyään melkein 18 vuotias

Vierailija
73/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on yhtälailla vanhempi. Kyllä minä olen ollut öitä pois hyvällä omatunnolla ja vauva isänsä kanssa. Noin 4 kk eteenpäin. Mitä erikoista tässä on?

Erikoista on se, että pystyit olemaan noin pitkään erossa lapsestasi ilman mitään tiehyttukoksia. Ilmeisesti toisilla naisilla maidoneritys on paljon vähäisempää kuin meikäläisellä? Täällä leuka loksahtaneena luen näitä "oli pari vuorokautta pois puolivuotiaan vauvan luota". Mulla ainakin maidontulo oli kaikkein runsaimmillaan juuri lapsen ollessa puolivuotias. Siitä syystä en olisi voinut mennä töihinkään tuolloin, ja on ollut hämmentävää kuulla, että muut ovat niin tehneet ilman mitään imetysongelmia.

Vierailija
74/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on yhtälailla vanhempi. Kyllä minä olen ollut öitä pois hyvällä omatunnolla ja vauva isänsä kanssa. Noin 4 kk eteenpäin. Mitä erikoista tässä on?

Hirvittävää? Missä pitää öitä olla kun uusi perheenjäsen kotiutuu perheeksi.

Olen kolmen lapsen äiti enkä.mitään yölomia ole tarvinnut. Vauva-aikana

Vai hirvittävää. Kävikö miehesi? Äläkä sano, että eri juttu.

Ei, emme ole bilettäjiä.

Toki saatoin käydä kaupassa tai kampaajalla ja mies lastem, vauvankin kanssa.

Miehelläni ei ollut tapana yökyläillä , yhdessä mentiin minne mentiin. Koko perhe rksteilylle, koko perhe vuokramökille tms

Ok. Teillä noin, mutta se ei tee teistä mitenkään parempia, vaikka niin kuvittelet tai trollaat.

Vierailija
75/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista on se, että pystyit olemaan noin pitkään erossa lapsestasi ilman mitään tiehyttukoksia. Ilmeisesti toisilla naisilla maidoneritys on paljon vähäisempää kuin meikäläisellä? Täällä leuka loksahtaneena luen näitä "oli pari vuorokautta pois puolivuotiaan vauvan luota". Mulla ainakin maidontulo oli kaikkein runsaimmillaan juuri lapsen ollessa puolivuotias. Siitä syystä en olisi voinut mennä töihinkään tuolloin, ja on ollut hämmentävää kuulla, että muut ovat niin tehneet ilman mitään imetysongelmia.

Minulla oli pumppu mukana. Ja ei mitenkään erityisesti täyttyneet.

Vierailija
76/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pumppu on keksitty.. Ja kiintymyssuhde ei todellakaan kärsi noin lyhyessä ajassa, varsinkin,, jos vauva on toisen vanhempansa kanssa. Siihen tarvitaan vauvan tarpeiden toistuvaa laiminlyöntiä..

Rintapumppu on, joo, keksitty, mutta mulla se sotki maidontulon aivan täysin. Jos pumppasin vaikka 3 dl, seuraavana päivänä maitoa tuli sen 3 dl vähemmän, jolloin lapsi ei saanut riittävästi maitoa ja imi ja imi hädissään pitkälle yöhön. Sitä seuraavana päivänä puolestaan maidontulo lisääntyi, mikä tarkoitti vaihdevuosioireita, kuumia aaltoja ja unettomuutta - ja liiallista maidontuloa. Eli pumppu ei sopinut mulle ollenkaan.

Vierailija
77/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oma kommenttisi ei ole pöljä?

Mistä KUKAAN voi ikinä tietää mitään, kellään kun ei ole kristallipalloa?

Lapsi ei mene rikki MILLÄÄN tavoin jos on äidistä erossa yön tai kaksi, ei välttämättä edes viikosta...

Kaikille ei riitä se, ettei lapsi "mene rikki". Ei lapsi mene muutenkaan rikki ellei ole posliinista valmistettu. Mutta lapsi kärsii kyllä, jos äiti on päiviä poissa. Siltikin, vaikka ei sitä ulospäin kykene näyttämään.

Vierailija
78/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys onkin, mikä ihmeen tarve lähteä bilettämään, kenties ryyppäämään? Luulisi olevan asiat kunnossa kun on mies ja lapsi.

Vierailija
79/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää pumppauksen? Ei tiehyttykosten ehkäisyyn vauvaa tarvita. Itse täyspumppasin 8kk ilman yhtäkään tiehyttukosta.

Vierailija
80/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äideilläkin on oikeus omaan aikaan. Toisinaan voi olla jopa parempi, että pääsee lataamaan akkuja.

Vauva vuosi on yleensä aika rankkaa ja edelleenkin äidit ovat niitä henkilöitä, jotka jäävät kotiin hoitamaan vauvaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme