Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä sai lapsen 7kk sitten, nyt pyysi ensi viikonloppuna ruotsinlaivalle?

Vierailija
27.05.2023 |

Mies jäisi yksin kotiin hoitamaan lasta. Mielestäni aika erikoista. Jotenkin äidin vaistot eivät toimi täysillä? Itselläni ei olis tullut kuuloonkaan.

Kommentit (605)

Vierailija
21/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isäkin voi vauvaa hoitaa noin lyhyen ajan. Jotenkin kummallinen ajattelutapa ettei paria päivää voisi olla poissa.

Sulla ei ilmeisestikään ole kokemusta siitä, millaista vauva-ajan symbioosi äidin ja vauvan välillä on. Ei siinä mielentilassa pysty edes ajattelemaan mitään risteilyä! Tai pystyy, mutta pelkkä ajatus kuristaa kurkkua.

Jotenkin kyllä tuntuu, että a. sinulla ei ole lapsia tai b. on mutta kieroutunut suhde heihin.

Kummassakin tapauksessa jaxuhalit

Vierailija
22/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleen jättää omaa 7 kuukautista yön yli ainakaan. Muutama tunti tuossa vaiheessa ok, vuorokausi on jo liikaa.

Isälleen? Ei tuo ole jättämistä. Sit jos se isä lähtis mukaan ja vauva olisi vieraan hoidossa, olisi vöhän eri asia. Tosin sekin parempi kuin se että masentuu ja tekee vaikka lapselle jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että monissa maissa äippäloma kestää vain pari-kolme kuukautta.

Äidin työstä riippuen pieni vauva on erossa äidistään jopa yhdeksän tuntia, enemmänkin.

7kk ikäinen lapsi on isänsä kanssa, eikä isä ole mikään lastenhoitaja vaan täysivaltainen huoltaja äidin kanssa.

Millaisen miehen kanssa olette tehneet lapsen jos lasta ei voi jättää isän kanssa pariksi yöksi?

Entäs jos sattuu vaikka onnettomuus jossa äiti kuolee? Mitä tapahtuu tälle "maagiselle" äiti-lapsi symbioosille?

Onko lapsi "tuomittu ikuiseen kadotukseen" kun ei olekaan äitiä lähellä?

Koska äiti voi kuolla, on ihan ok lähteä risteilylle?

Tämä on taas käsittämätöntä logiikkaa.

Vierailija
24/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi itsekään pystynyt kuvittelevani olemaan ilman vauvaa öitä. Mutta mieheni ei ollutkaan erityisen osallistuva isä vauvavuosina. Toki hän hoivasi vauvoja ja kävi heidän kanssaan esim. vaunulenkeillä, mutta ei olisi tullut kuulonkaan, että olisi jäänyt koti-isäksi tai muuten vauvojen kanssa kotiin yksin muutamaa tuntia pidemmäksi ajaksi. Se oli minulle ihan ok ja lasten kasvaessa heidän suhteensa kehittyi kyllä yhtä vahvaksi kuin minulla ja lapsella. Nykyään isät ovat paljon osallistuvampia ja ymmärrän hyvin, että sellaisen kanssa vauvan voi hyvinkin jättää kotiin risteilyn ajaksi.

Vierailija
25/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin tai siis pääsin leikkaukseen, kun vauva oli 8kk. Yhtäkkiä en saanut häntä nostaa 6 viikkoon. Kun vauva oli lattialla leikkimässä tai istumassa, täytyi vaan kävellä ohi. Kyllä särki sydäntä. Kenenkään vauva ei rikki mene, jos äiti välillä käy jossain.

Vierailija
26/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kävin lapsen ollessa 6 kk risteilyllä kerran. Oli oikein kiva kaverin kanssa ottaa pari lasia viiniä, syödä hyvin ilman kenenkään roikkumista tissillä ja katsella rauhassa maisemia. Nukuin myös yön todella hyvin ja olin levännyt kun päästiin satamaan aamulla. Lapsi oli isänsä kanssa vastassa ja näytti olevan oikein hyvin hoidettu ja tervehtivät iloisesti kun tulin. Jaksoin tämän reissun avulla seuraavan puoli vuotta olla lapsen kanssa intensiivisesti. Sitten pääsinkin töihin takaisin ja lapsi meni kokopäivähoitoon. Sitä ennen hän oli ollut hoitajan kanssa välillä kotona tunnin tai pari ja minä kävin esimerkiksi lenkillä. Tai isänsä kanssa koko illan kun olin tankotanssimassa tai joogassa.

Etkö ennen raskautta ajatellut yhtään? Ikävää jos äitiys on noin vastenmielistä ja jaksamisen rajamaalla? Hoitaja kotiin vauvalle vaikka äiti on kotona? Kyllä äitiys on muuttunut itsekkääksi minä itte hommaksi.

Vierailija
27/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt eri asia olla töissä kuin kännäämässä.

Kumma juttu mutta ihan normaali ihminen (ja äiti) voi olla risteilyllä kännäämättä.

Jos sinä vedät perceet (laivalla), niin se ei tarkoita, että muut tekee samaa

Vierailija
28/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut mieleenkään itsellä. Tuossa vaiheessa myös imetin ja vaikka en olisi imettänyt, en halunnut olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa.

Vierailija
29/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu mutta ihan normaali ihminen (ja äiti) voi olla risteilyllä kännäämättä.

Jos sinä vedät perceet (laivalla), niin se ei tarkoita, että muut tekee samaa

Vietän aikani mieluummin vauvan kanssa kuin olisin noin pitkään pois vauvan luota ilman pakkotilannetta. Ihan sama, mitä risteilyllä tapahtuu.

Vierailija
30/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on yhtälailla vanhempi. Kyllä minä olen ollut öitä pois hyvällä omatunnolla ja vauva isänsä kanssa. Noin 4 kk eteenpäin. Mitä erikoista tässä on?

Vierailija
31/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isäkin voi vauvaa hoitaa noin lyhyen ajan. Jotenkin kummallinen ajattelutapa ettei paria päivää voisi olla poissa.

Sulla ei ilmeisestikään ole kokemusta siitä, millaista vauva-ajan symbioosi äidin ja vauvan välillä on. Ei siinä mielentilassa pysty edes ajattelemaan mitään risteilyä! Tai pystyy, mutta pelkkä ajatus kuristaa kurkkua.

Ei ole kokemusta mistään symbioosista. Onneksi ei ole ollut tarvettakaan kun vastuuta on voinut jakaa lasten isän kanssa alusta saakka.

Vierailija
32/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenkään itsellä. Tuossa vaiheessa myös imetin ja vaikka en olisi imettänyt, en halunnut olla pois vauvan luota noin pitkää aikaa.

Ole onnellinen, että asut Suomessa.

Monessa muussa maassa olisit ollut jo monta kuukautta töissä tuossa vaiheessa ja imetys olisi ollut vain sanahelinää

Vierailija
33/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että monissa maissa äippäloma kestää vain pari-kolme kuukautta.

Äidin työstä riippuen pieni vauva on erossa äidistään jopa yhdeksän tuntia, enemmänkin.

7kk ikäinen lapsi on isänsä kanssa, eikä isä ole mikään lastenhoitaja vaan täysivaltainen huoltaja äidin kanssa.

Millaisen miehen kanssa olette tehneet lapsen jos lasta ei voi jättää isän kanssa pariksi yöksi?

Entäs jos sattuu vaikka onnettomuus jossa äiti kuolee? Mitä tapahtuu tälle "maagiselle" äiti-lapsi symbioosille?

Onko lapsi "tuomittu ikuiseen kadotukseen" kun ei olekaan äitiä lähellä?

Koska äiti voi kuolla, on ihan ok lähteä risteilylle?

Tämä on taas käsittämätöntä logiikkaa.

Ei, vaan oman äitiytensä glorifiointi ja pyhästä symbioosista jauhaminen, sekä puhuminen isälle "jättämisestä" on käsittämätöntä paskaa. Muiden äitien haukkuminen kännääjiksi, hemmotteluristelyn takia, on myös käsittämätöntä paskaa.

Vierailija
34/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin tai siis pääsin leikkaukseen, kun vauva oli 8kk. Yhtäkkiä en saanut häntä nostaa 6 viikkoon. Kun vauva oli lattialla leikkimässä tai istumassa, täytyi vaan kävellä ohi. Kyllä särki sydäntä. Kenenkään vauva ei rikki mene, jos äiti välillä käy jossain.

Ja lisään vielä, että imetys täytyi lopettaa leikkausta ennen.

Vierailija
35/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen, että asut Suomessa.

Monessa muussa maassa olisit ollut jo monta kuukautta töissä tuossa vaiheessa ja imetys olisi ollut vain sanahelinää

Niin, miten tuo liittyy risteilyyn? Jos olisi pakko mennä töihin, menisin. Mutta risteily ei ole pakko vaan vapaaehtoista puuhaa.

Vierailija
36/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olis itse pystynyt mitenkään olemaan tuossa kohtaa vauvasta erossa muutamaa tuntia pidempään (enkä tainnut olla edes sitä muutamaa tuntia). Hyvin voimakas symbioosivaihe oli menossa vielä tuossa kohtaa.

Ajattele, että maailmassa on satoja miljoonia äitejä, jotka joutuvat jättämään jo parin viikon ikäisen vauvan hoitoon joka päivä, koska äitien on pakko mennä töihin. Siinä ei paljon symbioosivaiheet paina 🙄

Mistä sä sen kännäämiset tiedät? Taidat itse olla alkkis ja luulet että kaikki muutkin on samanlaisia viinasieppoja kuin sinä 🙄

Olen ollut laivoilla enkä siellä vielä selvää naiskaksikkoa ole nähnyt. Kyllä siellä nuollaan miehiäkin tanssilattialla vaikka kikatellen on laivabussiin täällä maaseutukaupungissa tultu ja kaikille bussissa tulee selvöksi rouvien päässen lomalle penskoistaan

Ehkä ne selvät nukkuu hytissään ja virkistyvät siten.

Itse en juurikaan juo mutta silti on mieheni kanssa myöhäänkin istuttu ravintolassa jos karaokea tai esiintyjiä.

Vierailija
37/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että imetys täytyi lopettaa leikkausta ennen.

Vertaatko leikkausta risteilyyn? Menevät kyllä eri karsinaan minulla.

Vierailija
38/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olis itse pystynyt mitenkään olemaan tuossa kohtaa vauvasta erossa muutamaa tuntia pidempään (enkä tainnut olla edes sitä muutamaa tuntia). Hyvin voimakas symbioosivaihe oli menossa vielä tuossa kohtaa.

Se on sinun asiasi. Kyllä meillä alusta asti isä osallistui tasavertaisena vanhempana. Imetin, mutta vauva söi myös pullosta isän antamana.

Vierailija
39/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää onko äiti lähdössä kännäämään.Joku äiti täällä kirjoittikin että oli ihanaa syödä rauhassa ja nukkua yö kunnolla...äidit ovat rentoutumishetket ja levon ansainneet,jaksaa sitten taas vauvan kanssa.

Kukin sitten rentoutuu tavallaan on se sitten biletystä tai lepoa ja rauhassa oloa.

Vierailija
40/605 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo nyt mitään kerro siitä että toimiiko äidinvaistot.

Kyllä mä olen aina silloin tällöin käynyt jossakin. Minulla 4 lasta. Kolme heistä olen saanut reilusti alle kolmekymppisenä niin kyllä nuoren ihmisen elämään mahtui myös sitä nk biletystä välillä ja lapset oli joko hoidossa minun vanhemmilla tai isäsä kanssa kotona.

Esikoinen on nyt 19 eli tämä kolmikko alkaa olla jo aika isoja ja meillä on todella hyvät ja läheiset välit kaikkiin.

Olen ollut etuoikeutettu ja saanut olla kotiäitinä suurimman osan elämästäni eli taatusti olen lasteni elämässä ollut läsnä enemmän kuin moni muu.

Kuopuksen saimme kun olin melkein nelikymppinen. Enää ei ole ollut tarvetta käydä missään ja kotona olin neljä vuotta hänen kanssaan.

Tuskin hänkään olisi pilalle mennyt vaikka jossain olisin käynytkin.

Veikkaan että kukaan noista ei edes muista sellaista että ovat olleet esim 7kk iässä jossakin hoidossa tai isänsä kanssa kotona kun olen ollut jossakin käymässä yön yli.

Eli näin isossa mittakaavassa aivan se ja sama jos jossakin välillä käy. Jos siitä traumatisoituu lapsi tai äiti että on vuorokauden erossa niin siinä on varmasti jotain isompaa taustalla.

Ihmiset nyt muutenkin haluaa haukkua muiden valintoja ja korottaa sillä itseään jalustalle eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos muiden arvostelut siitä miten elämääsi elät. Varsinkin jos perusjutut ovat muuten kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä