Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muunsukupuolisuudesta kysymys

Tero H.
27.05.2023 |

Miksi muunsukupuolisuus mietityttää erityisesti nuoria naisia? Miksi asia on niin sukupuolittunut ja myöskin ikäkysymys? Vai oletteko kuulleet miesten tai vanhempien naisten pohtivan asiaa?

Eikä sillä, että sukupuoli-identiteettien monimuotoisuudessa mitään ongelmaa olisi.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi mennä sen mukaan mitä housuista löytyy?

Ei voi, jos sosiaalinen sukupuoli/sukupuoli-identiteetti ei vastaa sitä, mitä housuista löytyy.

Mistä voi tietää, miltä toisen sukupuoli-identiteetti tuntuu, että voi sanoa, että on sitä? Esim. olen nainen, mutta en voi sanoa, että minulla olisi jokin mystinen "naistunne" tai voisin kertoa miltä kaikista muista saman sukupuolen edustajista "naiseus" tuntuu. Jotta voisi sanoa, ettei koe olevansa mies tai nainen, tulisi näille olla jokin tarkka määritelmä "minkälainen on nainen/mies, miltä se tuntuu jne", että voisi sanoa, ettei ole kumpaakaan. Miksei oman biologian puitteissa voi olla sellainen kuin haluaa. Onko ongelma enemmänkin sukupuoliroolit edelleen? Jos ei olisi minkäänlaisia sukupuolirooleja, olisiko yhtäkään ihmistä joka kokisi tarvetta olla muunsukupuolinen?

Vierailija
22/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse muunsukupuolinen. Eli ts. en koe olevani selvästi, tai pääasin joko mies, tai nainen. Olen syntynyt tyttönä, mikä koin olevanikin, ainakin tiettyyn ikään asti. Silti olen aina kokenut vahvasti sen, että olen neurologialtani, eli aivotoiminnan osalta enemmän mies, kuin nainen. Välillä en koe olevani kumpaakaan, vaan enemmän neutraalisti jopa sukupuoleton. Silti minulla on ollut aina suhderintamalla mieskumppaneita. Joten en ole lesbo. Itse en näe asiassa mitään ongelmaa. Enkä koe halua lähteä sitä suureen ääneen julistamaan, tai tekemään siitä mitään suurta haloota. Pridekulkueisinkaan en halua osallistua. Jos joku näkee siinä jonkin ongelman, mitä olen, tai koen olevani, se on hänen ongelmansa. Ei minun. 

50 vuotias "nainen", tai sekä että molempia, miten vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain kaksi sukupuolta, lisäksi kromosomihäirisöisiä ja mt-ongelmaisia, plus homojen alakulttuuri, jossa hoikat ja naismaiset nuoret miehet feminisoivat itseään saadakseen hyväksyntää ja seksiä maskuliinilta miehiltä.

Vain kaksi *biologista sukupuolta*. Biologiselle sukupuolellekaan ei ole sellaista määritelmää, jonka perusteella jokainen ihminen voidaan yksiselitteisesti sijoittaa vain yhteen vain kahdesta tarkkarajaisesta ryhmästä.

Ja sitten on vielä erikseen sosiaalinen sukupuoli/sukupuoli-identiteetti.

Tästä "sosiaalisesta sukupuoli-identeetistä" juuri oli kysymys. Miksi se on erityisesti nuorten naisten mielissä?

Vierailija
24/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain kaksi sukupuolta, lisäksi kromosomihäirisöisiä ja mt-ongelmaisia, plus homojen alakulttuuri, jossa hoikat ja naismaiset nuoret miehet feminisoivat itseään saadakseen hyväksyntää ja seksiä maskuliinilta miehiltä.

Vain kaksi *biologista sukupuolta*. Biologiselle sukupuolellekaan ei ole sellaista määritelmää, jonka perusteella jokainen ihminen voidaan yksiselitteisesti sijoittaa vain yhteen vain kahdesta tarkkarajaisesta ryhmästä.

Työnnä identiteettisi hevosen persiiseen. Joku mies sanoi aikoinaan " ihmiset uskovat valheen, kun se toistetaan tarpeeksi usein ". Nassit käyttivät sitä, nyt sitä käytetään näissä "sukupuolia on miljoonia, vaikka se on vastoin biologiaa, mutta mehän vedätämme hölmöjä" ideologiassa.

Kun toistat tarpeeksi usein propagandaa "mies voi olla nainen", niin ihmiset alkavat uskomaan siihen.

Vierailija
25/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse muunsukupuolinen. Eli ts. en koe olevani selvästi, tai pääasin joko mies, tai nainen. Olen syntynyt tyttönä, mikä koin olevanikin, ainakin tiettyyn ikään asti. Silti olen aina kokenut vahvasti sen, että olen neurologialtani, eli aivotoiminnan osalta enemmän mies, kuin nainen. Välillä en koe olevani kumpaakaan, vaan enemmän neutraalisti jopa sukupuoleton. Silti minulla on ollut aina suhderintamalla mieskumppaneita. Joten en ole lesbo. Itse en näe asiassa mitään ongelmaa. Enkä koe halua lähteä sitä suureen ääneen julistamaan, tai tekemään siitä mitään suurta haloota. Pridekulkueisinkaan en halua osallistua. Jos joku näkee siinä jonkin ongelman, mitä olen, tai koen olevani, se on hänen ongelmansa. Ei minun. 

Paljonko arvelet kohtalotovereitasi olevan väestötasolla? Tunnetko muita naisia, jotka kokevat samoin? Entä miehiä?

Vierailija
26/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Eli vaihtoehtoinani on joko uskoa palstaöyhöttäjää tai tiedeyhteisön konsensusta.

Uskon jatkossakin tiedeyhteisön konsensusta.

Vierailija
27/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero H. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä "sosiaalisesta sukupuoli-identeetistä" juuri oli kysymys. Miksi se on erityisesti nuorten naisten mielissä?

Naisia ei kiinnosta kotirouvailu. Miespodcastit koittaa tunkea naisten kurkusta alas konservatiivisia arvoja.

Vierailija
28/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Eli vaihtoehtoinani on joko uskoa palstaöyhöttäjää tai tiedeyhteisön konsensusta.

Uskon jatkossakin tiedeyhteisön konsensusta.

Söisitkö hevosen paskaa, jos se olisi hyväksi sinulle pseudotiedeyhteisön konsensuksen mukaan?

Vierailija
29/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on miehen neurologia? Kerro heti meille kaikille. En tiennyt, että miehillä on jokin oma neurologia. Ainakin Seta väittää, ettei ole mitään sukupuoli neurologiaa, vaan kyse on yhteiskunnan rakenteista.

Vierailija
30/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää mikä se mystinen naistunne on?

Entä miestunne?

Minullakaan ei ole mitään tunnetta omasta sukupuolesta, ei ole ollut koskaan.

Vierailija
31/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista ja miestä tarkoittavat sanat ovat tulleet kieliin alun perin siksi, koska ihmiset eivät ole halunneet puhua toistensa sukuelimistä. Ne siis ovat ikään kuin kiertoilmauksia sille, millaiset lisääntymisvärkit kenelläkin on.

Vierailija
32/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Sosiaalinen sukupuoli/sukupuoli-identiteetti' ja biologinen sukupuoli. Ensimmäisiä voi olla monia, mutta jälkimmäisiä oikeastaan vain kaksi. Keskusteluissa tulisi tuoda selvemmin esille, mistä sukupuolista puhutaan. Biologisista vai tunnesukupuolista.

Itse tunnistan vain kaksi biologista sukupuolta. Miten niitä ykskaks olisi voinut tulla lisää? Miltä ne näyttävät alastomina?

Vierailija
33/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä miestunne?

Olet siis ei-binäärinen

Vierailija
34/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin maskuliininen nainen. Siitä huolimatta, että olen maskuliininen, tiedän olevani nainen, sillä minulla on naisen keho. Jos minulla olisi miehen keho, olisin mies. Mutta nyt olen nainen. Ei se ole sen vaikeampaa.

Vierailija
35/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnnä identiteettisi hevosen persiiseen. Joku mies sanoi aikoinaan " ihmiset uskovat valheen, kun se toistetaan tarpeeksi usein ". Nassit käyttivät sitä, nyt sitä käytetään näissä "sukupuolia on miljoonia, vaikka se on vastoin biologiaa, mutta mehän vedätämme hölmöjä" ideologiassa.

Kun toistat tarpeeksi usein propagandaa "mies voi olla nainen", niin ihmiset alkavat uskomaan siihen.

Joo! Ja kun toistetaan miehen voivan synnyttää, joku uskoo siihenkin! Järkkyä, on anatomia aivan hukassa 😂😂😂

Vierailija
36/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi mennä sen mukaan mitä housuista löytyy?

Ei voi, jos sosiaalinen sukupuoli/sukupuoli-identiteetti ei vastaa sitä, mitä housuista löytyy.

Mistä voi tietää, miltä toisen sukupuoli-identiteetti tuntuu, että voi sanoa, että on sitä? Esim. olen nainen, mutta en voi sanoa, että minulla olisi jokin mystinen "naistunne" tai voisin kertoa miltä kaikista muista saman sukupuolen edustajista "naiseus" tuntuu. Jotta voisi sanoa, ettei koe olevansa mies tai nainen, tulisi näille olla jokin tarkka määritelmä "minkälainen on nainen/mies, miltä se tuntuu jne", että voisi sanoa, ettei ole kumpaakaan. Miksei oman biologian puitteissa voi olla sellainen kuin haluaa. Onko ongelma enemmänkin sukupuoliroolit edelleen? Jos ei olisi minkäänlaisia sukupuolirooleja, olisiko yhtäkään ihmistä joka kokisi tarvetta olla muunsukupuolinen?

Mikä ihme on sukupuolitunne? Että tuntee olevansa nainen tai mies? En minäkään tunne olevani mitään sukupuolta, tiedän olevani nainen. Se, että olin lapsena poikatyttö ja pidän vieläkin asioista, jotka yleensä liitetään juurikin miehiin ei mitenkään vähennä naiseuttani. En jotenkin kykene ymmärtämään miten sukupuoli olisi tunnekysymys. Minä vain olen.

Vierailija
37/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin aikana tunnettiin hermafrodiitit. Myöskin Kreikassa tunnettiin malakoit=pehmeä, naisellinen mies, bottom. Nuoret miehet jotka feminisoivat itseään saadakseen hyväksyntää ja seksiä ns top miehiltä, jotka olivat vanhempia, maskuliinisia, ja joita kutsuttiin nimellä arsenokoitai. Kreikassa ei vastoin yleistä uskomusta kovinkaan suopealla silmällä näitä katsottu, koska asiaan liittyi yleensä orjuutta ja kidnappauksia.

Vierailija
38/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen murrosikä (kuukautiset kipuineen ja fyysisen suorituskyvyn heikkeneminen suhteessa kehon painoon) ja teinityttöjen ja nuorten naisten saama kohtelu (huomattavasti vanhemmat miehet ahdistelevat joka paikassa) on niin järkyttävän paskoja kokemuksia, että varmaan suurin osa naisista on jossain vaiheessa murrosikäänsä toivonut sen kaiken vain menevän pois.

Ja jos tämän "normaalin" lisäksi nuori nainen on kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä tai perheessä naisia pidetään vähempi arvoisina, niin onko ihme ettei halua olla nainen/tulla kohdelluksi naisena.

Vierailija
39/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset kohtaa maailman jossa ihanne on hyperseksualisoitu instabeibe. Jos et ole sellainen, on helppo päätellä ettei ole nainen ollenkaan. Kun ei tunne itseään mieheksikään, niin täytyy siis olla jotain aivan muuta.

Tyylivalinnoilla sitten haetaan androgyyniä ulkonäköä, joka saa varsinkin monen pyöreämmän näyttämään lapsenomaiselta. Tulee mieleen, että onko tämä myös jotain pakoa aikuisuudesta ja sen odotetuista velvollisuuksista?

Vierailija
40/103 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miestunne?

Olet siis ei-binäärinen

Mitä se tarkoittaa käytännössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän