Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ostelee lapselle kaikenlaista mahdotonta ja sitten ihmettelee kun on hankalaa

Vierailija
27.05.2023 |

Mahdotonta eli sellaista mitä lapsi ei pysty käyttämään, yleensä ei-ikätasoista. Esim kaksivuotiaalle itse ajettavan sähköauton tai koripallon tai skeitin. Lapsi tietenkin innostuu sellaisista todella paljon, mutta joka kerta seuraus on itku, kun huomaa, että ei pysty niitä kunnolla käyttämään. Ja nämä menee aina niin, että isä antaa nuo teini-ikäisten tai aikuisten tavarat lapselle, että tässä sinulle hieno lelu, ja häipyy paikalta ja jättää minut yksin ihmettelemään, että miten hoidan tilanteen lapsen kanssa. Hän ei tee tätä pahalla vaan tuntuu pettyvän itsekin, kun ei kelpaa ja selvästi harmistuu kun lapsen kanssa ns. kaikki on niin hankalaa. Mutta ei suostu näkemään, että tekisi jotain väärin. Eikä suostu ymmärtämään, että joku asia voi olla kiva vain, jos se soveltuu lapselle. Antakaa neuvoja. Puhuminen ei auta, koska puhuttu on, hän ei vain ymmärrä tai suostu ymmärtämään.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on puolisosi? Vai oma isäsi? Mihin hän häipyy?

Onko miehellä jotain autistisia piirteitä vai miten voi olla noin vaikea ymmärtää, ettei pieni lapsi osaa leikkiä tuollaisilla leluilla. Pahimmassa tapauksessa lapsi loukkaa itsensä.

Aviopuolisoni.

Häipyy harrastuksiin, muuten vain ulos, kaupoille, mitä vain. Eli lähtee siis kotoa jonnekin. Mikä sinänsä ei haittaa, voihan hän mennä harrastuksiin tietenkin. Mutta kun siis antaa sen tavaran aina niin että on aikomassa juuri mennä vaikka salille tai kaverille. Ei niin että jäisi lapsen kanssa sillä leikkimään.

Ap

Klassinen kysymys - millainen isä miehelläsi on ollut? Poissaoleva hyvittelijä?

Hänen isä kuoli kun hän oli pieni eli hänellä ei sillä tavalla ole isää, jonka hän muistaisi. Äitinsä ei koskaan mennyt uusiin naimisiin, elää edelleen yksin. Eli miehellä ei sillä tavalla ole isän mallia omasta takaa.

Ap

Vierailija
42/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän tällaiselta rahalla leveilyltä, joka juontuu oman lapsuuden köyhistä kotioloista. Mies ei ole lainkaan kiinnostunut lapsesta, vaan suorittaa vanhemmuutta ostamalla.

Mutta tulee myös mieleen mielenterveyden ongelmat tai autismi, jos ei opi puhumisenkaan jälkeen ostamaan ikätason mukaisia lahjoja.

On elänyt lapsuutensa oloissa, joissa rahasta oli tiukkaa. Ei kuitenkaan ihan köyhiä ole olleet. Mutya kyllä tuollaista rahalla leveilyä hänellä nykyään vähän on, vaikka ei olla rikkaita mekään nyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että mies ei tee tuota pahalla, hän ei vain ymmärrä.

Kyllä mies ymmärtää. Hän tekee tuon tarkoituksella, jotta pääsee kokemaan olevansa lastansa parempi ja samalla pääsee sinuakin syyllistämään.

Mies saa toiminnastaan palkinnoksi sellaiset voimaantumisen tunteet, että oikein haluaa järjestää saman tilanteen uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
44/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että mies ei tee tuota pahalla, hän ei vain ymmärrä.

Kyllä mies ymmärtää. Hän tekee tuon tarkoituksella, jotta pääsee kokemaan olevansa lastansa parempi ja samalla pääsee sinuakin syyllistämään.

Mies saa toiminnastaan palkinnoksi sellaiset voimaantumisen tunteet, että oikein haluaa järjestää saman tilanteen uudelleen ja uudelleen.

Millä tavalla noin voi kokea olevansa lastaan parempi? Ja miksi kukaan tekisi tuollaista tarkoituksella, että haluaa kokea olevansa lastaan parempi? Ja miksi hän minua haluaisi syyllistää? En ymmärrä.

Ap

Vierailija
45/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää rahalla ostaa rakkautta.

Vierailija
46/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika idiootti isä kun ei tajua mikä on lapsen ikätaso. Kysy että olisitko vuoden vanhana saanut ajaa tai osannut ajaa autoa autoa?

Minä ilmoittaisin suoraan että tyhmä lahja, mietipä mikä tuon ikäiselle sopii tai lopeta se lahjojen tuonti kun ei niistä tule lapselle kuin psha mieli. Suorat sanat ap.

Olen sanonut asiat monta kertaa suoraan, en tosin ihan noin että tyhmä lahja. Mutta siitä tulee riita. Miehen mielestä kritisoin hänen tapaa olla isä ja yritän yksin määrätä kaikki lapsen asiat. Vaikka enhän minä sitä tee vaan yritän vain sanoa, että lapselle pitää olla ikätasoon sopivia ja muuten sopivia asioita. Minähän yritän vain estää isää tuottamasta lapselle tarpeettomia isoja pettymyksiä. Mutta asia kääntyy niin miehen mielessä, että olen joku pahantekijä.

Ap

No jos ei kerran mies suostu puhetta ymmärtämään eikä varastotilaa tavaroille ole, niin ei sun varmaan auta muu kuin antaa asian olla. Valvot lapsen kokeiluja ettei satu vahinkoja ja laitat sitten tavarat vähin äänin syrjään. Lapsi ei vahingoitu siitä, että tulee pettymyksiä.

Vierailija
47/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte näitä miehiä jotka eivät tajua lapsista yhtään mitään? Ja miksi heidän kanssaan niitä lapsia sitte hankitaan?

Vierailija
48/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte näitä miehiä jotka eivät tajua lapsista yhtään mitään? Ja miksi heidän kanssaan niitä lapsia sitte hankitaan?

En ole ap mutta vähän vastaavassa tilanteessa. En tajunnut, että ennen perheen perustamista mieheltä pitää kysyä, että ymmärräthän, että alle kolmevuotiaille ei saa antaa alle kolmivuotiaille tarkoitettuja leluja. Tai että ymmärräthän, että viisivuotias ei voi olla yksin kotona. Luulin, että kaikki tietää ja ymmärtää nämä. Muuten fiksu ihminen kun kuitenkin on. No tyhmä minä, ei pitäisi olettaa, että miehet tajuaa jotain.

Vierailija
49/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta vähän vastaavassa tilanteessa. En tajunnut, että ennen perheen perustamista mieheltä pitää kysyä, että ymmärräthän, että alle kolmevuotiaille ei saa antaa alle kolmivuotiaille tarkoitettuja leluja. Tai että ymmärräthän, että viisivuotias ei voi olla yksin kotona. Luulin, että kaikki tietää ja ymmärtää nämä. Muuten fiksu ihminen kun kuitenkin on. No tyhmä minä, ei pitäisi olettaa, että miehet tajuaa jotain.

Kyllähän tämä tilanne ihan selvästi viittaa siihen että mies ei ymmärrä mitä nainen hänelle puhuu tai hän ei sitä kuutele. En ymmärrä edelleenkään että tilanne voisi noin radikaalisti muuttua lasten syntymän myötä jos mies on kuunnellut ja ymmärtänyt sen puheen aikaisemmin.

Vierailija
50/66 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vaan tajua.

Vierailija
51/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sinä vastaavasti miehelle lahjaksi sellaista, mistä ei ymmärrä höykäsen pöläystä. Vaikka tarvikepaketti neuleeseen.

Ei kun anna sille isälle lasten leluja lahjaksi kun itse antaa taaperolle teinien leluja.

Vierailija
52/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän tehnyt samaa kummipojan kanssa. Olen kiireinen ja en ehdi viettää pojan kanssa paljoa aikaa. Korvaan sitä kalliilla härveleillä. En kylläkään osta lapselle mitään mopoa tai vastaavaa mutta esim robotin ja kauko ohjattavan helikopterin joka törmäsi talon ulkoseinään ekalla lennollaan. Se on se syyllisyys mikä minua tähän ajaa

Vierailija
53/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sai itkupotkuraivarit kun ei heti osannut hiihtää, välillä heitteli suksia. Mutta harjoittelu auttaa. Vai luovutetaanko teillä heti jos ei jotain osaa kun ei ole ennen kokeillut? 

Vierailija
54/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt yleistän, mutta keskimäärin miehet eivät osaa kommunikoida vauvojen ja taaperoiden kanssa. Heidän kyvyt isänä olemisessa tulee vasta sitten, kun voi rassailla mopoa tai lähteä jonnekin keikalle tms. 

Vierailija
55/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai tuolle mitään voi jos kerran puhe ei tehoa. Voisitteko ottaa tavaksi mennä yhdessä sinne kaupoille sen sijaan, että mies yksinään käy ostelemassa jotain päättömyyksiä? Voisit ehkä sitten ennen hankintaa päästä vaikuttamaan siihen, mitä ostetaan. Jos väkisin käy yksin kaupoilla eikä käsitä miksei taapero osaa leikkiä isompien leluilla, nii eipä sille mitään voi. Vaadi säilyttämään kuitit niin saatte ainakin palautettua turhan roinan. Jos ei suostu siihenkään, niin anna eteenpäin torissa tai tuttaville, ehkä jossain kohti tajuaa viestin.

Vierailija
56/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähän tehnyt samaa kummipojan kanssa. Olen kiireinen ja en ehdi viettää pojan kanssa paljoa aikaa. Korvaan sitä kalliilla härveleillä. En kylläkään osta lapselle mitään mopoa tai vastaavaa mutta esim robotin ja kauko ohjattavan helikopterin joka törmäsi talon ulkoseinään ekalla lennollaan. Se on se syyllisyys mikä minua tähän ajaa

No osta edes sellaisia mitä lapsi saa ja osaa turvallisesti käyttää. Ei sitten tarvitse myöhemmin potea syyllisyyttä myös tapaturmista, joita antamasi lahjat ovat aiheuttaneet.

Vierailija
57/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää olikin joku yli 2 vuotta vanha ketju

Vierailija
58/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miesselkeästi jäänyt johonkin teini-ikävaiheeseen jumiin, lisäksi ostaa näillä tavaroilla lapsen kiintymystä. Otan osaa, ei parasta isämateriaalia, todellakaan.

Vierailija
59/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on puolisosi? Vai oma isäsi? Mihin hän häipyy?

Onko miehellä jotain autistisia piirteitä vai miten voi olla noin vaikea ymmärtää, ettei pieni lapsi osaa leikkiä tuollaisilla leluilla. Pahimmassa tapauksessa lapsi loukkaa itsensä.

Aviopuolisoni.

Häipyy harrastuksiin, muuten vain ulos, kaupoille, mitä vain. Eli lähtee siis kotoa jonnekin. Mikä sinänsä ei haittaa, voihan hän mennä harrastuksiin tietenkin. Mutta kun siis antaa sen tavaran aina niin että on aikomassa juuri mennä vaikka salille tai kaverille. Ei niin että jäisi lapsen kanssa sillä leikkimään.

Ap

No sanot sille että antaa lahjat siten että jää leikkimään niillä lapsen kanssa ja häivyt itse.

Vierailija
60/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja isä siis tuntuu ajattelevan, että mitä kalliimpi tavara sen parempi ja hienompi. Eli tosiaan joku sähköauto kaksivuotiaalle. Tai pienten lasten pehmopallon sijaan ammattilaispelaajien koripallo.

Ap

Meidän kaksivuotias potkii pihalla ihan tyytyväisenä sellaisia kovia, täysikokoisia jalkapalloja. Ja lapsi taisi olla vuodenikäinen, kun hänet istutettiin serkun skeittilaudan päälle ja varovasti työnnettiin eteenpäin. Ei kaikkien lelujen tarvitse olla ikätasoon sopivia, että niistä voisi nauttia. Ei se kaksivuotias välttämättä tiedä, millä tavoin juuri koripalloa on tarkoitus pompotella, joten ei sitä haittaakaan, että pompottelemisen sijasta sitä potkitaan.

Olen samaa mieltä. Minusta ap:n miehessä on vikana se, et tuo tavaran ja häipyy paikalta. On munkin mies ostanut lapsilleen (lähinnä kierrätyskeskuksesta) vaikka ja mitä vempelettä, mutta se on itsekin innostunut niistä ja mukana lasten kanssa touhuamassa. Skeittilauta on yksi esimerkki; meillä oli niitä kaikille omat, siis lapsille ja isälle, niillä ne ulkoillessa yhdessä opetteli. 3v tyttö osaa jo aika hyvinkin ja pysyi laudalla pystyssä lpivissa alamäessä. Noin 4v ikäisenä opetti mullekin miten sillä mennään. On muistona pari videon pätkää kun se tohkeissaan ja perusteellisesti mulle selittää skeittauksen saloja 😆 nyt lapset on 10v ja 15v, ei ole aikoihin enää kiinnostanut skeitit ja viety on kierrätykseen. 

Sama jotkut pikkulegot, ei kai kukaan odota et lapsi on sen 5+ ennenkuin saa luvan niillä rakentaa? Pienestä meillä rakennettu. Kunhan on siinä iässä ettei laita suuhun. 

Myös kaikki kauko-ohjattavat härpäkkeet, mistä en itse välitä sitten yhtään. Isä ostanut ja isän kanssa ovat lapset sitten niillä leikkineet.. myös leijat jne. Ei ne ominpäin niitä ota, yleensä isän kanssa et on ohjeistamassa eikä heti hajoa. Rullaluistimet myös osti tytön ollessa joku 3v, hyvin oppi luistelee niillä. Vaatii vaan sen viitseliäisyyden aikuiselta. Eli jos ostaa niin olisi hyvä olla itse mukana siinä ohjeistamassa ja leikkimässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi