Verhokiskot vuokra-asunnossa - mikä kuuluu vuokranantajan hoitaa?
Eli kattoon asennetut verhokiskot, sellaiset joihin laitetaan nipsut joihin verhot kiinnitetään.
Niin pitäisikö ne nipsut olla valmiina tai vuokranantajan hankkia ne kun niitä puuttuu? Kiskossa kun on kiinni vain kourallinen nipsuja ja niistäkin vain se ylempi puolikas, eli ne osat joilla verho kiinnitetään puuttuvat.
Niin kuuluuko vuokranantajan vastuulle hommata nuo kuntoon vai minun vuokralaisena? Kyseessä siis Lumon asunto.
Ja nipsuja puuttuu myös kylppärin suihkuverhotangosta.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Olen aidosti huolissani tämän maan tulevaisuudesta.
Kyllä saa yöllä kerrostalossa imuroida t annuli
Mitens sälekaihtimet? Kenelle ne kuuluu? Jos on narut poikki. Normikäytöllä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä ketjusta. En sittenkään ala asuntosijoittajaksi, vaan sijoitan rahani muuhun.
Lumo on yritys. Jonka suurin omistaja ovat ammattiliitot. Joten jos kuulut liittoon niin olet tavallaan pakolla asuntosijoittaja.
Mutta muuten ihan hyvä päätös. Nyt ovat asuntomarkkinat niin huonossa kunnossa että sijoittajalla tulee aika varmasti tappiota.
Täyttä paskaa. Liiton jäsenenä ET ole millään tavalla osallinen liiton sijoituksiin, etkä ole kiinteistö-, asunto-, osake- tai rahastosijoittaja ollessasi liiton jäsen. (liitoilla ON kaikkia näitä sijoituksia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä ketjusta. En sittenkään ala asuntosijoittajaksi, vaan sijoitan rahani muuhun.
Lumo on yritys. Jonka suurin omistaja ovat ammattiliitot. Joten jos kuulut liittoon niin olet tavallaan pakolla asuntosijoittaja.
Mutta muuten ihan hyvä päätös. Nyt ovat asuntomarkkinat niin huonossa kunnossa että sijoittajalla tulee aika varmasti tappiota.
Asuntomarkkinoiden tila EI tarkoita että asuntosijoittajalle tulisi tappiota. Päinvastoin, jos omat asunnot ovat vuokrattu niin tämä voi tarjota hyviä mahdollisuuksia laajentaa toimintaa edullisemmin kuin vuosi sitten. Ja vaikkei laajentuisi niin silti asuntosijoittaja voi hyvin tehdä voittoa vuokratuoton kautta. Asuntojen hintojen lasku EI TARKOITA että yksityisen asuntosijoittajan tuotot pienesivät.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin aikoinaan laminaatit Hekan asuntoon. Asuin asunnossa 18v. Maksoin niistä muistaakseni 800 ekee. Lähdin pois ja seuraava oli tyytyväinen. Se oli sitä aikaa, kun oli hekalla muovimatot lattioina.
Ja sitten alakertalaiset manaa kun kävely kuuluu norsun askeleina.
Näköjään ihmiset ovat todella uusavuttomia nykyään. Nuo nipsut maksaa noin 20 cnt/kpl tavallisessa rautakaupassa. Kuka idiootti moisesta jaksaa nillittää. Minulla on molempia iso muovipussillinen ja jos kämpässä ei niitä ole paikallaan tai tarpeeksi, lisään niitä tarvittavan määrän. Koskaan niitä en ole ottanut matkaani asunnosta vaikka ovat "itse ostettuja" oli kyseessä vuokra- tai omistuskämppä. Ovat samanlaista kulutustavaraa kuin hehkulamput tai loisteputkilamput. En niitäkään kiinteistä valaisimista ota pois muuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvit lisää nipsuja niin osta.
:::Murhan motiivi oli riita nipsuista.
Vierailija kirjoitti:
Mitens sälekaihtimet? Kenelle ne kuuluu? Jos on narut poikki. Normikäytöllä siis.
Alakerran naapurille. Tässä joku aika sitten tulin kotiin pinta-asennuskaihtimet matkassani ja alakerran kyylä hyökkäsi vaatimaan kaihtimia itselleen koska on asunut talossa mielestään kauemmin kuin minä - tai ainakin minun pitää antaa kaihtimet hänelle jos muutan talosta pois ennen häntä...
Minulta saat. Tulen sinne jouluostoksille viikolla 49, joten nähdäänkö Stockan kellon alla?