Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verhokiskot vuokra-asunnossa - mikä kuuluu vuokranantajan hoitaa?

Vierailija
27.05.2023 |

Eli kattoon asennetut verhokiskot, sellaiset joihin laitetaan nipsut joihin verhot kiinnitetään.

Niin pitäisikö ne nipsut olla valmiina tai vuokranantajan hankkia ne kun niitä puuttuu? Kiskossa kun on kiinni vain kourallinen nipsuja ja niistäkin vain se ylempi puolikas, eli ne osat joilla verho kiinnitetään puuttuvat.

Niin kuuluuko vuokranantajan vastuulle hommata nuo kuntoon vai minun vuokralaisena? Kyseessä siis Lumon asunto.

Ja nipsuja puuttuu myös kylppärin suihkuverhotangosta.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne nipsut juuri mitään maksa, voi hyvä tavaton:(

Niinpä, selvästi köyhälle kaikki on kallista.

Vierailija
22/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kysy sieltä Lumolta. Itse en kehtaisi parin euron muovinipsuja kysellä.

>MITÄ kehtaamista siinä on! Nehän kuuluu vuokraan nekin! Ite en osta mitään mitkä kuuluu asuntoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sossu ne maksaa niin kuin vuokralaisen kaiken muunkin elämisen

Hitto, miksei maksa mulle? Ihan itse joudun palkasta maksamaan tän yli tonnin kuussa. Kela vain totesi, että 6000 euron kk-palkalla voin kyllä elättää itseni eivätkä he maksa mitään. Ja nyt sanotkin että niiden pitäisi maksaa mulle kaikki? Hienoa, miten saan nuo rahat tililleni?

- ap

Olet siis yrittänyt nyhtää Kelasta rahaa, vaikka olet noin hyväpalkkainen? Sopii linjaan nipsupakkomielteesi kanssa. Kaikki edut nyhdetään, vain pakollinen maksetaan itse.

Ymmärrätkö, että tuon mittakaavan pihiys on sairaalloista?

Vierailija
24/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten jos ei oo minkäänlaisia verhotankoja?

Vierailija
25/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai kysyn. Itse suhtaudun tähän kuin hotelliasumiseen, että ei mitään syytä "häpeillä" kysymistä ja sen vaatimista että saan mistä maksan. Kyllähän sitä hotellissakin voisi olla syömättä aamiaista vaikka maksaa siitä mutta hölmöä se olisi. Ja kun tämä ei ole minun asuntoni, niin enhän voi edes puuhailla täällä mitä sattuu.

- ap

Vierailija
26/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin aikoinaan laminaatit Hekan asuntoon. Asuin asunnossa 18v. Maksoin niistä muistaakseni 800 ekee. Lähdin pois ja seuraava oli tyytyväinen. Se oli sitä aikaa, kun oli hekalla muovimatot lattioina.

Laminaatti on viho viimeinen lattiamateriaali. Vielä huonompi kuin muovimatto.

Ei ole. Muovimaton siistinä pitäminen paljon vaikeampaa. Kaikilla vaan ei ole varaa lautalattiaan tai parkettiiin, joita teeskentelevät hienohelmat pitävät ainoina oikeina.

Vierailija
27/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni sielu voi ihmisellä olla. Jos huomaat siivotessasi, että ikkunoiden avaamiseen tarvittava irtokahva puuttuu, käytätkö pari viikkoa selvittääksesi kenen vastuulle kahva kuuluu, vai haetko sellaisen lähikaupasta?

Näissä kahvoissa ja nipsuissa ei ongelma ole hinta vaan se, että jos ne itse hankkii, ne sitten ottaa mukaansa muuttaessaan pois. Vuokranantaja voi sitten laittaa perään laskun, jos asunnossa pitääkin olla kahvat ja nipsut. Siis ne, jotka vuokralainen osti omilla rahoilla, kun niitä ei ollut. Jos ne taas jättää asuntoon, voi vuokranantaja lähettää laskun, kun asuntoon on jäänyt vuokralaisen tavaroita. Siksi asia kannattaa selvittää sisäänmuuttovaiheessa.

Vierailija
28/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto, miksei maksa mulle? Ihan itse joudun palkasta maksamaan tän yli tonnin kuussa. Kela vain totesi, että 6000 euron kk-palkalla voin kyllä elättää itseni eivätkä he maksa mitään. Ja nyt sanotkin että niiden pitäisi maksaa mulle kaikki? Hienoa, miten saan nuo rahat tililleni?

- ap

Olet siis yrittänyt nyhtää Kelasta rahaa, vaikka olet noin hyväpalkkainen? Sopii linjaan nipsupakkomielteesi kanssa. Kaikki edut nyhdetään, vain pakollinen maksetaan itse.

Ymmärrätkö, että tuon mittakaavan pihiys on sairaalloista?

No en ole, höpsö. Sarkasmia. Mutta olettaisin aika vahvasti että noin Kela vastaisi jos pyytäisin että maksaisivat elämiseni.

- ap

Vierailija
29/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää, mitä kaikkea sä saat, saatko myös kalja-ja tupakkarahaa? Joka kuukausi vai miten, pitääkö anoa vai?

kyllä juon kaljaa ja poltan tupakkaa. päivääkään en ole töitä tehnyt. kaikki rahani tulevat kelasta ja sossusta

Vierailija
30/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni sielu voi ihmisellä olla. Jos huomaat siivotessasi, että ikkunoiden avaamiseen tarvittava irtokahva puuttuu, käytätkö pari viikkoa selvittääksesi kenen vastuulle kahva kuuluu, vai haetko sellaisen lähikaupasta?

Näissä kahvoissa ja nipsuissa ei ongelma ole hinta vaan se, että jos ne itse hankkii, ne sitten ottaa mukaansa muuttaessaan pois. Vuokranantaja voi sitten laittaa perään laskun, jos asunnossa pitääkin olla kahvat ja nipsut. Siis ne, jotka vuokralainen osti omilla rahoilla, kun niitä ei ollut. Jos ne taas jättää asuntoon, voi vuokranantaja lähettää laskun, kun asuntoon on jäänyt vuokralaisen tavaroita. Siksi asia kannattaa selvittää sisäänmuuttovaiheessa.

Täsmälleen näin. Eihän kyse ole rahasta vaan siitä mitä asunnossa saa tehdä. No, soitan sinne maanantaina.

- ap

Vierailija
31/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai kysyn. Itse suhtaudun tähän kuin hotelliasumiseen, että ei mitään syytä "häpeillä" kysymistä ja sen vaatimista että saan mistä maksan. Kyllähän sitä hotellissakin voisi olla syömättä aamiaista vaikka maksaa siitä mutta hölmöä se olisi. Ja kun tämä ei ole minun asuntoni, niin enhän voi edes puuhailla täällä mitä sattuu.

- ap

Juurihan sanoit, että et kehtaa suoraan vaan haluat kysyä täältä.

Koska sulla oli useamman kohdan vikalista, niin tottakai liität tämän sinne joukon jatkoksi. Sillähän se selviää.

Vierailija
32/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://lumo.fi/asukkaalle/uuden-lumo-asukkaan-opas

EI tullu mieleen täältä katsoa?

Laita nyt kaikki ylös ja lähetä sähköpostia, varsinkin siivoamisesta, asukkaan EI Kuulu maksaa siivousta tai siisvota ite sisäänmuuttaessa jos on likainen.

Katsoin, mutta en ainakaan vielä löytänyt tietoa noista verhotangoista ja suihkuverhotangosta.

Ja puutteellisesta muuttosiivouksesta olen jo reklamoinut ja asioita on jo hoidettu ja hoidetaan. Jonka lisäksi sain vuokranalennusta.

Nyt viikonloppuna juuri sen takia projektina käydä tarkalleen asunto läpi ja kuvata ja dokumentoida kaikki, tämän ohjeen sain perjantaina. Ihan jo oman etuni takia ettei minua sitten syytetä puutteista.

Joten sitten tuli mieleen, että ovatko nuo puuttuvat nipsut ja stopperit verhokiskoissa myös asia josta laittaa viestiä.

Mutta ihan kaikkia pikkujuttuja tuolla nettitiedoissa ei ole.

- ap

Vierailija
33/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä yleensä on kaappi jossa on ruuvia ja nippeliä ja nappia sekä myös verhonipsuja omiin tarpeisiin ja ne ikkunanavaajat, monin kappalein löytyy itseltä ainakin.

Miten vuokranantaja olisi osannut asuntooni laittaa tuplakiskoille tuplanipsut? Revitäänhän ne sieltä alas joka kerta kun vaihdetaan verhotkin, helpompi laittaa nipsut verhoihin kuin verhot muutamaan tirrittävään nipsuun.

Vierailija
34/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Juurihan sanoit, että et kehtaa suoraan vaan haluat kysyä täältä.

Koska sulla oli useamman kohdan vikalista, niin tottakai liität tämän sinne joukon jatkoksi. Sillähän se selviää.

No joo, totta, noin sanoin. Lähinnä halusin, että listassa olisi vain järkeviä asioita, siksi tsekkasin täältä. Mutta teen varmaan kuten sanoit, että mainitsen tuonkin tiedon.

- ap

Vierailija
35/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuokranantaja ja minulta on vaadittu ko. nipsujen lisäksi pakasterasioita (niitä kuulemma pitää olla, kun on pakastin), moppia (miten voi siivota vaaditulla tavalla, jos ei ole moppia), lattiakaivoon "hiustenkerääjää" ja tietenkin hehkulamppuja aina, kun sellainen poksahtaa.

Vierailija
36/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. En sittenkään ala asuntosijoittajaksi, vaan sijoitan rahani muuhun.

Vierailija
37/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä nipsujakin on erilaisia. 1) nipsu tangossa ja nipsussa leuat, johon verho kiinnitetään. 2) nipsu tangossa ja nipussa koukku 3) monen monta muuta variaatiota.

Vuokranantaja ei voi tietää minkälainen kiinnitys- tai rypytysnauha on Sinun verhoissasi, tai onko nauhaa ollenkaan ja ripustat verhot suoraan yläreunasta.

https://www.eurokangas.fi/kiskot-tangot-ja-tarvikkeet/verho-ja-rypytysn…

Vierailija
38/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy vuokranantajalta. Voi olla, että ne on ollut alunperin valmiina, mutta joku vuokralainen on vienyt ne mennessään. Itse en ostaisi uusia ennen kuin olisin selvittänyt asian.

Tätä just tarkoitin. Ei ole ongelma hankkia uusia mutta jos kyseessä on aiemman vuokralaisen moka niin haluan tiedottaa siitä firmaa. Kun nyt on tullut jo joitain muitakin aiemmin asukkaan laiminlyöntejä esiin (mm. muuttosiivoukseen liittyen). Joten sen sijaan että alan korjailla itse niin haluan hoitaa selkeästi asiat. Tuntuu vain hölmöltä kysyä noista nipsuista niin siksi ajattelin jos siitä on jotain yleistä käytäntöä.

- ap

Luuletko tosiaan et jotain vuokranantajaa vois vähempää kiinnostaa jos edellinen vuokralainen on vienyt 2e nipsut mennessään? Älä hukkaa ihmisten aikaa turhanpäiväsyyksillä.

vuokranantaja tietää, että vuokralaiset ovat varkaita ja varastavat kaiken, mikä irti lähtee. siksi vuokranantaja on huomioinut verhonipsuhävikin vuokran hinnassa.

Vierailija
39/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä ketjusta. En sittenkään ala asuntosijoittajaksi, vaan sijoitan rahani muuhun.

Lumo on yritys. Jonka suurin omistaja ovat ammattiliitot. Joten jos kuulut liittoon niin olet tavallaan pakolla asuntosijoittaja.

Mutta muuten ihan hyvä päätös. Nyt ovat asuntomarkkinat niin huonossa kunnossa että sijoittajalla tulee aika varmasti tappiota.

Vierailija
40/70 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>MITÄ kehtaamista siinä on! Nehän kuuluu vuokraan nekin! Ite en osta mitään mitkä kuuluu asuntoon!

Nipsut on irtainta kuten suihkuverho ja kattolamputkin. Saksassa vuokralainen ostaa omat keittiönkaappinsakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi