Verhokiskot vuokra-asunnossa - mikä kuuluu vuokranantajan hoitaa?
Eli kattoon asennetut verhokiskot, sellaiset joihin laitetaan nipsut joihin verhot kiinnitetään.
Niin pitäisikö ne nipsut olla valmiina tai vuokranantajan hankkia ne kun niitä puuttuu? Kiskossa kun on kiinni vain kourallinen nipsuja ja niistäkin vain se ylempi puolikas, eli ne osat joilla verho kiinnitetään puuttuvat.
Niin kuuluuko vuokranantajan vastuulle hommata nuo kuntoon vai minun vuokralaisena? Kyseessä siis Lumon asunto.
Ja nipsuja puuttuu myös kylppärin suihkuverhotangosta.
Kommentit (70)
Loordi hoitaa ja maksaa kaiken. Aina.
Kysy vuokranantajalta. Voi olla, että ne on ollut alunperin valmiina, mutta joku vuokralainen on vienyt ne mennessään. Itse en ostaisi uusia ennen kuin olisin selvittänyt asian.
Eihän ne nipsut juuri mitään maksa, voi hyvä tavaton:(
Menet vaan itse ostaa ne nipsut. Niin ne muutkin tekee, jos sattumalta niitä ei ole edellinen vuokralainen omia jättänyt?
'Ylöeisenä linjauksena on, että asukkaat hankkivat nipsut - osalla paljon verhoja ja nipsut rikkoontuvat ja lähtevät helposti matkaan.
Laitoin aikoinaan laminaatit Hekan asuntoon. Asuin asunnossa 18v. Maksoin niistä muistaakseni 800 ekee. Lähdin pois ja seuraava oli tyytyväinen. Se oli sitä aikaa, kun oli hekalla muovimatot lattioina.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne nipsut juuri mitään maksa, voi hyvä tavaton:(
Ei maksa mutta jos eivät kuulu vastuulleni vaan pitäisivät olla asunnossa ja aiempi vuokralainen kiskonut irti, niin parempi siitäkin tiedottaa vuokranantajaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Kysy vuokranantajalta. Voi olla, että ne on ollut alunperin valmiina, mutta joku vuokralainen on vienyt ne mennessään. Itse en ostaisi uusia ennen kuin olisin selvittänyt asian.
Tätä just tarkoitin. Ei ole ongelma hankkia uusia mutta jos kyseessä on aiemman vuokralaisen moka niin haluan tiedottaa siitä firmaa. Kun nyt on tullut jo joitain muitakin aiemmin asukkaan laiminlyöntejä esiin (mm. muuttosiivoukseen liittyen). Joten sen sijaan että alan korjailla itse niin haluan hoitaa selkeästi asiat. Tuntuu vain hölmöltä kysyä noista nipsuista niin siksi ajattelin jos siitä on jotain yleistä käytäntöä.
- ap
Jos tarvit lisää nipsuja niin osta.
sossu ne maksaa niin kuin vuokralaisen kaiken muunkin elämisen
Vierailija kirjoitti:
Laitoin aikoinaan laminaatit Hekan asuntoon. Asuin asunnossa 18v. Maksoin niistä muistaakseni 800 ekee. Lähdin pois ja seuraava oli tyytyväinen. Se oli sitä aikaa, kun oli hekalla muovimatot lattioina.
Laminaatti on viho viimeinen lattiamateriaali. Vielä huonompi kuin muovimatto.
Voi hyvää päivää. Olen aidosti huolissani tämän maan tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää, mitä kaikkea sä saat, saatko myös kalja-ja tupakkarahaa? Joka kuukausi vai miten, pitääkö anoa vai?
No kysy sieltä Lumolta. Itse en kehtaisi parin euron muovinipsuja kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Hitto, miksei maksa mulle? Ihan itse joudun palkasta maksamaan tän yli tonnin kuussa. Kela vain totesi, että 6000 euron kk-palkalla voin kyllä elättää itseni eivätkä he maksa mitään. Ja nyt sanotkin että niiden pitäisi maksaa mulle kaikki? Hienoa, miten saan nuo rahat tililleni?
- ap
https://lumo.fi/asukkaalle/uuden-lumo-asukkaan-opas
EI tullu mieleen täältä katsoa?
Laita nyt kaikki ylös ja lähetä sähköpostia, varsinkin siivoamisesta, asukkaan EI Kuulu maksaa siivousta tai siisvota ite sisäänmuuttaessa jos on likainen.
Miten pieni sielu voi ihmisellä olla. Jos huomaat siivotessasi, että ikkunoiden avaamiseen tarvittava irtokahva puuttuu, käytätkö pari viikkoa selvittääksesi kenen vastuulle kahva kuuluu, vai haetko sellaisen lähikaupasta?
Asukkaalle kuuluu nipsujen hankkiminen