Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen reippaasti ylipainoinen ja kävin lääkärillä

Vierailija
27.05.2023 |

Ei sanonut sanaakaan painostani. Onko tämä harvinaista?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne uskalla enää sanoa. Eikä siitä ole hyötyäkään, porokat on liian lihavia siihen leikkaukseenkin.

Vierailija
2/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minun keuhkoputkentulehdus hoituu kuulema laihduttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kyllä se painoasia otetaan esiin, oli vaiva mikä hyvänsä.

Vierailija
4/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo otettu.

T: Lievästi ylipainoinen, ja itsekin siihen vttuuntunut

Vierailija
5/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mun koko kehoon levinnyt bakteeri-infektio närästyksestä. Ota vaan Somaccia...

Vierailija
6/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää että suuri ylipaino on terveydelle vaarallista.

Vierailija
7/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaista. Katkennut käsikin paranee laihduttamalla :D

Vierailija
8/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan sanottu painosta, ei edes työhöntulotarkastuksessa. Gyne oli kirjannut Omakantaan, että "lievästi ylipainoinen". Olin silloin 160/84.

Vierailija
9/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksiköhän syöpäpotilaita kehotetaan paastoamaan ennen sytostaattihoitoja? Lihavuus aiheuttaa matala-asteisen tulehdustilan kehoon, joka hidastaan kaikkea paranemista. Paaston synnyttämä autofagiatila puolestaan parantaa kaikkea, mikä kehossa on vikana syövästä katkenneeseen käteen.

Vierailija
10/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksiköhän syöpäpotilaita kehotetaan paastoamaan ennen sytostaattihoitoja? Lihavuus aiheuttaa matala-asteisen tulehdustilan kehoon, joka hidastaan kaikkea paranemista. Paaston synnyttämä autofagiatila puolestaan parantaa kaikkea, mikä kehossa on vikana syövästä katkenneeseen käteen.

Ja matala-asteinen tulehdus aiheuttaa lihavuutta. Menee molempiin suuntiin.

Vierailija
11/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja matala-asteinen tulehdus aiheuttaa lihavuutta. Menee molempiin suuntiin.

Syöminen aiheuttaa lihavuutta.

Vierailija
12/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietää että suuri ylipaino on terveydelle vaarallista.

Ei se tieto kuitenkaan konkretisoidu elämänvalinnoiksi ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu. Sen takia lääkärin sanat kaikuvat kuuroille korville.

Vierailija
13/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan sanottu painosta, ei edes työhöntulotarkastuksessa. Gyne oli kirjannut Omakantaan, että "lievästi ylipainoinen". Olin silloin 160/84.

Minulle kirjattiin hoikka, vaikka bmi oli 26.

Vierailija
14/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mun koko kehoon levinnyt bakteeri-infektio närästyksestä. Ota vaan Somaccia...

LOL

Molemmat ovat hyvin todennäköisesti sen vatunmoisen pötsin aihuttaman ahtauden aikaansaannoksia.

Vierailija
15/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on uusi normaali joten turha enää vaivutua

Vierailija
16/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työteveys ei kerro koska työpaikkasi voi puristaa sinusta vielä talouskasvua ja sitten kun olet loppu niin muutosneuvottelut iskee.

Vierailija
17/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole otettu kertaakaan puheeksi.

Olen 15 kg ylipainoinen, minulla verenpainelääkitys ja

2.tyypin diabetes tablettihoidolla.

Diabetes on pysynyt tasapainossa, pitkä sokeri ja

paastosokeri ok.

Verenpaine pysyy kunnossa lääkityksellä.

Eipä ole lääkäri maininnut painosta koskaan.

Ei edes työterveyslääkäri.

Vierailija
18/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitää tulla sinun omasta suustasi. Koska kehopositiivisuus. Ja lääkäri joka puhuu siitä potilaalle on diskriminoiva.

Vain erittäin harvoin aloitan itse keskustelun asiasta. Olen erittäin kokenut lääkäri ja puhun paljon vaikeista asioista. Saan esimerkiksi monet potilaat pelkästään puhumalla lopettamaan tupakoinnin. Viimeaikojen yhteiskunnallinen asenne ylipainoa kohtaan kuitenkin tehnyt mahdottomaksi sen että potilat pystyisivät vastaanottamaan keskustelua rakentavasti, ei vaikka miten sanansa asettelisi. Sitten ne jotka tulevat pyytämään siihen apua ovat erikseen ja silloin voi sekä lääkäri että potilas tuntea että nyt vaikutetaan oikeaan ongelmaan eikä vain laastaroida. Apua on tarjolla.

Vierailija
19/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään puolet potilaista vastaanotolla on merkittävästi ylipainoisia. Jos ei omaa motivaatiota laihtumiseen ole siten että toisi ongelmaa itse esille siitä puhuminen on melko hyödytöntä. Suurella osalla ylipainoisista on täysi defance ylipainon ja oireidensa yhteydestä. Jos asiaa yrittää lähestyä lopputulema on en saanut hoitoa polvivaivoihini koska ylipainoisia halveksutan ja kirjoittelet vastauksia muistutukseen seuraavat pari vuotta.

Vierailija
20/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että sitä lääkäriä p a s k a a k a a n kiinnostaa sinun ylipainosi? Sinä ne kilot kannat ja sinä se ruma olet, ei kosketa hänen elämää. Toki varmasti ajatteli negatiivista painostasi mutta ei jaksanut alkaa sanomaan, ettet ala itkemään ja parkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan