Olen reippaasti ylipainoinen ja kävin lääkärillä
Ei sanonut sanaakaan painostani. Onko tämä harvinaista?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan nainen kehtaa painaa yli 50kg?
Suurin osa suomalaisista naisista painaa yli 50 kg. Myös siksi kun ovat keskimäärin 170-senttisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan mies kehtaa omistaa 12-senttisen munan?
Vierailija kirjoitti:
On. Minun keuhkoputkentulehdus hoituu kuulema laihduttamalla.
Keskussairaalan vessassa kuultua:
Langanlaiha nainen pesi käsiään ja sanoi: 'Nyt ei ainakaan voi väittää sormien nivelrikon johtuvan ylipainosta.'
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksiköhän syöpäpotilaita kehotetaan paastoamaan ennen sytostaattihoitoja? Lihavuus aiheuttaa matala-asteisen tulehdustilan kehoon, joka hidastaan kaikkea paranemista. Paaston synnyttämä autofagiatila puolestaan parantaa kaikkea, mikä kehossa on vikana syövästä katkenneeseen käteen.
Oletko itse käynyt sytoissa?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että sitä lääkäriä p a s k a a k a a n kiinnostaa sinun ylipainosi? Sinä ne kilot kannat ja sinä se ruma olet, ei kosketa hänen elämää. Toki varmasti ajatteli negatiivista painostasi mutta ei jaksanut alkaa sanomaan, ettet ala itkemään ja parkumaan.
Mikä ihmeen tarve kylvää tätä ajatusta että lääkärit vihaa potilaita? Tehnyt 30v pitkää päivää, enemmän olen potilaiden kanssa kuin oman peheeni. Välillä potilaat menee omien lastenikin edelle. Itse olen potilaiden puolella, sen takia ylipäänsä olen ihmisläheisessä työssä.
Vähän sama kuin sanoisi että kirvesmies vihaa taloja.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Olen myös kehdannut kasvaa 180-senttiseksi.
Tätä vastakkainasettelua ei tosiaan tarvita terveydenhuollossa ja se on täysin keinotekoista. Mutta ketään ei voi auttaa jos autettava ei ymmärrä pyytää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksiköhän syöpäpotilaita kehotetaan paastoamaan ennen sytostaattihoitoja? Lihavuus aiheuttaa matala-asteisen tulehdustilan kehoon, joka hidastaan kaikkea paranemista. Paaston synnyttämä autofagiatila puolestaan parantaa kaikkea, mikä kehossa on vikana syövästä katkenneeseen käteen.
Ja matala-asteinen tulehdus aiheuttaa lihavuutta. Menee molempiin suuntiin.
Syöminen aiheuttaa lihavuutta.
Kyllä matala-asteinen tulehdus voi käynnistyä ja pysyä yllä monesta muustakin syystä kuin lihavuudesta, kuten pitkittyneestä stressistä, univajeesta tai piilevästä infektiosta. Matala-asteinen tulehdus johtaa usein myös kroonistuessaan kehon hormonitoiminnan, energia-aineenvaihdunnan sekä lymfakierron häiriöihin ja sitä kautta obesiteettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Minun keuhkoputkentulehdus hoituu kuulema laihduttamalla.
Keskussairaalan vessassa kuultua:
Langanlaiha nainen pesi käsiään ja sanoi: 'Nyt ei ainakaan voi väittää sormien nivelrikon johtuvan ylipainosta.'
ylipaino tosiaan painaa keuhkot kasaan.
Mulle sanottiin uniapnean iskiessä, että laihtuminen on ainoa hoitokeino. No, laihdutin kymmeniä kiloja, ja lääkärit hämmästyi, koska kukaan ei tee sitä.
Uniapneaa ja masennusta sairastavat suuttuu poikkeuksetta, kun sanon että pääsin laihtumalla eroon. Loputtomat tekosyyt kaikilla, vastuunottoa omasta terveydestä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta valhettelu. Ei käsketä paastoamaan, parmminkin syömään terveellisesti koska se on hyvinvoinnin kannalta hyvä. Stytojen käyttäjillä (osalla) menee ruokahalu, joissain tapauksissa pahoinvointiaon niin paljon, jota hoito aiheuttaa, että voi olla avuksi olla joku 4t syömättä ennen tai jälkeen tms. Laihduttamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. T, hoidoissa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matala-asteinen tulehdus voi käynnistyä ja pysyä yllä monesta muustakin syystä kuin lihavuudesta, kuten pitkittyneestä stressistä, univajeesta tai piilevästä infektiosta. Matala-asteinen tulehdus johtaa usein myös kroonistuessaan kehon hormonitoiminnan, energia-aineenvaihdunnan sekä lymfakierron häiriöihin ja sitä kautta obesiteettiin.
Kiitos. Täällä on jankattu monta päivää voiko ihminen lihoa sairauksien vuoksi.
t. uneton, ääristressi, kilp. vajis(leikattu puolet), tamoxifeeni, ei ihmekään että paino nousi kuin raketti kymmeniä kiloja. Taidan saada olla ylpeä itsestäni kun olen saanut 10 kg jo pois ja sama jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista naisista painaa yli 50 kg. Myös siksi kun ovat keskimäärin 170-senttisiä.
Voi hyvää päivää, kuinka kukaan kehtaa määrätä millaisia muiden pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorexia aiheuttaa syömättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta valhettelu. Ei käsketä paastoamaan, parmminkin syömään terveellisesti koska se on hyvinvoinnin kannalta hyvä. Stytojen käyttäjillä (osalla) menee ruokahalu, joissain tapauksissa pahoinvointiaon niin paljon, jota hoito aiheuttaa, että voi olla avuksi olla joku 4t syömättä ennen tai jälkeen tms. Laihduttamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. T, hoidoissa ollut.
Itseasiassa ainakin saksassa tuota paastoa saatetaan suositella ennen sytohoitoa, oliko se niin että vähentäisi haittoja? En kuitenkaan uskaltanut kokeilla. On niin rankka hoitomuoto että hyvä että jollain tavalla selviää.
Hoitojen jälkeen 3 vuoden päästä yritin pätkäpaastoa 16:8 muutaman päivän niin alkoi tulla verta virtsan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Kyllä se painoasia otetaan esiin, oli vaiva mikä hyvänsä.
No ei ole otettu kertaakaan puheeksi.
Olen 15 kg ylipainoinen, minulla verenpainelääkitys ja
2.tyypin diabetes tablettihoidolla.Diabetes on pysynyt tasapainossa, pitkä sokeri ja
paastosokeri ok.Verenpaine pysyy kunnossa lääkityksellä.
Eipä ole lääkäri maininnut painosta koskaan.
Ei edes työterveyslääkäri.
Näytät varmaan hoikalta eli BMI 35+ verrattuna olet normaalin näköinen. Työterveyslääkärillä on yleensä enemmän resursseja hoitaa muita asioita joten siellä ei ole edes niin paljoa painetta tarttua asioihin jotka voi sälyttää potilaan harteille (eli et sen sijaan että selvitettäis jotain särkyjä niin käsketään laihduttaa ym).
Kaikki tietää nykyään ylipainon riskit, joten potilaalle on usein turha mainita niistä. Jos hänellä on motivaatiota tehdä asialle jotakin ja haluaa tukea siihen, hän ottaa sen itse esille vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin uniapnean iskiessä, että laihtuminen on ainoa hoitokeino. No, laihdutin kymmeniä kiloja, ja lääkärit hämmästyi, koska kukaan ei tee sitä.
Uniapneaa ja masennusta sairastavat suuttuu poikkeuksetta, kun sanon että pääsin laihtumalla eroon. Loputtomat tekosyyt kaikilla, vastuunottoa omasta terveydestä nolla.
No sulla kävi tuuri, mutta väärässä oot yleisesti.
Itse oon 170/55 kg, ja uniapnea. Mitäs siihen neiti Näpsä vastaat??
Minulle sanoi lääkäri vuosituhannen alussa ettei kannata laihduttaa, koska verikokeen mukaan on sellainen aineenvaihduntahäiriö että kaikki kilot tulee kuitenkin takaisin normaaliruokavaliolla. (Ei kuitenkaan merkinnyt mitään tietoa asiasta ylös tietoihini eikä tehnyt lähetettä erikoislääkärille. Se oli muutenkin outo lääkäri eikä puhunut aluksi vuosiin minulle mitään.) Kaiken lisäksi oven vieressä odotushuoneessa olikin istunut joku kahjo kyttääjä, joka alkoi levittämään juuri päinvastaista valhetta, että lääkäri olisi muka käskenyt minua laihduttamaan, vaikka asia oli juuri päinvastoin.
Kyllä työterveydessä siihen ainakin puututaan. Itse olen monisairas (astma, refluksi, verenpaine) ja työterveyslääkäri ottaa puheeksi joka kerta että painon alentaminen voisi vähentää oireita. Nyt sovittiinkin että aloitan laihdutuslääkkeen. t.170cm, 90kg.