Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen reippaasti ylipainoinen ja kävin lääkärillä

Vierailija
27.05.2023 |

Ei sanonut sanaakaan painostani. Onko tämä harvinaista?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksiköhän syöpäpotilaita kehotetaan paastoamaan ennen sytostaattihoitoja? Lihavuus aiheuttaa matala-asteisen tulehdustilan kehoon, joka hidastaan kaikkea paranemista. Paaston synnyttämä autofagiatila puolestaan parantaa kaikkea, mikä kehossa on vikana syövästä katkenneeseen käteen.

Oletko itse käynyt sytoissa?

Kannattaisi nyt googlata Syöpäpotilaan ravitsemusopas ja lukea sieltä oikeaa tietoa.

Vierailija
62/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden ohjeistuksen mukaan lääkärit eivät saa enää kertoa läskeille läskien terveyshaitoista. läskit ahdistuvat totuudesta ja se on todettu muutenkin turhaksi, koska läskit eivät tee mitään läskeilleen. eivät ne läskejä olisi, jos eivät olisi niin laiskoja ja saamattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjattiin normaali paino vaikka oli vaarallinen alipaino pituus 172 paino 43kg

Olen suolistosairas, olen saanut neljä vuotta hoitoja ja painan nyt 55kg.

Vierailija
64/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on haitallista. On lääkärien tehtävä huolehtia potilaistaan joten tuo pitää mainita. Samoin kuin tupakoitsijaa pitää kannustaa lopettamaan.

Vierailija
65/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aloittaja toivonut vastaanotolla painonsa puheeksi ottamista, vai oliko kyseinen vastaanotto erityisen hyvä siksi, että siitä ei puhuttu? Käynnin syy ei myöskään ilmene, joten on aika hankalaa tietää, mitä asiaa toivotaan kommentoitavan.

Vierailija
66/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin uniapnean iskiessä, että laihtuminen on ainoa hoitokeino. No, laihdutin kymmeniä kiloja, ja lääkärit hämmästyi, koska kukaan ei tee sitä.

Uniapneaa ja masennusta sairastavat suuttuu poikkeuksetta, kun sanon että pääsin laihtumalla eroon. Loputtomat tekosyyt kaikilla, vastuunottoa omasta terveydestä nolla.

No sulla kävi tuuri, mutta väärässä oot yleisesti.

Itse oon 170/55 kg, ja uniapnea. Mitäs siihen neiti Näpsä vastaat??

Mieheni kuorsasi normaalipainoisena ja todettiin apnea. Nenän sisältä jotenkin ahdas siis rakenteellinen vika.

Vierailija
67/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ainakaan haittaisi jos lääkäri ehdottaisi apua laihdutukseen. Mutta kontrollit veisi liikaa lääkärin/terkkarin aikoja.

Vierailija
68/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sano mitään koska tietävät että pitäisi laittaa lähete erikoissairaanhoitoon. Ei mene enää läpi -laihduta käskyt, vaan potilaat vaativat saxendaa, lihavuusleikkausta ja lisätutkimuksia. Parempi olla hyshys vaan.

Vierailija
69/69 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ylipainoa ja siitä ei lääkärit tai terveydenhoitajat ole enää huomautelleet. Huomauttelivat noin 10 vuotta sitten, mutta olenko jo liian vanha, lopettivat huomauttelun kun täytin 30 vuotta. Vai pelätäänkö siitä nykyisin huomautella?

Vaivat mitä olen joutunut hoidattamaan ovat olleet painosta riippumattomia vaivoja ("rakenteellisia", jos niin voi ilmaista). Muuten olen käynyt normaalit terveystarkastukset, mutta niissä noi sokerit ja kolesterolit ja muut ovat olleet aina hyvät.

Kyllä mulle siitä uskaltaa sanoa, mutta tälläinen "perusterve pullukka" olen aina ollut ja ihan hyvin pärjännyt ja jaksanut arjessa. Jos siitä nyt sanottaisiin, varmaankin ottaisin tarjotun informaation vastaan ja ehkä kysyisin vielä lisäneuvoja painon pudottamiseen.

Silloin alle 30 vuotiaana huomauttelu tuntui pahalta, ehkä nuorena oli muutenkin enemmän ulkonäköpaineita mitkä nykyisin ovat hellittäneet kun on itse kasvanut aikuiseksi.