AMK VARASIJA 2023
En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.
Kommentit (109)
Jamk varasija 4, Agrologi. Eipä taida olla asiaa
Toisella varasijalla olen humakin tykeen. Olen toiskertalainen, joten mun edellä on 18 henkilöä, joiden paikan voisin saada (kiintiö siis 17 hlöä ja 1. varasijallakin on pakosti ei-enska, koska kaikkiaan hyväksyttyjen pistealaraja on niin paljon mun omien pisteiden alla).
Vipusen mukaan 9 ei-ensikertaista on ottanut paikan vastaan, loput siis tainnee jonottaa johonkin ylempään vaihtoehtoonsa. Toivottavasti kahdelle sellainen vapautuu, mutta aika heikolta näyttää sisäänpääsy. En oikeasti usko varasijan liikkuvan mihinkään.
Oma tulokseni oli lievä pettymys. Kurssi meni niin hyvin, että toiskertaisuudesta huolimatta ajattelin pääseväni helposti sisään.
1. hakutoiveeseeni LAB. tradenomi, päivätoteutus, Lahti olen YO-todistusvalinnassa varasijalla 5.
2. hakutoiveeseen OAMK, tradenomi, päivätoteutus olen YO-todistusvalinnassa varasijalla 3,
Muihin neljään en usko olevan mahdollisuuksia ja valintakokeen tuloksia tässä odotellaan niin saas nähdä miten käy, että liikkuuko sitten todistusjonon varasijat riittävästi, kun opiskelupaikka olisi parasta ikinä, vaikka olenkin toiskertainen hakija.
Vierailija kirjoitti:
Jamk varasija 4, Agrologi. Eipä taida olla asiaa
Onko sinulla mahdollisuutta opiskella Iisalmessa, Oulussa tai Lapissa? Niissä on yleensä lisähaut agrologiin. On muuten yksi lempparialoistani :)
Onko kukaan havainnut vielä liikettä tekniikan alojen varasijoilla? Oon ollut todistusvalinnalla 1. varasijalla HAMKiin koko ajan eikä oo edennyt mihinkään. Oon kylläkin ei-ensikertalainen joten epäilyttää onko mahdollisuuksia.
Tietääkö kukaan onko mahdollista päästä aaltoon kiinteistösijoittaminen & geoinformatiikka varasijalta 2.
Viime haussa varasijalta 108 nousin varasijalle 40 jotain. Nyt varasijalla 50 ja liikkunu vaa kymmenellä. Liian lähelle pääseminen on kyl persiistä, kun jono liikkuu kärkipäässä paljon vähemmän kuin kauempaa. Tokaan varasijalla 18 ja täs nyt ootellaan. Ihka onnellinen, jos pääsis edes toho 2 vaihtoehtoon
Mites syksyn haut? Millä varasihmjoilla olette ja mihin kouluun?