Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VARASIJA 2023

27.05.2023 |

En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen 5.varasijalla Jyväskylään tietotekniikan puolelle.... Tippunut yhden pykälän alaspäin :D Tää odottaminen on kauheinta ikinä. Onks miulla toivoa?

Noin lähellä olet, varmasti on toivoa! Itse olen terveyskasvatuksen maisteriohjelmaan varasijalla 2, jännittää aivan jäätävästi!

Teillä on vain askeleen päässä! Pidän peukkuja! Oliko teillä myös Jyväskylään tuo maisteriohjelma? #Jännistystasoyli9000

Kyllä vaan, Jyväskylään jonotetaan.

Nonni, siellä sitten varmasti nähdään! Onks keinoja, miten saada tätä jännitystä poies :D? Ku on todella innoissaan, että pääsi tälle sijalle. Samalla pelottaa, että jää tähän ja ei tuu valituksi. Kertokaa keinoja, miten lieventää tätä tunnetta. 

Niin jännittää aivan jäätävästi! Kun niin lähellä on jo unelma, mutta samalla hirvittää, jos kaikki ottaakin paikan vastaan ja minä jään ilman 🤔

Tämä juuri :D Kyllä me päästään! Ollaan liian lähellä, ettei onnistu. Ollaan liian lähellä ja aikaa on onneksi vielä. 

Menee lauseet ihan sekaisin, kun on niin jännittynyt :D

Vierailija
42/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaiset tunnelmat: vaikka olen tosi iloinen, että menestyin edes näin hyvin, ahdistaa silti jatkuvasti vahtia, miten jonot liikkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varasijat liikkuneet?

Vierailija
44/109 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan itselläni :// jännitys vain tiivistyy. Onkohan silleen, että 7.7 lähtee paremmin liikkumaan? Onks teillä mikä sija/koulu?

Vierailija
45/109 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viounen oli päivittynyt tänään ja nyt näyttää kyllä huonolta - enää kolme paikkaa jaossa ja minä olen 2. varasijalla 😥

Vierailija
46/109 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viounen oli päivittynyt tänään ja nyt näyttää kyllä huonolta - enää kolme paikkaa jaossa ja minä olen 2. varasijalla 😥

Eli siis vipunen.

Vierailija
47/109 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan itselläni :// jännitys vain tiivistyy. Onkohan silleen, että 7.7 lähtee paremmin liikkumaan? Onks teillä mikä sija/koulu?

Ei oo liikkunut kuin 1 verran sija, olen ensikertalaisena 11 sijalla, Lapin yliopistoon. 12/36 on jo paikan ottanut.

Vierailija
48/109 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä varasijat liikkuu eniten silloin kun paikka pitää ottaa vastaan..

Vierailija
49/109 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait idean, että et ota saamaasi opiskelupaikkaa vastaan? Tottakai otat, varmasti koulukuraattori ja opettaja on teitä sen verran viisannut.

Otat paikan vastaan ja jos saat varasijalta paremman paikan menet sinne.

Vierailija
50/109 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo liikkunut kuin 1 verran sija, olen ensikertalaisena 11 sijalla, Lapin yliopistoon. 12/36 on jo paikan ottanut.

Yliopiston ja amk:n varasijat liikkuvat eri tahtiin. Yliopisto varasijoista ei juuri luovuta, amk paikoista kyllä, jos pääsee parempaan koulutukseen.

Vierailija
51/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentaa :) Onks kellään opintopolku päivittynyt? Vai eiks jonot vain liiku omalla kohdalla? #varasijalla 2. 

Vierailija
52/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomentaa :) Onks kellään opintopolku päivittynyt? Vai eiks jonot vain liiku omalla kohdalla? #varasijalla 2. 

Ei oo päivittynyt. Vaan englanninkieliset ohjelmat. Siel on joku vika taas.

Vierailija
53/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo päivittynyt. Vaan englanninkieliset ohjelmat. Siel on joku vika taas.

Kiitos tiedosta! Tämä odottaminen on tuskallista :D Onnea kaikille! 

Vierailija
54/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh. Jotenkin tuntuu, että ei pystyis enää odottelemaan pahimmassa tapauksessa sinne 1.8 saakka, ja todeta siinä kohtaa jääneensä ilman paikkaa. Voitteko laittaa viestiä, jos jonot liikahtavat, mulla ei ole kuin yksi paikka hakusessa, joten en voi päätellä opintopolun päivittymistä oikein mitenkään.

Vierailija
55/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt liikahti.

Vierailija
56/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kauheeta :D Nyt liikahti ja pääsin 1.varasijalle :D.... 

Vierailija
57/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea. Eilen 4 varasijalla. Paljonko nää liikkuu? Onko mitään mahista päästä?

Vierailija
58/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurea. Eilen 4 varasijalla. Paljonko nää liikkuu? Onko mitään mahista päästä?

On mahdollista! Jaksat vain uskoa, että onnistuu :). Tottakai riippuu alasta! Mutta uskon, että pääset

Vierailija
59/109 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä pysyy pää kasassa, kun ei oikein mitään muuta pysty ajattelemaan. Menee jotenkin kesälomakin sivussa.

Vierailija
60/109 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, opintopolku päivittyi tänäänkin!