AMK VARASIJA 2023
En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.
Kommentit (109)
Ristiriitaiset tunnelmat: vaikka olen tosi iloinen, että menestyin edes näin hyvin, ahdistaa silti jatkuvasti vahtia, miten jonot liikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Onko varasijat liikkuneet?
Ei ole ainakaan itselläni :// jännitys vain tiivistyy. Onkohan silleen, että 7.7 lähtee paremmin liikkumaan? Onks teillä mikä sija/koulu?
Viounen oli päivittynyt tänään ja nyt näyttää kyllä huonolta - enää kolme paikkaa jaossa ja minä olen 2. varasijalla 😥
Vierailija kirjoitti:
Viounen oli päivittynyt tänään ja nyt näyttää kyllä huonolta - enää kolme paikkaa jaossa ja minä olen 2. varasijalla 😥
Eli siis vipunen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainakaan itselläni :// jännitys vain tiivistyy. Onkohan silleen, että 7.7 lähtee paremmin liikkumaan? Onks teillä mikä sija/koulu?
Ei oo liikkunut kuin 1 verran sija, olen ensikertalaisena 11 sijalla, Lapin yliopistoon. 12/36 on jo paikan ottanut.
Ja yleensä varasijat liikkuu eniten silloin kun paikka pitää ottaa vastaan..
Mistä sait idean, että et ota saamaasi opiskelupaikkaa vastaan? Tottakai otat, varmasti koulukuraattori ja opettaja on teitä sen verran viisannut.
Otat paikan vastaan ja jos saat varasijalta paremman paikan menet sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo liikkunut kuin 1 verran sija, olen ensikertalaisena 11 sijalla, Lapin yliopistoon. 12/36 on jo paikan ottanut.
Yliopiston ja amk:n varasijat liikkuvat eri tahtiin. Yliopisto varasijoista ei juuri luovuta, amk paikoista kyllä, jos pääsee parempaan koulutukseen.
Huomentaa :) Onks kellään opintopolku päivittynyt? Vai eiks jonot vain liiku omalla kohdalla? #varasijalla 2.
Vierailija kirjoitti:
Huomentaa :) Onks kellään opintopolku päivittynyt? Vai eiks jonot vain liiku omalla kohdalla? #varasijalla 2.
Ei oo päivittynyt. Vaan englanninkieliset ohjelmat. Siel on joku vika taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo päivittynyt. Vaan englanninkieliset ohjelmat. Siel on joku vika taas.
Kiitos tiedosta! Tämä odottaminen on tuskallista :D Onnea kaikille!
Ääh. Jotenkin tuntuu, että ei pystyis enää odottelemaan pahimmassa tapauksessa sinne 1.8 saakka, ja todeta siinä kohtaa jääneensä ilman paikkaa. Voitteko laittaa viestiä, jos jonot liikahtavat, mulla ei ole kuin yksi paikka hakusessa, joten en voi päätellä opintopolun päivittymistä oikein mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauheeta :D Nyt liikahti ja pääsin 1.varasijalle :D....
Laurea. Eilen 4 varasijalla. Paljonko nää liikkuu? Onko mitään mahista päästä?
Vierailija kirjoitti:
Laurea. Eilen 4 varasijalla. Paljonko nää liikkuu? Onko mitään mahista päästä?
On mahdollista! Jaksat vain uskoa, että onnistuu :). Tottakai riippuu alasta! Mutta uskon, että pääset
Miten tässä pysyy pää kasassa, kun ei oikein mitään muuta pysty ajattelemaan. Menee jotenkin kesälomakin sivussa.
Siis mitä ihmettä, opintopolku päivittyi tänäänkin!
Menee lauseet ihan sekaisin, kun on niin jännittynyt :D