Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VARASIJA 2023

27.05.2023 |

En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varasijalla 12 lapin yliopistoon, onkohan mahkuja 😭

Vierailija
22/109 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Laureaan 1. varasijalla (sosionomi). Kuinka todennäköistä päästä? Ja milloin ratkeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Laureaan 1. varasijalla (sosionomi). Kuinka todennäköistä päästä? Ja milloin ratkeaa?

Riippuu vähän minne päin Suomea olet hakenut. Tosin 1. Varasijalla on minusta vielä hyvät mahdollisuudet saada paikka. Itse olen sijalla 20. Joten ei hyvältä näytä

Vierailija
24/109 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota tää voi olla vähän huono kysymys, mutta voiko mistään seurata moniko on jo ottanut opiskelu paikan vastaan? Löysin jonkun Vipunen sivun mutta se vaikutti epäselvältä

Vierailija
25/109 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota tää voi olla vähän huono kysymys, mutta voiko mistään seurata moniko on jo ottanut opiskelu paikan vastaan? Löysin jonkun Vipunen sivun mutta se vaikutti epäselvältä

Sieltä löytyy. Sitä on helpompi käyttää tietokoneella kuin puhelimella.

Vierailija
26/109 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pronssisija kirjoitti:

Täällä jännätään Helsingin tradenomiopintoihin, 3. varasija pääsykokeen perusteella. Jäi niin hilkulle pisterajasta että meinasi itku tulla 😂

Tuo on ihan turha koulutus muutenkin ja se pitäisi ehkä jopa lopettaa kokonaan. Olen siis itse pitkäaikaistyötön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä. Välillä jopa unohdan, että olen tämän koulutuksen suorittanut.

Luen paljon valintapäätöksiä ja suurin osa valituista on tradenomeja. Mihin esim. olet hakenut ja minne jättänyt hakematta? Onko ollut haastatteluja?

Vierailija
27/109 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas onnistu käyttämään koneella ollenkaan, opiskelualan valinta ihan mahdotonta kun valikko pyörii ihan mielensä mukaan. En tiedä mitä teen väärin.

Vierailija
28/109 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varasijalla 5 YAMK opintoihin Oamkiin, hakijoita oli varmaan aika reilusti kun pisteet oli 86 ja en päässyt. Ketuttaa kyllä. En ole ensikertalainen, aiempi AMK tutkinto löytyy.

Vierailija
29/109 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos pitääpä kokeilla 😀

Vierailija
30/109 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 2. Ei-ensikertalaisena sosionomiksi. Onkohan toivoa vai ei! Ahdistaaa jos pitää koko kesä miettiä tätä. 60 paikkaa joista tällä hetkellä 18 vastaanotettu. 👀

Vierailija
31/109 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasija 2. Ei-ensikertalaisena sosionomiksi. Onkohan toivoa vai ei! Ahdistaaa jos pitää koko kesä miettiä tätä. 60 paikkaa joista tällä hetkellä 18 vastaanotettu. 👀

Minusta on 2.lla vielä hyvät mahikset. Pidän peukkuja

Vierailija
32/109 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa varmaksi tuosta Vipusen raporttien "pyöristyssäännöstä"..ohjeesta saa sen käsityksen että pyöristää aina LÄHIMPÄÄN kolmella jaolliseen (eli esim. luku 12 voi olla "todellisuudessa" luku 11, 12 tai 13.). Kuitenkin erään luvun, jonka tiedän olevan todellisuudessa luku 31, on raporteilla pyöristettynä lukuun 33, eli seuraavaan kolmella jaolliseen. Eli tietääkö joku, pyöristääkö ne luvut oikeasti kuitenkin SEURAAVAAN kolmella jaolliseen, lähimmän sijaan..?

Vierailija
33/109 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylään yliopistoon tietotekniikan informatioteknologian puolelle. Olen 6.varasijalla :// Onks mahiksia? Ja onks tietoa, mistä näkyy kuinka monta on ottanut sieltä paikan?

Vierailija
34/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen 5.varasijalla Jyväskylään tietotekniikan puolelle.... Tippunut yhden pykälän alaspäin :D Tää odottaminen on kauheinta ikinä. Onks miulla toivoa?

Vierailija
35/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen 5.varasijalla Jyväskylään tietotekniikan puolelle.... Tippunut yhden pykälän alaspäin :D Tää odottaminen on kauheinta ikinä. Onks miulla toivoa?

Noin lähellä olet, varmasti on toivoa! Itse olen terveyskasvatuksen maisteriohjelmaan varasijalla 2, jännittää aivan jäätävästi!

Vierailija
36/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin lähellä olet, varmasti on toivoa! Itse olen terveyskasvatuksen maisteriohjelmaan varasijalla 2, jännittää aivan jäätävästi!

Teillä on vain askeleen päässä! Pidän peukkuja! Oliko teillä myös Jyväskylään tuo maisteriohjelma? #Jännistystasoyli9000

Vierailija
37/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on vain askeleen päässä! Pidän peukkuja! Oliko teillä myös Jyväskylään tuo maisteriohjelma? #Jännistystasoyli9000

Kyllä vaan, Jyväskylään jonotetaan.

Vierailija
38/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni, siellä sitten varmasti nähdään! Onks keinoja, miten saada tätä jännitystä poies :D? Ku on todella innoissaan, että pääsi tälle sijalle. Samalla pelottaa, että jää tähän ja ei tuu valituksi. Kertokaa keinoja, miten lieventää tätä tunnetta. 

Vierailija
39/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni, siellä sitten varmasti nähdään! Onks keinoja, miten saada tätä jännitystä poies :D? Ku on todella innoissaan, että pääsi tälle sijalle. Samalla pelottaa, että jää tähän ja ei tuu valituksi. Kertokaa keinoja, miten lieventää tätä tunnetta. 

Niin jännittää aivan jäätävästi! Kun niin lähellä on jo unelma, mutta samalla hirvittää, jos kaikki ottaakin paikan vastaan ja minä jään ilman 🤔

Vierailija
40/109 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jännittää aivan jäätävästi! Kun niin lähellä on jo unelma, mutta samalla hirvittää, jos kaikki ottaakin paikan vastaan ja minä jään ilman 🤔

Tämä juuri :D Kyllä me päästään! Ollaan liian lähellä, ettei onnistu. Ollaan liian lähellä ja aikaa on onneksi vielä.