AMK VARASIJA 2023
En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.
Kommentit (109)
Olen Laureaan 1. varasijalla (sosionomi). Kuinka todennäköistä päästä? Ja milloin ratkeaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen Laureaan 1. varasijalla (sosionomi). Kuinka todennäköistä päästä? Ja milloin ratkeaa?
Riippuu vähän minne päin Suomea olet hakenut. Tosin 1. Varasijalla on minusta vielä hyvät mahdollisuudet saada paikka. Itse olen sijalla 20. Joten ei hyvältä näytä
Tota tää voi olla vähän huono kysymys, mutta voiko mistään seurata moniko on jo ottanut opiskelu paikan vastaan? Löysin jonkun Vipunen sivun mutta se vaikutti epäselvältä
Vierailija kirjoitti:
Tota tää voi olla vähän huono kysymys, mutta voiko mistään seurata moniko on jo ottanut opiskelu paikan vastaan? Löysin jonkun Vipunen sivun mutta se vaikutti epäselvältä
Sieltä löytyy. Sitä on helpompi käyttää tietokoneella kuin puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Pronssisija kirjoitti:
Täällä jännätään Helsingin tradenomiopintoihin, 3. varasija pääsykokeen perusteella. Jäi niin hilkulle pisterajasta että meinasi itku tulla 😂
Tuo on ihan turha koulutus muutenkin ja se pitäisi ehkä jopa lopettaa kokonaan. Olen siis itse pitkäaikaistyötön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä. Välillä jopa unohdan, että olen tämän koulutuksen suorittanut.
Luen paljon valintapäätöksiä ja suurin osa valituista on tradenomeja. Mihin esim. olet hakenut ja minne jättänyt hakematta? Onko ollut haastatteluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas onnistu käyttämään koneella ollenkaan, opiskelualan valinta ihan mahdotonta kun valikko pyörii ihan mielensä mukaan. En tiedä mitä teen väärin.
Oon varasijalla 5 YAMK opintoihin Oamkiin, hakijoita oli varmaan aika reilusti kun pisteet oli 86 ja en päässyt. Ketuttaa kyllä. En ole ensikertalainen, aiempi AMK tutkinto löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos pitääpä kokeilla 😀
Varasija 2. Ei-ensikertalaisena sosionomiksi. Onkohan toivoa vai ei! Ahdistaaa jos pitää koko kesä miettiä tätä. 60 paikkaa joista tällä hetkellä 18 vastaanotettu. 👀
Vierailija kirjoitti:
Varasija 2. Ei-ensikertalaisena sosionomiksi. Onkohan toivoa vai ei! Ahdistaaa jos pitää koko kesä miettiä tätä. 60 paikkaa joista tällä hetkellä 18 vastaanotettu. 👀
Minusta on 2.lla vielä hyvät mahikset. Pidän peukkuja
Osaako kukaan sanoa varmaksi tuosta Vipusen raporttien "pyöristyssäännöstä"..ohjeesta saa sen käsityksen että pyöristää aina LÄHIMPÄÄN kolmella jaolliseen (eli esim. luku 12 voi olla "todellisuudessa" luku 11, 12 tai 13.). Kuitenkin erään luvun, jonka tiedän olevan todellisuudessa luku 31, on raporteilla pyöristettynä lukuun 33, eli seuraavaan kolmella jaolliseen. Eli tietääkö joku, pyöristääkö ne luvut oikeasti kuitenkin SEURAAVAAN kolmella jaolliseen, lähimmän sijaan..?
Jyväskylään yliopistoon tietotekniikan informatioteknologian puolelle. Olen 6.varasijalla :// Onks mahiksia? Ja onks tietoa, mistä näkyy kuinka monta on ottanut sieltä paikan?
Tällä hetkellä olen 5.varasijalla Jyväskylään tietotekniikan puolelle.... Tippunut yhden pykälän alaspäin :D Tää odottaminen on kauheinta ikinä. Onks miulla toivoa?
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä olen 5.varasijalla Jyväskylään tietotekniikan puolelle.... Tippunut yhden pykälän alaspäin :D Tää odottaminen on kauheinta ikinä. Onks miulla toivoa?
Noin lähellä olet, varmasti on toivoa! Itse olen terveyskasvatuksen maisteriohjelmaan varasijalla 2, jännittää aivan jäätävästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin lähellä olet, varmasti on toivoa! Itse olen terveyskasvatuksen maisteriohjelmaan varasijalla 2, jännittää aivan jäätävästi!
Teillä on vain askeleen päässä! Pidän peukkuja! Oliko teillä myös Jyväskylään tuo maisteriohjelma? #Jännistystasoyli9000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vain askeleen päässä! Pidän peukkuja! Oliko teillä myös Jyväskylään tuo maisteriohjelma? #Jännistystasoyli9000
Kyllä vaan, Jyväskylään jonotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni, siellä sitten varmasti nähdään! Onks keinoja, miten saada tätä jännitystä poies :D? Ku on todella innoissaan, että pääsi tälle sijalle. Samalla pelottaa, että jää tähän ja ei tuu valituksi. Kertokaa keinoja, miten lieventää tätä tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni, siellä sitten varmasti nähdään! Onks keinoja, miten saada tätä jännitystä poies :D? Ku on todella innoissaan, että pääsi tälle sijalle. Samalla pelottaa, että jää tähän ja ei tuu valituksi. Kertokaa keinoja, miten lieventää tätä tunnetta.
Niin jännittää aivan jäätävästi! Kun niin lähellä on jo unelma, mutta samalla hirvittää, jos kaikki ottaakin paikan vastaan ja minä jään ilman 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin jännittää aivan jäätävästi! Kun niin lähellä on jo unelma, mutta samalla hirvittää, jos kaikki ottaakin paikan vastaan ja minä jään ilman 🤔
Tämä juuri :D Kyllä me päästään! Ollaan liian lähellä, ettei onnistu. Ollaan liian lähellä ja aikaa on onneksi vielä.
Oon varasijalla 12 lapin yliopistoon, onkohan mahkuja 😭