Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VARASIJA 2023

27.05.2023 |

En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.

Kommentit (109)

1/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla varasijoilla ei opiskelupaikkaa saa. Yleensä varasijoilla 1.-3. olevat saattavat päästä opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilla varasijoilla ei opiskelupaikkaa saa. Yleensä varasijoilla 1.-3. olevat saattavat päästä opiskelemaan.

Okay, koska mä sain opiskelun paikka kun 85/72 ( en tiiä miten tää varasija menee...), joten en tiiä laskeeko esim 109 -> 108 vai mikä juttu?

Vierailija
4/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että sisään on otettu 85 opiskelijaa ja sinä olet yhteispisteissä sijalla 105 eli varasijalla 20?  

Maanantaina tulevat loputkin tulokset todistusvalinnoista eli sijoitukset elävät vielä ensi viikon alussa. Mutta on aika epätodennäköistä päästä opiskelemaan, jos on noin kaukana varasijalistalla, ikävä kyllä. Etenkin jos on suosittu koulutusohjelma ja ala kyseessä. 

5/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että sisään on otettu 85 opiskelijaa ja sinä olet yhteispisteissä sijalla 105 eli varasijalla 20?  

Maanantaina tulevat loputkin tulokset todistusvalinnoista eli sijoitukset elävät vielä ensi viikon alussa. Mutta on aika epätodennäköistä päästä opiskelemaan, jos on noin kaukana varasijalistalla, ikävä kyllä. Etenkin jos on suosittu koulutusohjelma ja ala kyseessä. 

No siis en tiiä, kun sain paikan ( en tiiä onko pistemäärä vai sisään opiskelija) 85 / 72 niin en tiiä mitä tää tarkoittaa... Tää on vähän sekava, kun tää on mun eka kerta.

6/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ite oon 10 varasijana Laureaan Tilkurila kampus sairaanhoita koulutus, en tiiä onko mahis 😔

Vierailija
8/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin koulusta ja kaupungista. Jotkut sivukylien tradet saattaa pyöriä kymmeniä sijoja eteenpäin, kun ihmiset ottaa vastaan paikat isommista kaupungeista

Vierailija
9/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat liikkuu vielä heinäkuussakin, kun pääsykokeista tulee tuloksia. Jos joku pääsee ylempään hakukohteeseensa, todistuksella saadut paikat peruuntuvat.

Vierailija
10/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt ei ota mitään tolkkua. Oletko kaikissa kolmessa kohteessa varasijalla 85 vai onko 85 ne todistuspisteesi?

Vierailija
11/109 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 on sinun pisteet ja se toinen on vaaditut pisteet. Sen jälkeen näkyy varasija.

Vierailija
12/109 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite varasijalla 5. teknilliselle alalle, en usko että pääsen. Aloituspaikkoja on 15.

Vierailija
13/109 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Metropolian rakennusarkkitehtuurin 5. varasija, oisko mitään mahdollisuutta päästä? Olen päässyt jo Kuopion rakennusarkkitehtuuriin, mutta haluisin mieluummin Helsinkiin.

Vierailija
14/109 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijalla 26. Onko mahiksia? Hoito-alalle?

Vierailija
15/109 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännätään Helsingin tradenomiopintoihin, 3. varasija pääsykokeen perusteella. Jäi niin hilkulle pisterajasta että meinasi itku tulla 😂

Vierailija
16/109 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronssisija kirjoitti:

Täällä jännätään Helsingin tradenomiopintoihin, 3. varasija pääsykokeen perusteella. Jäi niin hilkulle pisterajasta että meinasi itku tulla 😂

Tuo on ihan turha koulutus muutenkin ja se pitäisi ehkä jopa lopettaa kokonaan. Olen siis itse pitkäaikaistyötön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä. Välillä jopa unohdan, että olen tämän koulutuksen suorittanut.

Vierailija
17/109 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pronssisija kirjoitti:

Tuo on ihan turha koulutus muutenkin ja se pitäisi ehkä jopa lopettaa kokonaan. Olen siis itse pitkäaikaistyötön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustasi vastaavaa palkkatyötä. Välillä jopa unohdan, että olen tämän koulutuksen suorittanut.

Noh, toisaalta itsekään en päässyt tradenomin koulutukseen Helsinkiin, vaan jouduin opiskelemaan Espoossa.

Vierailija
18/109 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso uudestaan nyt millä varasijalla olet. Tuo 85 on sun pistemäärä.

Itse olin 1. varasijalla syksyn 2021 haussa ja pääsin opiskelemaan monimuotona sairaanhoitajaksi.

Vierailija
19/109 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varasijat ei liiku ja Vipunen ei ole päivittynyt?

Vierailija
20/109 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuosi sitten varasijalla 7 ja en päässyt. 

Niinpä hakeuduin polkuopintoihin ja vuoden päästä hakeudun tutkinto-opiskelijaksi. Suosittelen polkuopintoja, ei mene aika hukkaan :). Mutta onhan se aika rankkaa, kun ei ole luentojakaan vaan kaikki pitää ihan itse opiskella. Mutta myös palkitsevaa on.