AMK VARASIJA 2023
En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.
Kommentit (109)
Aaa....löysin. Valittuja on 45 ja paikan vastaanottaneita 33...
Viime perjantaina ainakin tuli monelle varasijalaiselle viesti, että paikka on vapaana. 7 päivää aikaa vastaanottaa eli voisin kuvitella, että ens perjantaina taas jonkinlaista varasijojen liikkumista?
Minä päivämääränä jonot ei enää liiku? (Jyväskylän amk)
Ei kai ne jouluun saakka voi liikkua?
Milloin deadline varasijalla pääsemiseen? (AMK)? Joskus elokuussa?
1.8.2023 jälkeen ei amk-varasijat enää liiku?
Mutta aina pitää katsoa sen amkin sivulla tarkka päivämäärä
JK28 kirjoitti:
Mutta aina pitää katsoa sen amkin sivulla tarkka päivämäärä
Ei ole yksittäisellä amkilla tekemistä tämän asian kanssa. Varasijoilta voi tulla hyväksytyksi vielä 1.8 saakka, jolloin se päättyy joka tapauksessa. Varasijat liikkuvat vielä jonkin verran, koska hakijat jonottavat edelleen ylempiin hakupaikkoihin. Esimerkiksi minä hain neljään kohteeseen, pääsin varasijalta ensimmäiseen hakukohteeseen. Eli kolmesta muusta hakukohteesta vapautui minun sijani.
Minä pääsin ekalta varasijalta kakkoshakuuni, otin paikan vastaan eilen, eli ykköshakuni, jolle oli tokalla varasijalla on nyt vapautunut.
Onko realistista, että maakunta-AMK:iin pääsisi varasijalta 19? (Aloituspaikkoja yhteensä 40).
Vai vain varasijoilta 1-3 on käytännössä yleensä mahdollista päästä?
Miten paljon pääsee varasijoilta? Onko joku päässyt varasijalta tyyliin 20?
Miksi tieto paikan vastaanottaneista puuttuu?
Miksi ei ole tietoa paikan vastaanottaneista? Esim. insinöörialat (vaikkapa logistiikka, päivätoteutus), Jamk, Karelia, Savonia ym. puuttuu kokonaan tieto paikan vastaanottaneista.
Miksi?
Se, joka saa paikan 1.8., kukaan ei saa häneltä vapautunutta varasijaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tieto paikan vastaanottaneista puuttuu?
Miksi ei ole tietoa paikan vastaanottaneista? Esim. insinöörialat (vaikkapa logistiikka, päivätoteutus), Jamk, Karelia, Savonia ym. puuttuu kokonaan tieto paikan vastaanottaneista.
Miksi?
Katsoitko oikeastaan kohdasta =syksy 2023
Vierailija kirjoitti:
Se, joka saa paikan 1.8., kukaan ei saa häneltä vapautunutta varasijaa?
1.8 klo 15 saakka on mahdollista ottaa opiskelupaikka vastaan. Sen jälkeen hakukierros päättyy.
Kiitos 95!
En tiennyt, pitää valita 'syksy'. Luulin, pitää valita kevät, kun keväällä oli haku. Vaan nyt löytyi!
Joissakin amkeissa järjestetään aivan heinäkuun lopussa elokuun ensimmäisinä päivinä lisähaku. Kannattaa katsoa amk-n sivuilta / Opintopolussa onko itseä kiinnostavia paikkoja tarjolla. Tämä ei ole yhteishaku, joten pääsykoe pitää sitten mennä suorittamaan siihen amkkiin missä paikkoja on tarjolla.
Katsoin, yhteensä valituksi AMK-haussa on tullut 108 tuhatta, mutta paikan on ottanut vastaan 90 tuhatta. Tarkoittaako tuo, että useampi kuin joka kymmenes paikka olisi vielä liikkuva?
(Toisaalta nämä on juuri näitä tilastoja; valituksi on tullut 108 tuhatta, vaikka paikkoja on ollut tarjolla vain 107 tuhatta. Tuhat ihmistä on saanut paikan, joka ei ole ollut olemassa/avoinna?)
Eikös sen varasijan pitänyt päättyä nyt? Miksi siellä näkyy, että olen edelleen varasijalla?
Mihin päivämäärään saakka varasijat voi liikkua? (Jyväskylän amk kyseessä; uusi kysyjä olen.)