AMK VARASIJA 2023
En tiiä / ymmärrä, mutta olen kolmessa koulussa varasija 85 / 105, 85 / 112 & 85 / 114. Pääsin yhteen kouluun opiskelemaan, mutta en varmaan ota sitä paikkaa vastaan. Olen ensikertalainen. Onko mahdollisuutta, että saisin noista ylimmäisestä opiskelupaikkaa? En tiiä miten tää varasija toimii eli laskeeko vai nouseeko varasijat.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait idean, että et ota saamaasi opiskelupaikkaa vastaan? Tottakai otat, varmasti koulukuraattori ja opettaja on teitä sen verran viisannut.
Otat paikan vastaan ja jos saat varasijalta paremman paikan menet sinne.
Jos opiskelupaikka ei kiinnosta eikä aio aloittaa opintoja, ei paikkaa kannata ottaa vastaan. Näin neuvotaan ihan Opintopolun sivuillakin. Hakija ei ole päässyt ykköskohteeseensa ja jos hän menettää ensikertalaisuuden (olettaen, että se on vielä tallella), sisäänpääsy toivealalle vaikeutuu jatkossa entisestään.
Toki valinnoissaan kannattaa huomioida se, että jos on alle 25, ammattikouluttamaton ja työttömyysturvan varassa, oikeuden työttömyysturvaan menettää jos hylkää opiskelupaikan.
t: koulutusohjaaja
Vierailija kirjoitti:
1.varasija vaasaan ja kohta tuntuu ettei sinne pääse.. no syksyllä uudestaan..
Mulla myös varasija 1 Jyväskylään. Ei taida tänä vuonna onnistua.
Aijaa itse olen varasija 2 vaasaan ja paikan vastaanottaneet on 15 ja paikkoja 20 eli luulin että mulla oli vielä mahdollisuus :( Jonot ei siis liiku enää? Olin heti alusta varasijalla 2 ei ole liikkunut yhtään jono
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikä varasija 2 Jkl. Mille linjalle hait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystieteisiin, mihin sinä? Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietotekniikkaan. Soitin tosin eilen sinne JUY hakijapalveluihin ja sanottiin, että mahikset on hyvät. Että 15.7 viimeistään pitäisti tapahtua jotain, jos on tapahtuakseen.
Tsemppiä myös teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietotekniikkaan. Soitin tosin eilen sinne JUY hakijapalveluihin ja sanottiin, että mahikset on hyvät. Että 15.7 viimeistään pitäisti tapahtua jotain, jos on tapahtuakseen.
Tsemppiä myös teille!
Hieno juttu! Sinne on vielä niin paljon paikkoja jaossa, että varmasti sinä pääset sisään 😊.
Minä en ole enää niin optimistinen, enää yksi-maksimissaan kaksi paikkaa vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä myös teille!
Hieno juttu! Sinne on vielä niin paljon paikkoja jaossa, että varmasti sinä pääset sisään 😊.
Minä en ole enää niin optimistinen, enää yksi-maksimissaan kaksi paikkaa vapaana.
No olette kumminkin yhden sijan liikkuneet! Jos olette sama henkilö, kenen kanssa täällä olen jakanut tätä varasija asiaa. Joten ei luovuta vielä toivosta! Taisin sanoa, että Jyväskylässä sitten nähdään. Uskon, että molemmat päästään. Tässä joudutaan vain odottamaan, ennen kuin voidaan juhlia.
Vaasa, maanantaista liikkunut alaspäin vain 5 pykälää. 26:sta 21:een. Ei taida onnistua tänä vuonna elleivät sitten soita kesken lukuvuotta.
Hei, tästä tulikin ilon ja onnen päivä. Minä sain paikan! Toivottavasti teille kaikille muillekin tulee sama uutinen mahdollisimman pian!
Terveystieteet Jyväskylä kirjoitti:
Hei, tästä tulikin ilon ja onnen päivä. Minä sain paikan! Toivottavasti teille kaikille muillekin tulee sama uutinen mahdollisimman pian!
Aamu alkaa samoilla tunnelmalla! Pääsin myös Jyväskylään! Toivottavasti muille tulee myös samanlainen uutinen piakkoin! Älkää luopuko toivosta :)!
Vierailija kirjoitti:
Terveystieteet Jyväskylä kirjoitti:
Aamu alkaa samoilla tunnelmalla! Pääsin myös Jyväskylään! Toivottavasti muille tulee myös samanlainen uutinen piakkoin! Älkää luopuko toivosta :)!
Ihan mahtavaa, onnea !!
Hei. Tiedääks kukaan onko mahdollista päästää terveydenhoitajaksi xamkiin 8. varasijalta?
En tiedä miten usein päivittyvät nämä varasijat, pitkään olin varasijalla 22. sitten hyppäsi 18. nyt ollaankin jo varasijalla 4.
Vähän jännittää kun 18 jo liikkunut ja enää 4 pitäisi.
Same. Olin pitkää aikaa 17. Varasijalla sitten se laskeutui 14. Ja muutaman päivän päästä olen 8. Varasijalla.
Ihan vähän vielä siis jäänyt...vain 8 ihmistä...jännittää siis hirveästi
Drak56 kirjoitti:
Hei. Tiedääks kukaan onko mahdollista päästää terveydenhoitajaksi xamkiin 8. varasijalta?
Paljonko paikkoja ja paljonko vastaanotettu?
Onko vipunen muuten päivittynyt tänään?
Paikkoja on yht.32 ja ensikertalaisille 24. En oikeastaan tiedä mistä voi katsoa montako paikkoja on vastaanotettu ja vielä vapaa...ja opintopolku ei päivittynyt tänään, olen päässyt 8.varasijalle 15.07...siitä lähtien ei uutisia
Ja mikä vipunen siis? En tiennyt siitä mitään...