Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin tehdä tulevan vuokralaiseni kanssa sellaisen sopimuksen, että voin itse käydä vuokra-asunnossa milloin tahansa.

Vierailija
26.05.2023 |

Miten se käytännössä tehdään? Pitääkö ehto lukea vuokrasopimuksessa vai riittääkö että asiasta sovitaan suullisesti?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä sinun pitäisi sinne päästä?

Vierailija
82/93 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asunnollani lukittu varasto, jossa on esim. suksia yms. kausiurheilukamoja. Tein vuokralaisen kanssa suullisen sopimuksen että saisin käydä hakemassa sieltä omia tavaroitani ilmoittamalla etukäteen käynnistäni. Olen aina ilmoittanut 2-3 viikkoa etukäteen, että sopisiko heille, jos tulen "parin viikon päästä eli lauantaina 23.4. iltapäivällä hakemaan pilkkihaalarin ja kalastuskamat" . Yleensä ei sovi ikinä. Onneksi ovat määräaikaisia ja pääsen heistä sitten eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varautua siihen, että vuokralaisesi alkaa vihata sinua.

Vierailija
84/93 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä just luin??

85/93 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla päästäsi vialla.

Vierailija
86/93 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ap:lla olla joku syy.

Vierailija
87/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ap:lla olla joku syy.

Ei lakia saa rikkoa mistään syystä.

Vierailija
88/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätemätön sopimus. Vuokralaisellakin on kotirauhan suoja.

Kyllä sellaisen sopimuksen voi tehdä. Olen jo tiedustellut asiaa juristilta.

Ap

Millainenhan "juristi" on tollasta sulle neuvonut?

Vierailija
89/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit päästä vuokralaisen kotiin milloin tahansa? Oletko sellainen tylsä vanhus jolla ei ole muuta elämää kuin kytätä muita?

Vierailija
90/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellaisen sopimuksen saa tehdä ja molemmat osapuolet saavat sitä noudattaa jos haluavat. Jos vuokralainen ei halua noudattaa, hän voi jättää noudattamatta ilman sanktioita, koska tuollainen sopimus ei ole juridisesti pätevä.

Vierailija
91/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä tekisit?

Vierailija
92/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten näitä nuoria, jotka joutuvat vastentahtoisesti kaikenmaailman alivuokralaislääviin asumaan,kun vanhemmat eivät auta yhtään asumiskustannuksissa. Kyseessä opiskelija. Tervetuloa yksinäinen vanhuus heille vaan.

Vierailija
93/93 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata mainita vuokralaiselle mitään. toki voi johtaa vuokranantajan äkilliseen kuolemaan, mutta eihän se mitään haittaa. pääasia, että pääset kurkkimaan toisten elämää varsinkin jos vuokralainen on suihkussa, kun päätät mennä toiselle vuokrattuun tilaan ennalta ilmoittamatta. olisi hienoa lukea tapauksesta seiska-lehdestä.