Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt

Vierailija
26.05.2023 |

Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.

Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.

Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.

Kommentit (248)

Vierailija
221/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet piikana klo 8-16 vaadi että mies maksaa palkkaa vähintään 10€/tunti

Vierailija
222/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi loisia toisen elättämänä tekemättä mitään. Miksi et mene töihin? Auttaisi tuohon masentuneisuuteesi kun saisit kunnollisen päivärytmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan nainen luotiin palvelemaan miestä ja olemaan tälle alamainen (vastaavasti mies velvoitettiin kohtelemaan vaimoaan hyvin). Raamatullisissa säädöksissä ei erotella mikä on kummankin puolison työelämästatus. Joten vaimon tulee noudattaa miehensä tahtoa tässäkin casessa.

Raamatussa sanotaan monta muutakin hauskaa asiaa, mutta eipä niitä kukaan noudata.

Älä tee syntiä , ja kaikkihan on syntisiä.

Entä , otsasi hiessä sinun pitää leipäsi hankkiman. Ja katso-nämä lusmut Suomessakin nostaa vaan tukia ja makaavat kotona toisten maksamilla verorahoilla.

Vierailija
224/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan nainen luotiin palvelemaan miestä ja olemaan tälle alamainen (vastaavasti mies velvoitettiin kohtelemaan vaimoaan hyvin). Raamatullisissa säädöksissä ei erotella mikä on kummankin puolison työelämästatus. Joten vaimon tulee noudattaa miehensä tahtoa tässäkin casessa.

Raamatussa sanotaan monta muutakin hauskaa asiaa, mutta eipä niitä kukaan noudata.

Älä tee syntiä , ja kaikkihan on syntisiä.

Entä , otsasi hiessä sinun pitää leipäsi hankkiman. Ja katso-nämä lusmut Suomessakin nostaa vaan tukia ja makaavat kotona toisten maksamilla verorahoilla.

Raamatussa sanotaan paljon kaikenlaista. Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken.

Pilkuntarkka tulkitsija voisi huomauttaa, että onko vain leipä se elintarvike, joka on ansaittava otsa hiessä ja muu ruoka sitten helpommin.

Vierailija
225/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos olet työttömänä kotona teet kotityöt. Näin tekee mieheni joka on samassa tilanteessa ja minä vastuullisessa, stressaavassakin työssä, jota tehtävä päivittäin työajan yli.

Kotitöihin ja lasten asioihin ei voi mennä koko päivää. Työssäkäyvät yksinhuoltajatkin niitä tekevät ja lisäksi vielä harrastavat omia juttujaan.

Koita vähän suhteuttaa asioita.

Vierailija
226/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahto on se suurin.

Vierailija
227/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty jos olet työttömänä kotona teet kotityöt. Näin tekee mieheni joka on samassa tilanteessa ja minä vastuullisessa, stressaavassakin työssä, jota tehtävä päivittäin työajan yli.

Kotitöihin ja lasten asioihin ei voi mennä koko päivää. Työssäkäyvät yksinhuoltajatkin niitä tekevät ja lisäksi vielä harrastavat omia juttujaan.

Huom: Yh ei esim. pese puolisonsa pyykkejä, selvittele puolisonsa sotkuja, keräile puolisonsa lika-astioita ja likavaatteita pitkin kotoa, tiskaa puolisonsa tiskejä, putsaa puolisonsa tuomia hiekkoja ja likoja lattioilta, siivoa puolisonsa tekemiä astiapinoja, silitä puolisonsa kauluspaitoja, vaihda puolisonsa petivaatteita ym ym.

Vierailija
228/248 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivään menee matkoineen 10 tuntia ( 8h työ + 1 h matkat suuntaansa). Monta lasta. Teen itse ruoat, lapset kilpaurheilee, pyykkään ja tiskaan (koneet siis tietenkin) , autan kouluasioissa, siivoan kotona, käyn kaupassa jne. En kyllä ymmärrä mikä este olisi tehdä noita jos olisin vain kotona.

Vierailija
229/248 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehsni on ihan tumpelo kotitöissä, mutta oli jossain vaiheessa pari vuotta työttömänä. Hän ihan oma alotteisesti teki lähes kaikki kotityöt, koska minäkin olin niin tehnyt ollessani lasten kanssa kotona.😚

Vierailija
230/248 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä työtön voisi päivän aikana hoitaa jotain kotitöitä sillä välin kun toinen on töissä. Kuitenkaan kaikkia kotitöitä ei voi antaa vain toisen hoidettavaksi vaikka olisi työtön.

Oletko ottanut asian puheeksi? Sopikaa asioista ja muista pitää puolesi.

Vierailija
231/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä tätä kotityön määrää nykyihmisillä. 

Kai pesukoneen ja tiskikoneen voi ihan ohimennen täyttää ja tyhjentää. Luulisi, että joskus on aikaa/tylsää, jolloin voi imuroida. Safkaa nyt jokainen tekee päivittäin. Vessan pesut, lakanoiden vaihdot menee ihan rutiinilla. Olisi loogista, että se kenellä on enemmän aikaa ja kotona tekee ihan luonnostaan noita juttuja.

Ei sitä työtä juuri olekaan.

Mutta se vähäinen määrä tuntuu ilmeisesti tosi isolta ja raskaalta "metatöineen".

Tähän kun vielä laitetaan päälle periaatteellinen vastustus feministisen möyhäämisen merkeissä, niin hyvä tulee.

Vierailija
232/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kuuluu kaikille asukkaille vaikka joku olisi työtön niin ei siinäkään tapauksessa käytetä työtöntä hyväksi.

En katselisi päivääkään tuollaista miestä. Hän saisi yksinään asua omassa kämpässään kuin hotellissa mutta ei asuisi meidän yhteisessä asunnossa. 

Vierailija
233/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai pesukoneen ja tiskikoneen voi ihan ohimennen täyttää ja tyhjentää. Luulisi, että joskus on aikaa/tylsää, jolloin voi imuroida. Safkaa nyt jokainen tekee päivittäin. Vessan pesut, lakanoiden vaihdot menee ihan rutiinilla. Olisi loogista, että se kenellä on enemmän aikaa ja kotona tekee ihan luonnostaan noita juttuja.

Mutta se vähäinen määrä tuntuu ilmeisesti tosi isolta ja raskaalta "metatöineen".

Tähän kun vielä laitetaan päälle periaatteellinen vastustus feministisen möyhäämisen merkeissä, niin hyvä tulee.

Tilastojen valossa naiset ovat kautta aikojen joutuneet tekemään enemmän kotitöitä ja hoitamaan lapsisitä, oli vanhemmat työssä tai kotona.

Ja siitä on tullut vakiokäytäntö parisuhteessa.

Malli ja asenne siirtyy jopa eläkepäiviin, vaikka molemmat kotona. Nainen vastaa ja huolehtii kotitöistä, vaikka olisi kuinka sairas ja työkyvytön ja se mies useissa perheessä on ikuinen mieslapsi, jota naiset passaavat lapsesta hautaan asti.

Tätä vielä jotkut nuoret haikailevat ja vaalivat, sukupolvelta toiselle.

Jos toinen työttömänä kotona, eikö tärkeämpää olisi työttömyysaikana kehittää itseään, omaa ammattitaitoa, kuntoa jne. Opiskelemalla yleissivistäviä aineita tai kertaamalla vaikka peruskoulun äidinkielen opinnot, olla valveutunut vapaista työpaikkailmoituksista.

Nyt työttömän ylimääräinen aika kotona vaaditaan laittamaan työssäkäyvän puolison vapaa-ajan lisäämiseen ja elämän helpottamiseen, vaikka yhtälailla nykyään myös se työtön, maksaa puolet perheen kuluista.

Minusta se on työttömyysturvan väärinkäyttöä ja silloin kun koti ja lapset jää työttömän hoidettavaksi työttömyysaikana, silloin myös työssäkäyvä pitäisi osallustua elättämällä perhe ja maksaa kaikki kulut, eikä maksattaa niitä veronmaksajilla, myös sen lisääntyneestä vapaa-ajasta. Sama jos äiti on perhevapaalla.

Ap. tapauksessa mies on perheensä vapaamatkustaja ja sen mahdollistavat vielä veronmaksajat, ilman, että hän joutuisi edes siitä maksamaan, kun saa enemmän vapaa-aikaa ja joku muu tekee miehen osuuden kotitöistä.

Ja veronmaksajat maksavat.

Vierailija
234/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä työtä juuri olekaan.

Jos kotitöitä on niin vähän, miksi työssäkäyvä ihan ajankulukseen tekisi niitä vapaajalla.

Suurin osa tekee työtä 8h ja kuitenkin vapaata 16h.

Vierailija
235/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa!

Mutta millä rahalla ap sitten joisi sidukkaa, istuisi sohvalla ja kylvisi miesvihaa vauva palstalle?

Vierailija
236/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein elätte, jos kotitöihin menee yli 8h päivässä? Monet ihmiset käyvät töissä ja hoitavat yksin kaikki kotityöt ja heillä on silti muutakin elämää.

Niin, miksei AP:n mies siis ehdi hoitaa omaa osuuttaan kotitöistä?

Mikä on se "oma osuus" ja miten se lasketaan?

Erittäin yksinkertaista: On yhteisettyöt ja miehentyöt.

Vierailija
237/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein elätte, jos kotitöihin menee yli 8h päivässä? Monet ihmiset käyvät töissä ja hoitavat yksin kaikki kotityöt ja heillä on silti muutakin elämää.

Niin, miksei AP:n mies siis ehdi hoitaa omaa osuuttaan kotitöistä?

Mikä on se "oma osuus" ja miten se lasketaan?

Erittäin yksinkertaista: On yhteisettyöt ja miehentyöt.

Vierailija
238/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies oli työtön ja minä töissä, mutta silti miehen mielestä kotityöt kuuluivat vain mulle, vaikka maksoin 100 % asumisesta, ruuista ja sähköstä. Miehen tuet oli miehen mielestä miehen omaa harrasterahaa. On entinen mies.

On entinen mies? Vaihtoiko hän sukupuolensa naiseksi ja jäi kotiin makaamaan?

Vierailija
239/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas härski esimerkki yhteiskunnan tukien väärinkäytöstä.

Pidän palvelijaa itselläsi veronmaksajien piikkiin, jotta sinä voit olla kotona vapaamatkustaja ja saat ylimääräistä vapaa-aikaa.

Eikö palvelut kuuluisi sinun itsesi maksettavaksi, eikä yhteiskunnan. Heikkokuntoisetkin vanhukset joutuvat itse maksamaan pienestä eläkkeestä, jos joku käy pesemässä vessan tai tekemässä ruokaa.

Vierailija
240/248 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala tehdä  vähän vapaaehtoistöitä. Saat ihmiskontakteja, mielekästä tekemistä ja pääset pois kotoa.

Vapaaehtoistöitä jos tekee, niin menee työttömyyskorvaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi