Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt
Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.
Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.
Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.
Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin tein melkein kaikki kotityöt silloin kun olin työttömänä ja mies töissä. Mun mielestä se oli reilua, kun mies käy tienaamassa meille ja on väsynyt töiden jälkeen. Meillä ei kyllä ole lapsia, joten ehkä kotitöitä on vähemmän, mutta en nyt ihan usko että (kouluikäisten) lasten kanssakaan saisin kaikkia työpäivän tunteja käytettyä kotitöihin, kun sentään on nykyään kodinkoneita, jotka hoitavat työläimmät työt (pyykki, tiskit jne)
No, jaa. Kyllä se työssäkäyvä voi silti koiran lenkittää, käydä ruokakaupassa, leikata nurmikon tms. Aika sukkelaa, jos aikuisella ei ole töiden lisäksi muita velvotteita :D tulee kotiin makaamaan valmiiseen pöytään?
Sukkelaa? Tiedätkö edes mitä sana sukkela tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin työtön, tein kaikki kotityöt kyselemättä ja valittamatta. Tein sen ihan hyvästä tahdosta vaimoani kohtaan. En oikein ymmärrä tätä valittamista.
Mies
Eihän siinä olekaan mitään valittamista mutta jos nainen joutuu tekemään jotain niin tällä palstalla se on maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala tehdä vähän vapaaehtoistöitä. Saat ihmiskontakteja, mielekästä tekemistä ja pääset pois kotoa.
Vapaaehtoistöitä jos tekee, niin menee työttömyyskorvaukset.
TE-toimiston hyväksymiä vapaaehtoistöitä saa tehdä. Sieltä voi kysyä mitä saisi tehdä. Eikö sieltä ole ehdotettu kuntouttavaa työtoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa!
Mutta millä rahalla ap sitten joisi sidukkaa, istuisi sohvalla ja kylvisi miesvihaa vauva palstalle?
Suomessa maksetaan työttömälle työttömyysturvaa, joka maksetaan yhteiskunnan varoista. Eikä sitä makseta siksi, että perheessä joku voi olla vapaamatkustaja ja teetättää muilla oman osuutensa kotitöistä.
Jos minä haluan jonkun tekevän osuuteni kotitöistä, totta kain myös joudun siitä maksamaan. Jopa heikkokuntoiset ja sairaat vanhukset joutuvat siitä maksamaan. Miksi sitten joku terve ja nuori ihminen ei joutuisi? Ilmaisia lounaita ei ole.
No siis jos olisin työtön ja lapsetkin jo isoja, niin kyllähän ne kotityöt olisi ilman muuta suurimmaksi osaksi minun tehtäviä, eihän niihin mitenkään älyttömästi aikaa mene jos saa rauhassa tehdä. Mutta onhan se hemmetin tympeää elämää olla perheen kotipalvelija ja aina huolehtia kaikki yksin. Illaksi ja viikonlopuksi jäävät kotityöt (iltaruuan kattaminen + pöydän siivous, iltapalan tarjoilu lapsille jos sellaista tarvitsee tehdä, koiran iltalenkit, lasten harrastuskuskaukset ym.) pitäisi ainakin jakaa molemmille, ei toinen voi aina istua valmiiseen pöytään ja odottaa palvelua. Ja kotona olevan pitää saada sitä vapaa-aikaa myös ja päästä pois sieltä kodin seinien sisältä tapaamaan kavereitaan tms. Kavereitten tapaaminen ei välttämättä päiväsaikaan onnistu, joten pitää myös iltaisin päästä pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun työtön vaimo taas ei tee oikeastaan mitään. Minä käyn töissä ja tuon leivän pöytään. Raskaiden työpäivien jälkeen jos haluaisin että talo ja piha on siisti minun pitäisi itse siivota ja laittaa pihaa ym. Kerran kun joku roska putosi lattialle seurasin ihan piruuttani kauanko se saa olla siinä. 6 viikon jälkeen kyllästyin ja nostin sen itse roskikseen. Eli minä teen palkkatyöt ja myös kotityöt jos haluan jotain kotona tapahtuvan. Vaimo "ei osaa/jaksa/pysty" jne. Kelpaa kyllä sohvalla köllötellä koko päivän tai terassilla juoda kahvia ja lukea kirjaa. Olen sanonut että en minä jaksa tätä kun joutuu tekemään kaiken itse, haluan myydä talon. Ei kuulemma voi, ei mihinkään asuntoon voida muuttaa. On minun talo, yksin minun nimissä ja avioehtokin on, olen alkanut vakaasti harkita että saa kohta pitää oman asuntonsa millaisena sikolättinä haluaa, minun ei tarvitse sitä katsella.
Miks ihmeessä pidät tuollaista vaimoa. Et jo uusi pirtsakka uranainen ,JOS rahkeet riittää.
No sinä et ainakaan vaikuta kovin miellyttävältä vaihtoehdolta
Vain palstamiehen mielestä miesvihaa on se, että mies joutuu tekemään kotitöitä:D