Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on insinöörillä ja diplomi-insinöörillä?

Vierailija
23.09.2010 |

Onko niissä eroa? Millä tavalla? Onko niissä ihmistyyppeinä eroa? Sanooko diplomi-insinöörit itseää insinööriksi, vai aina dippa-inssiksi?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri nousee vielä arkustakin korjaamaan tittelinsä DI:ksi, jos muistopuheessa mainitaan pelkkä Insinööri.

Mutta ei koskaan päinvastoin. Siinä ero.

Vierailija
42/88 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jotain vastaavaa kuin kampaajalla ja kampaajamestarilla tai ekonomilla ja diplomi-ekonomilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on diplomaattisempi.

Sinkkumies

Vierailija
44/88 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan insinöörinä tehdä käsilläni edes jotain, mutta pää ei kuitenkaan mahdu purkkiin.

Vierailija
45/88 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-inssi on sama kuin entinen opistoinssi. Koulutus pätevöittää työnjohtotehtäviin. 4-5 vuoden opinnot.

DI on ylempi korkeakoulututkinto, jonka suorittamiseen menee 6-7 vuotta. Koulutus pätevöittää johtotason tehtäviin.

Vierailija
46/88 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat :D Minä olen AMK inssi ja projektipäällikönä, mulla on laskenta/hanke puolella kaksi piinkovaa DI:tä tekemässä dokumentointia. Organisaatiorakenteessa siis minun alapuolella. Siihen asti riitti sun lokerointi.

Vierailija
47/88 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat :D Minä olen AMK inssi ja projektipäällikönä, mulla on laskenta/hanke puolella kaksi piinkovaa DI:tä tekemässä dokumentointia. Organisaatiorakenteessa siis minun alapuolella. Siihen asti riitti sun lokerointi.

Höpö höpö. Opistoinssi on sama kuin merkonomi.

Vierailija
48/88 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amk-inssi on sama kuin entinen opistoinssi. Koulutus pätevöittää työnjohtotehtäviin. 4-5 vuoden opinnot.

DI on ylempi korkeakoulututkinto, jonka suorittamiseen menee 6-7 vuotta. Koulutus pätevöittää johtotason tehtäviin.

Opistoinssi ei missään tapauksessa ole AMK-tutkinto, vaan opistotasoinen (amistutkinto).

Vierailija
49/88 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amkki on vähän yksinkertainen ja dippa on fakki-i..ootti

Vierailija
50/88 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opistoinssi ei missään tapauksessa ole AMK-tutkinto, vaan opistotasoinen (amistutkinto).

Asentaja on amistutkinto. Aikoinaan teknillisestä opistosta valmistuneet insinöörit olivat paljon pätevämpiä kuin nämä nykyiset amk inssit.

t. DI

Vierailija
51/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinöörit ovat älykkäämpiä ja sivistyneempiä ja useimmiten paremmista piireistä syntyisin kuin insinöörit. DI:llä on valkoiset kaulukset, tavallisella insinöörillä siniset.

Alku pitää paikkaansa heidän omasta mielestään (äly ja sivistys), seuraava pitää paikkansa (suku velvoittaa ja järjestelee) ei oma-aloitteisuutta. DI delekoi osaajille, AMKI yrittää delekoida, tekniikan osaajat ratkoo ja tekee. Insinööri, teoreetikko vai käytännön osaaja, yksilön ominaisuus. Nimitys ei kerro eikä enää LEAN-aikakaudella osaamisella ole väliä, toimii kuin labyrinttirobotti, yritystä ja erehdystä, joskus onnistuu. Koulutus ja asema ratkaisee, ei osaaminen.

Vierailija
52/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinööri tietää että kaikkea ilmaista viinaa ei tarvitse juoda heti.

Vierailija
53/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Softa-alalla ei ole niinkään väliä koulutuksella. Joissain firmoissa enemmän kuin toisissa. Voi olla huippuosaajia millä koulutustaustalla vaan, ja jopa ilman mitään virallista koulutusta.

Vierailija
54/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi- insinööri on saanut diplomin. Insinööri ei ole sitä diplomia saanut. Siinä ero.

Vierailija
55/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
56/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on paidalla ja pakkopaidalla, entä demokratialla ja kansandemokratialla?

Vierailija
57/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

diplomi insinööri on tavallisen insinöörin pomo

Vierailija
58/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI, mutta leuhkin sillä vain av-palstalla.

Vierailija
59/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti yläpuolella 🤣

Vierailija
60/88 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI + LL kirjoitti:

Insinöörin ja diplomi-insinöörin ero näkyy siinä että diplomi-insinööri tietää että kaikkea ilmaista viinaa ei ole pakko juoda. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi