Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyni on kohdellut minua aivan helvetin paskasti monta vuotta

Vierailija
26.05.2023 |

Samalla paikkakunnalla asutaan. Saatan kutsua heitä kylään juhlapyhinä, ehdottaa yhteistä päivällistä tai leikkihetkeä lapsille. He eivät edes vastaa viesteihin juuri mitään. Sitten somen kautta näen, että siellä toisen kälyni kanssa samaan aikaan juhlitaan. Tämä on ollut niin perseestä niin monta vuotta. Toistunut vaikka miten monta kertaa.

Eilen luin täältä neuvon: ihmiset kohtelevat sinua kuten annat heidän kohdella. Päätin jo jokin aika sitten että en alistu enää yksinehdottelijaksi. Nyt loppui minulta ehdottelut heille päin. Loppui kylään kutsumiset. Mökille kutsumiset. Leikkitreffit.

Emme mene enää heidän lasten juhliin enkä muuallekaan. Ollaan vain sellaisten serkkujen ja sukulaisten kanssa, jotka eivät jätä ulkopuolelle! Tai sit ollaan vain oman perheen kesken. Onko muilla vastaavia kälyjä..? Jotka eivät koskaan itse ehdota mitään, jotka eivät kunnolla tai usein edes vastaa..?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole ylimalkaan missään viestintäyhteydessä mieheni sukulaisten kanssa. Hän hoitaa yhteydenpidon sinne ja minä omiin sukulaisiini.

Hirveää elämää tuommoinen, hyi! Minun sukuni ja puolison suku erillään. Voi luoja kuin äärettömän lapsellista ja typerää, keskenkasvuinen käytöstavaton tollo harrastaa tuommoista.

On kaikille selkeintä että se sukuun kuuluva hoitaa sen yhteydenpidon koska

- silloin työmäärä perheen sisällä on tasaisempi

- se sukuun kuuluva tuntee ne sukulaisensa

- se sukuun kuuluva tietää sukunsa perinteet

- se on sille suvulle selkeämpää kun aina tietää keneen olla yhteydessä ja kuka on myös vikapää, ei tule turhaan syytellyksi väärää ihmistä

Ei se että kumpikin hoitaa YHTEYDENPIDON omaan sukuunsa tarkoita, ettei se hänen perheensä silti olisi normaalisti esimerkiksi ko suvun juhlissa jne.

Mikä ihmeen perheen sisäinen työmäärä ja sen pysyminen tasaisena?? Ei perheeni ja sukuasiat ole minulle ainakaan mitään työn tekemistä. Ja olen kyllä tässä yhdessä oltujen 25 vuoden aikana oppinut miehen suvun perinteet ihan kivasti ihan siinä missä hänkin tietää minun sukuni jutut.

Hassu juttu tuo listaus. Hihii..

Se oli rautalangasta idiootille.

Ei näemmä auttanut.

Vierailija
82/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin käly on kohdellut huonosti monta vuotta, kun ei ole antanut pimperoa.

Onneksi äitisi antaa omaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole ylimalkaan missään viestintäyhteydessä mieheni sukulaisten kanssa. Hän hoitaa yhteydenpidon sinne ja minä omiin sukulaisiini.

Hirveää elämää tuommoinen, hyi! Minun sukuni ja puolison suku erillään. Voi luoja kuin äärettömän lapsellista ja typerää, keskenkasvuinen käytöstavaton tollo harrastaa tuommoista.

On kaikille selkeintä että se sukuun kuuluva hoitaa sen yhteydenpidon koska

- silloin työmäärä perheen sisällä on tasaisempi

- se sukuun kuuluva tuntee ne sukulaisensa

- se sukuun kuuluva tietää sukunsa perinteet

- se on sille suvulle selkeämpää kun aina tietää keneen olla yhteydessä ja kuka on myös vikapää, ei tule turhaan syytellyksi väärää ihmistä

Ei se että kumpikin hoitaa YHTEYDENPIDON omaan sukuunsa tarkoita, ettei se hänen perheensä silti olisi normaalisti esimerkiksi ko suvun juhlissa jne.

Mikä ihmeen perheen sisäinen työmäärä ja sen pysyminen tasaisena?? Ei perheeni ja sukuasiat ole minulle ainakaan mitään työn tekemistä. Ja olen kyllä tässä yhdessä oltujen 25 vuoden aikana oppinut miehen suvun perinteet ihan kivasti ihan siinä missä hänkin tietää minun sukuni jutut.

Hassu juttu tuo listaus. Hihii..

Se oli rautalangasta idiootille.

Ei näemmä auttanut.

No oho, joku suuttui.

Vierailija
84/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

o onhan se ikävää jos serkut ei tutustu toisiinsa tai pääse leikkimään yhdessä.

Ja vastuu siitä kuuluu noille veljeksille, ei niiden vaimoille.

Usein nämä minä, minä tyypit ja kälyt kuitenkin haluavat olla kaikessa päällepäsmärinä ja haluavat käyttää valtaansa ja päättävät kaikista perheen asioista. Ei siinä ole sijaa miehellä mahdollisuutta hoitaa suhteitaan sukuun, se torpataan jo alkumetreillä.

Vierailija
85/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laaja suku mutta vain yksi veli. Sattumalta tämä veljen vaimo ei voi sietää ketään suvustamme. Muutaman kerran olen heillä ollut heidän jo yli 40 vuotisen avioliittonsa aikana. Käly on ollut ikäänkuin aina mustasukkainen jos veljeni ja minä uskallamme hetken verran puhua lapsuuden muistoja. Ei tule kuuloonkaan, että voisin jutella veljeni kanssa kahden joskus, aina käly siinä siivellä veljen kyljessä eikä puhu mitään. Olen lopettanut yhteydenpidon kälyn kanssa täysin jo aikoja sitten. Veljelle joskus joku viesti ja onnittelut merkkipäiviksi. 

Veljesi on outo.

Vierailija
86/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen äidillä on 7 sisarusta. Isällä 5. Kaikilla perheet, 3-4 lasta kullakin. Asuvat kaukana meistä. En ole edes tavannut kaikkia apen sisaruksia kertaakaan, jotkin äidin puolen sukulaiset kerran.

Aika hullua minusta, että minun pitäisi koko tuohon valtavaan klaaniin pitää yhteyttä, lähetellä kortit ja lahjat, sopia kyläilyt jne. Tätä kuitenkin appivanhemmat odottaa ihan vakavissaan, koska se on kuulemma naisen tehtävä. Ja loukkaantuivat jäätävästi, kun sanoin, että en ala tuollaiseen. Mieheni pitää yhteyttä niihin sukulaisiinsa, joihin haluaa. Minä osallistun töitteni yms. mukaan.

Vierailija
87/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi. Kälylle ollaan ilmaa, kunnes hän tarvitsee meiltä palveluita tai kutsuu itsensä ja perheensä meidän mökille kylään "kun lapset haluavat" eikä laiteta tikkua ristiin.

Se kälysi miesoletettu puoliso ei ole osallinen näihin mökkireissuihin?

Vierailija
88/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos yhtään on ihmisillä järkeä päässään niin ihan kaikille jotka asiaan liittyy.

Vierailija
89/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä, kun NAISIA haukutaan ja arvostellaan! Ei jukolauta! Miehillä ei ole mitään osaa eikä arpaa asioihin!?

Vierailija
90/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos yhtään on ihmisillä järkeä päässään niin ihan kaikille jotka asiaan liittyy.

Miksi siihen liittyisi muita kuin kaksi sisarusta ja näiden lapset?

Vierailija
91/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen satavarma että anoppi haukkuisi mut pystyyn yhdessä miehen muun suvun kanssa jos ero tulisi. Mieheni veli (ihan seko, väkivaltainen, epävakaa persoonallisuus jne) erosi ja voi miten vaimoa haukuttiin, vaikka veli petti vaimoa kymmenen naisen kanssa jne. Niin kaikki oli naisen vika ja miehen kaikki sekoilut olivat myös naisen vika, sekoilu tosin on jatkunut eron jälkeen entiseen malliin. Hyvin siinä kuuli miten musta puhuttaisiin jos meille ero tulisi. Ei liikoja huvita pitää yhteyttä.

Vierailija
92/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siihen liittyisi muita kuin kaksi sisarusta ja näiden lapset?

Kyllähän suvussa on hyvä olla kaikkien kanssa tekemisissä, myös niiden puolisoiden kun osaksi sukua ovat tulleet.

Vierailija
93/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä nyt ymmärrä koko aloituksesta yhtikäs mitään.

MIKSI ihmeessä sen kälyn pitäisi välttämättä olla läheinen ap:n kanssa? Eikö normaali käytös riitä? Moikataan ja jutellaan asiallisesti, kun jossain törmätään, lähetetään joulukortti?

Siis haloo? Ap kertoi, että eivät edes vastaa kutsuihin, niinkö sinä käyttäydyt, ja tuollainen on muka asiallista käytöstä? Ei ole!!

Ketkä "he"? Kälyäänhän ap piinaa. Miksei se ap:n mies sovi saatana oman veljensä kanssa asioista???? Kai he nyt on toistensa kanssa läheisemmät kuin kaksi toisilleen täysin vierasta naista.

Käly voi olla myös ap:n veljen vaimo.

Vierailija
94/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä nyt ymmärrä koko aloituksesta yhtikäs mitään.

MIKSI ihmeessä sen kälyn pitäisi välttämättä olla läheinen ap:n kanssa? Eikö normaali käytös riitä? Moikataan ja jutellaan asiallisesti, kun jossain törmätään, lähetetään joulukortti?

Siis haloo? Ap kertoi, että eivät edes vastaa kutsuihin, niinkö sinä käyttäydyt, ja tuollainen on muka asiallista käytöstä? Ei ole!!

Ketkä "he"? Kälyäänhän ap piinaa. Miksei se ap:n mies sovi saatana oman veljensä kanssa asioista???? Kai he nyt on toistensa kanssa läheisemmät kuin kaksi toisilleen täysin vierasta naista.

Käly voi olla myös ap:n veljen vaimo.

Käly on yleisimmin puolison sisar, mutta myös veljen vaimo tai puolison veljen vaimo.

Näin voi olla, mutta miksi edelleenkään se ap sitä veljen vaimoa hätyyttelee, miksei sovi oman veljensä kanssa lasten leikkitreffejä, perheiden kyläilyjä jne.?

Vierailija
95/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen äidillä on 7 sisarusta. Isällä 5. Kaikilla perheet, 3-4 lasta kullakin. Asuvat kaukana meistä. En ole edes tavannut kaikkia apen sisaruksia kertaakaan, jotkin äidin puolen sukulaiset kerran.

Aika hullua minusta, että minun pitäisi koko tuohon valtavaan klaaniin pitää yhteyttä, lähetellä kortit ja lahjat, sopia kyläilyt jne. Tätä kuitenkin appivanhemmat odottaa ihan vakavissaan, koska se on kuulemma naisen tehtävä. Ja loukkaantuivat jäätävästi, kun sanoin, että en ala tuollaiseen. Mieheni pitää yhteyttä niihin sukulaisiinsa, joihin haluaa. Minä osallistun töitteni yms. mukaan.

Mitkä ihmeen lahjojen ja korttien lähettelyt? Mitä ihmeen kortteja te lähettelette? Saati lahjoja? Millä vuosituhannella elätte?

Vierailija
96/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laaja suku mutta vain yksi veli. Sattumalta tämä veljen vaimo ei voi sietää ketään suvustamme. Muutaman kerran olen heillä ollut heidän jo yli 40 vuotisen avioliittonsa aikana. Käly on ollut ikäänkuin aina mustasukkainen jos veljeni ja minä uskallamme hetken verran puhua lapsuuden muistoja. Ei tule kuuloonkaan, että voisin jutella veljeni kanssa kahden joskus, aina käly siinä siivellä veljen kyljessä eikä puhu mitään. Olen lopettanut yhteydenpidon kälyn kanssa täysin jo aikoja sitten. Veljelle joskus joku viesti ja onnittelut merkkipäiviksi. 

Juupa juu. Niinkin läheinen veljesi kanssa, että "mustasukkainen" käly on estänyt teitä viestittelemästä enemmän kuin onnittelut? 😂

Vierailija
97/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen lahjojen ja korttien lähettelyt? Mitä ihmeen kortteja te lähettelette? Saati lahjoja? Millä vuosituhannella elätte?

Appivanhemmat tekivät listan, jossa olivat kaikkien sukulaistensa kaikkien nimien nimipäivät, kaikkien syntymäpäivät, kaikkien hääpäivät.

Kortit siis vähintään jouluna ja kaikkien nimien nimipäivinä, syntymäpäivinä ja hääpäivinä lahjat.

Ja toki kaikille alaikäisille rippilahjat ja sitten ylioppilaslahjat tai valmistujaislahjat.

Vierailija
98/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Niinkin läheinen veljesi kanssa, että "mustasukkainen" käly on estänyt teitä viestittelemästä enemmän kuin onnittelut? 😂

Äitini lähinnä vihasi isäni sukua ja sotki välejä minkä ehti. Myöhemmin hänellä diagnosoitiin harhaluuloisuushäiriö.

-ohis

Vierailija
99/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n kokemuksen oikein hyvin.

Minullakin on käly, joka on näyttänyt minulle paikkaa koko "yhteisen" historiamme. Serkkujen suhteita ylläpitääkseni sitä seurustelua viljelin. Eroon en pääse, koska suku puolisolle tärkeä.

Vierailija
100/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyypit ovat niitä, jotka lähettävät kaikille sukulaisille vieläkin esimerkiksi lomamatkoiltaan postikortin. "Terveisiä täältä Tenerihvalta, täällä on kuuma ja olemme uineet meressä. Ruoka on hyvää ja viina halpaa! Terveisin Jaakko ja Lempi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi