Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyni on kohdellut minua aivan helvetin paskasti monta vuotta

Vierailija
26.05.2023 |

Samalla paikkakunnalla asutaan. Saatan kutsua heitä kylään juhlapyhinä, ehdottaa yhteistä päivällistä tai leikkihetkeä lapsille. He eivät edes vastaa viesteihin juuri mitään. Sitten somen kautta näen, että siellä toisen kälyni kanssa samaan aikaan juhlitaan. Tämä on ollut niin perseestä niin monta vuotta. Toistunut vaikka miten monta kertaa.

Eilen luin täältä neuvon: ihmiset kohtelevat sinua kuten annat heidän kohdella. Päätin jo jokin aika sitten että en alistu enää yksinehdottelijaksi. Nyt loppui minulta ehdottelut heille päin. Loppui kylään kutsumiset. Mökille kutsumiset. Leikkitreffit.

Emme mene enää heidän lasten juhliin enkä muuallekaan. Ollaan vain sellaisten serkkujen ja sukulaisten kanssa, jotka eivät jätä ulkopuolelle! Tai sit ollaan vain oman perheen kesken. Onko muilla vastaavia kälyjä..? Jotka eivät koskaan itse ehdota mitään, jotka eivät kunnolla tai usein edes vastaa..?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa valita ystävänsä ja sinä et kuulu tämän ihmisen ystäviin. Vaikka hän onkin kälysi, niin se ei tarkoita, että teidän pitäisi hengata ja viihtyä yhdessä.

Molemmat olette aikuisia ihmisiä ja pärjäätte ilman toista ihmistä. Älä kyylää enää tätä ihmistä, vaan etsi omat ystäväsi ja vietä aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
2/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin kiinni sukulaisissa tai tässä tapauksessa naimakaupan mukana tullessa sukulaisissa? Etsi oma ystäväpiirisi.

Vierailija
4/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole ylimalkaan missään viestintäyhteydessä mieheni sukulaisten kanssa. Hän hoitaa yhteydenpidon sinne ja minä omiin sukulaisiini.

Vierailija
5/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tehnyt jo ihan johtopäätöksen tuosta viestiin vastaamattomuudesta.

Vierailija
6/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja inhoan yli kaiken tuollaista ns. olen saman tason sukulainen joten minulle kuuluu saman verran aikaa/rahaa/yhteistä tekemistä/apua kuin tuolle toiselle saman tason sukulaiselle.

Ra-sit-ta-vaa.

Vierailija
7/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka niin kohdellut sinua paskasti!? Ihan vaan sen takia, ettei heille ole syystä x sopinut tapaamiset ja on viettänyt aikaa toisen kälyn kanssa? No, ehkäpä sille on ihan syynsä miksei halua teidän seuraan...

Vierailija
8/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole ylimalkaan missään viestintäyhteydessä mieheni sukulaisten kanssa. Hän hoitaa yhteydenpidon sinne ja minä omiin sukulaisiini.

Meillä ei ole noin outoa toimintaa, vaan kykenemme hyvin olemaan toisen sukulaisten kanssa eikä tee edes tiukkaa.

Tuollainen ehdottomuus on sairasta. Tosin sairasta on myös ap:n ajatus, että jos on naitu samaan sukuun, niin pitäisi olla myös ylin ystävä. Keskitie on usein se paras.

Vierailija
9/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Aviopuoliso hoitakoon oman puolen ja minä omani. Jos on molemminpuolista niin sitten voin olla yhteydessä aviopuolison sisaruksen kanssa. Näin kaikki tuttuni ja iso sukuni toimii myös.

Miksi AP takerrut kälyysi? Anna puolisosi hoitaa sinne suuntaan viestinnän niinkuin tykkää. Menet kutsusta heille tai olet menemättä.

Vierailija
10/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei selkeästi välitä seurastasi, mikä tässä on ongelma? Miksi haluat olla tekemisissä henkilön kanssa, joka ei pidä sinusta?

Joskushan kyse voi olla siitä että ihmisellä on esim. mielenterveyden häiriöitä, tai muuten vaikea elämäntilanne, ei jaksa pitää yhteyttä, mutta tässä tapauksessa kuitenkin kaveeraa muiden kanssa.

Vierailija
11/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälysi on varmasti helpottunut! Nyt ei enää inhota katsoa viestejäsi ja miettiä, miksi et ymmärrä, että ihan oikeasti kanssasi ei haluta olla, hanki oma ystäväpiiri!

Vierailija
12/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly on inhonnut mua siitä asti kun olen tähän sukuun tullut.

Vääristelee anopin sanomisia ja tekemisiä jotta saisi meidän välit sotkettua. Piikittelee ja puhuu pahaa kaikista. Juoruilee kaikkien asioita pitkin kyliä

Ilkeä ihminen.

Vierailija
13/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yhteistä kälyn kanssa, paitsi tietty puoliso. On kiireinen elämä, hyvä kun ehtii omia ystäviä nähdä. Eletään täysin erilaista elämää ja elämänvaihetta, on erilaiset arvot ja mieltymykset. Toisella lauma kurittomia mutta hauskoja pikkulapsia, jotka dominoivat seurustelua.

Ihan ok välit, ei ainakaan omalta osaltani mitään kaunaa. Hän ehkä kokee että olemme ikäviä kun emme anna kesäpaikkaamme heille käyttöön. En tiedä miksi pitäisi vääntämällä vääntää jotain yhteistä tekemistä.

Vierailija
14/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole noin outoa toimintaa, vaan kykenemme hyvin olemaan toisen sukulaisten kanssa eikä tee edes tiukkaa.

Tuollainen ehdottomuus on sairasta. Tosin sairasta on myös ap:n ajatus, että jos on naitu samaan sukuun, niin pitäisi olla myös ylin ystävä. Keskitie on usein se paras.

Mitä outoa siinä on? Selkeää ja kaikille selvää.

Vierailija
15/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kälysi on huolissaan siitä, että et kutsu heitä enää minnekään tai et mene heidän juttuihinsa. Hän voi olla asiasta jopa hyvillään.

Pidä ap siis tuo linja!

Vierailija
16/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä pääasiassa kumpikin hoitaa oman sukunsa. Esimerkiksi kutsujen lähetykset sun muut. Ei olla niin läheisiä kumpikaan toistemme sukulaisten kanssa, että olisi mitään ystävyyttä syntynyt. Ne pakolliset sukujuhlat nyt käydään muutaman kerran vuodessa...

Vierailija
17/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sukulaisten kanssa tarvitse olla tekemisissä kuin pakolliset juhlat.

Kun vanhimman lapsen pakollinen sukujuhla on ohi en aio olla missään tekemisissä sukulaisten kanssa.

Ei vain tulla juttuun keskenämme.

Vierailija
18/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sukulaisten kanssa tarvitse olla tekemisissä kuin pakolliset juhlat.

Kun vanhimman lapsen pakollinen sukujuhla on ohi en aio olla missään tekemisissä sukulaisten kanssa.

Ei vain tulla juttuun keskenämme.

Siis nuorimman lapsen

Vierailija
19/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi sinä lähettelet kälylle viestejä? Mies hoitaa yhteydet omaan sukuun.

Se käly ei myöskään ole sun kaveri.

Vierailija
20/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaissuhteet voivat olla vaikeita ja selkeästi he eivät teidän kanssa halua lähempää tuttavuutta harrastaa. Ehkä voisi kuitenkin ottaa aikuismaisen asenteen, todeta että ei tässä parhaita kavereita olla ja säilyttää kohteliaat sukulaisvälit..? Tuntuu hieman lapselliselta, että jos sukulaisella ei syystä tai toisesta ole kiinnostusta hyvin läheisiin väleihin niin kostonomaisesti ei mennä edes suvun juhliin kutsuttuna ja laitetaan kaikki kommunikaatio kiinni.

Jos aloitat tuollaisen koston hautomisen ja laitat välit kokonaan poikki, niin vaikuttaa se varmasti eniten sinun suhteisiin muihin sukulaisiin. Esimerkiksi ristiriitojen välttelyn vuoksi teitä ei kutsuta pienimuotoisiin juhliin, joihin kälykin on kutsuttu. Kaikista aikuismaisinta olisi lopettaa arkisemmat yhteydenotot, mutta mennä kälyn juhliin kutsuttuna ja toisaalta jatkaa heidän kutsumista itse järjestämiin sukutapahtumiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan