Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kälyni on kohdellut minua aivan helvetin paskasti monta vuotta

Vierailija
26.05.2023 |

Samalla paikkakunnalla asutaan. Saatan kutsua heitä kylään juhlapyhinä, ehdottaa yhteistä päivällistä tai leikkihetkeä lapsille. He eivät edes vastaa viesteihin juuri mitään. Sitten somen kautta näen, että siellä toisen kälyni kanssa samaan aikaan juhlitaan. Tämä on ollut niin perseestä niin monta vuotta. Toistunut vaikka miten monta kertaa.

Eilen luin täältä neuvon: ihmiset kohtelevat sinua kuten annat heidän kohdella. Päätin jo jokin aika sitten että en alistu enää yksinehdottelijaksi. Nyt loppui minulta ehdottelut heille päin. Loppui kylään kutsumiset. Mökille kutsumiset. Leikkitreffit.

Emme mene enää heidän lasten juhliin enkä muuallekaan. Ollaan vain sellaisten serkkujen ja sukulaisten kanssa, jotka eivät jätä ulkopuolelle! Tai sit ollaan vain oman perheen kesken. Onko muilla vastaavia kälyjä..? Jotka eivät koskaan itse ehdota mitään, jotka eivät kunnolla tai usein edes vastaa..?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nyt ymmärrä koko aloituksesta yhtikäs mitään.

MIKSI ihmeessä sen kälyn pitäisi välttämättä olla läheinen ap:n kanssa? Eikö normaali käytös riitä? Moikataan ja jutellaan asiallisesti, kun jossain törmätään, lähetetään joulukortti?

Vierailija
22/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kutsut juhlapyhinä tai mökille on ihan kamalia. Meillä voi olla juhlapyhänä miehen suvun kanssa jotain yhteistä tekemistä, silloin ei veljeni perheen kanssa ennätä päivälliselle tai viemään lapsia kauhisteltaviksi (mitä, saako ne syödä herkkuja, meillä on aikuisille kakkua ja lapsille porkkanaa...). Sama mökkikutsun kanssa: kesäloma on muutenkin lyhyt, siitä ei halua käyttää viikonloppua mökillä lapsenpiikana (katso sinä lasten perään, minä käyn sillä aikaa kaupassa ja saatan viipyä siellä 6 tuntia...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaissuhteet voivat olla vaikeita ja selkeästi he eivät teidän kanssa halua lähempää tuttavuutta harrastaa. Ehkä voisi kuitenkin ottaa aikuismaisen asenteen, todeta että ei tässä parhaita kavereita olla ja säilyttää kohteliaat sukulaisvälit..? Tuntuu hieman lapselliselta, että jos sukulaisella ei syystä tai toisesta ole kiinnostusta hyvin läheisiin väleihin niin kostonomaisesti ei mennä edes suvun juhliin kutsuttuna ja laitetaan kaikki kommunikaatio kiinni.

Jos aloitat tuollaisen koston hautomisen ja laitat välit kokonaan poikki, niin vaikuttaa se varmasti eniten sinun suhteisiin muihin sukulaisiin. Esimerkiksi ristiriitojen välttelyn vuoksi teitä ei kutsuta pienimuotoisiin juhliin, joihin kälykin on kutsuttu. Kaikista aikuismaisinta olisi lopettaa arkisemmat yhteydenotot, mutta mennä kälyn juhliin kutsuttuna ja toisaalta jatkaa heidän kutsumista itse järjestämiin sukutapahtumiin.

Ei kiitos. Heille on käyttäydytty kuvaamallasi tavalla tosi ystävällisesti n. 15 vuotta. Mutta en enää jaksa yrittää pitää ystävällisiä välejä, koska käly on aivan perseestä.

Vierailija
24/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaissuhteet voivat olla vaikeita ja selkeästi he eivät teidän kanssa halua lähempää tuttavuutta harrastaa. Ehkä voisi kuitenkin ottaa aikuismaisen asenteen, todeta että ei tässä parhaita kavereita olla ja säilyttää kohteliaat sukulaisvälit..? Tuntuu hieman lapselliselta, että jos sukulaisella ei syystä tai toisesta ole kiinnostusta hyvin läheisiin väleihin niin kostonomaisesti ei mennä edes suvun juhliin kutsuttuna ja laitetaan kaikki kommunikaatio kiinni.

Jos aloitat tuollaisen koston hautomisen ja laitat välit kokonaan poikki, niin vaikuttaa se varmasti eniten sinun suhteisiin muihin sukulaisiin. Esimerkiksi ristiriitojen välttelyn vuoksi teitä ei kutsuta pienimuotoisiin juhliin, joihin kälykin on kutsuttu. Kaikista aikuismaisinta olisi lopettaa arkisemmat yhteydenotot, mutta mennä kälyn juhliin kutsuttuna ja toisaalta jatkaa heidän kutsumista itse järjestämiin sukutapahtumiin.

Ei kiitos. Heille on käyttäydytty kuvaamallasi tavalla tosi ystävällisesti n. 15 vuotta. Mutta en enää jaksa yrittää pitää ystävällisiä välejä, koska käly on aivan perseestä.

Et sinä ole käyttäytynyt asiallisesti ja ystävällisesti, vaan järkyttävän takertuvasti.

Vierailija
25/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan anopiltani, joka edelleen tyrkyttää tyttäriään ihan joka käänteessä meille. Siis me ei koskaan voida käydä siellä anoppilassa ilman että tyttäret on hälytetty sinne. Me ei itse asiassa voitu mennä edes saunaan ilman että anoppi tunki niille pyyhkeitä kainaloon.

Anna nyt niiden omien lastesi (heidän takiaanhan sinä miehen sukuun kai yhteyttä pidät) muodostaa suhde noihin serkkuihinsa itse. Siis tavata suvun juhlissa, jutella ja leikkiä, jos siltä tuntuu.

Ilman että tunget ja tuputat ja säädät joka välissä.

Vierailija
26/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisesti käyttäytyminen on sellaista, että ei ripustaudu toiseen, ei kyylää toisia ja pitää kohteliaat välit muihin. Ylimpiä ystäviä ei tarvitse olla sukulaistensa kanssa, riittää, että osaa käyttäytyä.

Heillä on oma perheensä ja ystävyyssuhteensa, sinulla omat. Sukulaisuus ei velvoita mihinkään.

Vierailija
27/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
28/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, jo otsikosta tiesin kuka tässä on nyt se tarinan konna. "Kälyni on kohdellut minua aivan helvetin paskasti monta vuotta" -otsikosta näkyi nopeasti, että ap:lla ei ole nyt oikein kaikki kohdallaan, joten ymmärrän hyvin, että hänen kanssaan ei välitetä olla.

Lapsiparat.

Vierailija
29/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole ylimalkaan missään viestintäyhteydessä mieheni sukulaisten kanssa. Hän hoitaa yhteydenpidon sinne ja minä omiin sukulaisiini.

Hirveää elämää tuommoinen, hyi! Minun sukuni ja puolison suku erillään. Voi luoja kuin äärettömän lapsellista ja typerää, keskenkasvuinen käytöstavaton tollo harrastaa tuommoista.

Vierailija
30/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käyn olisi pitänyt käyttäytyä, kun ahdistelet häntä ja heidän perhettä koko ajan? Olet ahdistellut jo vuosia. Lapsetkin ovat varmasti pian jo aikuisia, mutta sinä se jatkat vain ahdistelua ja leikkitreffien järjestelyä..

Vierailija
31/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin osa suvusta pitää erikseen pippaloita ja ovat enemmän tekemisissä keskenään.

Aluksi se harmitti kun ei saatu kutsua mutta toisaalta en niissä olisi viihtynyt. Siis suvulla juhlat menee aina yli (johtuen alkoholista).

Muutamissa juhlissa olin ja totesin ettei tämä ole mun juttu. En käytä päihteitä.

Vierailija
32/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole ylimalkaan missään viestintäyhteydessä mieheni sukulaisten kanssa. Hän hoitaa yhteydenpidon sinne ja minä omiin sukulaisiini.

Hirveää elämää tuommoinen, hyi! Minun sukuni ja puolison suku erillään. Voi luoja kuin äärettömän lapsellista ja typerää, keskenkasvuinen käytöstavaton tollo harrastaa tuommoista.

Enemmänkin työnjakokysymys. Miksi soitella ihmiselle joka on jäänyt vieraaksi?

Vierailija
33/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytät kälyäsi etkä veljeäsi? Millainen olet itse?

Vierailija
34/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kutsut juhlapyhinä tai mökille on ihan kamalia. Meillä voi olla juhlapyhänä miehen suvun kanssa jotain yhteistä tekemistä, silloin ei veljeni perheen kanssa ennätä päivälliselle tai viemään lapsia kauhisteltaviksi (mitä, saako ne syödä herkkuja, meillä on aikuisille kakkua ja lapsille porkkanaa...). Sama mökkikutsun kanssa: kesäloma on muutenkin lyhyt, siitä ei halua käyttää viikonloppua mökillä lapsenpiikana (katso sinä lasten perään, minä käyn sillä aikaa kaupassa ja saatan viipyä siellä 6 tuntia...).

Onpa ihmisten elämä vaikeaa nykyään. Onneksi meillä ei ole, meillä osataan puhua asioista suoraan toisia loukkaamatta. Jos joku jäisi kauppareissulle kuudeksi tunniksi, hän kyllä kuulisi siitä heti palauttamaan ja hänelle tehtäisiin selväksi, että tämän takia häntä ei enää auteta, koska ei hänellä ole käytöstapoja.

Vierailija
35/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi normaalit hyvät välit molempien sukulaisiin. Minä voin aivan hyvin soittaa anopille ja mennä vaikka lapsen kanssa miehen veljen tyttären rippijuhliin, vaikka mies ei niihin pääsisikään ja mieheni kävi viimeksi eilen minun vanhemmillani auttamassa isääni yhdessä asiassa.

Aikuisia ihmisiä olemme ja osaamme hyvin keskustella toisen sukulaisten kanssa, vaikka toinen ei siinä vieressä olisikaan.

Vierailija
36/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolison suku jää/jätetään vieraaksi. Jos vaimoni tekisi noin, meillä keskusteltaisiin vakavasti avioerosta. Ei tarvitse sydänystävä olla, mutta kyllä välit on hyvä olla asialliset. Meillä elämä ei ole työ, vaan aitoa ihanaa elämää.

Vierailija
37/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kaikille selkeintä että se sukuun kuuluva hoitaa sen yhteydenpidon koska

- silloin työmäärä perheen sisällä on tasaisempi

- se sukuun kuuluva tuntee ne sukulaisensa

- se sukuun kuuluva tietää sukunsa perinteet

- se on sille suvulle selkeämpää kun aina tietää keneen olla yhteydessä ja kuka on myös vikapää, ei tule turhaan syytellyksi väärää ihmistä

Ei se että kumpikin hoitaa YHTEYDENPIDON omaan sukuunsa tarkoita, ettei se hänen perheensä silti olisi normaalisti esimerkiksi ko suvun juhlissa jne.

Vierailija
38/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihmisten elämä vaikeaa nykyään. Onneksi meillä ei ole, meillä osataan puhua asioista suoraan toisia loukkaamatta. Jos joku jäisi kauppareissulle kuudeksi tunniksi, hän kyllä kuulisi siitä heti palauttamaan ja hänelle tehtäisiin selväksi, että tämän takia häntä ei enää auteta, koska ei hänellä ole käytöstapoja.

Ei meilläkään tuollaisia kuuden tunnin kauppareissuja tietämättä olisi tullut ellei jotain ikävää olisi matkalla sattunut. Ja ainakin minä olen ihan hyvä puhumaan ja sanomaan, että ei käy, jos asia ei oikeasti käy. En selittele, vaan mietin vain, mikä on itselleni sopiva juttu.

Vierailija
39/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolison suku jää/jätetään vieraaksi. Jos vaimoni tekisi noin, meillä keskusteltaisiin vakavasti avioerosta. Ei tarvitse sydänystävä olla, mutta kyllä välit on hyvä olla asialliset. Meillä elämä ei ole työ, vaan aitoa ihanaa elämää.

Sehän on ihan tasan sinun asiasi huolehtia siitä että sukusi ei jää huolehtimatta, että yhteydenpito säilyy, että huomioit sukulaistesi merkkipäivät, ostat lahjat, ilmoitat perheesi sukutapaamisiin jne.

Vierailija
40/118 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan tasan sinun asiasi huolehtia siitä että sukusi ei jää huolehtimatta, että yhteydenpito säilyy, että huomioit sukulaistesi merkkipäivät, ostat lahjat, ilmoitat perheesi sukutapaamisiin jne.

Ja sinun tehtäväsi on muuten järjestää myös ne sinun lastesi ja veljesi lastesi leikkitreffit yhdessä veljesi kanssa. Jos sellaisia haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän