Kirkkonummi vai Kerava?
Kommentit (199)
Helppo vastaus. Kerava. Siksi koska en ole ikinä käynyt Kirkkonummella. Tänäänkin olen lähdössä käymään Keravalla.
Vierailija kirjoitti:
Keravalle. Keskeisempi sijainti, junalla pääsee tiheään Helsingistä/helsinkiin. Paljon harrastusmahdollisuuksia lähistöllä. Kirkkonummi on enemmän periferiassa.
Olen asunut noin 20 vuotta Kirkkonummella. Hyvät puolet: paljon luontoa, peruspalvelut löytyy, on harrastusmahdollisuuksia.
Huonot: monissa kouluissa sisäilmaongelmia, etäisyydet pitkät - tarvitsee oman auton.
Kirkkonummelta pääsee kahdesti tunnissa junalla joka kestää puoli tuntia ja useammin ja nopeammin busseilla.
Puhumattakaan siitä että Kirkkonummella asuu paljon ns parempaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut noin 20 vuotta Kirkkonummella. Hyvät puolet: paljon luontoa, peruspalvelut löytyy, on harrastusmahdollisuuksia.
Huonot: monissa kouluissa sisäilmaongelmia, etäisyydet pitkät - tarvitsee oman auton.
No totta kai etäisyydet on pitkiä koska kyseessä on valtavan iso kunta! Jos asuu radan varressa etäisyydet on lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonummelta pääsee kahdesti tunnissa junalla joka kestää puoli tuntia ja useammin ja nopeammin busseilla.
Ns parempaa väkeä tarkoittaa oikeasti juntteja, joilla on pakottava tarve päteä. Sellaista on Kirkkonummi täynnä.
Kirkkonummi on huomattavasti hienompaa aluetta niin luonnon kuin muunkin puolesta. Myös meri löytyy.
Olen asunut Kirkkonummella. Keskusta on ruma ja pilattu, koko kunta hajanainen. En valitettavasti oikein voi sitä suositella, niin surullista kuin se onkin. Kerava olisi siis parempi, mutta en itse muuttaisi myöskään Keravalle. Muuta jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns parempaa väkeä tarkoittaa oikeasti juntteja, joilla on pakottava tarve päteä. Sellaista on Kirkkonummi täynnä.
Kirkkonummi on aina vetänyt puoleensa kulttuuri-ihmisiä toisin kuin Kerava.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonummi on huomattavasti hienompaa aluetta niin luonnon kuin muunkin puolesta. Myös meri löytyy.
Kirkkonummelainen pätemässä 😁
Maikkis kirjoitti:
Olen asunut Kirkkonummella. Keskusta on ruma ja pilattu, koko kunta hajanainen. En valitettavasti oikein voi sitä suositella, niin surullista kuin se onkin. Kerava olisi siis parempi, mutta en itse muuttaisi myöskään Keravalle. Muuta jonnekin muualle.
Ei näin pienillä paikkakunnilla kannata puhua mistään keskustasta. Puhuisit vaikka asemanseudusta tms.
Vierailija kirjoitti:
Keravalle. Keskeisempi sijainti, junalla pääsee tiheään Helsingistä/helsinkiin. Paljon harrastusmahdollisuuksia lähistöllä. Kirkkonummi on enemmän periferiassa.
Pitää paikkaansa, mutta haittapuolena, että Keravasta tullut aivan täysi slummi.
Nistiä ja pikkurosvoa joka nurkka täynnä.
Ei se ennenkään ole mitenkään ihana kaupunki ollut, mutta puoli pakosta siellä tuli 20 vuotta asuttua.
Kirkkonummi on mukavampi luonnonläheinen paikka, mutta jossain määrin ruotsinkielisen hegemonian vallassa.
Joten Kerava kai.
Kirkkonummella luonto on 100x hienompaa kuin Keravan kuusiryteikkö. Jos sellainen asia merkkaa.
Kirkkonummella on sentään Hvitträsk. Moni tuntee ulkomailla. Keravalla nähtävyyksiä 0.